1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Vergeet niet dat je ook vooral je kinderen niet zelf moet laten nadenken.
    Hij is blijkbaar erg bang als je kinderen keus geeft, ze ook weleens niet religieus kunnen zijn.

    Verder zal het me vrij weinig uitmaken welke religie het grootst is.
    Ik blijf erbij wanneer onderwijs wereldwijd beter wordt, een kleiner percentage (streng) religieus zal zijn.
    Alsof Islam niet bestaat uit nadenken.
    Heavy

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Alsof Islam niet bestaat uit nadenken.
    Dat zeg ik niet.
    Ik heb het specifiek over de filosofie van het opdringen van gedachtegoed aan je kinderen van kenjouniet.
    Niet over de Islam in zijn algemeenheid.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat zeg ik niet.
    Ik heb het specifiek over de filosofie van het opdringen van gedachtegoed aan je kinderen van kenjouniet.
    Niet over de Islam in zijn algemeenheid.
    Oh op zo een manier. Klopt ben een erg grote tegenstander van mensen laten doen aan blind geloof. Ouders moeten het met hun kinderen hebben over wat Islam nou eigenlijk inhoudt.

    Leren en uitleggen zodat de kinderen daar op kunnen reflecteren. Vooral laten nadenken dus eigenlijk.
    Heavy

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    384
    21-07-2014

    Masha Allah Allah wa Akbar

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Oh op zo een manier. Klopt ben een erg grote tegenstander van mensen laten doen aan blind geloof. Ouders moeten het met hun kinderen hebben over wat Islam nou eigenlijk inhoudt.

    Leren en uitleggen zodat de kinderen daar op kunnen reflecteren. Vooral laten nadenken dus eigenlijk.
    Ach een ouder kan het helaas nooit objectief uitleggen, want iedereen heeft wel een bepaalde overtuiging.
    Jij zal het met je kinderen meer over de Islam hebben dan ik en aangezien kinderen vaker met hun ouders meegaan in deze dan iets anders, is het toch altijd een vorm van indoctrinatie.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ach een ouder kan het helaas nooit objectief uitleggen, want iedereen heeft wel een bepaalde overtuiging.
    Jij zal het met je kinderen meer over de Islam hebben dan ik en aangezien kinderen vaker met hun ouders meegaan in deze dan iets anders, is het toch altijd een vorm van indoctrinatie.
    Ben ik niet met je eens, een man of vrouw kan wel degelijk zijn overtuiging objectief uitleggen. Tenminste als het een persoon is die rationeel heeft nagedacht over zijn religie.

    Los daarvan ben ik zelf ook op de hoogte van andere religies.
    Internet heeft mij de ruimte gegeven om ontzettend veel op te zoeken. Plus ben vaak in contact en gesprek gekomen met mensen die anders naar het leven kijken.

    Ieder kind zal dat meemaken en ik zou mijn eigen kinderen ze nooit blokkeren daarvoor. Vooral denken en vragen is iets wat ik mijn kinderen wil bijleren.
    Heavy

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ben ik niet met je eens, een man of vrouw kan wel degelijk zijn overtuiging objectief uitleggen. Tenminste als het een persoon is die rationeel heeft nagedacht over zijn religie.

    Los daarvan ben ik zelf ook op de hoogte van andere religies.
    Internet heeft mij de ruimte gegeven om ontzettend veel op te zoeken. Plus ben vaak in contact en gesprek gekomen met mensen die anders naar het leven kijken.

    Ieder kind zal dat meemaken en ik zou mijn eigen kinderen ze nooit blokkeren daarvoor. Vooral denken en vragen is iets wat ik mijn kinderen wil bijleren.
    Met objectief uitleggen bedoel ik bv dat het niet zeker is dat Allah bestaat.
    Zou jij dat zeggen?

    Maar ik bedoel vooral dat je kinderen opvoeden zonder jouw eigen overtuigingen dominanter aanwezig te laten zijn dan andere overtuigingen.
    Is ook totaal geen verwijt aan welke ouder dan ook overigens want iedereen doet dat.

  8. #23
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Je hebt uiteraard geen enkele garantie dat je kind nu juist (de denkbeelden van) jouw religie overneemt.
    Het is goed en belangrijk als het kind jouw overtuiging begrijpt en respecteert.
    Maar overnemen is een ander ding.

    Het kind blijft niet altijd kind en kan later een (heel) andere richting uitgaan.
    Dan zal de ouder deze richting ook dienen te respecteren.
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  9. #24
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door talisker Bekijk reactie
    De agnosten en atheïsten zullen een meerderheid vormen
    Ssssst. Laat ze nu lekker dromen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  10. #25
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Religie als een wedstrijd zien. Apart.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Allaho Akbar.

    Dit zei ik al jaren geleden. Maar dan moete we gas geven.


    1.meer kinderen maken .minimaal 8 a 11
    .Geen smoesjes en studie onzin of te druk door werk .
    2.onze kids moeten naar koran scholen.elke zaterdag en zondag. We mogen ze niet laten verwaarlozen of wel verwesterd laten worden.
    3.we moeten meer moskeeën bouwen .al staan ze een soort van leeg.
    4.op scholen moet er ruimtes komen om te bidden .

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    12
    19-11-2016

    la ilaha ila allah. islam bestond en bestaat altijd en zal altijd bestaan, want allah is islam en islam is allah.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    Allaho Akbar.

    Dit zei ik al jaren geleden. Maar dan moete we gas geven.


    1.meer kinderen maken .minimaal 8 a 11
    .Geen smoesjes en studie onzin of te druk door werk .
    2.onze kids moeten naar koran scholen.elke zaterdag en zondag. We mogen ze niet laten verwaarlozen of wel verwesterd laten worden.
    3.we moeten meer moskeeën bouwen .al staan ze een soort van leeg.
    4.op scholen moet er ruimtes komen om te bidden .
    Allemaal prima voorstellen, en in vele islamistische landen volgen ze ook zulke
    adviezen op. Met alle ellendige gevolgen van dien...
    Vele studenten in KSA studeren theologie op de uni's daar...
    En wat is het resultaat?

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    islam is nu al de grootste godsdienst, christendom is zeker niet de grootste zoals word beweerd, wie gaat in europa nog naar de kerk ?//

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    islam is nu al de grootste godsdienst, christendom is zeker niet de grootste zoals word beweerd, wie gaat in europa nog naar de kerk ?//
    Nee, het christendom sterft uit in Europa. Dat klopt. Maar in China heb je nu al 80 miljoen christenen en dit aantal blijft maar groeien. In Afrika heb je ook heel veel christenen (de meeste zijn pente costals) en met de verwachte bevolkingsgroei zal het christendom ook in Afrika groeien.