MVC Lid

Reacties
    48.063
    06-02-2001

Inzamelingsactie voor man die veroordeeld is voor dood Richard Nieuwenhuizen.

Citaat Geplaatst door Breakevenpoint
    Tip ons

NieuwsGespotSportAZSpecialsTVRadioNH PeiltWeerVerkeerAgendaContact Facebook Twitter Youtube
    Inzamelingsactie voor man die is veroordeeld voor dood Richard Nieuwenhuizen
    dinsdag 27 december 2016 | 15:30

Foto: Pro Shots/Willem Vernes
    AMSTERDAM (AT5) De voetbalvader die is veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen in 2012 moet nog een groot deel van de boete van 60.000 euro betalen.

De man, die tijdens zijn veroordeling 51 was, heeft tot nu toe slechts 1060 kunnen overmaken. Omdat hij moeite heeft het resterende bedrag over te maken is er door familie een inzamelingsactie gestart, schrijft Het Parool.

Lees ook: 'Grensrechter Nieuwenhuizen was partijdig'

Grensrechter Nieuwenhuizen stierf na een vechtpartij bij een wedstrijd tussen de Buitenboys uit Almere en Nieuw Sloten uit Amsterdam. Spelers van de Amsterdamse club schopten en sloegen hem. De veroordeelde vader probeerde volgens zijn familie te sussen, maar werd door de rechtbank toch veroordeeld tot zes jaar cel vanwege zijn aandeel. De man heeft ondertussen een groot gedeelte van zijn straf uitgezeten en is vrijgelaten vanwege goed gedrag.

Lees ook: Levenslange schorsing voor voetballers na dood grensrechter Nieuwenhuizen

Mocht de resterende bijna 59.000 euro niet voor half januari worden overgemaakt, dan moet de man nog een jaar de cel in. Ook dreigt er beslag te worden gelegd op onder meer de woning en de inboedel van de man.
    .

MVC Lid

Reacties
    114
    01-03-2016

Belachelijk

MVC Lid

Reacties
    1.553
    07-09-2015

Bizar hoe ziek zulke mensen geestelijk zijn.

Deze "aardige vader" heeft zelf de keuze gemaakt om iemand dood te schoppen (was in menig filmpje te zien) en nu hij zijn straf niet kan dragen worden aderen gevraagt dat voor hem te doen. Had daar aan gedacht voordat iemand van het leven beroofde.

MVC Lid

Reacties
    2.541
    22-06-2014

Zou wat zijn als hij onschuldig blijkt te zijn.

MVC Lid

Reacties
    2.541
    22-06-2014

Ik denk dat deze man zwaar is genaaid alleen om de boel te sussen.

Iedereen spreekt van dat hij te hulp schoot.

Peter R de Vries moet erachter aan gaan.

Verbannen

Reacties
    6.040
    08-02-2016

Sympathieke actie
    Geloof ook niet dat ie schuldig is.

MVC Lid

Reacties
    7.118
    27-01-2005

Sowieso sympathieke actie want de familie van het echte slachtoffer heeft er niks aan als ie weer in de cel gaat... dat geld hebben ze meer aan....

Ik hoop dat ze tot 59.000 kommen en dat ie dan alsnog mag zitten... dubbele gerechtigheid.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verbannen

Reacties
    681
    14-08-2016

Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Sowieso sympathieke actie want de familie van het echte slachtoffer heeft er niks aan als ie weer in de cel gaat... dat geld hebben ze meer aan....

Ik hoop dat ze tot 59.000 kommen en dat ie dan alsnog mag zitten... dubbele gerechtigheid.

Al zou de man in de cel belanden dan nog zal hij zijn betalingsplicht behouden.

MVC Lid

Reacties
    7.118
    27-01-2005

Citaat Geplaatst door Shilah-inou Bekijk reactie
    Dat geld heeft de familie van Richard nieuwenhuizen al..
    Het CJIB (de staat dus )schiet de vordering voor..
    Deze vordering gaan ze tot op de laatste cent terug betalen.
    Oh ok dat wist ik niet, weer wat geleerd!

Verbannen

Reacties
    235
    27-07-2016

Sorry, maar deze crimineel krijgt geen dime van mij. Deze man trapte die grensrechter tegen zijn hoofd aan en riskeerde hiermee hem ernstig letsel toe te brengen en dat terwijl hij destijds op middelbare leeftijd was. Dan hoor je toch beter te weten. Het is jammer dat zijn familie hieronder lijdt maar ik ga deze man echt niet helpen. Hij is oud genoeg om zich te realiseren dat hij verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Hoe denk je dat de nabestaanden van de grensrechter zich voelen?

Geen Marokkaanse

Reacties
    363
    19-10-2014

Goeie actie. Hoop dat hij het geld voor die tijd bij elkaar heeft ingezameld.
    Racisten denken dat ze iemand kapot kunnen krijgen door een boete. Not.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

Geen Marokkaanse

Reacties
    363
    19-10-2014

Allemaal doneren guys. Als boodachap voor die vieze racisten. Samen staan wij moslims sterk.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

MVC Lid

Reacties
    7.118
    27-01-2005

Citaat Geplaatst door Drab_Tip Bekijk reactie
    Allemaal doneren guys. Als boodachap voor die vieze racisten. Samen staan wij moslims sterk.
    De man in kwestie is juist één van die Marokkanen waarop men doelt met de term kutmarokkaan... jouw boodschap is meer om dat aan te wakkeren... logisch want dan kun je je blijven verschuilen achter racisme roepen en geen stageplaats gekregen...

MVC Lid

Reacties
    114
    01-03-2016

Citaat Geplaatst door Drab_Tip Bekijk reactie
    Praat voor jezelf!