MVC Lid

Reacties
    6
    31-10-2016

zwarte Niqab dragen ervaringen van zusters

Vraagje voor de zuster over Niqab.
    Ik ben er over aan het lezen en ben op zoek naar ervaringen van zusters die de niqab dragen.
    Er is wel veel te vinden waarom enzo maar toch heb ik nog vragen er over.

Hoe was de reactie van de familie? Dragen jullie de zwarte niqab ook in Marokko of wat draag je dan?

Wat leg je uit aan je kinderen als jij het wel kiest te dragen maar andere vrouwen niet.

MVC Lid

Reacties
    1.337
    26-02-2016

Ik draag het niet en ook niemand in mijn directe omgeving.
    Vind het wel altijd prachtig om te zien

Waarom overweeg jij het?

MVC Lid

Reacties
    6
    31-10-2016

Ik zoek de juiste manier om mij als Moslim te kleden.
    Ons is gezegd om ons zo te kleden dat wij niet lastig gevallen te worden. Maar ik twijfel ook als het juist zorgt voor lastig gevallen te worden. En ik heb kinderen dus die zullen vragen er naar omdat ze anderen zonder niqab zien. Ik ben me aan het verdiepen om zo inshallah de juiste keuze te zullen maken.

MVC Lid

Reacties
    6
    31-10-2016

Salaam,

Ik heb de niqab nog even uitgesteld. Ik ben nu begonnen met gewoon de hijab.

MVC Lid

Reacties
    6
    31-10-2016

Citaat Geplaatst door ahamadi Bekijk reactie
    Stop met deze fascistische slavernijkleding! Vrouwen zijn geen slavinnen (van mannen)!!
    Bedankt, ik ga nu natuurlijk gelijk doen wat jij (wildvreemde op een forum) mij opdraagt te doen.
    Of oh nee toch niet, ik ben namelijk niet je slaaf.

Salaam

MVC Lid

Reacties
    763
    12-07-2009

Mijn nicht draagt het en het is gewoon weg prachtig maar ze had niet echt positieve reacties in de familie iedereen was er tegen
    maar ze trok zich er niks van aan ze droeg het voor ze kinderen had dus ze zijn het gewoon dat hun moeder een niqaab draagt.
    ''Vriendelijk omgaan met mensen is de helft van het verstand, een goede vraag is de helft van de kennis en een goede denkwijze is de helft van het leven.'' (Umar ibn al-Khattaab)

MVC Lid

Reacties
    187
    21-12-2015

Wij zijn dienaren van Allah dus wij gehoorzamen Hem