1. #406
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:27

    ‎وَأَذِّن فِى النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالاً وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَميِقٍ

    And proclaim to the people the Hajj [pilgrimage]; they will come to you on foot and on every lean camel; they will come from every distant pass -

    En verkondig onder de mensen de Haddj, zij zullen te voet naar jou komen en op magere kamelen, zij zullen komen van elke vergelegen plek.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  2. #407
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:28

    ‎لِّيَشْهَدُواْ مَنَـفِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُواْ اسْمَ اللَّهِ فِى أَيَّامٍ مَّعْلُومَـتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُمْ مِّن بَهِيمَةِ الاٌّنْعَامِ فَكُلُواْ مِنْهَا وَأَطْعِمُواْ الْبَآئِسَ الْفَقِيرَ

    That they may witness benefits for themselves and mention the name of Allah on known days over what He has provided for them of [sacrificial] animals. So eat of them and feed the miserable and poor.

    Zodat zij getuigen zijn van de voordelen voor hen. En de Naam van Allah uitspreken op de bekende dagen over het slachtvee waarmee Hij hen voorzien heeft. Eet er daarom van en voedt de arme behoeftige.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  3. #408
    Salaf-us-Saalih

    Reacties
    28
    27-12-2017

    Baarakallahufeek voor het delen! Moge Allah swt je rijkelijk belonen op zowel de dunya als akhira!

  4. #409
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door Berberse1990 Bekijk reactie
    Baarakallahufeek voor het delen! Moge Allah swt je rijkelijk belonen op zowel de dunya als akhira!
    Wa feeki. Ameen en jou ook.


    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:29

    ‎ثُمَّ لْيَقْضُواْ تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُواْ نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُواْ بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ

    Then let them end their untidiness and fulfill their vows and perform Tawaf around the ancient House."

    Laat hen dan hun vuilheid verwijderen en hun geloften vervullen en een omgang maken om het oude Huis (Kaaba).”
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  5. #410
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:30

    ‎ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَاتِ اللَّهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ عِندَ رَبِّهِ وَأُحِلَّتْ لَكُمُ الْأَنْعَامُ إِلَّا مَا يُتْلَى عَلَيْكُمْ فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ وَاجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ

    That [has been commanded], and whoever honors the sacred ordinances of Allah - it is best for him in the sight of his Lord. And permitted to you are the grazing livestock, except what is recited to you. So avoid the uncleanliness of idols and avoid false statement,

    Zo zij het. Wie dus de heilige geboden van Allah eert, het zal voor hem goed zijn in de ogen van zijn Heer. En wettig voor u is alle vee behalve hetgeen u anderszins is verkondigd. Vermijdt derhalve de onreinheid der afgodsbeelden en vermijdt het valse woord.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  6. #411
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Een prachtig feit om sura's te lezen op dit forum en de grijze massa tot denken aan te zetten

  7. #412
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    En uiteraard blijft het altijd een leuk iets om naar uit te kijken welke sura wordt uitgekozen om op dit forum te plaatsen.

    Dank hiervoor !

  8. #413
    Salaf-us-Saalih

    Reacties
    28
    27-12-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Een prachtig feit om sura's te lezen op dit forum en de grijze massa tot denken aan te zetten
    Sorry het is suwaar/suwar en geen sura's

  9. #414
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Een prachtig feit om sura's te lezen op dit forum en de grijze massa tot denken aan te zetten
    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    En uiteraard blijft het altijd een leuk iets om naar uit te kijken welke sura wordt uitgekozen om op dit forum te plaatsen.

    Dank hiervoor !
    Goed om te lezen hoe je het ervaart. Ga zo door.

    Citaat Geplaatst door Berberse1990 Bekijk reactie
    Sorry het is suwaar/suwar en geen sura's
    Dat klopt. Meestal zetten sommigen er gewoon een s achter zoals hadiths terwijl het ahadieth is. Als we het maar begrijpen
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  10. #415
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:31

    ‎حُنَفَاء لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ وَمَن يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاء فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ

    Inclining [only] to Allah, not associating [anything] with Him. And he who associates with Allah - it is as though he had fallen from the sky and was snatched by the birds or the wind carried him down into a remote place.

    Oprecht zijnde voor Allah, niets met Hem vereenzelvigende. En wie iets met Allah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  11. #416
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Bij sommige ervaringen is een mens gebaat en uitgaande hiervan ligt het uiteraard in de lijn der verwachtingen dat er geen
    verandering zal plaatsvinden in mijn gedachtengang hierover.

  12. #417
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Bij sommige ervaringen is een mens gebaat en uitgaande hiervan ligt het uiteraard in de lijn der verwachtingen dat er geen
    verandering zal plaatsvinden in mijn gedachtengang hierover.
    Dat is helemaal prima. Als we onszelf maar niet door bepaalde ervaringen of gedachtes laten tegenhouden om vooruit te komen.

    Citaat Geplaatst door Berberse1990 Bekijk reactie
    Upp
    Dank je wel.

    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:32

    ‎ذلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَـئِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ

    That [is so]. And whoever honors the symbols of Allah - indeed, it is from the piety of hearts.

    Zo is het, en wie de gewijde Tekenen van Allah eer bewijst: voorwaar, dat is door het vrezen (van Allah) in de harten.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib

  13. #418
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Een heel mooi vers.

    Die dingen. Maar zo iemand die ontzag heeft voor de aan Allah gewijde zaken dan komt dat voort uit de vreze der harten.

    En jou uitspraak heeft mij, vanwege de schoonheid ervan, na het lezen, per direct naar hogere sferen gebracht, omdat ik het
    niet beter onder woorden zou hebben gebracht en deze een wonderbaarlijke impact op mij had en nog steeds van mijn apropos ben,
    in de leukste betekenis van het woord.

  14. #419
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    inmiddels ben ik bijgekomen van het van mijn apropos zijn.
    Mij is weer wel degelijk bekend waar het noorden (360), het zuiden (180), het oosten (090) en het westen (270) ligt.
    Desalnietemin blijft die gehele zin nog steeds ergens in mijn grijze massa ronddwarrelen.
    En ik citeer..

    ''Dat is helemaal prima. Als we onszelf maar niet door bepaalde ervaringen of gedachtes laten tegenhouden om vooruit te komen"

  15. #420
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    inmiddels ben ik bijgekomen van het van mijn apropos zijn.
    Mij is weer wel degelijk bekend waar het noorden (360), het zuiden (180), het oosten (090) en het westen (270) ligt.
    Desalnietemin blijft die gehele zin nog steeds ergens in mijn grijze massa ronddwarrelen.
    En ik citeer..

    ''Dat is helemaal prima. Als we onszelf maar niet door bepaalde ervaringen of gedachtes laten tegenhouden om vooruit te komen"
    Goed zo, gelukkig maar.
    Dat alles was niet mijn bedoeling, omdat het simpelweg een reactie was, maar het is hoe jij het ervaart en dat is allemaal prima natuurlijk.



    Soera Al-Hadj (De Pelgrimstocht)
    22:34

    ‎وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا لِّيَذْكُرُواْ اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُمْ مِّن بَهِيمَةِ الاٌّنْعَـمِ فَإِلَـهُكُمْ إِلَـهٌ وَحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُواْ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ

    And for all religion We have appointed a rite [of sacrifice] that they may mention the name of Allah over what He has provided for them of [sacrificial] animals. For your god is one God, so to Him submit. And, [O Muhammad], give good tidings to the humble [before their Lord]

    En voor elk volk hebben Wij handelingen van offer en wijdingen vastgesteld, opdat zij de naam van Allah mogen uitspreken over het vee dat Hij hun heeft gegeven. Uw God is dus Eén God, weest daarom onderdanig aan Hem. En geef blijde tijding aan de ootmoedigen.
    Be like a flower that gives its fragrance even to the hand that crushes it.
    - Ali ibn Abi Talib