Verbannen

Reacties
    5.350
    09-02-2015

Citaat Geplaatst door vatibo Bekijk reactie
    Je hebt zeker niet naar het commentaar geluisterd?

Anders is Erdodator straks boos op jou!

MVC Lid

Reacties
    20.947
    13-05-2005

Dubbele nationaliteit in Nederland[bewerken]
    Op 1 januari 2011 woonden er in Nederland 1,2 miljoen personen met zowel de Nederlandse als ten minste één andere nationaliteit. Bijna de helft van deze gevallen betreft het mensen met naast de Nederlandse ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit.[6] Het aantal mensen met een dubbele nationaliteit is in tien jaar tijd bijna verdubbeld. De stijging van het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit kwam tot 2003 vooral door naturalisaties. Bij hun naturalisatie krijgen mensen de Nederlandse nationaliteit maar ze kiezen er meestal voor om ook hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Wettelijk gezien mogen mensen die kiezen voor naturalisatie sinds 1 oktober 1997 hun oude nationaliteit niet meer behouden. Vanaf die datum geldt in Nederland de hoofdregel dat iemand, die door naturalisatie Nederlander wordt, zijn oude nationaliteit moet opgeven "tenzij dat in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd" . Er zijn daarnaast nog een aantal uitzonderingen.[7] Dit moet de genaturaliseerde persoon zelf regelen. Als men binnen drie maanden na de naturalisatie geen verzoek indient tot afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit bij de IND en bij de autoriteiten van het land van herkomst, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.[8]

Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarom is het uitzonderlijk? Waarom kun je het niet gewoon als normaal zien?

TheDudeMaster

Reacties
    9.384
    24-01-2017

Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Op 1 januari 2011 woonden er in Nederland 1,2 miljoen personen met zowel de Nederlandse als ten minste één andere nationaliteit. Bijna de helft van deze gevallen betreft het mensen met naast de Nederlandse ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit.[6] Het aantal mensen met een dubbele nationaliteit is in tien jaar tijd bijna verdubbeld. De stijging van het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit kwam tot 2003 vooral door naturalisaties. Bij hun naturalisatie krijgen mensen de Nederlandse nationaliteit maar ze kiezen er meestal voor om ook hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Wettelijk gezien mogen mensen die kiezen voor naturalisatie sinds 1 oktober 1997 hun oude nationaliteit niet meer behouden. Vanaf die datum geldt in Nederland de hoofdregel dat iemand, die door naturalisatie Nederlander wordt, zijn oude nationaliteit moet opgeven "tenzij dat in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd" . Er zijn daarnaast nog een aantal uitzonderingen.[7] Dit moet de genaturaliseerde persoon zelf regelen. Als men binnen drie maanden na de naturalisatie geen verzoek indient tot afstand van zijn oorspronkelijke nationaliteit bij de IND en bij de autoriteiten van het land van herkomst, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.[8]
    Ik lees gewoon procedures waar naar mijn mening op zich niks mis mee is.
    Victory loves preparation

MVC Lid

Reacties
    20.947
    13-05-2005

Als je het staatje ziet, dan zie je dat Marokkanen en Turken veruit de meeste dubbele nationaliteit hebben. Dat is in ieder geval uitzonderlijk te noemen, en niet zo gewoon als jij denkt.

Ik lees gewoon procedures waar naar mijn mening op zich niks mis mee is.

TheDudeMaster

Reacties
    9.384
    24-01-2017

Als je het staatje ziet, dan zie je dat Marokkanen en Turken veruit de meeste dubbele nationaliteit hebben. Dat is in ieder geval uitzonderlijk te noemen, en niet zo gewoon als jij denkt.
    Maar wat voor probleem zie jij hierin?

MVC Lid

Reacties
    20.947
    13-05-2005

Het is denk ik een mentaal probleem. Wanneer Erdogan je telkens blijft aanspreken op je Turks-zijn, dan doet dat wat. Wanneer Turkije haar ideologie via de moskeeën uitvent dan verdubbelt dat. Ook moet men daar de dienstplicht vervullen (of afkopen, heel cynisch). Ook als is men NOOIT daar geweest. En dat gaat maar daar elke volgende generatie. Dat is in iedere geval niet bevorderlijk voor de integratie.

En zoals nu laat hij blijken dat hij ze nog steeds als zijn onderdanen ziet. Wij in Nederland waren in de veronderstelling dat het Nederlanders zijn. Om mensen als mede-landers te zien, is de tentoongestelde loyaliteit aan een andere staat bijzonder eigenaardig.

En je ziet ook dat de bestaande spanningen in het land zelf tussen politiek stromingen, hier gewoon door gaan.

Absurd, de Turken zouden zich hier moeten drukmaken om Nederlandse issues. Die gaan tenslotte over je leven dat zich hier afspeelt.
    Waarom gaat een vierde generatie Turk zich drukmaken over dat referendum dat hem/ haar helemaal niet raakt of aangaat.

Maar wat voor probleem zie jij hierin?

TheDudeMaster

Reacties
    9.384
    24-01-2017

Het is denk ik een mentaal probleem. Wanneer Erdogan je telkens blijft aanspreken op je Turks-zijn, dan doet dat wat. Wanneer Turkije haar ideologie via de moskeeën uitvent dan verdubbelt dat. Ook moet men daar de dienstplicht vervullen (of afkopen, heel cynisch). Ook als is men NOOIT daar geweest. En dat gaat maar daar elke volgende generatie. Dat is in iedere geval niet bevorderlijk voor de integratie.
    Dus een persoon kan geen onvoorwaardelijke liefde hebben voor 2 landen is wat jij zegt?

MVC Lid

Reacties
    20.947
    13-05-2005

Niet als het om vierde of vijfde generatie gaat, is dat absurd Doed.

Mag ik je eraan herinneren dat Turken elkaar hier bedreigen om issues in Turkije.. En worden mensen verdacht gemaakt over issues daar. Een CDA raadslid van de gemeenteraad Rotterdam is bedreigd, en kan zijn werk niet meer doen omdat hij als Gulenist wordt verdacht gemaakt. Een Rotterdams raadslid....

echt, als je dat niet snapt dan snap je de onrust niet in NL.

Wat nou liefde?

Dus een persoon kan geen onvoorwaardelijke liefde hebben voor 2 landen is wat jij zegt?

TheDudeMaster

Reacties
    9.384
    24-01-2017

Niet als het om vierde of vijfde generatie gaat, is dat absurd Doed.

Mag ik je eraan herinneren dat Turken elkaar hier bedreigen om issues in Turkije..

Wat nou liefde?
    Waarom niet? Ik zou graag willen dat mijn kinderen en klein kinderen zich bewust blijven van hun afkomst. Dat zij kinderen zijn van Afrika en dat ze daar trots op mogen zijn. Dus hieruit kunnen we concluderen dat absurd subjectief is.

Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient die te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem

Maar mensen staan gewoon in hun recht. Om hun mening over een geval in het buitenland te uiten. Zolang het op een vredig manier verloopt dan is er niks aan de hand.

Maar jij zegt dus als wij de dubbele nationaliteiten weghalen.
    Dan zullen de Turken zich niet meer verbonden voelen met Turkije?

MVC Lid

Reacties
    20.947
    13-05-2005

Ik denk dat Ankara dan in ieder geval minder middelen heeft hen als Turkse staatsburger te zien en te behandelen.

Ik ga niet over de gevoelens van mensen, prima om je roots te respecteren en te eren. Maar niet als gelijkwaardig aan het leven waar je leeft voor generaties op rij.

Ik persoonlijk vind dat wel absurd, een ongezond soort nationalisme. En een rem op zijn en identificatie met waar je bent

Waarom niet? Ik zou graag willen dat mijn kinderen en klein kinderen zich bewust blijven van hun afkomst. Dat zij kinderen zijn van Afrika en dat ze daar trots op mogen zijn. Dus hieruit kunnen we concluderen dat absurd subjectief is.

Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem

Maar mensen staan gewoon in hun recht. Om hun mening over een geval in het buitenland te uiten. Zolang het op een vredig manier verloopt dan is er niks aan de hand.

Maar jij zegt dus als wij de dubbele nationaliteiten weghalen.
    Dan zullen de Turken zich niet meer verbonden voelen met Turkije?

MVC Lid

Reacties
    348
    23-11-2016

I'm back

Reacties
    5.038
    20-05-2003

Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

@TDM: deze manneke vergeet te vertellen dat er verhoudingsgewijs veel en veel meer Turkse en Marokkaanse Nederlanders wonen in Nederland dan de overige getoonde nationaliteiten van het tabelletje.

Of hij dit nu bewust of onbewust doet, laat ik even in het midden.
    Maar als hij ff wat verder had gegraven dan was hij hier heel snel achtergekomen.
    Het aantal getoonde personen met een dubbele nationaliteit in het grafiekje, correspondeert meteen ook ongeveer met het aantal personen van die betreffende herkomstlanden die in NL wonen.
    Om 1 vb. daaruit te pikken: Egyptische Nederlanders, daar zie je staan +/- 15.000 personen met een dubbele nationaliteit (Egp + NL) wonend in NL. Ga je kijken naar het aantal Egyptische Nederlanders, welke in Nederland wonen, dan zie je dat het totaal ongeveer evenveel is als diezelfde aantal met een dubbele nationaliteit.

In de praktijk zie je ook dat de Nederlandse overheid niet of nauwelijks werk maakt van het bestrijden van dubbele nationaliteiten. Men kan op een later tijdstip altijd weer om de oorspronkelijke nationaliteit van het land van herkomst verzoeken. Onbegonnen werk dus!
    Daarbij speelt ook nog dat bij Marokkaanse Nederlanders er (technisch gezien) geen afstand van de Marokkaanse nationaliteit gedaan kan worden.
    Vraag het maar aan hun über-excuus Marokkaan Aboutaleb. Witter kan je ze niet krijgen!

Maar goed, ik heb die Jakkes vaker van zulke slinkse fratsen zien uithalen.
    Alles uit de kast trekken, wat maar in zijn voordeel werkt. Trap er niet in.
    Mo Gawdat: Mo's adherence to monotheism and controversially advocates intelligent design over evolutionary theory, making claims that the time required for random mutations to create complex organisms being too large to be considered a likely cause.

MVC Lid

Reacties
    2.038
    05-03-2017

Bedreigen is nooit correct. Ieder mens dient zich gewoon aan de wet te houden en als die dat niet kan. Dan dient die te worden aangepakt volgens de procedures van het systeem
    Ik heb even een stukje gepakt van één van jouw quotes en ik wil je een erg directe vraag stellen. Als je geen antwoord wilt geven snap ik dat.

De wet waarover jij hier spreekt, is dat de Nederlandse wet of de Islamitische? Welke wet is sterker volgens jou, de menselijke of de 'goddelijke'.

MVC Lid

Reacties
    2.038
    05-03-2017

Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Wat een lamlul ben je ook Jakkes!

etc etc.
    Ik denk dat niemand een dubbele nationaliteit zal weigeren, het lijkt mij dan ook vrij logisch dat mensen uit welk land dan ook hun eigen nationaliteit behouden naast de Nederlandse. Ikzelf zou dat ook doen.

Het probleem op dit moment is dat Erdogan europeanen met een Turkse achtergrond als 'zijn burgers' ziet. Dit terwijl het gewoon Nederlanders, Duitsers of wat dan ook zijn. Het kan niet zo zijn dat generatie na generatie van in Europa geboren 'Turken' een Turks paspoort hebben.

TheDudeMaster

Reacties
    9.384
    24-01-2017

Ik denk dat Ankara dan in ieder geval minder middelen heeft hen als Turkse staatsburger te zien en te behandelen.

Ik ga niet over de gevoelens van mensen, prima om je roots te respecteren en te eren. Maar niet als gelijkwaardig aan het leven waar je leeft voor generaties op rij.

Ik persoonlijk vind dat wel absurd, een ongezond soort nationalisme. En een rem op zijn en identificatie met waar je bent
    Net zoals deze obsessie met Nederland een sterk gevoel geeft van ongezonde nationalisme.