1. #1
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Afvallen en starten van 01/01/'17 (mijnblog)

    Ten eerste mods laat deze topic aub staan

    Lieve lieve zusters..

    Ik ben wanhopig..

    Echt desperate als ik weet niet wat..

    Als ik naar me kijk dan walg ik echt van mezelf.. na de bevalling (nog wel me eerste ) 2.5 jaar geleden ben ik tot op de dag van vandaag 25 kilo aangekomen. Ik wilde het niet geloven. Mensen die fluisterde dat ik "alweer" zwanger was. Of "zo die ik dik geworden" terwijl ik altijd heerlijk in me kleding van maat 36/38 zat, zit ik nu op 44/46.

    Ik heb mezelf betrapt op allerlei dingen smoesjes te vinden. "Ja ik snoep niet meer zoveel" dikke neus in de avond als de kleine in bed ligt en me man met z'n gabbers buiten voetbal kijkt haal ik een zak chips en een kilo koek tevoorschijn en lig ik met me muffintop tv te kijken. Of wat dacht je van oh kijk deze broek is wijd voor mij geworden dus ik ben zeker izjen 5 kilo kwijt.. alles wat je lange tijd aandoet aantrekt wordt wijdt.. als je nieuwe schoenen aan hebt dan zitten ze ook in het begin even strak en na een week zitten ze wat ruimer omdat je ze uitgelopen hebt zo is dat ook met kleding.. smoesjes smoesjes smoesjes..

    En dan als kers op het toetje je foto's kijken van hoe je eruit zag.. kleine borstjes.. smalle taille.. Je begint haast op jezelf verliefd te worden en als je naakt voor de spiegel staat begin je meteen te janken en alles en iedereen de schuld te geven..

    En nu is het afgelopen! Helemaal.. Ben er dubbel en dwars klaar mee.. buiten dat ik een omvang van formaat stadsbus heb, heb ik ook last van me gezondheid gekregen.. conditie haha 5 treden zijn al zwaar!!! Dus heb ik gisteren de moed bij elkaar gezocht en ten eerste mezelf ingeschreven in een sportschool! Ook hierover was ik nooit uit huis te slaan.. dit is niet de eerste sportschool hoor maar bij me vorige ging ik nooit! Telkens kwam die smoes weer aanzetten "ja maar me kindje heeft geen oppas" alsof je man 24/7 't huis uit is ofzo! Nee dat doe ik niet meer.. ik ga op me voeding als een gek Letten.. geen overmatige koolhydraten meer voor mij! Ik wil die killerbody terug voordat we naar Marokko gaan in sha Allah. Ik wil aandoen wat ik wil en niet iets aandoen wat qua model op een slaapzak lijkt..

    Dus dames wil ik hier mijn avonturen tegen de kilo's met jullie delen.. ik hoop hier op een steuntje in de rug en wat motivatie en zal absoluut een before foto plaatsen en after foto! Mijn motivatie is nu zo gegroeid en enorm hamdoulilah.. het zou helemaal leuker zijn als we hier elkaar steunden dus meer mensen meededen en recepten enz uitwisselen met foto's enz.. ik ga het gewoon doen en wie weet volgen er meer..

    Nu moet ik die 22 kilo elimineren.. ik sta nu op 90! En wil naar de 68 in sha Allah.

    Lets do this

    LIJST LEDEN start 01/01/'17

    Pureglossy1.67 lengte & 90 KG - streefgewicht 70 KG ---> 1.5 Afgevallen.
    Moslima141.62 lengte & 75 KG - streefgewicht 65 KG ---> ? Afgevallen.
    Nawal19911.69 lengte & 62 KG - streefgewicht 55 KG ---> ? Afgevallen.
    LolliY1.64 lengte & 68 KG - streefgewicht 62 KG ---> ? Afgevallen.

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Ow man.... here we go again
    the best things are free

  3. #3
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Ow man.... here we go again
    Ik heb hier nooit een afval topic geplaatst?

    Hé we hebben niks aan demotiverende mensen get out of here

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    60
    16-11-2004

    Ik doe mee!! Weeg nu 72,5 wil naar de 65 in shaa Allah...
    Ik ben al 1 jaar bezig, maar het lukt niet! Krijg elke keer een terugval.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Ik heb hier nooit een afval topic geplaatst?

    Hé we hebben niks aan demotiverende mensen get out of here
    Pureglossy! Ga ervoor en als je hulp nodig hebt...ik en veel meer leden zijn er.

    90kg is niet goed, noch voor jou noch voor je kinderen of man.
    Ik wil ook een aantal kilo's kwijt maar nu is het winter ;-)
    Wees genadevol

  6. #6
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Sally & olifantje

    Bedankt voor het mee posten!

    Ik start eigenlijk morgen al een beetje maar vanaf 1 januari wil ik me leefwijze qua voeding echt omgooien!

    90 kilo is een absurd getal voor iemand van 1.64.. ik viel ook maar niet af en heb echt de gekste kruiden, pillen, olieen geprobeerd maar ipv afvallen kwam ik aan!

    Nu is het genoeg geweest..

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Pureglossy goed dat je er wat aan wil doen meid! Ik wens je echt heel veel succes en InshaAllah zal je bereiken wat je wil.
    Kruiden, pillen etc. helpen niet. Gezonde voeding en sporten is de enige goede oplossing.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Sally & olifantje

    Bedankt voor het mee posten!

    Ik start eigenlijk morgen al een beetje maar vanaf 1 januari wil ik me leefwijze qua voeding echt omgooien!

    90 kilo is een absurd getal voor iemand van 1.64.. ik viel ook maar niet af en heb echt de gekste kruiden, pillen, olieen geprobeerd maar ipv afvallen kwam ik aan!

    Nu is het genoeg geweest..
    Ik heb destijds het boek een leven lang fit gelezen.

    Je moet je voeding combineren, geen vlees met brood of pasta. Fruit voor het eten en niet na het eten. Voldoende water drinken, maar dat zal je wel weten denk ik. Je hebt 4 weken nodig en dan went je lichaam.

    Je moet afbouwen en niet ineens alles verbieden. Chips zeker niet kopen, voor een klein zakje chips moet je meer dan 20min lopen om het te verwerken.

    Sporten moet je jezelf verplichten.
    Wees genadevol

  9. #9
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Pureglossy goed dat je er wat aan wil doen meid! Ik wens je echt heel veel succes en InshaAllah zal je bereiken wat je wil.
    Kruiden, pillen etc. helpen niet. Gezonde voeding en sporten is de enige goede oplossing.
    Dat is echt heel lief van jou schat!

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  10. #10
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik heb destijds het boek een leven lang fit gelezen.

    Je moet je voeding combineren, geen vlees met brood of pasta. Fruit voor het eten en niet na het eten. Voldoende water drinken, maar dat zal je wel weten denk ik. Je hebt 4 weken nodig en dan went je lichaam.

    Je moet afbouwen en niet ineens alles verbieden. Chips zeker niet kopen, voor een klein zakje chips moet je meer dan 20min lopen om het te verwerken.

    Sporten moet je jezelf verplichten.
    Oh lieverd ik heb zoveel boeken gelezen.. Sonja Bakker, Fajah lourens als je ziet waar ik allemaal me geld aan heb besteedt zak je broek van verbazing.. ik heb zelfs pillen gekocht die uit Engeland overgevlogen zijn omdat ze hier alleen op recept te verkrijgen zijn en de ha het me niet wilde geven.. Ja i know ik geef het toe en ben er nu zo boos om geweest want het heeft geen moer geholpen... door al dat jojo'en ben ik flink aangekomen..

    Sporten begin in volgend jaar meteen 2 januari mee want ik heb afspraken met de coach gemaakt en moet er zijn. Wel een stok achter de deur. Water dronk ik al veel en brood eet ik al maanden niet meer hmdl

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Oh lieverd ik heb zoveel boeken gelezen.. Sonja Bakker, Fajah lourens als je ziet waar ik allemaal me geld aan heb besteedt zak je broek van verbazing.. ik heb zelfs pillen gekocht die uit Engeland overgevlogen zijn omdat ze hier alleen op recept te verkrijgen zijn en de ha het me niet wilde geven.. Ja i know ik geef het toe en ben er nu zo boos om geweest want het heeft geen moer geholpen... door al dat jojo'en ben ik flink aangekomen..

    Sporten begin in volgend jaar meteen 2 januari mee want ik heb afspraken met de coach gemaakt en moet er zijn. Wel een stok achter de deur. Water dronk ik al veel en brood eet ik al maanden niet meer hmdl
    Dan gaat het lukken! Weet er alles van hihi.

    We zullen hier mee up to daten. Noteer alles wat je eet.
    Wees genadevol

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    459
    31-08-2013

    haha je hebt wel een leuk karakter. Ik hoef niets af te vallen (ben ook geen moeder). Maar ik wil wel weer het sporten oppakken en voor meer spiermassa gaan.
    Mijn man is sinds een maand ermee bezig, nu ik nog .

    TS waar kom je vandaan?

  13. #13
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dan gaat het lukken! Weet er alles van hihi.

    We zullen hier mee up to daten. Noteer alles wat je eet.
    Doe ik schat! Alle recepten zijn ook welkom want dat ga ik ook doen in sha Allah


    Weet alleen niet hoe ik een foto moet uploaden

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  14. #14
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Verschrikkelijk Bekijk reactie
    haha je hebt wel een leuk karakter. Ik hoef niets af te vallen (ben ook geen moeder). Maar ik wil wel weer het sporten oppakken en voor meer spiermassa gaan.
    Mijn man is sinds een maand ermee bezig, nu ik nog .

    TS waar kom je vandaan?
    Haha dank je schat..

    Ik kom uit den haag lieverd.. sporten is zooo fijn. Voor de zwangerschap ging ik 4 keer de week sporten.. meid ik had een lichaam waar menig meiden jaloers op waren. Ik voelde me echt de bom als ik weer hoorde "wow die jas staat je zo goed maar ja wat wil je met zo een lichaam" nou dan voelde ik me de koningin te boven ewa nu...

    Ik merk ook dat *als ik zo vrij mag zijn* dat me man het ook maar niets vindt.. Ja natuurlijk zal hij het niet toegeven en zeggen goh jij moet echt afvallen want ben echt een emotionele doos als ie dat zou zeggen.. maar laatst bv zei hij ineens goh er is een actie hé bij die en die sportschool maw wordt het niet tijd dat die kilo's weg gaan..

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    459
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Haha dank je schat..

    Ik kom uit den haag lieverd.. sporten is zooo fijn. Voor de zwangerschap ging ik 4 keer de week sporten.. meid ik had een lichaam waar menig meiden jaloers op waren. Ik voelde me echt de bom als ik weer hoorde "wow die jas staat je zo goed maar ja wat wil je met zo een lichaam" nou dan voelde ik me de koningin te boven ewa nu...

    Ik merk ook dat *als ik zo vrij mag zijn* dat me man het ook maar niets vindt.. Ja natuurlijk zal hij het niet toegeven en zeggen goh jij moet echt afvallen want ben echt een emotionele doos als ie dat zou zeggen.. maar laatst bv zei hij ineens goh er is een actie hé bij die en die sportschool maw wordt het niet tijd dat die kilo's weg gaan..

    meskiena , het is zeker belangrijk om lekker in je vel te zitten. ik denk je dat je nu een verslaving hebt. Zodra je bezig bent raak je verslaafd aan de gezonde levenstijl. Eerste stap nemen blijft moeilijk.
    Het gaat je echt wel lukken hoor . De wil is er nu nog in het praktijk zetten. Ik weet niet hoe het is om een kind te hebben , ik begrijp wel dat het zwaar is en lastiger betreft sporten.

    Je krijgt je mooie lichaam ervoor terug

    Wel fijn dat je man jou niet beledigt en subtiel aangeeft. Believe me ik heb mannen in mijn familie die keihard zijn tegen hun vrouwen. Dus daar ben je ook al mee gezegend