1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    133
    07-12-2014

    Hoe ga jij met je geld om?

    Ben je het type dat er van schrikt hoeveel ze uitgegeven heeft aan het einde van de maand en nauwelijks wat kan sparen of het type dat precies weet wat haar inkomsten en uitgaven zijn en drie keer nadenkt bij een aankoop? Heb jij een gat in de hand?
    Zo ja, hoe gaat je partner hiermee om?

    Ik zelf merk dat ik echt beter moet gaan letten op mijn centen. Kan makkelijk geld uitgeven en ben ook van nature gul. Ik ga shoppen of uit eten om leegtes te vullen terwijl dat niet zo moet zijn. Dit is helaas niet altijd goed , want in deze tijd is het belangrijk een appeltje voor de dorst te hebben. Ik ben daarom van plan de touwtje strakker te gaan trekken.

    Laten we elkaar hier helpen met adviezen en ervaringen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    39
    09-10-2016

    Ik let op de cent nauwkeurig wat ik uitgeef. Geef geen geld uit aan onzinnige dingen. Ik eet bijna altijd thuis. Ik heb geen vrienden, dus dat scheelt aan kosten. Mijn doel is dan ook om een huis direct af te betalen ipv een hypotheek. Ik moet daar veel voor opgeven, maar dat is het allemaal waard.
    9:112 (Zij zijn) de berouwvollen, en de dienenden, en de prijzenden, en de rondtrekkenden, en de buigenden, en de knielenden, en de oproepers tot het behoorlijke en de weerhouders van het verwerpelijke, de wakers over de bepalingen van Allah. En verkondig een verheugende tijding aan de gelovigen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.866
    15-08-2004

    Geld heeft geen waarde als je het niet gebruikt.
    Ik zeg niet dat je rood moet staan, maar uitgeven is niet erg.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Ik heb gewoon automatisch sparen. Hierdoor hoef ik er niet bij na te denken en gaat er van mijn salaris altijd eerst een deel naar de spaarrekening en dan blijft er wat spenderingsgeld over. Ik werk ook met allerlei potjes (bij ING kun je spaardoelen stellen). Een vakantiepotje, ziektekostenpotje, bufferpotje, huisinrichtingpotje enzovoort. Ik weet nu bijvoorbeeld dat ik in april een grote uitgave ga doen, dus heb ik er nu een spaardoel voor gemaakt en gaat er tot april automatisch een bedrag naartoe.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    56
    30-03-2016

    Ik had er heel lang moeite mee om te sparen, maar nu (sinds een aantal maanden) lukt het me toch wel om maandelijks 1000 euro aan de kant te zetten om te sparen. Sommige maanden waarin ik wat meer uitgeef, spaar ik wat minder, maar meestal lukt het me wel om 1000 te sparen per maand.
    En dat probeer ik ook vast te houden.

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Misschien een vast bedrag per maand sparen?

    Heb je schulden of spaargeld?

    Citaat Geplaatst door aardigedame Bekijk reactie
    Ben je het type dat er van schrikt hoeveel ze uitgegeven heeft aan het einde van de maand en nauwelijks wat kan sparen of het type dat precies weet wat haar inkomsten en uitgaven zijn en drie keer nadenkt bij een aankoop? Heb jij een gat in de hand?
    Zo ja, hoe gaat je partner hiermee om?

    Ik zelf merk dat ik echt beter moet gaan letten op mijn centen. Kan makkelijk geld uitgeven en ben ook van nature gul. Ik ga shoppen of uit eten om leegtes te vullen terwijl dat niet zo moet zijn. Dit is helaas niet altijd goed , want in deze tijd is het belangrijk een appeltje voor de dorst te hebben. Ik ben daarom van plan de touwtje strakker te gaan trekken.

    Laten we elkaar hier helpen met adviezen en ervaringen.

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Dan je in een jaar tijd 12.000.

    Ik ga dat misschien vanaf 1-1 ook maar instellen zodat het automatisch gaat
    Citaat Geplaatst door Niyaah. Bekijk reactie
    Ik had er heel lang moeite mee om te sparen, maar nu (sinds een aantal maanden) lukt het me toch wel om maandelijks 1000 euro aan de kant te zetten om te sparen. Sommige maanden waarin ik wat meer uitgeef, spaar ik wat minder, maar meestal lukt het me wel om 1000 te sparen per maand.
    En dat probeer ik ook vast te houden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    56
    30-03-2016

    Citaat Geplaatst door Bisou. Bekijk reactie
    Dan je in een jaar tijd 12.000.

    Ik ga dat misschien vanaf 1-1 ook maar instellen zodat het automatisch gaat
    Ja, inderdaad. Gemiddeld. Sommige maanden spaar ik iets minder; als ik wat meer uitgeef en anders probeer ik er toch rekening mee te houden. Anders komt het nooit goed met me. Hahaha.

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Soms moet je ook gewoon geld kunnen uitgeven zonder je schuldig te hoeven voelen.

    Zolang je geen schulden hebt, is het goed
    Citaat Geplaatst door Niyaah. Bekijk reactie
    Ja, inderdaad. Gemiddeld. Sommige maanden spaar ik iets minder; als ik wat meer uitgeef en anders probeer ik er toch rekening mee te houden. Anders komt het nooit goed met me. Hahaha.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Wij zijn perfecte moslims.
    Wij bezoeken moskeeen die miljoenen waard zijn..
    Interieur is prachtig versierd met kostbare materialen.
    We verzamelen ons daar om Allah cc te vragen om iets tegen armoede te doen.

    Wij gaan zelf een wedstrijdje doen wie het meest kan sparen..Voor over 20 jaar..Als onze kinderen oud worden..Ze moeten naar universiteit..Kost geld..
    . Selemoheleikom,perfectie bestaat alleen maar in djenna.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    843
    16-09-2015

    Ik spaar meer dan de helft van wat er binnenkomt. dat had ik eerder moeten doen. Ik spaarde altijd 1/3 van wat er binnen kwam. en de rest ging naar vaste lasten en onzin.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.765
    11-04-2010

    Wij proberen maandelijks een bedrag te sparen het verschilt per maand. Soms maar 100 en soms wel minder het kan veel beter

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    273
    24-11-2013

    Heb een gat in mijn hand en vind het echt moeilijk om te sparen. Als ik iets wil en het geld ervoor heb koop ik het meteen. Heeft er iemand thuis iets nodig dan geef ik dat ook meteen.
    Ik zet wel een heel klein beetje opzij, just in case.. Maar dat maak ik weer op zodra er opnieuw wat binnenkomt.
    Ik ga aankomende week bijv. op vakantie en heb niets opzij gezet, ik gebruik gewoon hetgeen ik heb binnengekregen (wat genoeg is).
    Voor in 2017 moet ik wel echt geld opzij gaan zetten voor de bruiloft van mijn zusje en voor de zomervakantie. Of dat me gaat lukken met dat gat in mijn hand.. Ik zit er soms wel echt mee dat het me niet lukt te sparen. Anderzijds denk ik; ik geniet van het geld en hoef niemand om iets te vragen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.571
    08-12-2010

    Ik heb een grote gat in mijn hand. En ben altijd gul geweest. Mij man zegt altijd tegen mij. Geld jeukt bij je. Ik dacht met de tijd omdat ik geen inkomen heb dat het zou verminderen. Maar tevergeefs. Mijn man kan weet goed sparen.
    26juni 2010 S&M

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Gelukkig ben ik iemand die verstandig met geld kan omgaan. Ik heb altijd een soort weegschaal in me. Weet wanneer ik het kan uit kan geven en wanneer niet. Probeer ook vaak alleen dingen te kopen die nodig zijn. Maar hou van gulheid....vind het leuk voor anderen wat te kopen of geld te geven als ze het nodig hebben....heerlijk goed gevoel geeft het. Help vaak familieleden in Marokko en af en toe een sadaqa hier. Denk dat dit wel heel belangrijk is...je zal merken dat je portemonnee nooit leeg gaat hierdoor. Allah soubhana wata3ala zal altijd zorgen dat je niks tekort komt.