1. #1
    Redactie

    Reacties
    72.977
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Bewoners huis Arnhem vast na dood overvaller

    Een 32-jarige vrouw en een 34-jarige man uit Arnhem zijn donderdagavond gearresteerd nadat een man om het leven was gekomen die hun woning had overvallen.



    Bij de overval op het huis aan de Limburgsingel in de Arnhemse wijk De Laar-Oost waren volgens de politie meer overvallers betrokken. Voor de overval is nog niemand aangehouden.

    Na de overval is volgens de politie geschoten. Dat gebeurde tijdens een achtervolging. De politie kan nog niet zeggen door wie die schoten zijn gelost. Volgens buurtbewoners sprong de 34-jarige man na de overval in een busje van een pizzakoerier dat in de straat stond. Met dat busje ging hij achter de overvaller aan. Hij reed hem aan in een nabijgelegen plantsoentje. De overvaller kwam om het leven.

    De omgeving van het overvallen huis is vrijdag nog afgesloten. De politie is bezig met sporenonderzoek. Er wordt ook een buurtonderzoek gehouden, dat waarschijnlijk zaterdag verdergaat. De politie heeft camerabeelden van donderdagavond gevonden, die in beslag zijn genomen. Onder andere het huis aan de Limburgsingel was beveiligd met camera's.

    De gearresteerde man is een Arnhemse ondernemer. Buren zeiden vrijdag tegen lokale media dat hij ook handelde via Marktplaats.nl. Daarop zou hij zondag een duur horloge hebben aangeboden. Dat zou de overvallers mogelijk naar het huis hebben gelokt.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Risico van het vak.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Ze willen natuurlijk zeker zijn dat die mensen beschikbaar zijn voor het in ontvangst nemen van hun lintje! Dat begrijp ik goed.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    120
    26-03-2017

    Volgende keer beter

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    570
    19-10-2015

    Vrijspraak voor deze held!! Als deze held zijn eigen kudde niet mag en kan beschermen wie moet dat dan? De politie die weer wegrent voor de scarface bende en liever in de wachtrij staan bij Ali voor een broodje dönner? Vieze laffe flikkers!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    153
    27-10-2006

    Inshallah vrijspraak.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Wie het vuurwapen opneemt, zal door een pizzabestelwagen vergaan.


    Hij schoot toch op zijn slachtoffers?

  8. #8
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    De reacties zijn een stuk anders dan na die overval in Deurne waar twee daders de dood vonden.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door TheDictator Bekijk reactie
    Vrijspraak voor deze held!! Als deze held zijn eigen kudde niet mag en kan beschermen wie moet dat dan? De politie die weer wegrent voor de scarface bende en liever in de wachtrij staan bij Ali voor een broodje dönner? Vieze laffe flikkers!
    Citaat Geplaatst door adonis Bekijk reactie
    Inshallah vrijspraak.
    Als het zo gegaan is als het lijkt te zijn gegaan, ben ik het met jullie eens maar das nog niet 100% duidelijk volgens mij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    We mogen in dit land geen eigen rechter spelen, maar ja... ik kan mij een dergelijke situatie heel goed voorstellen. Op zo'n moment van een overval kun je de controle over jezelf verliezen en instinctief reageren. Overigens is het ook wel een groot risico dat je loopt als overvaller. Zijn eigen schuld zeg ik dan.

  11. #11
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    Citaat Geplaatst door TheDictator Bekijk reactie
    Vrijspraak voor deze held!! Als deze held zijn eigen kudde niet mag en kan beschermen wie moet dat dan? De politie die weer wegrent voor de scarface bende en liever in de wachtrij staan bij Ali voor een broodje dönner? Vieze laffe flikkers!
    Een 'held' vind ik wat de voorbarig. De enige wie ermee geholpen is, is het horloge dat kosteloos om een andere pols zou worden gedragen.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Een 'held' vind ik wat de voorbarig. De enige wie ermee geholpen is, is het horloge dat kosteloos om een andere pols zou worden gedragen.
    Als die roofovervaller(s) er met hun eigendom vandoor is gegaan, gestolen dat heeft men in principe gebruik gemaakt van hun recht achter de roofovervaller(s) aan te gaan en proberen hun eigendom terug te verkrijgen.

    Hoewel het de vraag is of deze mensen voldoende juridisch onderlegd zijn om de jurisprudentie ter zake te kennen.
    Waarschijnlijk zijn zij in die in de jurisprudentie genoemde voorwaarde van "in een hevige gemoedsbeweging veroorzaakt door de aanranding" achter die smeerlap(pen) aangegaan.

    De gesneefde persoon is een 46 jarige figuur zonder vaste woon - of verblijfplaats.

    Uiteraard is er geen sprake van een straf, die kan alleen een rechter opleggen.
    Maar nu het zo is gelopen kan ik er niet wakker van liggen.
    Roofovervallers hebben zelf ook geen enkele compassie met hun slachtoffers.
    Willen alleen maar op een makkelijke wijze aan geld komen.

    Was al 46 en nog aan het roofovervallen. Niet echt een verlies voor het land.
    Was ook niet schrikachtig voor harde knallen, haalde zonder probleem de haan van zijn vuurwapen over als we de berichten in de media mogen geloven.
    Wordt vervolgd.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    We mogen in dit land geen eigen rechter spelen, maar ja... ik kan mij een dergelijke situatie heel goed voorstellen. Op zo'n moment van een overval kun je de controle over jezelf verliezen en instinctief reageren. Overigens is het ook wel een groot risico dat je loopt als overvaller. Zijn eigen schuld zeg ik dan.
    Maar de wet geeft wel de aangerande burger het recht zichzelf, een ander en zijn/haar bezittingen te beschermen tegen een ogenblikkelijke wederrechtelijke aanranding als er op dat moment geen hulp kan worden verwacht van de overheid, politie en men het zelf moet en mag doen, binnen de gestelde voorwaarden ex art. 41 Sr.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door radwan Bekijk reactie
    LET OP

    ogenblikkelijk dat kan nooit zijn iemand achterna rijden in een gestolen wagen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De aanranding moet ogenblikkelijk zijn! Men mag dus niet alleen op een vermoeden dat er een aanranding zal plaatsvinden al met geweld beginnen.
    Zoals ik al diverse keren heb aangegeven, in tegenstelling tot verdediging tegen aanranding van het "lijf' = geweld dat onmiddellijk stopt als de aanranding is gestopt stopt een aanranding van een "goed" = bezittingen NIET als de aanrander er met jouw eigendommen vandoor gaat!
    De eigenaar mag achter die aanrander aan en proberen zijn eigendom terug te verkrijgen, ook met proportioneel geweld.

    Alleen als een aanrander achterna gezeten het gestolen goed teruggeeft of weggooit en vlucht is het de aangerande/eigenaar verboden om nog achter hem aan te gaan en geweld te gebruiken.
    Dat zou inderdaad wraak uitoefening zijn.

    Dat wederrechtelijk gebruik is gemaakt van die bestelauto staat op zich geen aanspraak op noodweer/exces in de weg.
    Zo ook niet gebruik van een vuurwapen bij ernstige bedereiging waar geen wapenvergunning voor aanwezig is/was.

  15. #15
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Het probleem zit ook in het feit dat als deze mensen waren weggekomen met het horloge, en ze nooit gepakt zouden worden, de bewoners achterbleven met niks, niemand die hun verlies vergoed.
    Over de daad van de bewoners kan je discussieren, maar denk dat iedereen wel een beetje zijn en haar kroost en verdiensten verdedigt.
    De dader had ook gewoon postbezorger kunnen worden en werken voor zijn centjes.