1. #1
    iusti

    Reacties
    788
    25-01-2009

    Post Enige blanke kind uit klas weggepest: 'Dit is schandalig'

    Enige blanke kind uit klas weggepest: 'Dit is schandalig'

    De 13-jarige Mees uit Amsterdam-Noord was het enige blanke kind in zijn klas op het Waterlant College. Na twee maanden pesterijen stortte hij in. Nu zit hij op een andere school. PvdA-Kamerlid Amma Asante schrok behoorlijk van het verhaal van Mees.


    Zij kreeg donderdag een mail van Peter, de vader van de jongen. Maandag sprak ze met hem. "Als moeder van twee prachtige bruine meisjes voelde ik me direct aangesproken. Stel je voor dat dit mijn meisjes zou overkomen, dat is vreselijk. En als politica dacht ik: wat kan ik eraan doen?"

    Schoolleiding had proactief moeten zijn
    De klasgenoten van Mees op het Waterlant College spraken alleen maar Turks en Marokkaans. Mees werd uitgescholden voor kaaskop en kut-Hollander. Hij zat altijd alleen in de kantine. Volgens zijn vader kon de school hem geen veilige omgeving bieden, waarop ze hem van school haalden.

    Asante heeft kritiek op de schoolleiding: "De vader vertelde dat er op de school begrip was voor de keuze om Mees van school te halen. Dat klinkt wel aardig, maar dat is natuurlijk helemaal niet de juiste instelling van een school. Scholen moeten meteen ingrijpen in zo'n geval. De school is niet proactief geweest."

    Niet alleen een leerfabriek
    Asantes eerste reactie was: dit is schandalig en dit kan niet. "Elk kind moet zich veilig kunnen voelen op school", zegt zij. "Een school heeft twee belangrijke taken: onze kinderen opleiden en het mede-opvoeden van kinderen. Een school is niet alleen een leerfabriek. Als er kinderen gediscrimineerd worden, dan moet een school ingrijpen."

    De PvdA-politica is nog niet van plan de minister van Onderwijs om opheldering te vragen: "Dit is in eerste instantie nog een zaak voor de wethouder van Onderwijs in Amsterdam. Ik ga wel op onderzoek uit om te kijken of dit probleem landelijk ook speelt. Het ligt niet voor de hand dat dit alleen in Amsterdam speelt, maar ik heb nu nog geen feiten of cijfers daarover."

    De school was niet bereikbaar voor commentaar.

    Meer op rtlnieuws.nl:
    Mees (13) was de enige blanke op school: 'Ze noemden me kut-Hollander'

    Bron: RTLNieuws
    Jij die gelooft, wees oprecht voor god en getuigt met rechtvaardigheid. Laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest god, immers god is op de hoogte van hetgeen jij doet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    DIt is een false vlag verhaal opgezet door de zionisten en Geert Wilders. Iedereen weet dat alleen blanken discrimineren. Onzin dus. Niets aan de hand gewoon doorlopen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    912
    15-04-2011

    Elke dag worden kinderen globaal gepest om hun huidskleur, ras, geloof ect ..... Zelfs om niks.
    Pesters zijn er nu eenmaal in alle maten, geuren en kleuren.
    Racisme dient aangepakt te worden but hey don't blame the kids ze hebben dat immers meegkregen.
    Thank you adults for the hate your causing.

    Pesters dienen ontmoedigd te worden en hard aangepakt worden.



    Triestig ja.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    68
    11-08-2016

    Nederlanders die weer kruipen in hun zielige slachtofferrol.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Waarom doe je in godsnaam je kind op zo'n school...

  6. #6
    HERVORMER

    Reacties
    1.618
    10-07-2015

    Ik geloof er niets van. Marokkanen en Turken doen niet aan pesterijen. Zij komen juist op voor een zondebok.
    Welke jonge Marokkaan/Turk communiceert nog in zijn vadertaal onder elkaar tegenwoordig?
    De generatie van nu praten beter Nederlands dan eigen taal.

    Er zijn Nederlanders, met name mbo'ers die liever naar zwarte school gaan omdat ze daar zich veel hartelijk voelen onder vrienden dan een witte school waar je moet smeken om vrienden te mogen worden.

    Sinds wanneer stopt een Nederlander zijn kind op zwarte basisschool? Tegenwoordig rijden ze km's om van stad naar dorp om hun kind bij het Arische ras aan te sluiten. Die ontwikkeling zijn in volle gang bezig tegen de zin van overheid. En maar subsidie geven aan zwarte school in de hoop dat zij imago kunnen veranderen zodat blanke kindertjes komen aanmelden.

    Ik weet wel dat tegenwoordig islamitische basisscholen heel hoog scoren en die cijfers zijn er.
    Albert Einstein: "geef natuur net zoveel terug met hetgeen wat je ervan krijgt. Zo blijft aarde langer houdbaar voor onze nakomelingen"

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Waarom doe je in godsnaam je kind op zo'n school...
    Wellicht omdat de ouders niet kijken naar de etniciteit van de leerlingen?

  8. #8
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Dit is gewoon fake shit.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Heeft DENK al gereageerd of kamer vragen gesteld?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    432
    10-01-2016

    Gebeurd op alle scholen dat pesten, maar nu het een blank kindje is is het heel schandalig.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.154
    23-01-2012

    Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Waarom doe je in godsnaam je kind op zo'n school...
    Ik las het VOLLEDIGE artikel in het AD. Daarin stond dat de ouders niet keken naar de achtergrond van de studenten, maar naar het profiel van de school. De school bleek de beste keuze te zijn voor hun kind. Ook toen ze erachter kwamen dat hun kind het enige blonde kind is in de klas vonden ze het niet erg gezien de progressieve denkbeelden die ze hun kind wilden bijbrengen. Ze geven overgens de kinderen in die klas niet de schuld, maar ze geven de school de schuld voor het niet assisteren wanneer hun kind dat nodig had.

    Maar goed dit is geen zeldzaam geval. Dit soort dingen gebeuren om de haverklap bij buitenlandse scholieren die als enige in een "wit" klasje zitten. Die worden ook uitgemaakt voor zwarte piet, kut Marokkaan of hanky panky shanghai chinees. Vind het grappig dat dit nationale aandacht krijgt en de rest niet. Gevalletje meten met twee maten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Helios Bekijk reactie
    Ik las het VOLLEDIGE artikel in het AD. Daarin stond dat de ouders niet keken naar de achtergrond van de studenten, maar naar het profiel van de school. De school bleek de beste keuze te zijn voor hun kind. Ook toen ze erachter kwamen dat hun kind het enige blonde kind is in de klas vonden ze het niet erg gezien de progressieve denkbeelden die ze hun kind wilden bijbrengen. Ze geven overgens de kinderen in die klas niet de schuld, maar ze geven de school de schuld voor het niet assisteren wanneer hun kind dat nodig had.

    Maar goed dit is geen zeldzaam geval. Dit soort dingen gebeuren om de haverklap bij buitenlandse scholieren die als enige in een "wit" klasje zitten. Die worden ook uitgemaakt voor zwarte piet, kut Marokkaan of hanky panky shanghai chinees. Vind het grappig dat dit nationale aandacht krijgt en de rest niet. Gevalletje meten met twee maten.
    Zit veel waarheid in jouw comment.
    In elke groep loopt degene die het meest afwijkt het grootste risico gepest te worden.
    Dat doen kinderen nu eenmaal en de verantwoordelijkheid ligft bij de school en de ouders van die kinderen.

    Wat ik niet kan beoordelen is of het meten met twee maten is.
    Heb ook weleens gelezen van een donker kind (tussen enkel blanke klasgenoten) die steeds gepest werd.
    Nee sorry heb geen bron want ik weet niet meer waar.

    Zodra ik meer van dit soort artikelen zie over een enkele blanke die gepest wordt, kan ik oordelen of het meten met twee maten is.
    Voorlopig is het mediatechnisch een incident.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    263
    05-06-2016

    Citaat Geplaatst door zainedine Bekijk reactie
    Elke dag worden kinderen globaal gepest om hun huidskleur, ras, geloof ect ..... Zelfs om niks.
    Pesters zijn er nu eenmaal in alle maten, geuren en kleuren.
    Racisme dient aangepakt te worden but hey don't blame the kids ze hebben dat immers meegkregen.
    Thank you adults for the hate your causing.

    Pesters dienen ontmoedigd te worden en hard aangepakt worden.



    Triestig ja.
    Wijze woorden! Ik ben bang dat als tegenactie moslimkinderen in witte klassen erger worden gepest hierdoor!

  14. #14
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door Moestuinafa Bekijk reactie
    Oh en daarom bestaan er niet al jaren anti pest programma's en is het zo een beetje het hoofdargument van de anti pieten milities.
    de meeste van zulke anti-pestacties zijn compleet zinloos omdat ze bijna nooit straffen, altijd maar groepsgesprek, alsof het aan een gepest kind ligt dit ie gepest wordt.
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.

  15. #15
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door Moestuinafa Bekijk reactie
    Straf is hoe zinnig als het kind er niet wijzer van word? Mentale weerbaarheid is bijzonder vaak wel een probleem.
    Punt is en blijft dat in tegenstelling tot wat degene waarop wie ik reageerde er al veel langer ophef is over pesten. Hij wou er white privaledge en discriminatie van maken.
    kinderen zijn reeds op jonge leeftijd in staat om een verschil te maken tussen do's en don't als je als school, leerkracht, ouder zegt, dit of dat kan niet, gaat een kind dat beseffen, nu is het eerder een veredelde mini-VN waar de agressor op gelijke voet wordt behandeld dat het slachtoffer.
    Weerbaarheid is belangrijk, maar ook een kader scheppen van "dit kan gewoon niet" is dat ook.

    Pesten is van al de scholen, kinderen worden gepest omwille van hun haar, huidskleur, het al dan niet hebben van bepaalde "merkspullen" de plaats waar ze wonen,...
    Dit is één van de vele gevallen die in de pers komt, hoeveel worden door scholen gewoon niet in publiek gebracht.
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.