1. #1
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Stage in het buitenland

    Wie heeft hier ervaring mee?

    Hoe ben jij aan een stageplek gekomen? Hoe kom kan ik eraan komen?

    Hoe gaat het financieel? alles uit eigen zak?


    Vertel je ervaringen en als je tips voor me hebt dan zou dat super zijn!
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    166
    17-06-2013

    Zeker doen bro!

    Ik zit sinds 1 juli in Zuid-Afrika en vlieg helaas woensdag aanstaande terug naar Nederland om mijn stage daar te vervolgen.

    Beste wat ik ooit heb gedaan. Qua financiën heb ik het best goed in verband met de stagevergoeding die ik ontvang (en wat geld gespaard).

    Wel hard gesolliciteerd om dit waar te kunnen maken. Ik waarschuw je wel eeenmaal in het buitenland geweest, dan wil je niet meer terug.
    Ik zit nu na te denken om een semester lang in het buitenland te gaan studeren. Ik adviseer ook buiten Europa te gaan als het lukt. Je komt in totaal ander maatschappij en cultuur terecht.

    Voor andere vragen PM me.

  3. #3
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Thanks

    Ik zit na te denken of ik stage zal lopen bij een van de grootste IT bedrijven ter wereld zoals
    google, facebook, twitter etc. (Die zitten in amerika)

    Qua financiën blijkt dat ze wel wat moois uitbetalen

    Ben jij 10-12 weken weg geweest of langer?
    Heb je een eigen kamer/appartement of had je alles gedeeld?
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    166
    17-06-2013

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    Thanks

    Ik zit na te denken of ik stage zal lopen bij een van de grootste IT bedrijven ter wereld zoals
    google, facebook, twitter etc. (Die zitten in amerika)

    Qua financiën blijkt dat ze wel wat moois uitbetalen

    Ben jij 10-12 weken weg geweest of langer?
    Heb je een eigen kamer/appartement of had je alles gedeeld?
    Ik ben in totaal vier maanden weggeweest en ga bij dezelfde organisatie in Nederland nog twee maanden stage lopen.

    Ik zit in een studentenhuis met alleen maar internationale mensen, waarbij ik mijn eigen kamer plus badkamer heb. Ook zeer aan te raden, want nu leer ik andere mensen kennen van over heel de wereld.

    Amerika is heel duur man, maar als het je lukt zou ik het gewoon doen. Zo nodig bijlenen bij duo als jou dat niets uitmaakt. Ik heb zelf niet bij zitten lenen, maar zou dat wel hebben overwogen als ik niet voldoende geld had.

  5. #5
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Citaat Geplaatst door KoekieMonster12 Bekijk reactie
    Ik ben in totaal vier maanden weggeweest en ga bij dezelfde organisatie in Nederland nog twee maanden stage lopen.

    Ik zit in een studentenhuis met alleen maar internationale mensen, waarbij ik mijn eigen kamer plus badkamer heb. Ook zeer aan te raden, want nu leer ik andere mensen kennen van over heel de wereld.

    Amerika is heel duur man, maar als het je lukt zou ik het gewoon doen. Zo nodig bijlenen bij duo als jou dat niets uitmaakt. Ik heb zelf niet bij zitten lenen, maar zou dat wel hebben overwogen als ik niet voldoende geld had.
    Prijzen zijn geen probleem broer, dropbox bijvoorbeeld betaald bijna 9.000 dollars p/m uit aan stagiaires (ja echt).
    Ik heb ook een bijbaan en dat betaald ook wel lekker.
    + stufie

    Maar het gaat mij niet om de cijfertjes, ik wil er veel van leren.
    Een mooi bedrag is altijd mooi meegenomen, en het bedrijf staat zeker mooi op m'n C.V.
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    166
    17-06-2013

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    Prijzen zijn geen probleem broer, dropbox bijvoorbeeld betaald bijna 9.000 dollars p/m uit aan stagiaires (ja echt).
    Ik heb ook een bijbaan en dat betaald ook wel lekker.
    + stufie

    Maar het gaat mij niet om de cijfertjes, ik wil er veel van leren.
    Een mooi bedrag is altijd mooi meegenomen, en het bedrijf staat zeker mooi op m'n C.V.
    Dan moet je gaan man. Laat niks je tegenhouden en ga een mooie ervaring op doen

  7. #7
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Citaat Geplaatst door KoekieMonster12 Bekijk reactie
    Dan moet je gaan man. Laat niks je tegenhouden en ga een mooie ervaring op doen
    Maar hoe hebben je ouders hierop gereageerd?

    Ben bang dat ze dat niet willen, alhoewel het mijn keuze is respecteer ik hun
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    166
    17-06-2013

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    Maar hoe hebben je ouders hierop gereageerd?

    Ben bang dat ze dat niet willen, alhoewel het mijn keuze is respecteer ik hun
    Mijn ouders wisten al van te voren dat ik voor mijn stage naar het buitenland wou. Eerst zou het Egypte worden en toen waren ze bezorgd maar zij wisten dat ze mij niet tegen konden houden en respecteerde het dus. Toen ik ze vertelde dat het Zuid-Afrika zou worden waren ze nog blijer dan eerst i.v.m. de veiligheid.

  9. #9
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Citaat Geplaatst door KoekieMonster12 Bekijk reactie
    Mijn ouders wisten al van te voren dat ik voor mijn stage naar het buitenland wou. Eerst zou het Egypte worden en toen waren ze bezorgd maar zij wisten dat ze mij niet tegen konden houden en respecteerde het dus. Toen ik ze vertelde dat het Zuid-Afrika zou worden waren ze nog blijer dan eerst i.v.m. de veiligheid.
    thanks voor je info!

    Hoelang van te voren wisten ze dat al?
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    166
    17-06-2013

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    thanks voor je info!

    Hoelang van te voren wisten ze dat al?
    Ik begon in september al met oriënteren en december/januari met open sollicitaties te verzenden.

    Eind januari wist ik dat ik naar Zuid-Afrika ging in juli.Best vroeg maar dat was omdat ik er zelf vroeg bij was. Mijn mede stagiairs wisten het bijvoorbeeld een maand van te voren.