1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    857
    10-01-2015

    Citaat Geplaatst door Bisou. Bekijk reactie
    100 keer is wel een overdreven getal.


    @ ts: dit verhaal heb je al eens eerder geplaatst. Wat ik niet begrijp is dat je vader wilt aansporen om te scheiden, dat is iets tussen je ouders en je moeder heeft zo te lezen hulp nodig. Dat zij dat niet krijgt is ook deels jullie schuld.
    Ik denk dat na die diefstal er wel hulp is gekomen voor die moeder in de vorm van een sociaal werkster of zo iets. Maar als moeder geen wil heeft is er geen weg. Jarenlang heeft ze iedereen voor de gek kunnen houden en natuurlijk willen kinderen de vuile was niet naar buiten brengen.

    Jullie hielden al die jaren als gezin toch van deze vrouw maar nu jullie eigen gezinnen hebben is het misschien tijd om aan jullie zelf te werken/denken. Als alle kinderen met hun gezin lekker in hun vel zitten kan er misschien een oplossing komen hoe jullie met zo'n moeder om moeten gaan maar zolang verdriet en de afkeer de bovenhand voert zal het nooit opgelost worden!

    Moge Allah jullie leiden!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Selemoheleikom lieve zuster,probeer samen met de rest van jullie gezin hulp voor je moeder te vinden.Jullie kunnen haar niet aan haar lot over laten.Het is en blijft jullie moeder.Ik geloof niet dat zij dit bewust doet of met opzet.Er is meer met haar aan de hand.Allah ejhewenkom.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Sommige mensen zijn nou eenmaal slecht. En ook slechte mensen planten zich voort. Ik voel met je mee. Maar ik denk dat je niks anders kan doen dan ervoor te zorgen dat jij je eigen kinderen niet teveel blootstelt aan het slechte gedrag van je moeder. Sterkte!

  4. #19
    Thigsiee

    Reacties
    522
    02-05-2007

    Bedankt voor jullie reacties.

    Voor iemand die niet hetzelfde meemaakt is het moeilijk voor te stellen.
    Hetgeen wat ik in deze topic heb gezet is nog maar een kleine greep van de problemen.
    Waarom ik mijn vader adviseer om te scheiden, is omdat hij ons als kinderen vraagt hoe wij erover denken en hij dit graag wil maar de bevestiging van zijn kinderen wil hebben.
    Ik zie dat mijn vader hier onderdoor aan gaat. Hij is op leeftijd en leeft al meer dan 30 jaar in problemen met haar.

    Mijn moeder heeft mijn leven ook verzuurd sinds kinds af aan.
    Dat neem ik haar kwalijk.
    Als kind herinner ik mij vaak hoe smerig onze kleding was en we daarmee naar school gingen zonder te mogen douchen.
    Ze riep regelmatig dat ze hoopte dat wij dood zouden gaan.
    'Had ik je maar in m'n buik vergiftigd' tegen mij als een 10 jarig kind.
    Mijn hele basisschool periode gepest wegens gedrag van mijn moeder op die school.
    Ons bewust niet op een sport, geen tandarts bezoeken waardoor we rondliepen met verotte tanden als kind,.
    Ik kan wel zo doorgaan, ze heeft mijn leven vergald en mijn jeugd afgepakt.
    Nu ik getrouwd ben probeer ik mijn kinderen zo min mogelijk aa haar bloot te stellen.

  5. #20
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zeg niet wat jij hebt meegemaakt overdreven is. Maar iemand vertelt een verhaal en jij reageert met ik heb 100 keer erger meegemaakt. Alsof het een wedstrijd is. Ik denk dat ts ook details heeft weggelaten
    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha Bekijk reactie
    Zolang je niet in mn schoenen hebt gelopen zal je het overdreven vinden.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Ts hoe gaat het nu met je na zo een jeugd? Moge Allah swt je pijn weg nemen

  7. #22
    Thigsiee

    Reacties
    522
    02-05-2007

    Citaat Geplaatst door Bint2 Bekijk reactie
    Ts hoe gaat het nu met je na zo een jeugd? Moge Allah swt je pijn weg nemen
    Ik heb wel wat dingen overgehouden aan m'n jeugd.
    Inmiddels ben ik getrouwd met een man die mij begrijpt en hierin steunt.
    Verder heb ik ook schatten van kinderen die mij veel doen vergeten.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    182
    11-06-2015

    Citaat Geplaatst door Baa3_Baa3_Baa3 Bekijk reactie
    Ik heb wel wat dingen overgehouden aan m'n jeugd.
    Inmiddels ben ik getrouwd met een man die mij begrijpt en hierin steunt.
    Verder heb ik ook schatten van kinderen die mij veel doen vergeten.
    Het beste is zoveel mogelijk aan Allah swt denken als je het moeilijk krijgt. Moge Allah swt je gezin beschermen tegen het kwaad en je moeder doen leiden.

  9. #24
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Het enige dat ik kan zeggen is sterkte meid.
    HAGENEESJE

  10. #25
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Heb echt met je te doen, dit is nu al de 3de persoon waarvan ik een soortgelijk verhaald over hun moeder hoor of lees.

    Het lastigste blijft het feit dat het je moeder is en niet een collega of buurvrouw waarvan je gewoon afstand kunt nemen. Het stukje rechten en plichten van ons geloof speelt een rol nu. Ik denk wel dat er een grens is, ondanks dat het je moeder is. Blijf haar islamitisch gezien haar rechten geven van respect etc, maar bescherm jezelf en je gezin ook om toch enigszins gezonde afstand te hebben. Bezoekjes beperken, maar telefonisch bv dagelijks kijken hoe het gaat.

    Moge Allah jullie bijstaan en je moeder leiden.

    Kan het zijn dat ze zwak begaafd is en gewoon niet voldoende kan inschatten wat de gevolgen van haar gedrag is?

  11. #26
    Thigsiee

    Reacties
    522
    02-05-2007

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Heb echt met je te doen, dit is nu al de 3de persoon waarvan ik een soortgelijk verhaald over hun moeder hoor of lees.

    Het lastigste blijft het feit dat het je moeder is en niet een collega of buurvrouw waarvan je gewoon afstand kunt nemen. Het stukje rechten en plichten van ons geloof speelt een rol nu. Ik denk wel dat er een grens is, ondanks dat het je moeder is. Blijf haar islamitisch gezien haar rechten geven van respect etc, maar bescherm jezelf en je gezin ook om toch enigszins gezonde afstand te hebben. Bezoekjes beperken, maar telefonisch bv dagelijks kijken hoe het gaat.

    Moge Allah jullie bijstaan en je moeder leiden.

    Kan het zijn dat ze zwak begaafd is en gewoon niet voldoende kan inschatten wat de gevolgen van haar gedrag is?
    Je laatste is een hele goede en terechte vraag.
    Ik zit hier namelijk ook mee.
    Soms bekruipt mij het gevoel dat ze gewoonweg de gevolgen van haar acties niet kan overzien, inderdaad zwakbegaafd.
    Ik denk ook dat ze zeker zwakbegaafd is gezien de uitspraken die ze vaak doet.
    Maar, een zeakbegaafd persoon kan ook een goed hart hebben en lief zijn naar anderen.
    Dat is bij haar niet.
    Ze is naast zwakbegaafd, ook behoorlijk gemeen en een heel slecht misgunnend hart.
    Op het moment dat je anderen de dood wenst en erge ziektes wenst, je kinderen in de buik had willen vergiftigen weet ik zeker dat niet alleen het zwakbegaafde een rol speel, maar ook gewoon haar karakter.

    Helaas is zij ook de reden waarom mijn familie van vader en moederskant ons niet meer zien en haar niet eens meer uitnodigen voor feesten.
    Haar eigen familie heeft ook zeer slecht tot geen contact met haar om bovengenoemde reden.
    Ze zijn letterlijkbang dat als ze haar toch uitnodigen, ze opnieuw een ruzie uitlokt met andere vrouwen.

    Het volledig los laten van het geloof doet me het meest pijn.
    Ze heeft geen sprankje barmhartigheid in haar hart.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Soubhana Allah !

    Maar ts heeft jou moeder ook goede kanten? Kan je je die benoemen ?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    843
    16-09-2015

    aha een narcistische ouder. zoek maar op Google.

  14. #29

  15. #30
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Duidelijk toe aan een hoop roqia-sessies!

    Hebben jullie dat nooit gedaan?
    Wie zegt dat ze niet wat geflikt heeft bij je vader waardoor hij nooit weg heeft kunnen gaan?

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...