1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Jouw stelling is niet juist. Ik ben absoluut niet van mening dat Baudet een nazi is, dat is meer de interpretatie van ultra-links Nederland en intellectuele luiwammesen die met hun onderbuik denken en niet met logica.
    de logica dat we een Wet Bescherming Nederlandse Waarden moeten invoeren ? Want ? De logica dat er nieuwe renaissance moet opstaan ? Terug naar het verleden ?? Waarom ?? Omdat nou je weet wel wij Nederlanders zo'n vreselijk superieure cultuur hebben euh hadden in de VOC tijd.....? En de "Nederlander" dreigt verdwijnen vanwege de volkenmengeling ? Dat bedoel je ? Die "logica" ? Dat is toch gewoon pure racisme en niets meer en niets minder..???

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Ja en ook hier zoekt men spijkers op laag water. Ik zou graag de bron van deze citatenbreidel wel eens willen zien zodat ik de context wat duidelijker is.
    http://www.mihai.nl/wordpress/sofist...intellectueel/

    geschreven door een persoon die meer intellectueel en belezen lijkt te zijn dan Baudet, al mag dat niet uitmaken uiteraard.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Dat de werking van het (Nederlandse) partijen systeem aangepakt moet of mag worden is een hele andere vraag en die vergt ook een andere logica natuurlijk.......Hij wijst hiervoor nar Amerika als ik me niet vergis wacht ik ga even verder lezen...

    Gevonden ik had gelijk "Net als in de Verenigde Staten moeten bij het aantreden van een nieuwe regering ook de top-ambtenaren die het beleid gaan uitvoeren opnieuw op hun functie solliciteren."

    Voor zover ik weet stelt de nieuwe regering (partij) in Amerika gewoon zijn eigen mensen aan tenminste Trump doet dat wel, nix open sollicitatie ja bij Trump's en hij beslist, lekker zo'n systeem....

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door _Dramaqueen_ Bekijk reactie
    Tsiehta is een gore racist. En is hier gewoon aan het trollen. Hij weet donders goed wat die nazi Baudet is en voor staat.
    en met hem nog eens zo'n 140.000 stemmers die op deze elitaire hebben gestemd..de nummer 2 die advocaat heeft 40.000 stemmen gehad.

    stemmen die anders naar de PVV hadden gegaan, aangezien Hiddema en Baudet ook PVV stemmers waren voordat ze hun eigen partij zijn begonnen.

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    ik lees net iets leuks, Thierry Baudet denkt welllicht dat hij een "dekhengst" is maar hij is gewoon een dek ezel

    "Baudet désigne surtout par défaut un âne reproducteur"

    sorry maar het is wel grappig....

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    en met hem nog eens zo'n 140.000 stemmers die op deze elitaire hebben gestemd..de nummer 2 die advocaat heeft 40.000 stemmen gehad.

    stemmen die anders naar de PVV hadden gegaan, aangezien Hiddema en Baudet ook PVV stemmers waren voordat ze hun eigen partij zijn begonnen.
    En Baudet stemde zelf ook al jaren op de PVV las ik....

  7. #127
    ❤️❤❤️❤

    Reacties
    14.283
    08-05-2009

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    ik lees net iets leuks, Thierry Baudet denkt welllicht dat hij een "dekhengst" is maar hij is gewoon een dek ezel

    "Baudet désigne surtout par défaut un âne reproducteur"

    sorry maar het is wel grappig....
    Hahaha

    Goeie!!

  8. #128
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    Je mag kritiek hebben sterker nog als je inhoudelijk kritiek hebt op iets kan je in dialoog gaan. Maar geloof bespotten zoals Charlie hebdo door tekeningen te maken en door sensatie lekker geld op verdienen is heel duivels.
    Ga weg man. Dat is een fundamenteel onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van meningsuiting houdt niet enkel in dat je ideologieën kunt bekritiseren bijvoorbeeld, maar ook het ridiculiseren van geloofssystemen valt hieronder. Als je het daarmee oneens bent dan is dat jouw goed recht zolang je andere mensen maar niet het zwijgen oplegt. Kijk alleen maar naar Denemarken: daar wordt een man vervolgd wegens blasfemie omdat hij in 2015 een koran heeft verbrand.

  9. #129
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    Dat heb ik niet gezegd maar een moslim moet nou eenmaal trouwen met iemand van dezelfde religie om het geloof te verspreiden. Dat dat tegen jouw denkwijze gaat heb je pech.
    Dat is discriminatie op basis van geloofsovertuiging. Maar omdat het is gerechtvaardigd op basis van de religieuze doctrines vind je het wel oké. Wat een hypocriet ben jij man.

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Baudet voorouders vluchten ( dienstplicht) uit belgie naar nederland,

    nu is hij tegen vluchtelingen

  11. #131
    PA3KIP

    Reacties
    1.853
    25-01-2005

    MVC Premium MVC Premium
    We zien wel hoe hij en Hiddema het gaan doen in de kamer.
    Een kamerlid (Hiddema) die weet hoe de wet in elkaar zit is zeldzaam. Proefballonnetjes oplaten die juridisch niet haalbaar zijn zien we te veel en kunnen onrust veroorzaken.
    Echte integratie begint tussen de lakens.............

  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Foppe Bekijk reactie
    We zien wel hoe hij en Hiddema het gaan doen in de kamer.
    Een kamerlid (Hiddema) die weet hoe de wet in elkaar zit is zeldzaam. Proefballonnetjes oplaten die juridisch niet haalbaar zijn zien we te veel en kunnen onrust veroorzaken.
    een demente lul van 74

  13. #133
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012


  14. #134
    PA3KIP

    Reacties
    1.853
    25-01-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    een demente lul van 74
    We zullen zien.
    Voor 15 maart had ik nog nooit van FvD gehoord.
    Echte integratie begint tussen de lakens.............

  15. #135
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Er is veel domheid voor nodig om jezelf zo te bewieroken als Thierry Baudet
    democratie

    Ger Groot– 19:19, 19 maart 2017
    Lijstaanvoerder Thierry Baudet viert de behaalde zetels met partijleden in Level Eleven tijdens de uitslagenavond van Forum voor Democratie (FVD) na afloop van de Tweede Kamerverkiezingen. © ANP
    Column

    De grootste verrassing van de verkiezingen van afgelopen week was niet de deconfiture van de Partij van de Arbeid. Hoogstens de omvang daarvan kon nog verbazing wekken. Veel opmerkelijker was de toetreding van het Forum voor Democratie van Thierry Baudet met twee zetels in de kamer.

    Iets meer dan 186.000 mensen hebben hun stem op hem uitgebracht. Dat is bijna een derde van wat de PvdA (met krap 599.000 stemmen) in huis bracht. Je vraagt je af waar die aanhang vandaan komt. Zijn het intellectuelen die Geert Wilders te min vinden, maar wel oren hebben naar een gesoigneerde Bildungsburger die niet van de straat is?

    Dat laatste laat Baudet in ieder geval breed uitschijnen. Ooit noemde hij zich al de meest vooraanstaande intellectueel van Nederland en na de verkiezingen stelde hij vast dat het IQ van zijn tweemansfractie minstens anderhalf keer zo hoog was als dat van alle andere.

    Een echte intellectueel zou zoiets nooit zeggen. Zoals iemand die er prat op gaat Engels te spreken ‘as a native’ er geen idee van heeft wat het werkelijk betekent een taal te spreken, zo kun je ook zeker zijn van de beperkte denkvermogens van iemand die zich ostentatief voor hyperintelligent uitkrijt. Kijk naar Donald Trump en je zult je nooit meer vergissen. Er is veel domheid voor nodig om jezelf te bewieroken als de allerslimste.
    Wie stemde dan op hem?

    Misschien is er hier en daar een intellectueel gevallen voor de charme of de bravoure van Baudet. Maar dat verklaart het succes van die 186.000 stemmen niet. Zoveel intellectuelen heeft Nederland niet eens. En dus komen we toch weer terecht bij de achterban van Geert Wilders. Althans dát deel ervan dat pianospelen op prijs stelt, bij Beethoven aan méér denkt dan een liedje van Chuck Berry en het wel geinig vindt dat Baudet zijn eigen vleugel bij de Tweede Kamer wil laten binnentakelen. Op eigen kosten, naar ik hoop – maar helemaal gerust ben ik er niet op.

    Eén ding blijft opvallend. Terwijl de andere politieke leiders van gekkigheid niet wisten wat te doen om het volk te laten zien dat zij ook één van hen waren, koos Baudet de omgekeerde weg. Hoe ridicuul ook, zijn breed uitgedragen intellectuele voortreffelijkheid en ver boven het plebs verheven culturele smaak deden althans in dát opzicht geen concessies aan gemakzuchtig populisme. Baudet onderscheidde zich juist met enige hooghartigheid van het kleinburgerdom dat hij tegelijk probeerde te verleiden.

    Daarin is hij wonderwel geslaagd – en dat is voor andere politici een goede les. Ook in deze tijd van culturele nivellering en verlies aan decorum en distinctie hoeft een Kamerkandidaat zich niet vals te vernederen tot de veronderstelde smaak van het volk om als leider te worden geacht. Ik vermoed zelfs dat het omgekeerd is. Ook Pim Fortuyn was geen geklofte jongen, en met het kapsel van Geert Wilders zou bijna iedereen uit zijn achterban zich doodschamen.

    Wonderlijk genoeg halen politici uit de ‘mainstream’ de gekste capriolen uit om de kiezers maar het gevoel te geven één van hen te zijn. Terwijl de ware populisten zich juist bijna militant van hun achterban onderscheiden. Zij beseffen dat het ‘volk’ uit welks naam zij zeggen te spreken helemaal geen leider wil naar eigen beeld en gelijkenis. Het wil juist iemand die bijzonder is.
    Quasi-populaire bokkensprongen

    Als het daarvoor een kale nicht, geblondeerde Limburger of snobistisch fotomodel moet kiezen, dan zij dat zo. Wat het vérder nog van nichten, snobs en valse blondines mag denken, staat daar buiten. Ik vermoed dat dat niet alleen in de politiek zo werkt – en dat al het gepraat over positieve ‘rolmodellen’ daarom op drijfzand berust. Wie wérkelijk ambitie heeft, zoekt voor zichzelf nu juist de status van het boven-gemiddelde dat bewondering afdwingt omdát het ‘anders’ durft te zijn – en daarom als leider wordt geaccepteerd.

    Zou dat besef vanaf nu tot de politieke voorlieden doordringen, dan zou de verkiezingsoverwinning van het Forum voor Democratie in ieder geval één positief resultaat hebben gehad. Van rare quasi-populaire bokkensprongen zouden we voortaan zijn verlost. Veel méér positiefs is er van Baudets overwinning, naar ik vrees, niet te verwachten. Afgezien van zijn pianospel, waarbij bemoeienis van anderen alleen maar hindert, overheerst ook bij hem de nivellerende geest die denkt dat democratie hetzelfde is als iedereen over alles laten meepraten.

    De illusie dat de kiezer dát zou willen is door deze verkiezingen overtuigend de wereld uit geholpen. GeenPeil, dat de referendum-gedachte tot het uiterste wilde doorvoeren, verzamelde net iets meer dan een schamele 5000 stemmen in heel Nederland, minder nog dan het resultaat van de bizarre lijst ‘Niet Stemmers’. https://www.trouw.nl/democratie/er-i...udet~a99f7c6e/