1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    429
    21-05-2014

    Citaat Geplaatst door vatibo Bekijk reactie
    Erdogan verwijt ook Merkel 'nazi-methoden'



    De Turkse president Erdogan heeft na Duitsland nu ook bondskanselier Angela Merkel persoonlijk het gebruik van ,,nazi-methoden'' verweten. Hij deed dat vandaag in een toespraak in Istanboel.

    ,,Jij gebruikt ook nazi-methoden'', sprak hij tot een denkbeeldige Merkel. ,,Bij wie? Bij mijn Turkse broers en zussen in Duitsland, bij mijn broers en zussen ministers, bij mijn broers en zussen afgevaardigden die daarheen reizen.''

    In de rede haalde hij ook nog eens uit naar Europa. Daar kunnen volgens Erdogan ,,de gaskamers en kampen'' weer een thema worden. ,,Maar dat durven ze niet'', voegde hij er aan toe. Wie hij met ,,ze'' bedoelde is niet duidelijk.

    Erdogan kreeg eerder stevige kritiek toen hij Nederland en Duitsland ervan beschuldigde ,,nazi-methoden'' toe te passen.

    http://www.ad.nl/buitenland/erdogan-...oden~afda1ce6/
    Hij wordt met de dag gekker. Een positief punt.. hij ontkent de holocaust tenminste niet met deze uitspraken.

  2. #32
    80 gebruikers

    Reacties
    632
    18-03-2012

    Citaat Geplaatst door Hayret Bekijk reactie
    erdogan verteld gewoon hoe westerlingen zijn met name europa.. de hypocrieten.. altijd proberen de onschuld uit te hangen terwijl zij de terroristen steuners/kwekers zijn..

    elk zinnetje die uit de microfoon van erdogan komt, is waar..

    erdogan is gewoon europa aan het onder spugen tot ze verdrinken na alle ellende die ze veroorzaakt hebben..
    Koekje van eigen deeg

  3. #33
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Soms denk ik ook zo, en zie ik alles heel zwart en negatief.
    Maar kijk ook naar het positieve, hier krijg je een uitkering, een huis, je mag hier bidden een moskee hebben, je kan hier heel veel,
    onderling is er veel strijd, de 1 is rechts de ander niet, maar populisme is de vijand en niet zozeer Europa of de Nederlander,
    ook in Nederlanders en Europeanen kan je vrienden hebben.
    De geschiedenis is geen garantie voor de toekomst, velen jongeren groeien op met andere normen en waarden,
    hoewel velen populisten graag liegen door te roepen de multi culti heeft gefaalt, zitten we toch met zijn allen bij elkaar in de klas,
    en op de werkvloer, hebben we een Marokkaanse burgemeester, een Marokkaanse als voorzitter in de Tweede Kamer,
    we hebben een koningin met allochtoonse roots, we hadden een Marokkaanse homo kamerlid,
    dit zijn ook allemaal "minderheden" in ons land, er zal geen moslim deportatie of holocaust volgen, laat je niet gek maken door de angst voeding.
    Wat we wel moeten doen, is elkaars zwakten zien en angsten en daar open over zijn, niemand wilt een aanslag en niemand wilt moord en bloed in de straten waar onze kinderen een veilige toekomst moeten en kunnen hebben en krijgen.
    Echt laat je niet leiden door angst en haat, dat is echt de duivel en de donkere kant van het populisme voeden.
    Kijk, daar sluit ik me volledig bij aan. Vooral de oproep om je niet te laten leiden door angst en haat. In tegenstelling tot de verwachtingen hebben de extreme populisten (Wilders, Roos, Baudet) maar een beperkt aantal zetels gekregen. Evenals de populisten van de andere kan (DENK).

    22 zetels voor extreem rechtse populisten komt neer op 14% van kiezend Nederland. Nog vrij hoog. Maar omdat niemand met ze wil samenwerken zal hun invloed minimaal zijn.

    Natuurlijk zijn er nog de iets minder enge en iets minder uitgesproken populisten zoals Rutte en Buma. Maar die hebben de afgelopen jaren gewoon de vluchtelingen binnen gelaten die aanklopten en dei zullen de grenzen ook niet dicht gooien.

    Ik ben oprecht van mening dat de normale gematigde moslims het hier waarschijnlijk vaak beter hebben dan in wel islamitisch land ook. De wat extremere moslims, zeg maar de populisten van islamitische kant, zullen dit echter altijd bestrijden omdat het hen niet ver genoeg kan gaan in hun specifieke islamitische eisen.

    Moskeeën mogen gebouwd worden, hoofddoeken mogen in het openbaar gedragen worden, islamitische scholen, buurthuizen en andere instituten kunnen vrij gesticht worden. Dus Nederland is in de basis helemaal geen eng moslimhatend land. Er kunnen nog echt wel wat dingen beter. maar dat geldt volgens mij van twee kanten. Het is ook niet fair om te harde en onrealistische wensen te stellen van islamitische zijde. Gewoon allemaal wat water bij de wijn doen. Dan komt het best goed.

    Beter dan in Turkije, waar je wordt opgesloten om je mening en waar Erdogan de haat wél bewust aanwakkert.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  4. #34
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Hayret Bekijk reactie
    erdogan verteld gewoon hoe westerlingen zijn met name europa.. de hypocrieten.. altijd proberen de onschuld uit te hangen terwijl zij de terroristen steuners/kwekers zijn..

    elk zinnetje die uit de microfoon van erdogan komt, is waar..

    erdogan is gewoon europa aan het onder spugen tot ze verdrinken na alle ellende die ze veroorzaakt hebben..
    Oordopjes in, Turkse TV uit en gewoon negeren die Erdogan. Dan bereikt hij helemaal niks met zijn geschreeuw.
    De man heeft dringend professionele psychische hulp nodig.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    429
    21-05-2014

    Citaat Geplaatst door Hayret Bekijk reactie
    erdogan verteld gewoon hoe westerlingen zijn met name europa.. de hypocrieten.. altijd proberen de onschuld uit te hangen terwijl zij de terroristen steuners/kwekers zijn..

    elk zinnetje die uit de microfoon van erdogan komt, is waar..

    erdogan is gewoon europa aan het onder spugen tot ze verdrinken na alle ellende die ze veroorzaakt hebben..
    Nee joh. Wat Erdogan doet is de stoere leider uithangen met dit soort uitspraken. Dat doet hij omdat (een groot) deel van de bevolking dat graag ziet en het hem straks bij de verkiezingen stemmen oplevert. Kortom het is een populist.

    Turkije is heel erg afhankelijk van europa. Dat weten we allemaal. Het tragische is dat er al niet eens meer echt gereageerd wordt op Erdogan. Men haalt de schouders op, lacht er een beetje om en gaat over tot de orde van de dag.

    Erdogan wordt gewoon niet meer serieus genomen en dat is triest omdat Turkije gewoon een leider nodig heeft die voor vol wordt aangezien.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    5.454
    13-06-2013

    In een land waar de PVV met gemak en zonder campagne 20 zetels kan halen is dat niet ver gezocht.
    Bij het spelen van monopolie leer je al dat je alleen kan winnen als je de bank flasht.

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Hayret Bekijk reactie
    erdogan verteld gewoon hoe westerlingen zijn met name europa.. de hypocrieten.. altijd proberen de onschuld uit te hangen terwijl zij de terroristen steuners/kwekers zijn..

    elk zinnetje die uit de microfoon van erdogan komt, is waar..

    erdogan is gewoon europa aan het onder spugen tot ze verdrinken na alle ellende die ze veroorzaakt hebben..
    Djengiz/Hayret


    "elk zinnetje die uit de microfoon van erdogan komt, is waar.."

    Je hebt veel onzin en leugen hier gedeeld met ons,
    maar deze uitspraak krijgt toch wel de hoofdprijs.

    Zullen we eens gaan opnoemen hoevaak Erdogan naast de waarheid zit?

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Oordopjes in, Turkse TV uit en gewoon negeren die Erdogan. Dan bereikt hij helemaal niks met zijn geschreeuw.
    De man heeft dringend professionele psychische hulp nodig.

    "De man heeft dringend professionele psychische hulp nodig."

    Nee dat denk ik niet, hij kent zijn electoraat zelfs zeer goed.

    Vele Erdogan stemmers zijn namelijk gemakkelijk om de tuin te leiden,
    en geloven alles wat de man zegt. Ooit komt daar de rekening voor,
    maar dan is alles al te laat.

    En dan komen naast vluchtelingen uit het midden oosten, ook vele Turken
    naar het veilige, aangename, en rijke Europa toe.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    362
    12-01-2009

    Citaat Geplaatst door Ras-Al-Ghul Bekijk reactie
    In een land waar de PVV met gemak en zonder campagne 20 zetels kan halen is dat niet ver gezocht.
    20 zetels is schokkend, inderdaad. Om te zeggen dat dit daarom betekent dat er een totale genocide gaat plaatsvinden, zwaar overdreven. Zeker als dit komt uit de mond van een dictator die vol trots beweerd 5300 koerden uitgeroeid te hebben. Enig perspectief is wel op zijn plaats.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Wel frappant dat mensen roepend dat Turkije mensen opsluit zonder een eerlijk proces, maar diezelfde mensen heb ik nog nooit gehoord wanneer de VS mensen opsluit in guantanamo zonder enige vorm van proces. Sterker nog, Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land. Deze vluchten krijgen kennelijk wel de landingsrechten.

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wel frappant dat mensen roepend dat Turkije mensen opsluit zonder een eerlijk proces, maar diezelfde mensen heb ik nog nooit gehoord wanneer de VS mensen opsluit in guantanamo zonder enige vorm van proces. Sterker nog, Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land. Deze vluchten krijgen kennelijk wel de landingsrechten.
    +


    Hypocriete Islamhaters zijn het.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wel frappant dat mensen roepend dat Turkije mensen opsluit zonder een eerlijk proces, maar diezelfde mensen heb ik nog nooit gehoord wanneer de VS mensen opsluit in guantanamo zonder enige vorm van proces. Sterker nog, Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land. Deze vluchten krijgen kennelijk wel de landingsrechten.
    Bij jou is het precies andersom. Vind je dat ook hypocriet en frappant?

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Guantanamo is een schande. Maar er zitten er nu nog maar 41. De rest is of naar gevangenissen elders na schuldig blijken, of zijn vrij. En er is continue verzet tegen geweest, het was de verkiezingsbelofte van Obama notabene. Dus hoezo geen verzet tegen?
    Altijd maar weer die misinformatie. Hoe kom je aan deze kul?

    Hoeveel mensen zitten er nu in Turkije vast? Hoeveel ontslagen? Hoeveel het werk verboden? Hoeveel media gesloten?


    41?


    of een beetje meer?

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wel frappant dat mensen roepend dat Turkije mensen opsluit zonder een eerlijk proces, maar diezelfde mensen heb ik nog nooit gehoord wanneer de VS mensen opsluit in guantanamo zonder enige vorm van proces. Sterker nog, Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land. Deze vluchten krijgen kennelijk wel de landingsrechten.

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wel frappant dat mensen roepend dat Turkije mensen opsluit zonder een eerlijk proces, maar diezelfde mensen heb ik nog nooit gehoord wanneer de VS mensen opsluit in guantanamo zonder enige vorm van proces. Sterker nog, Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land. Deze vluchten krijgen kennelijk wel de landingsrechten.
    Ten eerste, omdat men niet wist wat er in die vliegtuigen zat.
    Verder is er wel degelijk gezeik over geweest, dat die vluchten via NL en de EU gingen.

    En lees je eigen zin een terug. Je spreekt jezelf al meteen tegen.
    "Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land."


    En het is wel kenmerkend te noemen dat jij als voorstander van Erdogan,
    de Turkse repressie en onderdrukking van hun eigen bevolking gaat vergelijken
    met de beestachtige handelswijze van George Bush jr....

    Blijkbaar zijn de zaken ook voor jou te vergelijken...

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Ten eerste, omdat men niet wist wat er in die vliegtuigen zat.
    Verder is er wel degelijk gezeik over geweest, dat die vluchten via NL en de EU gingen.

    En lees je eigen zin een terug. Je spreekt jezelf al meteen tegen.
    "Nederland faciliteerd het opsluiten van mensen in guantanamo door geheime CIA vluchten toe te staan in eigen land."


    En het is wel kenmerkend te noemen dat jij als voorstander van Erdogan,
    de Turkse repressie en onderdrukking van hun eigen bevolking gaat vergelijken
    met de beestachtige handelswijze van George Bush jr....

    Blijkbaar zijn de zaken ook voor jou te vergelijken...
    Wanneer heb ik gezegd dat ik een voorstander ben van Erdogan. Hoe kom je daarbij?
    Wat kan Erdogan mij schelen
    Een kat in het nauw maakt rare sprongen, zo raar dat hij zelfs een Marokkaan ervan beschuldigd een voorstander te zijn van Erdogan