1. #31
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    De schrijfster van 50 shades of grey is ook een vrouwenhaatster, wist je dat niet?

    Maar goed buiten dat is Baudet gewoon een hele enge man. Dat zie je al aan zn hoofd: die man voelt zich superieur aan alles en iedereen. Hoe het Forum voor Democratie twee zetels heeft gekregen is me een volstrekt raadsel, ik heb ze in de campagne nergens gezien en opeens stonden ze daar?
    Dat jij ze in de campagne weinig hebt gezien is a. omdat de nieuw zijn en b. omdat ze veel werden geweerd vanwege vernieuwende ideeën waar de gevestigde politici slapeloze nachten van krijgen. Kun je nagaan hoeveel zetels ze zouden hebben gekregen als ze meer bekendheid hadden... Ik kan je voorspellen dat ze in de toekomst veel groter gaan worden.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Holy Fu*k zeg, zegt hij dit soort dingen ??????????? Niet te geloven, we gaan zo even 200 jaar terug in de tijd....dit en het sexisme van die gast, die gast lijkt wel uit het verleden te zijn gehaald...
    Dit is toch een bericht aan Baudet en niet van?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Is dit hetzelfde als een moslima die niet thuis mag komen met een ongelovige, of is dit wel eng en dat andere 'cultuur'?
    Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond hebben vooral een partner met dezelfde herkomst.

    http://www.rtlnieuws.nl/nederland/ne...in-eigen-kring

    Holy Fu*k zeg, niet te geloven.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Dat jij ze in de campagne weinig hebt gezien is a. omdat de nieuw zijn en b. omdat ze veel werden geweerd vanwege vernieuwende ideeën waar de gevestigde politici slapeloze nachten van krijgen. Kun je nagaan hoeveel zetels ze zouden hebben gekregen als ze meer bekendheid hadden... Ik kan je voorspellen dat ze in de toekomst veel groter gaan worden.
    Hmm.. nu ik hun programma heb gelezen denk ik niet dat ze veel groter zullen worden. Beetje enge club als je het mij vraagt.

  5. #35
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Hmm.. nu ik hun programma heb gelezen denk ik niet dat ze veel groter zullen worden.
    Omdat?


    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Beetje enge club als je het mij vraagt.
    Vertel.

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Plaaggeest Thierry Baudet wint CIDI-debat over Israël: “Het probleem in het Midden-Oosten is onoplosbaar”

    Delen


    Delen
    20170306_221718
    Foto: De twaalf deelnemers aan het debat samen met presentator Kamran Ullah. © Tim Engelbart
    Door Tim Engelbart 7 maart 2017

    Twaalf partijen deden er dit jaar mee aan het traditionele CIDI-verkiezingsdebat over Israël en het Midden-Oosten, maar uitgerekend nieuwkomer Thierry Baudet ging er met de hoofdprijs vandoor.

    DENK had ondanks diens sterke mening over het Joodse land geen afgevaardigde gestuurd, maar verder was de politiek goed vertegenwoordigd: VVD, PvdA, PVV, SP, CDA, D66, GroenLinks, ChristenUnie, SGP, 50PLUS, VNL… en het Forum van Democratie. Oorspronkelijk zou Thierry Baudet helemaal niet meedoen aan het debat, maar ter elfder ure heeft het CIDI toch besloten om Thierry Baudet toe te laten aan het verkiezingsdebat over Israël dat de organisatie vlak voor iedere Nederlandse én Israëlische verkiezing organiseert.

    Voor enkele van die partijen was het een lastig debat: het publiek was uitgesproken rechts en met name de SP (vertegenwoordigd door Jasper van Dijk), PvdA (Michael Servaes) en D66 (Sjoerd Sjoerdsma) kwamen er bekaaid vanaf. De heren verdedigden sancties tegen Israël vanwege diens nederzettingenpolitiek, wat hen op veel kritiek kwam te staan van de zaal én een hoop deelnemers.

    Met name de rechtse partijen gingen er met een gestrekt been in. VVD’er Han ten Broeke bekritiseerde de linkse partijen en de Europese Unie fel vanwege diens slappe nucleaire deal met Iran. “Over tien jaar is Iran rijk, maar ook rijk aan uranium,” hield het liberale Kamerlid de aanwezigen voor. Maar D66’er Sjoerdsma gaf zich niet zomaar gewonnen: “Het is gevaarlijk om de deal te verscheuren.”

    VNL-Kamerlid Joram van Klaveren betreurde het feit dat Nederland de afgelopen jaren steeds kritischer richting Israël is geworden. “Met vrienden zoals Nederland heeft Israël geen vijanden meer nodig,” aldus een smalende Van Klaveren in de richting van CDA’er Raymond Knops wiens partij ondanks alles weigerde om Iran aan te pakken. Van Klaveren stelde verder vast dat hij de enige aanwezige was die zo snel mogelijk terugwilde naar harde sancties richting Teheran en een einde aan het gepamper van de islamitische republiek door middel van de nucleaire deal die onder president Obama gesloten is. Tijdens dit onderdeel werd al snel duidelijk dat VNL de sterkste partij gedurende dit deel van de avond was.

    Maar Joram van Klaveren was niet de enige die punten binnenhaalden. Dat het ook de avond van Thierry Baudet zou worden, werd echter wel duidelijk toen men over Syrië kwam te spreken. Terwijl de meeste partijen vonden dat er niet alleen een oplossing moest worden gezocht om ISIS te verslaan, maar ook de pijlen op president Assad gericht moesten worden, nam de Forum-lijsttrekker het op voor het Syrische staatshoofd. Allereerst kregen de zittende partijen van Baudet om hun oren vanwege hun obsessies met het zoeken naar “oplossingen in het Midden-Oosten.” Die gaan er niet komen aldus Baudet, die z’n debatpartners en de zaal voorhield dat het altijd was een rommeltje was én zal blijven in die regio. Wie denkt dat duurzame vrede in het Midden-Oosten een reële mogelijkheid is houdt zichzelf voor de gek: “Nooit. Niet. Gewoon geen oplossingen,” aldus Baudet in een samenvatting van zijn pessimistische houding. Het kwam de FVD-oprichter op veel kritiek te staan: PvdA’er Michael Servaes verweet hem zelfs een vriend van Poetin te zijn en beschuldigde Baudet ervan dat hij President Assad – die gifgasbommen op z’n eigen volk gooit – “liberaal” te hebben genoemd. GroenLinkser Tom van der Lee voegde zich bij z’n sociaal-democratische collega en zei in de richting van de Forum-eindbaas: “Kraam alsjeblieft niet zoveel onzin uit.”

    Baudet was niet gediend van die aantijgingen en noemde zijn PvdA-opponent “kinderachtig”. En daarbij: “Hopelijk is dat niet het niveau van het debat straks in de Tweede Kamer.” Die zat. Hij legde ook z’n visie neer voor Syrië en andere landen in het Miden-Oosten: echte vrede zal er niet komen, maar “het beste is een voortdurende patstelling”, door Baudet geroemd als het “minst slechte alternatief.” Ook tijdens de rest van het debat zou Baudet nadrukkelijk aanwezig blijven: hij interrumpeerde verschillende keren terwijl dat formeel niet de bedoeling was en wist daarmee enkele tegenstanders enkele malen tot een lichte wanhoop te drijven.

    Behalve Baudet was ook Kees van der Staaij populair. De toehoorders klapten bij het betreden van het podium door de lijsttrekkers het hardst voor de SGP-voorman, en tijdens een discussie over de stelling “Is antizionisme het nieuwe antisemitisme” oogste de gereformeerde politicus opnieuw een daverend applaus toen hij zei dat hij “bar weinig antisemieten” was tegengekomen die pro-Israël waren. Partijen als 50PLUS en D66 probeerden aan die woorden nog wat afbreuk te doen, maar de rechtse politici hielden een verenigd front: onder de noemer antizionisme gaan eigenlijk louter antisemieten schuil.

    Wat verder opviel aan het debat was dat de islam pas helemaal aan het einde genoemd werd. PVV’er Raymond de Roon refereerde aan het islamitische geloof van verreweg de meeste Palestijnen, en dat dat een drijfveer was voor hun virulente haat van Israëli’s. Ook VVD’er Han ten Broeke benoemde de islam expliciet: volgens de nummer 9 van de VVD was Israël de “kanarie in de kolenmijn.” Het land leeft immers al jaren met een aanzienlijke moslimminderheid, en dat gaat nu ook in Nederland gebeuren. “Israël is een vooruitgeschoven post,” zei een trefzekere Ten Broeke wiens woorden niet dank werden afgenomen door PvdA’er Michael Servaes. Het deed er niet meer toe: de PvdA, GroenLinks en D66 waren duidelijk niet de publieksfavorieten, en dat bleek ook wel tijdens de stemming die vlak daarna werd gehouden.

    Welke partijen dan wel? De meeste aanwezigen zouden op Baudets FVD gaan stemmen, waarna op enige afstand de VVD en de SGP volgden. De SP en 50PLUS waren het minst populair.
    Het Forum voor Democratie (groen, onderaan) wint de virtuele verkiezing onder de aanwezigen. © Tim Engelbart
    Het Forum voor Democratie (groen, onderaan) wint de virtuele verkiezing onder de aanwezigen. © Tim Engelbart

    Dat concurrent Baudet er met de buit vandoor ging, kon VNL niet deren. Joram van Klaveren: “Wat je merkt in zo’n zaal is dat Baudet veel mensen had meegenomen. En wij hebben gewoon gezegd: als mensen het leuk vinden moeten ze komen, maar we hebben niet constant geroepen ‘kom naar dit debat, kom naar dit debat’. Maar de CIDI-achterban draagt ons een warm hart toe, en dat merken we ook als we naar hun evenementen toekomen.”

    Thierry Baudet laat zich de overwinning echter niet zomaar ontzeggen. “Ik heb het gewonnen op argumenten,” drukt een gedecideerde Baudet ons op het hart: “Ik heb maar 3 á 4 mensen meegenomen.” Het debat heeft Baudet zichtbaar goed gedaan, want de man blaakt intussen van het zelfvertrouwen: “Ik denk dat wij straks in heel Nederland een geweldige uitslag gaan boeken. Ik krijg er heel veel energie van, van al die support in het land.” En om na zo’n avond over Israël en de rest van het Midden-Oosten weer terug te grijpen op zijn overkoepelende campagnethema: “Je ziet het op dit soort avonden: mensen zijn er klaar mee, met dit soort kartelspelletjes.”

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Zucht... En dit is jouw argument voor je stelling dat Thierry Baudet een 'vrouwenhater' is?
    Wat heb je nog meer nodig dan ?

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Tsiehta Bekijk reactie
    Omdat?




    Vertel.
    Ze vertellen in nette woorden dat ze voor het superieure ras zijn.

    Dat is prima hoor, als je dat gelooft. Maar discriminatie en uitsluiting liggen op de loer bij dat soort clubs.

    Maar goed, we zullen zien. Ik verwacht in ieder geval vuurwerk tussen Hiddema en DENK, dat is altijd lachen maar blijft gelukkig ge etter in de marge.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Wat heb je nog meer nodig dan ?
    Meer dan een roman?

    Miljoenen vrouwen dreven weg bij fifty shades of grey, de sterke man die vrouwen wil domineren. Heel ver zal Baudet er wat dat betreft niet naast zitten. Uiteraard zijn er zeer veel vrouwen die er anders over denken. Ook prima.

    Wat verkrachting betreft moet Baudet wel zn mond houden, anders hoop ik dat ie binnenkort zelf wordt verkracht. Dan kan ie uit ervaring gaan vertellen hoe hard ie daar van klaar kwam.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Meer dan een roman?.
    Die tekst komt uit een Roman ? Oh sorry dat wist ik niet dus gewoon verzonnen en niet zijn eigen overtuiging maar die van de slechte persoon in zijn "roman", die natuurlijk een serial verkrachter is.....

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Die tekst komt uit een Roman ? Oh sorry dat wist ik niet dus gewoon verzonnen en niet zijn eigen overtuiging maar die van de slechte persoon in zijn "roman", die natuurlijk een serial verkrachter is.....
    Hij heeft het geschreven als fictie, maar het heeft de sterke schijn autobiografisch te zijn.

    Het is gewoon een eng mannetje met enge ideeen. Maar goed dat is mijn mening, we zullen zien wat ie doet in de kamer.

  12. #42
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Wat heb je nog meer nodig dan ?
    Ja... Heb je ze?

  13. #43
    Verbammen

    Reacties
    7.676
    10-08-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Ze vertellen in nette woorden dat ze voor het superieure ras zijn.
    Kom eens met citaten.

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Dat is prima hoor, als je dat gelooft. Maar discriminatie en uitsluiting liggen op de loer bij dat soort clubs.
    Dat vind ik nogal een gedurfde aanname. Maar we zullen zien wat de toekomst zal brengen.

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Maar goed, we zullen zien. Ik verwacht in ieder geval vuurwerk tussen Hiddema en DENK, dat is altijd lachen maar blijft gelukkig ge etter in de marge.
    We gaan een interessante tijd tegemoed met deze twee heren in de tweede kamer.

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017


  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Citaat Geplaatst door Anti-mushrikeen Bekijk reactie
    wat verwacht je van een *****e, is dat Peej