1. #151
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Denken saai? Neen, integendeel. Jij wel?

    Als ik geloof dat aliens bestaan, weet ik het dan ook?
    Ja zeker als je steeds bij hetzelfde uitkomt en in princiepe niets nieuws ontdekt. Terwijl je wel misschien verschillende en lange routes neemt

    Haha tuurlijk weet je dat dan waarom zou je het anders geloven geloven is een vorm van weten vanwege overtuiging snapje zoiets

  2. #152
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Zoals beloofd , ik kom met een detailed antwoord, maar dit:



    Dat is net zo dom als zeggen: Mijn auto kwam met een extra wiel in de achterbak ... ik kan rijden zonder dat! Mijn auto is dus niet door iemand gemaakt! Het is vanzelf ontstaan!!!

    Je vergelijking gaat op meerdere punten mank vrees ik. Een extra wiel heeft een specifieke functie, namelijk het vervangen van een ander wiel. De appendix heeft geen soortgelijke functie. Immers, welk orgaan zou het moeten vervangen? Daarnaast is het wel zo handig om een reservewiel in je auto te laten zitten. Je weet immers nooit wanneer je deze eventueel zou kunnen gebruiken.
    Daarnaast heb ik nergens gesuggereerd dat de blinde darm uit het niets zou zijn ontstaan. Wat een onzin. Lees eventjes goed wat ik zeg. Ik hou het specifiek bij de anatomische feiten. Natuurlijk is de blinde darm niet uit het niets ontstaan. Het is een orgaan wat is ontstaan naar aanleiding van tientallen miljoenen jaren evolutie. En een auto is overduidelijk geproduceerd door de mens.

    Een vraagje: je maakt in je argumentatie een zeer opmerkelijk twist als ik het zo mag formuleren. Hoe kun je beargumenteren dat een reservewiel niet per se nodig is om auto te kunnen rijden (wat ook het geval is) en dan opeens tot de conclusie komen dat het voertuig wel uit het niets moet zijn ontstaan?

  3. #153
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Het moraal, normen en waarden zijn tjjdsgebonden en worden bepaald door onze begeertes, niet door datgene wat goed is voor de mensheid. We leven in een samenleving waarin een industrie, de roddelindustrie, miljoenen verdient. Roddels, leed en andere kwalijke zaken worden zonder afkeur verspreidt, door nieuwsbladen, tv programma's enz. Moslims keuren deze industrie af, want het is ons verboden om te roddelen en leed te verspreiden. In de westerse beschaving leven bepaalde parasieten van roddels, en leedvermaak.De mens is niet in staat om het moraal te definiëren.
    Je hebt een punt dat moraliteit tijdsgebonden is. Ik had volgens mij al eerder uitgelegd dat moraliteit verandert naarmate samenlevingen veranderen. Dit is toch bewijs wat ingaat tegen de bewering van een absolute moraliteit? Dat moraliteit wordt bepaald door onze begeertes ben ik niet met je eens.

    Je geeft aan dat het niet wordt bepaald door hetgeen wat goed zou zijn voor de mens. Maar de vraag is natuurlijk: wat is deze goedheid? Op basis van welke objectieve criteria ben je tot de conclusie gekomen dat dit ''goedheid'' zou zijn?

    Als de mens niet in staat is om het moraal te definiëren, wie bepaalt dan het moraal? Ik weet wel dat je zal zeggen dat Allah dit doet. Maar dan is de vraag natuurlijk hoe je dit weet. En op basis van welke criteria komt Allah tot een objectieve moraliteit?

  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Je hebt een punt dat moraliteit tijdsgebonden is. Ik had volgens mij al eerder uitgelegd dat moraliteit verandert naarmate samenlevingen veranderen. Dit is toch bewijs wat ingaat tegen de bewering van een absolute moraliteit? Dat moraliteit wordt bepaald door onze begeertes ben ik niet met je eens.

    Je geeft aan dat het niet wordt bepaald door hetgeen wat goed zou zijn voor de mens. Maar de vraag is natuurlijk: wat is deze goedheid? Op basis van welke objectieve criteria ben je tot de conclusie gekomen dat dit ''goedheid'' zou zijn?

    Als de mens niet in staat is om het moraal te definiëren, wie bepaalt dan het moraal? Ik weet wel dat je zal zeggen dat Allah dit doet. Maar dan is de vraag natuurlijk hoe je dit weet. En op basis van welke criteria komt Allah tot een objectieve moraliteit?
    De gulden regel is voor zowel ongelovigen als gelovigen een van de criteria waarmee we goedheid (ethiek) bepalen.

    Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.
    Enkele overleveringen over goedheid door de profeet Muhammed

    An-Nawwaas ibnoe Samcaan overlevert dat de Profeet heeft gezegd:

    “Goedheid is het goede gedrag en de zonde is datgene wat onrust in jezelf opwekt en waar jij niet van houdt dat anderen ervan op de hoogte komen.”
    (Overgeleverd door Moeslim)


    “Ik kwam bij de Profeet waarop hij mij vroeg: “Ben je gekomen om te vragen over goedheid?” Ik zei: “Ja.” Hij zei: “Raadpleeg je hart. Goedheid is datgene waarbij jouw ziel en jouw hart zich gerust voelen en de zonde is datgene wat onrust in jezelf opwekt en wat in je borst stokt, zelfs al hebben de mensen jou (hierover) een uitspraak gedaan en dit nog eens doen.”



    De roddelindustrie in de westerse samenleving is alom geaccepteerd. Tegenwoordig zijn het niet alleen programma's als RTL Boulevard die het leed van mensen verspreiden, maar ook de serieuze kranten. Er is geen mens die het leuk vindt om te horen dat zijn privéleven gedeeld wordt met onbekenden. Toch is er geen weerstand in de samenleving om dit te verbieden. De samenleving in het westen ziet roddelen als vermaak. De ongelovigen zijn volgers van de begeerten. De moslims daarentegen haten roddelaars. In Dubai is er geen papparazi. Roddelpers wordt daar geweerd ter bescherming van de samenleving. Om terug te komen op de gulden regel: Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden

  5. #155
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    We vallen als moslims elke keer in herhaling hier met jou vind je dat niet saai worden?

    Dat hoeft niet wat jij zegt. Weten en geloven staat dichterbij elkaar dan jij denkt of gelooft. Iets wat je weet geloof je ook tegelijk of andersom.. bij jou moet je met alles zo diep gaan dat het gewoon ongezond is. En islam is geen mindfuck snap je
    Kan je ook ingaan op het voorbeeld?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  6. #156
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Er zijn doorheen deze discussies enkele patronen te herkennen, en die hebben eigenlijk als enige doel 'het niet hoeven te antwoorden'. Of specifieker, 'de eigen positie ondermijnd zien door de richting die de vragen aangeven'. Daar wordt op geanticipeerd.
    Dit gebeurt op verschillende manieren. De meest voor de hand liggende is eenvoudigweg 'niet meer antwoorden'. Al dan niet met smoes.
    Een andere taktiek is 'de focus van de originele vraag verleggen', door bvb enkel op deelvragen in te gaan.
    Alsook, 'naast de kwestie antwoorden', door bvb definities vervagen, te betwisten.
    Een vierde type antwoord is 'het onvermogen van de vraagsteller' inroepen.

    Is dat de zogenaamde cognitieve dissonantie? Soms wel, maar meestal niet. Het lijkt er eerder op dat men wil voorkomen van in de positie van cognitieve dissonantie terecht te komen.

    Wat denk jij Darkzeven66?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #157
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Kan je ook ingaan op het voorbeeld?
    Welk voorbeeld? Geef es voorbeeld

  8. #158
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Welk voorbeeld? Geef es voorbeeld
    Grapjas.
    Intellectueel oneerlijk maar met gevoel voor humor.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #159
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    We vallen als moslims elke keer in herhaling hier met jou vind je dat niet saai worden?

    Dat hoeft niet wat jij zegt. Weten en geloven staat dichterbij elkaar dan jij denkt of gelooft. Iets wat je weet geloof je ook tegelijk of andersom.. bij jou moet je met alles zo diep gaan dat het gewoon ongezond is. En islam is geen mindfuck snap je
    Als ik zeg dat ik op een dier met vleugels, wat lijkt op een ezel ben gaan vliegen naar de hemel, geloof jij dat?

  10. #160
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Grapjas.
    Intellectueel oneerlijk maar met gevoel voor humor.
    ik meen t hoor geef dan antwoord

  11. #161
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Als ik zeg dat ik op een dier met vleugels, wat lijkt op een ezel ben gaan vliegen naar de hemel, geloof jij dat?
    Zou best kunnen toch hoeft niet zo te zijn of verwacht je per direct ongeloof?
    Waarom vraag je dit

  12. #162
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Zou best kunnen toch hoeft niet zo te zijn of verwacht je per direct ongeloof?
    Waarom vraag je dit
    dus, iets dat lijkt op een ezel (waarschijnlijk een paard) ben ik mee gaan vliegen nar de hemel?

    ja of nee

  13. #163
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    dus, iets dat lijkt op een ezel (waarschijnlijk een paard) ben ik mee gaan vliegen nar de hemel?

    ja of nee
    Pffff stil gwn vlieg met ezel of poes doe wat je wil ik was nie eens met jou in discussie

  14. #164
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Pffff stil gwn vlieg met ezel of poes doe wat je wil ik was nie eens met jou in discussie
    dat boeit toch niet. Beantwoord mijn vraag dan als je kan?
    Geloof je dat of niet?

  15. #165
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    ik meen t hoor geef dan antwoord
    Ik ook.
    Post #150.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein