1. #31
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Oh op zo een manier. Klopt ben een erg grote tegenstander van mensen laten doen aan blind geloof. Ouders moeten het met hun kinderen hebben over wat Islam nou eigenlijk inhoudt.

    Leren en uitleggen zodat de kinderen daar op kunnen reflecteren. Vooral laten nadenken dus eigenlijk.
    Kijk, dat is nou een mindset waar het vaak aan ontbreekt bij moslims. Veel mensen zijn moslim simpelweg omdat hun ouders moslim zijn. Zo zijn mijn familieleden ook moslim omdat hun ouders moslim zijn. In de Koran staat ook een vrij opvallende vers waarin het lijkt alsof zelf nadenken wordt ontmoedigd. Eerste zin van surah 5:101: O you who have believed, do not ask about things which, if they are shown to you, will distress you.

    Maar goed, als je wilt dat je kinderen reflecteren op wat de islam inhoudt kan dit natuurlijk betekenen dat ze ervoor kiezen dat de islam niets voor ze is. Hoe zou jij ermee omgaan als je kind zou zeggen dat hij of zij niet meer gelovig is?

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Geenstijl tokkies gaan kapot

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Nee, het christendom sterft uit in Europa. Dat klopt. Maar in China heb je nu al 80 miljoen christenen en dit aantal blijft maar groeien. In Afrika heb je ook heel veel christenen (de meeste zijn pente costals) en met de verwachte bevolkingsgroei zal het christendom ook in Afrika groeien.
    vind niet dat europeanen en noord amerikanen als christenen worden gezien, dat zijn ze al lang niet meer

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Het christendom heeft haar beste tijd gehad
    .ongeveer 18% gelooft nog echt van de christenen wereldwijd .


    De wereld gaat kapot zonder islam
    .er is geen respect.gee schaamte
    Geen trots
    Niks meer
    Tegenwoordig.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door kenjouniet Bekijk reactie
    De islam zal niet uit zichzelf groeien mensen zullen hun kinderen islamitisch moeten blijven opvoeden en niet laten inmengen met koefaar
    Citaat Geplaatst door _Exclusief Bekijk reactie
    Nu begrijp ik die walgelijke Islamofobie. Ze zijn gewoon bang voor de waarheid. Wellicht wordt het tijd voor mij om het gebed weer op te gaan pakken.

    Inspirerende topic.

    MashaAllah.
    Grappig om zo na elkaar te lezen... in één post walgelijke islamofobie en de post daarna bang zijn voor inmenging van koefaar. Wie is er nou de grootste kaffer hier???

    Als ik dit (en dan bedoel ik de reacties) lees begin ik Wilders te begrijpen: waarom zou je hier mensen willen toelaten die zich ten doel stellen vooral niet te mengen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    Het christendom heeft haar beste tijd gehad
    .ongeveer 18% gelooft nog echt van de christenen wereldwijd .


    De wereld gaat kapot zonder islam
    .er is geen respect.gee schaamte
    Geen trots
    Niks meer
    Tegenwoordig.
    Mensen worden intelligenter, dat is duidelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    138
    01-02-2015

    Citaat Geplaatst door talisker Bekijk reactie
    Hi Celtic, tot je teleurstelling moet ik je mededelen dat de hel niet bestaat en dat de maangod een verzinsel is

    Wat is jouw definitie van "niet bestaan"?

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Apart mikeh... als jouw kind interesse in islam zou krijgen zou je hen/haar steunen wil je zeggen? Ga slapen gek.... in nl als een zoon van een ado Den haag supporter Feyenoord supporter wordt is huis al te klein....
    Romantiseer je bla niet... want je doet precies het zelfe als wat je claimt dat andere doen... alleen je hebt het zelf niet eens in de gaten

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    Apart mikeh... als jouw kind interesse in islam zou krijgen zou je hen/haar steunen wil je zeggen? Ga slapen gek.... in nl als een zoon van een ado Den haag supporter Feyenoord supporter wordt is huis al te klein....
    Romantiseer je bla niet... want je doet precies het zelfe als wat je claimt dat andere doen... alleen je hebt het zelf niet eens in de gaten
    Wat heb ik allemaal niet in de gaten wat ik doe?

    En ja als ik een kind heb die interesse krijgt in de islam, of welk geloof dan ook zou ik dat steunen.
    Uiteraard met een aantal regels daar aan verbonden zo lang het kind in mijn huis woont, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

    Ik weet van de mensen die supporter zijn van een bepaalde club en het niet kunnen hebben wanneer hun kind dat niet is.
    Zo zit ik niet in elkaar, of je me gelooft of niet.
    Dat betekent overigens niet dat ik altijd zal zeggen of doen dat ik het eens ben met mijn kind op dat gebied.

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wat heb ik allemaal niet in de gaten wat ik doe?

    En ja als ik een kind heb die interesse krijgt in de islam, of welk geloof dan ook zou ik dat steunen.
    Uiteraard met een aantal regels daar aan verbonden zo lang het kind in mijn huis woont, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

    Ik weet van de mensen die supporter zijn van een bepaalde club en het niet kunnen hebben wanneer hun kind dat niet is.
    Zo zit ik niet in elkaar, of je me gelooft of niet.
    Dat betekent overigens niet dat ik altijd zal zeggen of doen dat ik het eens ben met mijn kind op dat gebied.
    thuis ben je dus een dictator

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    Apart mikeh... als jouw kind interesse in islam zou krijgen zou je hen/haar steunen wil je zeggen? Ga slapen gek.... in nl als een zoon van een ado Den haag supporter Feyenoord supporter wordt is huis al te klein....
    Romantiseer je bla niet... want je doet precies het zelfe als wat je claimt dat andere doen... alleen je hebt het zelf niet eens in de gaten
    wat zou jij doen als je kind jood wil worden ??

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    Doe het maar mooier maken als het is, hahaha allemaal rozen geur maneschijn leventjes dus, ga ergens anders acteren. ... zo openminded ... in theorie ja op een scherm. ... haha

  13. #43
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    islam is nu al de grootste godsdienst, christendom is zeker niet de grootste zoals word beweerd, wie gaat in europa nog naar de kerk ?//
    Droom jij ook maar lekker verder.

    Belachelijk wedstrijdje ver pissen tussen de verschillende religies.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Haha de geenstijl tokkies / Islam haters gaan kaput

    MEER,MEER,MEER !!!

  15. #45
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Haha de geenstijl tokkies / Islam haters gaan kaput

    MEER,MEER,MEER !!!
    Niet dat ik me aangesproken voel door jou rare kwalificeringen. Maar als puntje bij paaltje komt zal het nog altijd zo zijn dat meer dan 3/4 van de wereldbevolking geen moslim is.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!