1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Werk of studeer jij in de zorg of welzijns branche? Lees dan dit!

    Selaam o3laykom lieve leden.

    Ik ben vanaf mijn geboorte gezegend met een ernstig visuele beperking. Het belemmerd mij niet in mijn dagelijks leven. Ik ga naar regulier onderwijs en met hulpmiddelen kan ik gewoon normaal brieven lezen en dergelijke. Alhamdoulilah ten allen tijden! Vanaf jongs af aan merk ik vooral in de islamitische gemeenschap veel onwetendheid over mensen met een beperking. Vele denken dat het een straf is, praten op een kinderlijke toon of vermijden zelfs deze doelgroep. Ik ben altijd open geweest over mijn beperkingen puur om die kloof te verkleinen en 'gezonde' en 'beperkte' mensen dichterbij elkaar te brengen.

    Wat ik al die tijd heb gemist is dat er onvoldoende hulpinstanties of hulpverleners waren die mij begrepen. die zowel rekening hielden met beperking als met mijn islamitische achtergrond. Iemand die mijn ouders ervan konden overtuigen dat ik een normaal leven kon leiden en hen helpen op het pad des instanties. Hen helpen bij vragen die ze hebben in hun eigen taal.

    Mijn droom is daarom om maatschappelijk werker te worden. Om mensen met een beperking te ondersteunen zowel islamitisch als niet islamitisch. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de islamitische jongeren met een beperking en hen te helpen. En zorgen dat zij wel de kansen krijgen die ik des tijds gemist heb.

    Vandaag ben ik een opleiding gestart bij de LOI. Alleen zit ik nu met het volgende. Ik ben bang dat instanties mij niet serieus zullen nemen en mij door mijn visuele beperking zullen afwijzen. Denken jullie dat dit mij juist een meerwaarde oplevert. Omdat ik dan een ervaringsdeskundige ben in principe.

    Graag hoor ik van jullie. Dit mag ook middels een privé bericht natuurlijk!

    Moge Allah subhan wa ta3la jullie belonen voor de tijd die jullie hebben genomen om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.

    Selaam o3laykom.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Je moet je door niemand en niets tegenhouden. Volg je hart en dromen en laat de rest aan Allah Subhana Wa Ta3ala.

    Sterkte en vooral heel veel success.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Je moet je door niemand en niets tegenhouden. Volg je hart en dromen en laat de rest aan Allah Subhana Wa Ta3ala.

    Sterkte en vooral heel veel success.
    DAt zeker niet alhamdoulilah!! BarakAllahufiek! Maar ja, je moet ook realistisch zijn.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Citaat Geplaatst door Moslimaa1990 Bekijk reactie
    DAt zeker niet alhamdoulilah!! BarakAllahufiek! Maar ja, je moet ook realistisch zijn.
    Je komt er pas achter om het moment dat je het probeert.

    Ik werk zelf in de geestelijke gezondheidszorg en daar is ervaringsdeskundige een nieuwe fenomeen.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Je komt er pas achter om het moment dat je het probeert.

    Ik werk zelf in de geestelijke gezondheidszorg en daar is ervaringsdeskundige een nieuwe fenomeen.
    Dus er is vraag naar denk je? In de verslavingszorg is er al langere tijd zoiets.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Citaat Geplaatst door Moslimaa1990 Bekijk reactie
    Dus er is vraag naar denk je? In de verslavingszorg is er al langere tijd zoiets.
    Ja alleen voor ervaringsdeskundige moet je een aparte opleiding voor volgen.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Ja alleen voor ervaringsdeskundige moet je een aparte opleiding voor volgen.
    Die is er enkel voor verslavings zorg en ja als je beperkt ben ben je niet verslaafd Ds dat bestaat helaas niet.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Citaat Geplaatst door Moslimaa1990 Bekijk reactie
    Die is er enkel voor verslavings zorg en ja als je beperkt ben ben je niet verslaafd Ds dat bestaat helaas niet.
    Nee hoor niet enkel voor verslavingszorg, ook voor GGZ.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    bei
    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Nee hoor niet enkel voor verslavingszorg, ook voor GGZ.
    beide niet mijn doelgroepen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Voor mensen die verstandelijk gewoon prima in orde zijn maar op andere vlakken ervaringsdeskundige willen zijn, daarvoor is er nog niets

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Je begint beetje eigenwijs te doen, maar goed om jezelf ervaringsdeskundige te noemen is meer nodig dan ervaring en een gewone opleiding voor nodig maar ik laat het hierbij.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Je begint beetje eigenwijs te doen, maar goed om jezelf ervaringsdeskundige te noemen is meer nodig dan ervaring en een gewone opleiding voor nodig maar ik laat het hierbij.
    Is niet bij dehand doen.... Die opleiding bestaat gewoon niet voor mensen die mentaal goed zijn en enkel een fysieke beperking hebben.... En ik ben zelf fysiek beperkt dus deskundige op dat gebied. Vanuit mijn eigen verleden.....

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Citaat Geplaatst door Moslimaa1990 Bekijk reactie
    Is niet bij dehand doen.... Die opleiding bestaat gewoon niet voor mensen die mentaal goed zijn en enkel een fysieke beperking hebben.... En ik ben zelf fysiek beperkt dus deskundige op dat gebied. Vanuit mijn eigen verleden.....
    Verdiep je maar wat beter in. Desondanks moge Allah Subhana Wa Ta3ala je daarbij ondersteunen.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.