1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    21-12-2016

    Vrouwen emancipatie

    Ben ik de enige of beseffen meer mensen dat de emancipatie onze vrouwen heeft beschadigd...?

    De vrouwen tegenwoordig hebben geen respect meer voor de man, zijn ondankbaar, ongehoorzaam en denkend dat ze de man niet nodig hebben (wat leidt tot koppigheid).

    Nu begrijp ik dus waarom het beter is voor een vrouw om bijvoorbeeld niet te werken etc., dan gaat ze be3da naar haar man toe en doet de man al het werk en steunt de vrouw hem met zijn werk. Daardoor blijft de liefde (relatie) perfect omdat je elkaar nodig hebt. Maar tegenwoordig is dit niet meer het geval, vrouwen zijn te koppig en ongehoorzaam omdat ze het "zelf" wel kunnen.

    P.s. het is niet goed dat de vrouwen onderdrukt worden door de man, maar kijk naar vroeger bde tijd van de profeet SAW, vrouwen en mannen hadden beiden hun rechten zoals allah swt het heeft bevolen; en dat werkte perfect. Tegenwoordig volgen we de ideologie van de feministen "nee ik gehoorzaam je niet".

    Ik vraag me af, Waar zijn de echte vrouwen gebleven waar

  2. #2

  3. #3
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Onbekendeh_ Bekijk reactie
    Ben ik de enige of beseffen meer mensen dat de emancipatie onze vrouwen heeft beschadigd...?

    De vrouwen tegenwoordig hebben geen respect meer voor de man, zijn ondankbaar, ongehoorzaam en denkend dat ze de man niet nodig hebben (wat leidt tot koppigheid).

    Nu begrijp ik dus waarom het beter is voor een vrouw om bijvoorbeeld niet te werken etc., dan gaat ze be3da naar haar man toe en doet de man al het werk en steunt de vrouw hem met zijn werk. Daardoor blijft de liefde (relatie) perfect omdat je elkaar nodig hebt. Maar tegenwoordig is dit niet meer het geval, vrouwen zijn te koppig en ongehoorzaam omdat ze het "zelf" wel kunnen.

    P.s. het is niet goed dat de vrouwen onderdrukt worden door de man, maar kijk naar vroeger bde tijd van de profeet SAW, vrouwen en mannen hadden beiden hun rechten zoals allah swt het heeft bevolen; en dat werkte perfect. Tegenwoordig volgen we de ideologie van de feministen "nee ik gehoorzaam je niet".

    Ik vraag me af, Waar zijn de echte vrouwen gebleven waar
    Niet alleen de vrouwen, ook de mannen. Hele maatschappijen gaan eraan door mislukte emancipatie.
    Ja, gelijkheid is een prima iets, maar wat we zien is dat verhoudingen zo verstoord geraken dat de baten vaak niet echt opwegen tegen de lasten.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  4. #4
    Alhamdullilah

    Reacties
    1.931
    15-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Onbekendeh_ Bekijk reactie
    Ben ik de enige of beseffen meer mensen dat de emancipatie onze vrouwen heeft beschadigd...?

    De vrouwen tegenwoordig hebben geen respect meer voor de man, zijn ondankbaar, ongehoorzaam en denkend dat ze de man niet nodig hebben (wat leidt tot koppigheid).

    Nu begrijp ik dus waarom het beter is voor een vrouw om bijvoorbeeld niet te werken etc., dan gaat ze be3da naar haar man toe en doet de man al het werk en steunt de vrouw hem met zijn werk. Daardoor blijft de liefde (relatie) perfect omdat je elkaar nodig hebt. Maar tegenwoordig is dit niet meer het geval, vrouwen zijn te koppig en ongehoorzaam omdat ze het "zelf" wel kunnen.

    P.s. het is niet goed dat de vrouwen onderdrukt worden door de man, maar kijk naar vroeger bde tijd van de profeet SAW, vrouwen en mannen hadden beiden hun rechten zoals allah swt het heeft bevolen; en dat werkte perfect. Tegenwoordig volgen we de ideologie van de feministen "nee ik gehoorzaam je niet".

    Ik vraag me af, Waar zijn de echte vrouwen gebleven waar
    Is het weleens bij je opgekomen dat er een heel andere reden is dat vrouwen de mannen niet meer gehoorzamen?
    In de tijd van onze profeet SWS hadden de mannen respect voor hun vrouwen en behandellden ze als hun prinsesjes. De mannen van toen waren keihard werkende mannen die ervoor zorgden dat hun vrouwen niks tekort kwamen. Als je zo een man treft als vrouwzijnde ga automatisch ook goed voor je man zorgen en hem gehoorzamen.

    Tegenwoordig worden vrouwen zwaar misbruikt en mannen van tegenwoordig (niet allemaal maar toch echt wel veel) kan je eigenlijk geen mannen meer noemen.
    hangend in cafes/shisha lounges, chikies achterna zitten, rokend, drinkend, en weet ik veel wat je nog allemaal kunt noemen.
    De meeste vrouwen zijn gedwongen voor zichzelf te zorgen omdat hun man dit simpelweg niet kunnen.

    Vertel mij dan eens waarom ik zo een man zou moeten gehoorzamen?

    Wat je zaait is wat je oogst, Als jij goed voor je vrouw bent zal zij goed voor jou zijn
    Allah doesn't have a BlackBerry or an iPhone, but He is my favourite contact.
    He doesn't have Facebook, but He is my best friend.
    He doesn't have Twitter, but I follow Him...
    and He doesn't have internet, but I am connected to Him.
    ♥ Allah is great !!

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    758
    29-10-2016

    Citaat Geplaatst door crazylady_1 Bekijk reactie
    Is het weleens bij je opgekomen dat er een heel andere reden is dat vrouwen de mannen niet meer gehoorzamen?
    In de tijd van onze profeet SWS hadden de mannen respect voor hun vrouwen en behandellden ze als hun prinsesjes. De mannen van toen waren keihard werkende mannen die ervoor zorgden dat hun vrouwen niks tekort kwamen. Als je zo een man treft als vrouwzijnde ga automatisch ook goed voor je man zorgen en hem gehoorzamen.

    Tegenwoordig worden vrouwen zwaar misbruikt en mannen van tegenwoordig (niet allemaal maar toch echt wel veel) kan je eigenlijk geen mannen meer noemen.
    hangend in cafes/shisha lounges, chikies achterna zitten, rokend, drinkend, en weet ik veel wat je nog allemaal kunt noemen.
    De meeste vrouwen zijn gedwongen voor zichzelf te zorgen omdat hun man dit simpelweg niet kunnen.

    Vertel mij dan eens waarom ik zo een man zou moeten gehoorzamen?

    Wat je zaait is wat je oogst, Als jij goed voor je vrouw bent zal zij goed voor jou zijn
    Lieverd vrouwen zijn tegenwoordig ook niet meer wat ze waren zoals ten tijde van de profeet Vzmh. Ze hebben zich laten infecteren met het bacterie "feminisme"" die de wereld geïnfecteerd heeft. Ze proberen mannen in alles te evenaren en zijn koppig ten aanzien van de gehoorzaamheid die Allah swt hen aan bij de mannen heeft toegedragen. Ja je hebt gelijk dat sommige mannen zich in verkeerde plaatsen houden zo ook jammer de huidig generatie Marokkaanse vrouw. "Niet alle" ter duidelijkheid. Vrouwen kiezen jammer zelf voor dat soort mannen waarover je het hebt omdat ze hun begeerte volgen dat uitgaat vanuit het zicht der uiterlijkheden van de man en zijn zoete praatjes tot de realiteit na het huwelijk inslaat. Het is daarom dat islam hun voogd "mahram" de toezicht heeft gegeven om huwelijkspartner te kiezen die religieus is en waar men weet in welke plaatsen hij zich begeeft. Ik heb persoonlijk niks uit te zetten jegens vrouwen die werken maar een vrouw hoeft het niet naar het bol te krijgen omdat ze werkt dat haar echtgenoot minder is en dat hij haar respect en gehoorzaamheid niet verdiend. Jongelui van tegenwoordig zouden niet In het huwelijk mogen treden tot ze elkaars rechten en plichten kennen dat volgens onze islamitische richtlijnen zijn

  6. #6
    Inside you

    Reacties
    133
    16-12-2016

    De tijd laat het toe 2017
    Duivelse tijdperk!

    De vrouw met zachte karakter is er niet meer!
    Accepteren moven

    Regel vaste baan haal een jong vers meid uit marokko (importbruidje)
    Ik zie veel mannen dit doen en zijn zielsgelukkig
    Ik kill je verboden gedachtes !!

  7. #7
    Alhamdullilah

    Reacties
    1.931
    15-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RightAndProud Bekijk reactie
    Lieverd vrouwen zijn tegenwoordig ook niet meer wat ze waren zoals ten tijde van de profeet Vzmh. Ze hebben zich laten infecteren met het bacterie "feminisme"" die de wereld geïnfecteerd heeft. Ze proberen mannen in alles te evenaren en zijn koppig ten aanzien van de gehoorzaamheid die Allah swt hen aan bij de mannen heeft toegedragen. Ja je hebt gelijk dat sommige mannen zich in verkeerde plaatsen houden zo ook jammer de huidig generatie Marokkaanse vrouw. "Niet alle" ter duidelijkheid. Vrouwen kiezen jammer zelf voor dat soort mannen waarover je het hebt omdat ze hun begeerte volgen dat uitgaat vanuit het zicht der uiterlijkheden van de man en zijn zoete praatjes tot de realiteit na het huwelijk inslaat. Het is daarom dat islam hun voogd "mahram" de toezicht heeft gegeven om huwelijkspartner te kiezen die religieus is en waar men weet in welke plaatsen hij zich begeeft. Ik heb persoonlijk niks uit te zetten jegens vrouwen die werken maar een vrouw hoeft het niet naar het bol te krijgen omdat ze werkt dat haar echtgenoot minder is en dat hij haar respect en gehoorzaamheid niet verdiend. Jongelui van tegenwoordig zouden niet In het huwelijk mogen treden tot ze elkaars rechten en plichten kennen dat volgens onze islamitische richtlijnen zijn
    lieve schat,

    ik heb nergens gezegd dat alle vrouwen goed zijn of dat alle mannen slecht zijn maar het blijft een feit dat vele mannen hun vrouwen niet behandelen zoals het moet maar verwachten wel alles van een vrouw hoe het wel moet
    Ik ken geen enkele vrouw en ik kan me ook geen enkele vrouw voorstellen die voor een man zou kiezen met het idee dat haar man slecht voor haar zou zijn.
    De islam zegt dat de vrouw moet instemmen met een huwelijk en niet dat haar voogd die voor haar moet kiezen

    En waar ik mij echt enorm aan kan irriteren is waarom de islamitische richtlijnen iedere keer alleen worden benoemd als het een vrouw treft maat niet als het een man treft
    Allah doesn't have a BlackBerry or an iPhone, but He is my favourite contact.
    He doesn't have Facebook, but He is my best friend.
    He doesn't have Twitter, but I follow Him...
    and He doesn't have internet, but I am connected to Him.
    ♥ Allah is great !!

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    758
    29-10-2016

    Citaat Geplaatst door crazylady_1 Bekijk reactie
    lieve schat,

    ik heb nergens gezegd dat alle vrouwen goed zijn of dat alle mannen slecht zijn maar het blijft een feit dat vele mannen hun vrouwen niet behandelen zoals het moet maar verwachten wel alles van een vrouw hoe het wel moet
    Ik ken geen enkele vrouw en ik kan me ook geen enkele vrouw voorstellen die voor een man zou kiezen met het idee dat haar man slecht voor haar zou zijn.
    De islam zegt dat de vrouw moet instemmen met een huwelijk en niet dat haar voogd die voor haar moet kiezen

    En waar ik mij echt enorm aan kan irriteren is waarom de islamitische richtlijnen iedere keer alleen worden benoemd als het een vrouw treft maat niet als het een man treft
    Als een vrouw haar man zorgvuldig uitkiest en niet enkel uitgaat vanuit haar objectiviteit dan zal ze een partner vinden die haar respecteert en waardeert zoals het hoort te zijn.
    Ik erger me aan het feit maar het zou liggen aan mijn leeftijd en ervaring dat meiden hun islamitisch recht enkel willen halen wanneer het voor hen het goed uitkomt als je mijn reactie goed had gelezen had je op het einde gelezen dat ik vind dat meiden en kerels best niet zouden trouwen tot ze elkaars plichten en rechten zouden kennen. Als deze basis mist in een relatie/huwelijk dan krijg je jammer genoeg situaties waar mannen hier misbruik van nemen en hun vrouwen niet goed behandelen of vrouwen hun mannen het recht niet geven om hen te gehoorzamen.

    de Profeet (saw) gezegd: “Behandel de vrouwen vriendelijk, want de vrouw is geschapen van een rib en het meest kromme deel van de rib is haar bovenkant, en als jullie proberen haar recht te buigen [de vrouw te laten worden zoals de man het wenst] dan zal deze breken … Dus behandel de vrouwen vriendelijk.”

    de Profeet (saw) heeft gezegd: “De besten onder jullie zijn diegenen die hun vrouwen het best behandelen.” (Tirmidhi).

    Allah zegt:

    “De man is de beschermer van de vrouw” (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera An Nisa 4, vers 34)

    Maar mannen hebben een bepaalde mate van veranwtoordelijkheid over hen (de vrouwen)” (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Baqara 2, vers 228)

    De Profeet (saw) heeft gezegd: “Als een vrouw haar vijf [dagelijkse gebeden] verricht, haar maand [Ramadan] vast, haar private delen beschermt, en haar echtgenoot gehoorzaamt, zal tegen haar gezegd worden ‘Treedt het Paradijs binnen door welke van
    de deuren van het Paradijs je ook maar wilt’.” (Boechari).

    De Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) zei:

    “Als ik iemand moest opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor iemand anders, dan zou ik een vrouw opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor haar man.”12



    Toen de Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.”

    De Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) zei:

    "De besten onder jullie zijn zij die het best zijn voor hun vrouwen, en ik ben de beste van jullie ten
    opzichte van mijn vrouwen."
    [At-Tahaawi: Sahieh]

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Dat zijn de vrouwen met frustraties. Ze begrijpen de definitie niet van emancipatie.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    436
    10-08-2013

    echte vrouwen bestaan hier niet enkel neppe. Je zult ze vast niet vinden in Europa tenzij je met een bekeerling eindigd.. of je een meid neemt uit de bergen in Marokko.

    Was ik een man dan was ik in je plaats al lang getrouwd met eentje van ginder of een mooi fris hollandse bekeerlinge.

    Succes.

  11. #11
    Medicinae Doctor

    Reacties
    22
    08-01-2017

    Er moet gewoon wederzijds respect zijn, en dan maakt het niet uit of de één af- of onafhankelijk is van de ander.