10-12-2016

Daar zit ik dan in mijn kamer op een stoel. Een moment waar elk meisje op heeft gewacht. Ik kijk opzij en zie mijn moeder met tranen in haar ogen. Mijn beste vriendin die mijn hand vasthoudt om er voor mij te zijn. Mijn lieve zusjes staren mij aan en beseffen dat hun grote zus heeft gekozen voor haar grote liefde.

Voor een moment kijk ik terug naar de afgelopen jaren en maanden. Ik sluit mijn ogen en langzaam ontsnapt een traan uit mijn ooghoek en vindt een weg langs mijn wang. Mijn visagiste kijkt mij met een verdrietige blik aan en stelt mij gerust. Ik bedank haar en veeg mijn tranen weg. Tranen van blijdschap maar ook van verdriet. Over paar maanden zou ik mijn kamer moeten verlaten en zou ik een nieuw begin maken samen met mijn wederhelft. Een dubbel gevoel die ik niet kan omschrijven, maar uiteindelijk zal moeten accepteren.

Nadat mijn make up is gedaan mag ik een kijkje nemen voor de spiegel. Daar sta ik dan.. In mijn witte verlovingsjurk voor de spiegel.

Er wordt op mijn deur geklopt en daar staat mijn wederhelft. Geen woorden waren op dat moment nodig, want zijn ogen vertelde alles. Met een verliefde blik loopt hij naar mij toe en geeft mij een kus op mijn voorhoofd. Ik hoor familieleden slat oe slam. Dit zou ons moment zijn. Hij pakt mijn hand vast en voor even kijk ik opzij en sluit ik mijn ogen.

Als ik mijn ogen open besef ik mij dat het een droom was of misschien eerder een nachtmerrie. Inmiddels zijn wij drie maanden verder nadat wij afscheid hebben genomen. Drie maanden geleden heb je besloten om mij achter je te laten terwijl jij je pad verder bewandelt. Een gevoel van verdriet en teleurstelling komt naar boven en ik word herinnert naar toen.

Vandaag zou ik een nieuw stap maken in mijn leven. Een stap waarin onze liefde bevestigt wordt naar onze familieleden maar het mocht niet baten. Zoals je in mijn afscheidsbrief hebt kunnen lezen ben ik alhamdoulillah blij met de keuze die je voor mij hebt gemaakt.

Na drie maanden is het voor mij tijd om open te staan voor de liefde. Voor de liefde die jij mij niet kon geven. Het is tijd dat ik mij richt op een toekomst met iemand die de liefde wel kan geven. Ik wil je bedanken voor het inzien dat ik meer waard ben dan hoe jij mij behandelt hebt.

Tot op ons bruiloft lieve ****** .