1. #1
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Turkse transgender Aleyna (24) uit Twente trotseert haat

    InterviewHENGELO - Aleyna draagt een strak topje met een zwart-wit geblokt vest erover, een gemakkelijke legging en sokken met roze hartjes. Maar voor de foto later trekt ze wat vrouwelijkers aan. Ze gaat met haar lange nepnagels over haar rechterarm. De Hengelose baalt dat er weer wat donkere haartjes opkomen. Binnenkort wordt dat gelukkig weggelaserd. Aleyna drink haar cola met een rietje, om haar lipstick te sparen. „Dat je niet denkt dat ik aan de alcohol zit.” Ze giechelt.
    Lucien Baard 11-03-17, 07:00 Laatste update: 10:01

    2k
    0
    M 0

    Aleyna Gelegen heeft geluk gehad, zegt ze. Ze kent verhalen van verstoten lotgenoten en van transgenders, die te maken kregen met eerwraak, of mishandeling. „Mijn familie heeft me niet verstoten. Ik ben niet mishandeld”. Maar ze leven in ontkenning. Voor islamieten is het bestaan van transgenders een nog groter taboe dan voor ‘Nederlanders’. Haar vader wil dat ze ‘volgens de islam leeft’ en normaal doet. Hij zegt dat ik gewoon een man ben.” Een tante zegt Aleyna regelmatig: ‘ga eens praten met een imam en probeer weer op het goede pad te komen’.

    Ik ben niet verstoten, maar ik voel me ook niet geliefd
    Aleyna

    De Hengelose plukt aan haar met extensions verlengde haar. Ze heeft geen hoop meer dat haar familie het echt accepteert, dat ze ooit in een verkeerd lichaam is geboren. Een eenzaam gevoel.

    „Ik word wel uitgenodigd op familiefeestjes, maar als verplicht nummer. Ik ben niet verstoten, maar ik voel me ook niet geliefd. Ik ben het zwarte schaap. Vanuit mijn cultuur en geloof wordt het als een grote zonde gezien. Maar ik geloof dat Allah barmhartig is en geen fouten maakt. Als het een zonde is, waarom ben ik dan op deze wereld?”

    Mustafa
    Toch noemt de hele familie haar nog steeds Mustafa. Aleyna krijgen ze niet uit hun mond. Maar die kleine Mustafa die ‘verplicht op voetbal moest en niet met Barbies mocht spelen’ bestaat al lang niet meer. „Vanaf mijn vierde wist ik in feite al, dat ik een meisje moest zijn. Ik wilde een jurkje aan en op ballet”. Op z’n kamer trok de tiener stiekem kleren van zijn zus aan en maakte zich op. Soms geholpen door vriendinnetjes, die dachten dat hij homo was.

    „Ik verkeerde doorlopend in een identiteitscrisis. Ik ben heel depressief geweest en meerdere keren van huis weggelopen.” Op ‘zijn’ 19de jaar kwam het hoge woord eruit: „Ik ga voortaan als vrouw door het leven.” De Hengelose heeft ermee gewacht tot haar opa was overleden, en haar vader definitief was teruggekeerd naar Turkije. Moeder was al jaren dood. „Uit respect voor hen heb ik geprobeerd als jongen te leven. Maar dat was het moment om voor mezelf te kiezen.” Daarna heeft ze geen stap meer buiten de deur gezet als Mustafa.

    Lees verder onder de foto
    © Emiel Muijderman

    Sekseverandering
    Datzelfde jaar meldde ze zich bij de VU in Amsterdam voor een sekseverandering. Het licht staat op groen. De Hengelose is van plan dat traject zo openlijk mogelijk online te delen. „Ik wil een voorbeeld zijn voor transgenders. En ik wil dat het geen taboe meer is. Zeker onder Turken en Marokkanen.” Ze vertelt dat ze op straat regelmatig wordt uitgescholden. Of soms bespuugd. Meerdere keren is ze door Turkse restauranthouders geweigerd. Dat moet stoppen.

    Het is nu een missie. Terwijl ze tot haar 21ste nog een diepe wens had om vooral anoniem haar eigen leven te gaan leiden. Vrouw zijn, maar wel opgaan in de menigte. Haar omgeving besliste indirect anders voor haar. „Mensen maakten op internet pagina’s en verhalen over mij, waar ik belachelijk werd gemaakt en uitgescholden. Toen dacht ik: als jullie dit willen, dan kun je het krijgen ook. Dit is een vrij land. Je mag hier zijn wie je bent.”

    Internet
    Sindsdien post ze al jaren lang op internet kleding- en make-up adviezen en vertelt ze over haar leven. Inclusief de toekomstige hormoonbehandeling en haar beoogde seksoperatie. Vooral op Facebook, waar ze regelmatig ‘live’ gaat. Ze heeft er 22.000 volgers en het maximaal aantal toegestane vrienden: 5000. Nu werkt ze aan een eigen YouTube-kanaal en gaat ze vloggen. De Hengelose is van plan ook haar bezoeken aan het ziekenhuis te gaan filmen.

    Ze oogst bewondering voor haar lef, maar bedreigingen en verwensingen zijn ook aan de orde van de dag. Van alle kanten. „Maar de nummer één haters zijn de Marokkaanse en Turkse mannen”, zegt ze. „Ik ben een schande voor alle Islamieten. Er is veel haat. Ik word doodgewenst. De eerste keer dat er zo werd gereageerd op een video wist ik niet of ik dat aankon. Maar ik zag ook positieve reacties. Mensen die me zagen als inspiratiebron om ook zichzelf te durven zijn. Dat motiveert om door te gaan.”

    What you give, is what you get
    De verwensingen ziet ze als een logische prijs die ze dan maar moet betalen. „Maar ik begrijp het niet. Ik zeg ze: hoe beïnvloed ik dan jouw leven?”. Maar soms is ze net zo ongezouten en scheldt ze terug. „What you give, is what you get. Wil je vechten, dan vecht ik mee. Ik ben niet op mijn mondje gevallen.”

    Over haar toekomst durft ze amper hardop na te denken. Aleyna hoopt op een relatie. Maar haar aandacht gaat nu vooral naar het veranderingsproces . Op haar borst heeft ze tatoeage laten zetten: Live life to the fullest. Ze is op weg.
    M Tip de redactie
    http://www.tubantia.nl/hengelo/turks...haat~ab000b11/

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Wat een vieze vent bah bah

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Lelijke griezel .

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Erdogan zou graag met iftar op de foto gaan met deze Turkse. Immers, turken zijn een superras die je niet mag bekritiseren

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015



    Ik vind dat iedereen moet kunnen leven zoals die dat zélf wil en zich in vrijheid mag kunnen ontplooien.
    Mits hij/zij niet tot overlast van zijn/haar omgeving is.
    Mensen die lastiggevallen worden die transgender zijn en door hun omgeving worden lastiggevallen mogen naar mijn idee vervolgd worden en een straf krijgen.
    We houden in Nederland niet van discriminerende domme apen!

  7. #7
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Ze lijkt gewoon Fadime uit de buurt hoor. of hij...whatever ik zie geen verschil.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Hier ze je hoe enorm mensen moeten lijden door religieuze regels van de duizenden jaren geleden.

    Fout in de baarmoeder, vrouwelijk psyche mannelijke verpakking.

    Dapper dat zij niet in een hoekje wegduikt maar dit uitdraagt. Ook in religieuze kringen zal toch eens het kwartje moeten vallen, zeker met onze geavanceerde wetenschap, hier is geen enkele sprake van perversiteit, eigen keuze, aanstellerij.

    Veel sterkte gewenst!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie


    Ik vind dat iedereen moet kunnen leven zoals die dat zélf wil en zich in vrijheid mag kunnen ontplooien.
    Mits hij/zij niet tot overlast van zijn/haar omgeving is.
    Mensen die lastiggevallen worden die transgender zijn en door hun omgeving worden lastiggevallen mogen naar mijn idee vervolgd worden en een straf krijgen.
    We houden in Nederland niet van discriminerende domme apen!

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Hier ze je hoe enorm mensen moeten lijden door religieuze regels van de duizenden jaren geleden.

    Fout in de baarmoeder, vrouwelijk psyche mannelijke verpakking.

    Dapper dat zij niet in een hoekje wegduikt maar dit uitdraagt. Ook in religieuze kringen zal toch eens het kwartje moeten vallen, zeker met onze geavanceerde wetenschap, hier is geen enkele sprake van perversiteit, eigen keuze, aanstellerij.

    Veel sterkte gewenst!
    Enorm?
    Omdat een ander een mening geeft op hem, lijd hij enorm? vrijheid van meningsuiting.
    Hij is blijkbaar succesvoller dan menig niet travo, heeft allemaal social media gedoe waar hij aan verdient,
    vrienden over de hele wereld.
    Ik kan wel een paar voorbeelden geven van mensen die lijden onder de zogenaamde democratie

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Enorm?
    Omdat een ander een mening geeft op hem, lijd hij enorm? vrijheid van meningsuiting.
    Hij is blijkbaar succesvoller dan menig niet travo, heeft allemaal social media gedoe waar hij aan verdient,
    vrienden over de hele wereld.
    Ik kan wel een paar voorbeelden geven van mensen die lijden onder de zogenaamde democratie
    Zoals gewoonlijk wil jij het niet begrijpen.

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Zoals gewoonlijk wil jij het niet begrijpen.
    Ik weiger dit te benoemen onder het kopje lijden, jij komt met hij lijd enorm hier onder.
    Je weet niet wat lijden is man of je overdrijft dit weer opzettelijk omdat het een aanval tegen de islam is.
    Mannen die zichzelf omtoveren tot vrouwen en dan gaan roepen dit en dat en wij hebben het zwaar want jullie accepteren ons niet.

    Wat zeggen jullie als een moslima met een hoofddoek of een moslim in een jelaba met baard gaat solliciteren, aanpassen of oprotten en anders geen inkomen.
    Waarom doe je het nu af in deze context af als "enorm lijden"

    Dus omtoveren tot vrouw als man zijnde dat is "onze vrijheid" maar in een jelaba en met een baard in een gemeentehuis staan is onaangepast volk dat Nederland wilt assimileren.


    Jij bent hypocriet, echt zwaar hypocriet.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Is het oorspronkelijk een hij of zij???


    Heb geen zin om de foto te bekijken. Want je kan het makkelijk terug zien.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Ik weiger dit te benoemen onder het kopje lijden, jij komt met hij lijd enorm hier onder.
    Je weet niet wat lijden is man of je overdrijft dit weer opzettelijk omdat het een aanval tegen de islam is.
    Mannen die zichzelf omtoveren tot vrouwen en dan gaan roepen dit en dat en wij hebben het zwaar want jullie accepteren ons niet.

    Wat zeggen jullie als een moslima met een hoofddoek of een moslim in een jelaba met baard gaat solliciteren, aanpassen of oprotten en anders geen inkomen.
    Waarom doe je het nu af in deze context af als "enorm lijden"

    Dus omtoveren tot vrouw als man zijnde dat is "onze vrijheid" maar in een jelaba en met een baard in een gemeentehuis staan is onaangepast volk dat Nederland wilt assimileren.


    Jij bent hypocriet, echt zwaar hypocriet.
    Probeer je eens in te denken; JIJ hebt door een fout toen je als samengesmolten eicel en zaadcel het proces in ging om mensje te worden, het lichaam van een man maar de psyche van een vrouw.
    Je kunt niet anders denken en handelen als vrouw.

    Maar men blijft je zien als man, blijft je na de ombouw bij je jongens voornaam noemen.
    Zien je zoals hier ook al wordt genoemd.

    Accepteren je (eigenlijk) niet zoals je geboren bent, een vrouw met een mannenlichaam.

    En DAT is aangeboren. in tegenstelling tot zaken die zijn aangeleerd, geïndoctrineerd
    Maar dat wil je natuurlijk ook niet begrijpen.
    Je psyche, dat is wat je bent, kun je niet naar believen aandoen of opdoen.

    Bij christenen vind je ook die enorme afwijzing, God heeft je als man geschapen daar mag je dus niet aan knoeien vrouw worden.

    Daarbij kijkt men naar uiterlijke kenmerken, niet naar wat bepalend is, de psyche, hersens.
    Daar hadden de mensen duizenden jaren geleden geen enkel benul van.

  15. #15
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Probeer je eens in te denken; JIJ hebt door een fout toen je als samengesmolten eicel en zaadcel het proces in ging om mensje te worden, het lichaam van een man maar de psyche van een vrouw.
    Je kunt niet anders denken en handelen als vrouw.

    Maar men blijft je zien als man, blijft je na de ombouw bij je jongens voornaam noemen.
    Zien je zoals hier ook al wordt genoemd.

    Accepteren je (eigenlijk) niet zoals je geboren bent, een vrouw met een mannenlichaam.

    En DAT is aangeboren. in tegenstelling tot zaken die zijn aangeleerd, geïndoctrineerd
    Maar dat wil je natuurlijk ook niet begrijpen.
    Je psyche, dat is wat je bent, kun je niet naar believen aandoen of opdoen.
    Ik focus me liever op de hypocrisie die jij hier tentoonstelt, en met alle bochten en whatever probeert te omzeilen.
    Wat ik aankaart is gewoon een feit, dit verdedig je onder het mom van vrijheid en ons val je er op aan.
    Dat is hypocrisie.

    Baart en jelaba kan niet onmogelijk is anti westers anti dit en dat, aanpassen of verkassen.

    Transgender, oh wat lijd deze man enorm eronder, dit is een vrij land dit moet kunnen en gesteund worden.

    Burka mag niet in openbare plekken, en gemeentehuizen of wat het ook was, onder het mom "we kunnen niet zien wie er onder zit"

    Als je als omgebouwde transgender binnen stapt weet je ook niet wie of wat er nog onder zit.

    Het is een wereld vol hypocrisie en tegenstrijdig heden, en die verdedig jij maar al te graag, feit.