1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

    Salaamoe alaykoem moslimoen,

    wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...
    ik heb het een paar keer gegeten bij vrienden thuis...het ziet er simpel uit maar is echt Masha Allah lekker...

    Wie heeft het recept? of een site waar die informatie over dat recept opstaat?

    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Ey mohammed Ik heb geen idee waar je het over hebt
    ik hou niet zo van marokkaans eten
    Je kan het toch ook aan je vrienden vragen??


    wa salaam aleikoem wr wb

    oem zackaria

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    991
    14-05-2002

    Re: wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

    Origineel gepost door Mohammed1980
    Salaamoe alaykoem moslimoen,

    wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...
    ik heb het een paar keer gegeten bij vrienden thuis...het ziet er simpel uit maar is echt Masha Allah lekker...

    Wie heeft het recept? of een site waar die informatie over dat recept opstaat?

    Mohammed
    Dat is het simpelste wat je kan maken, als je tenminste bedoelt wat ik denk, (baysar) je kan het gewoon in een pak kopen en dat maal je fijn, tot zover weet ik het maar het is echt heel simpel.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Bedoel je die soep met kikkererwten dat heet toch gewoon harira of niet??

    wa salaam aleikoem wr wb

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Re: Re: wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

    Origineel gepost door Hafsat
    Dat is het simpelste wat je kan maken, als je tenminste bedoelt wat ik denk, (baysar) je kan het gewoon in een pak kopen en dat maal je fijn, tot zover weet ik het maar het is echt heel simpel.
    Kan je misschien uitleggen hoe ik het kan maken? ik bedoel koken? welke ingredienten erbij?

    Wat ik bedoel is zeg maar een soort hele dikke soep, helemaal groen (ik ga ervanuit dat het gestampte erwten zijn) maar hoe moet ik die maken...ik weet bijna zeker dat als ik die soep ga maken dat het niet echt lekker zal zijn... ...Dus wil je iets specifieker zijn over hoe je het moet bereiden...

    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door Oem zackaria
    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Bedoel je die soep met kikkererwten dat heet toch gewoon harira of niet??

    wa salaam aleikoem wr wb
    Nee, hereyrah is die Masha Allah soep die je (meestal) alleen in de ramadan eet, maar die bedoel ik niet....trouwens als je daarvan het recept hebt...Bismillah!

    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Salaam alaikuum,

    Ik denk dat je linzensoep noemt, groene dikke soep heel erg lekker, en voedzaam.

    Zelf maak ik het ook, op een andere manier dan de arabische keuken maar de smaak is bij benadering, dus misschien wil je het proberen.

    Linzen kun je bij de supermarkt tegenwoordig ook komen, ze zien er klein oranje uit, bij de islamitische slager zul een paar soorten vinden, in principe maakt het niet uit welke.
    De linzen koken met water, ze nemen nogal veel water op, en worden daardoor groen. Ik doe er nog kleine stukjes aardappel in, kruiden met peper, zou en af en toe kook ik op het laatst in stukjes gesneden turkse worst erdoor heen, dat maakt de soep iets pittiger, daar hou ik wel van.

    Succes ermee!

    Beslama..Sahira..
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    991
    14-05-2002

    Re: Re: Re: wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

    Origineel gepost door Mohammed1980
    Kan je misschien uitleggen hoe ik het kan maken? ik bedoel koken? welke ingredienten erbij?

    Wat ik bedoel is zeg maar een soort hele dikke soep, helemaal groen (ik ga ervanuit dat het gestampte erwten zijn) maar hoe moet ik die maken...ik weet bijna zeker dat als ik die soep ga maken dat het niet echt lekker zal zijn... ...Dus wil je iets specifieker zijn over hoe je het moet bereiden...

    Mohammed
    Yep, dat is Baysar Sorry, maar ik zal het aan mams vragen, Sahira heeft een uitleg gegeven, maar dat is wel anders. Je kan beginnnen met een pakje spliterwten te kopen, zo maakt mijn moeder het altijd en niet met linzen, dat geeft een andere smaak. I look for you

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb


    Oh je bedoelt linzen soep...ik heb een marokkaans kookboek zal het opzoeken en dan zal ik je geven als het er in staat okay


    wa salaam aleikoem wr wb

    oem zackaria

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Re: Re: Re: Re: wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

    Origineel gepost door Hafsat
    Yep, dat is Baysar Sorry, maar ik zal het aan mams vragen, Sahira heeft een uitleg gegeven, maar dat is wel anders. Je kan beginnnen met een pakje spliterwten te kopen, zo maakt mijn moeder het altijd en niet met linzen, dat geeft een andere smaak. I look for you
    Daar hou ik je aan Incha Allah, ik zal wachten op je moeder's antwoord...


    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door Oem zackaria
    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb


    Oh je bedoelt linzen soep...ik heb een marokkaans kookboek zal het opzoeken en dan zal ik je geven als het er in staat okay


    wa salaam aleikoem wr wb

    oem zackaria
    Is goed Incha Allah Oemy, ik wacht geduldig af...

    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door sahira
    Salaam alaikuum,

    Ik denk dat je linzensoep noemt, groene dikke soep heel erg lekker, en voedzaam.

    Zelf maak ik het ook, op een andere manier dan de arabische keuken maar de smaak is bij benadering, dus misschien wil je het proberen.

    Linzen kun je bij de supermarkt tegenwoordig ook komen, ze zien er klein oranje uit, bij de islamitische slager zul een paar soorten vinden, in principe maakt het niet uit welke.
    De linzen koken met water, ze nemen nogal veel water op, en worden daardoor groen. Ik doe er nog kleine stukjes aardappel in, kruiden met peper, zou en af en toe kook ik op het laatst in stukjes gesneden turkse worst erdoor heen, dat maakt de soep iets pittiger, daar hou ik wel van.

    Succes ermee!

    Beslama..Sahira..
    Bedankt voor het recept Sahira...Incha Allah zal ik het binnekort uitproberen...

    Mohammed
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Ik begin al trek te krijgen.... , zoveel verschillende lekkere groene soepen
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    991
    14-05-2002

    Origineel gepost door Mohammed1980
    Ik begin al trek te krijgen.... , zoveel verschillende lekkere groene soepen
    Hmmmmmmm, ja Maar Baysar (mijn versie dus en die jij hebt gegeten) blijft het allerlekkerst Ik ga gelijk mams bellen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door Hafsat
    Hmmmmmmm, ja Maar Baysar (mijn versie dus en die jij hebt gegeten) blijft het allerlekkerst Ik ga gelijk mams bellen
    Is goed Incha Allah...ik wacht wel... :jeweetog:
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]