1. #376
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Nu ook weer playback incl luchtgitaar? Klinkt wel heel erg geluidloos vanuit jezelf vind je niet

    Ik zou toch maar eens een klassieke gitaar aanschaffen. Deze afstemmen op de vele gratis apps die er zijn. Ondertussen (ook via apps) akkoorden en klanken aanleren.

    Wanneer je verdiept in muziektaal vergroot je je wereld ermee. Vooral met ingewikkelde muziekstukken die er zijn.
    Mondharmonica.....goedkoop instrument en je voorkomt dat men je vraagt om een stukje er bij te zingen .

    Ja ik denk dat ik dat ga spelen als ik aan een muziekinstrument ga beginnen.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  2. #377
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Citaat Geplaatst door Bloembia Bekijk reactie
    Alhamdoellilah op dit moment .....en fijn dat alles goed daar gaat en met je familie ook goed inchallah


    Graag gedaan habiba ....ewa wat denk je zullen we daarin geen verandering in brengen or wath
    Yallah kom!

    Een leven hebben bevalt helemaal niet zo goed.
    Ik mis onze leuke, gekke Mnl tijden.


    “Le roi est mort... vive la République”

  3. #378
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Mag ik van iedereen groen aub?


    “Le roi est mort... vive la République”

  4. #379
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Bloembia Bekijk reactie
    Gitane schatje nog bedankt voor je groen. ...how is life dear? ???
    Wat zat jij hier nog laat zeg..... jij ook bedankt voor je groene puntje. Met mij alles prima met mijn vriend trouwens ook. Het is aleen nu wel een beetje nat en koud hier ik heb zin in de lente & de zomer. En hoe'st met lieve Bloemia en familie ?

  5. #380
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    goede maandag morgen allen
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.

  6. #381
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door AirbusA380 Bekijk reactie
    goede maandag morgen allen
    Ik dacht het niet .

    Een depressie is geen dipje, ook niet op maandag

    Voelt u zich vandaag een tikkeltje futloos, neerslachtig en ongeïnteresseerd? Het zou best kunnen, want het is ‘blue monday’, de meest deprimerende dag van het jaar. Officieus dan toch, want het fenomeen berust op een wetenschappelijke kwakkel. De statistieken van de Wereldgezondheidsorganisatie daarentegen zijn wel echt. En verontrustend. Wereldwijd hebben ruim 350 miljoen mensen een depressie. In Vlaanderen zijn de cijfers niet minder alarmerend: naar schatting 6 procent van de Vlamingen kampt met depressieve gevoelens. De gevolgen zijn dramatisch. Depressie is wereldwijd de belangrijkste oorzaak van arbeidsongeschiktheid. In extreme gevallen kan depressie tot zelfmoord leiden. Elk jaar stappen er meer dan duizend Vlamingen uit het leven…
    Voor alle duidelijkheid: een depressie is geen mentaal dipje na een tegenslag op het werk of in je privéleven, wel een gevolg van een complexe samenloop van biologische, psychologische en situationele factoren (een traumatische gebeurtenis, een echtscheiding of verkeersongeluk bijvoorbeeld). Hoe dan ook: een depressie legt een zware hypotheek op je leven. Je bent ongeïnteresseerd, hebt geen energie, eet en slaapt slecht en voelt je beschaamd en angstig. Naar school gaan, werken, het huishouden doen, sporten of simpelweg lezen: het lukt gewoon niet meer.
    Toon betrokkenheid

    Opvallend is dat de depressiestatistieken sinds 1997 onveranderd hoog zijn en blijven. Bestaan er dan geen remedies tegen depressie? Toch wel, maar vreemd genoeg is er sprake van een pijnlijke paradox. Psychotherapie mag dan evidencebased de aangewezen behandeling zijn, toch opteren de meeste mensen voor antidepressiva. Daarvoor bestaan verschillende redenen. Zo is het aanbod aan psychotherapie erg beperkt, wat resulteert in lange wachttijden. Verder kiezen mensen, al dan niet beïnvloed door hun behandelend arts, voor de gemakkelijkheidsoplossing. Een pilletje slikken is eenvoudiger dan je ziel blootleggen. De inefficiënte strijd tegen depressie eist zijn tol: de helft van wie depressief is geweest, zal hervallen.
    Ik weiger te geloven dat we als samenleving machteloos staan tegenover depressie. Sterker, we zijn allemaal deel van de oplossing. Door in de eerste plaats onbevangen te luisteren naar partners, vrienden en kennissen die ermee te kampen hebben. En een depressie niet weg te wuiven als een dipje of, erger nog, als een persoonlijke zwakte. Door mensen aan te moedigen professionele hulp te zoeken en hen eventueel te vergezellen naar de zorgverlener. Door de focus te verleggen van het negatieve naar het positieve en structuur aan te brengen: regelmatig eten en slapen zijn cruciaal voor een spoedig herstel. Door betrokkenheid te tonen: langslopen, een praatje maken, wandelen of samen winkelen kan wonderen doen. Door te helpen bij huishoudelijke klussen. Door extra informatie te zoeken over depressie op de site geestelijkgezondvlaanderen.be bijvoorbeeld. We kunnen meer betekenen voor elkaar dan we denken. Als dat geen hoopvolle boodschap is voor een blauwe maandag.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #382
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Dit is zelfs in een formule vastgelegd ...

    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  8. #383
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Citaat Geplaatst door AirbusA380 Bekijk reactie
    goede maandag morgen allen
    Goedemorgen Airtje en de rest!


    “Le roi est mort... vive la République”

  9. #384
    MVC Lid

    Reacties
    17.553
    23-01-2005

    Citaat Geplaatst door -Malena- Bekijk reactie
    Goedemorgen Airtje en de rest!

    En zo'n reactie moet dan groen opleveren? In mijn tijd lag de lat hoger.

  10. #385
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Dat geloof ik niet. Jij bent meer van de reptielen in huis zoals hagedissen, of juist slangen en schorpioenen

    Echter kan ik vanuit je avatar niet opmaken dat je een kattenliefhebber bent. Zij lopen eerder weg op die manier....

    Trouwens kunnen die katten van je iets? Iets van toegevoegde waarde? Of is het juist de aanwezigheid, vervulling van een bepaalde leegte misschien zoals sfeer in huis?

    Zo'n type als Tom & Jerry dan heb je er wel wat aan wanneer je kruipruimte gevuld is met ratten en muizen. Zo ideaal.

    Ik heb zelf los lopende konijnen in de achtertuin. Gewoon, voor de natuurlijke sfeer. Is leuk, ook voor de kids. Keutels opruimen, hooi aanvullen etc. Zijn ze bezig. Ben ook van plan om biologische legkippen aan te schaffen. Enig idee waar je die eieren allemaal voor kan gebruiken?

    Precies voor in de keuken zoals pannekoeken, voor op brood, sla en natuurlijke koekjes die nog lekkerder smaken dan van Sofia haha.

    Nou, nu nog ff de paarden van Corrie erbij en we toveren zo een boerderij op Marokko.nl. Please laat mij de touwtjes in handen nemen want dan weet ik zeker dat het goed gaat. Als Ivan ff snel hijgend op de fiets boodschappen gaat doen kan het enigzins nog heel gezellig gaan worden. Of is dat te zwaar ivm stijle hellingen op de heuvels daarginder.

    Nou ga dan maar te paard van Corrie want die dier is bestand tegen vele stijle hellingen, bergen en heuvels. Alsjeblieft neem Bloembia mee want die klets onze oren hier er nog van af.

    Maar nu ff serieus. Corrie ik kom nog terug op die paarden van je. Intressant.
    Beste Hobbit, ik ben jouw veel uitleg schuldig, absoluut ben jij een discussie waardig persoon op marokko.nl

    Ik voer letterlijk een oorlogstrijd tegen mijn vrije tijd, want die heb ik gewoon niet!!

    Laters
    Mijn 2 haflingers zijn inderdaad goed bestand tegen hellingen en bergen, ze komen immers uit Oostenrijk! En ze zijn ideale boodschappen paarden. Kunnen beide een kar trekken (als dat kennen ze, hoeven ze niet meer te leren), wat extra zadeltassen is ook niet iets waar ze hun hoef voor omdraaien, zullen braaf staan wachten als je boodschappen doet en zullen de weg heen en weer opleuken met hun heerlijke en stralende persoonlijkheden.
    Bloemia is altijd welkom om mee te gaan als we met de paarden boodschappen gaan doen. Ze mag mijn oren er wel af kletsen en de haflingers denken er hetzelfde over. Een vrolijk en lief iemand is altijd welkom!
    The meaning of life is to give life meaning

  11. #386
    MVC Lid

    Reacties
    17.553
    23-01-2005

    Citaat Geplaatst door corrie2 Bekijk reactie
    Mijn 2 haflingers zijn inderdaad goed bestand tegen hellingen en bergen, ze komen immers uit Oostenrijk! En ze zijn ideale boodschappen paarden. Kunnen beide een kar trekken (als dat kennen ze, hoeven ze niet meer te leren), wat extra zadeltassen is ook niet iets waar ze hun hoef voor omdraaien, zullen braaf staan wachten als je boodschappen doet en zullen de weg heen en weer opleuken met hun heerlijke en stralende persoonlijkheden.
    Bloemia is altijd welkom om mee te gaan als we met de paarden boodschappen gaan doen. Ze mag mijn oren er wel af kletsen en de haflingers denken er hetzelfde over. Een vrolijk en lief iemand is altijd welkom!
    En zo'n paar Oostenrijkse merk paarden en een Berbers ezeltje ontloopt elkaar ook niet zoveel.

  12. #387
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Abracadaver Bekijk reactie
    En zo'n paar Oostenrijkse merk paarden en een Berbers ezeltje ontloopt elkaar ook niet zoveel.
    Nu weet ik niet meer goed wat ik moet zeggen!

    Ik adoreer ezeltjes, alleen die oren al! Verder meestal erg leuke wezentjes waar je geen kwaad woord over kan zeggen. Als ik iemand een ezeltje zou noemen zou dat alleen maar een compliment zijn.
    Maar als ik dat doe ziet de "ander" dat misschien helemaal niet zo, die denkt misschien dat ik ze een stom en koppig wezen noem. Zo zie ik mijn blondie's ook al als verdomd perfecte wezentjes, ontzettend leuk, maar iemand op 1 lijn met mijn paarden zetten kan maar zo als belediging gezien worden.

    Dus nu in conflict met mezelf... Moet ik nu zeggen dat dat Berberse ezeltje ook een topezeltje is en niet onderdoet voor mijn "merkpaarden"? Want dat denk ik wel
    The meaning of life is to give life meaning

  13. #388
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Het was inderdaad blauwe maandag.


    Blauw van de kou...brrrrr
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  14. #389
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door corrie2 Bekijk reactie
    Nu weet ik niet meer goed wat ik moet zeggen!

    Ik adoreer ezeltjes, alleen die oren al! Verder meestal erg leuke wezentjes waar je geen kwaad woord over kan zeggen. Als ik iemand een ezeltje zou noemen zou dat alleen maar een compliment zijn.
    Maar als ik dat doe ziet de "ander" dat misschien helemaal niet zo, die denkt misschien dat ik ze een stom en koppig wezen noem. Zo zie ik mijn blondie's ook al als verdomd perfecte wezentjes, ontzettend leuk, maar iemand op 1 lijn met mijn paarden zetten kan maar zo als belediging gezien worden.

    Dus nu in conflict met mezelf... Moet ik nu zeggen dat dat Berberse ezeltje ook een topezeltje is en niet onderdoet voor mijn "merkpaarden"? Want dat denk ik wel
    Wat gebeurt er als jij wél goed weet wat te zeggen?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  15. #390
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    Het was inderdaad blauwe maandag.


    Blauw van de kou...brrrrr
    Dat viel nog mee. Toch.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein