1. #31
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door Rasiel Bekijk reactie
    Ik denk dat ik het bij het juiste eind heb beste tarzan. Anders had je namelijk niet 3 dezelfde topics geopend in 3 verschillende rubrieken.
    hey ik tarzan jij inspector gadget. Je hebt me te pakken

  2. #32
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door JDM Bekijk reactie
    Heb ik antwoord op deze vraag gehad ;

    Waarom is lichaamshaar bij een vrouw vies of onvrouwelijk.
    Behaarde benen armen buikhaartjes etc.

    Hoezo zou het vies en onvrouwelijk zijn. Wat is er vies aan een vrouw met beenharen als ze zich wast ?

    Waarom is het bij een man dan niet vies.
    Als het mannelijk is, waarom zijn er dan vrouwen met meer lichaamshaar dan mannen ?
    Dat is het ook niet, maar cultuur enz, enz. en eenmaal gewend is de weg terug meestal een lastige, al gebeurd het zo nu en dan.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Dat is het ook niet, maar cultuur enz, enz. en eenmaal gewend is de weg terug meestal een lastige, al gebeurd het zo nu en dan.
    Cultuur en maatschappij ja....

  4. #34
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Deels heeft het ermee te maken dat mannen (over)beharing bij vrouwen onaantrekkelijk vinden, lang niet altijd 'vies'. Media, het aanprijzen van schoonheidsidealen door de jaren heen, de druk die vrouwen voelen om daaraan te voldoen, zijn allemaal mogelijk verklarende factoren die ertoe hebben geleid (over)beharing bij vrouwen door sommigen (ook vrouwen zelf) 'vies' te vinden. Het is maar net hoe wij dat als samenleving hebben vormgegeven.

    Stel nu eens dat we met z'n allen afspreken (een soort sociaal contract) dat (over)beharing bij vrouwen als nogmaal wordt gezien, zou het dan anders zijn? Een dergelijke vraag zou je bijvoorbeeld ook kunnen stellen m.b.t. tot merk(kleding): als wij met z'n allen afspreken dat kleding van de H&M als een duur merk beschouwen, dan zal dat de 'norm' zijn m.b.t. het fenomeen 'dure merkkleding dragen'.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door tetouzient_ Bekijk reactie
    Deels heeft het ermee te maken dat mannen (over)beharing bij vrouwen onaantrekkelijk vinden, lang niet altijd 'vies'. Media, het aanprijzen van schoonheidsidealen door de jaren heen, de druk die vrouwen voelen om daaraan te voldoen, zijn allemaal mogelijk verklarende factoren die ertoe hebben geleid (over)beharing bij vrouwen door sommigen (ook vrouwen zelf) 'vies' te vinden. Het is maar net hoe wij dat als samenleving hebben vormgegeven.

    Stel nu eens dat we met z'n allen afspreken (een soort sociaal contract) dat (over)beharing bij vrouwen als nogmaal wordt gezien, zou het dan anders zijn? Een dergelijke vraag zou je bijvoorbeeld ook kunnen stellen m.b.t. tot merk(kleding): als wij met z'n allen afspreken dat kleding van de H&M als een duur merk beschouwen, dan zal dat de 'norm' zijn m.b.t. het fenomeen 'dure merkkleding dragen'.
    Maatschappelijke schoonheidsideaal...