1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    Ik ga heel eerlijk zijn: wat jij zegt is denk ik een heel herkenbaar probleem en ik begrijp ook dat je methodes zoekt om het eetgedrag van je kids te balanseren, maar dat is toch echt een andere kwestie.

    Maar dan moet je naar de oorzaak zoeken en soms komt daar ook een stukje acceptatie bij dat je kind bep dingen nu eenmaal liever niet eet of acceptatie dat bep zaken nou eenmaal niet handig zijn om mee te geven naar school. Ik kan me nl best voorstellen dat warm eten met kleine kids meer risicovol is...wat nou als iemand iets over een ander heengiet per ongeluk?

    En daarnaast sommig eten eten zowat alle kinderen. Macaronis etc ja wie eet dat nou niet? Als elk kind mocht kiezen zou het dagelijks frietjes en nuggets en een zak snoep meenemen.

    Soms moeten ze door een bep eetfase en volgens mij is dat best normaal en kunnen we dat indd verifieren bij elkaar voor gemoedsrust.

    Ook bv een variatie op iets wat je wilt meegeven kan ook helpen. Dus bv kind lust geen melk, dan maar een kwarkje of yoghurt. Dat is begrijpelijk als je daarna zoekt.

    Maar je kind continue willen entertainen zelfs met voedsel? Nou, al had ik alle tijd geld en creativiteit in de wereld dan zou ik me nog niet branden aan die gare onrealistische fotos op pintrest en tumbler...

    Puur omdat ik denk dat het totaal onverstandig is om dit aan je kind mee te geven of ze dit aan te leren. Ze leren dat alles naar hun wens gecustomized moet worden? Is toch raar dat je dit je kind wilt aanleren...

    Ik vind het onnadenkend en zelfs een vorm van bad partenting en weet zeker dat als je vraagt hoe die kinderen van die moeders zijn dat het juist geen modelkinderen zijn ook niet mbt eten.

    Dus waar doe je t dan voor? Als je een creatieve moeder bent zijn er onzettend veel zinnige zaken die je wel kunt doen en waar je kinderen nu en later wat aan zullen hebben.
    ik ben het helemaal met je eens wat die cartoon-lunches etc betreft... ik zou daar niet aan beginnen al had ik de hele dag niks te doen.
    ik wil gewoon af en toe iets meer variatie in de lunches brengen.. gewoon omdat ik dat voor mijn eigen lunches ook doe.
    daarom deze topic effe kijken of andere moeders hier ook tegen aan lopen en kan ik mooie wat ideetjes pikken uit de antwoorden

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    leuke bijdragen. goed om te zien dat de meeste moeder ook van de boterhammen zijn..
    ik moest wel lachen om je muizenstrontjes !
    ook leuk je boodschap in de tas !!
    als ik een boodschap mee stuur ( 2x per jaar ) is het om "10.00 uur moet je naar de tandarts bus... vergeet je tanden niet van de voren te poetsen"
    1 keer heb ik overschot macaroni meegegeven omdat een ander kindje dat meehad. Toen dacht ik howhowww dat wordt geen gewoonte, doe dat maar als je echt groot bent hihi.

    Boodschap is omdat hij nog klein is en een vorm van meestimuleren om te lezen...nou neen ik lieg, ik doe het graag. Kan je geloven dat ik dat bij mijn ex-man ook deed? [emoji30]

    Muizenstrontjes, wat anders? Hihi



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door halawitttt Bekijk reactie
    Mijn zoontje is echt waar een verschrikkelijke eter meiden

    Snack: druiven,banaan, appel, aarbeien.

    Boterhammen: moet moet wit brood zijn met smeerkaas en aarbeienconfituur.
    Al de rest moet hij niet hebben. Geen choco geen kaas geen ham/hesp.

    Koekje.

    En zijn drinkenbus gevuld met water.

    Dit is het letterijk elke dag.

    Heb hem een tijdje boterhammen liggen geven met alles wat hij niet lust in de hoop dat hij zou opgeven heeft hij dag dagelijks een volle brooddoos terug mee naar huis.
    School zegt zelf ook dat hij de enige is die zo extreem is en hem liever moet meegeven wat hij lust.
    ik herken dit heel erg,
    ik laat mijn jongste zoon savond ook vaak zijn lunch samen stellen. dus dan mag hij kiezen uit de snackes en beleg.
    meer kun je niet doen.. hopen dat ze er overheen groeien en straks alles eten !

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door halawitttt Bekijk reactie
    Mijn zoontje is echt waar een verschrikkelijke eter meiden

    Snack: druiven,banaan, appel, aarbeien.

    Boterhammen: moet moet wit brood zijn met smeerkaas en aarbeienconfituur.
    Al de rest moet hij niet hebben. Geen choco geen kaas geen ham/hesp.

    Koekje.

    En zijn drinkenbus gevuld met water.

    Dit is het letterijk elke dag.

    Heb hem een tijdje boterhammen liggen geven met alles wat hij niet lust in de hoop dat hij zou opgeven heeft hij dag dagelijks een volle brooddoos terug mee naar huis.
    School zegt zelf ook dat hij de enige is die zo extreem is en hem liever moet meegeven wat hij lust.
    Wit brood is zo slecht. Kan je niet opbouwen naar bruin brood? Wit brood gist enorm in de darmen en is gewoon niks van toegevoegde nodige lichaamsstoffen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Ik denk ook dat moeders elkaar ook best meer mogen steunen in wat ze nu al goed doen ipv te kijken wat beter kan (wat overigens in mijn ogen niet beter is perse voor je kind maar meer in overtreffende trap naar elkaar toe door een soort van verdoezelde "positieve" concurrentiestrijd aan te gaan met elkaar).

    Ik iig heb respect voor alle moeders die zich focussen op het goed opvoeden van hun kindjes zonder zich te verliezen in de moederschapscontest

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    1 keer heb ik overschot macaroni meegegeven omdat een ander kindje dat meehad. Toen dacht ik howhowww dat wordt geen gewoonte, doe dat maar als je echt groot bent hihi.

    Boodschap is omdat hij nog klein is en een vorm van meestimuleren om te lezen...nou neen ik lieg, ik doe het graag. Kan je geloven dat ik dat bij mijn ex-man ook deed? [emoji30]

    Muizenstrontjes, wat anders? Hihi



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    neen, het is inderdaad niet voor elke dag... maar gewoon af en toe.. een special lunch.
    muizenstontjes.. .dat zijn bij ons denk ik geboorte muisjes ?
    wel echt een leuk idee .. ik ga dit denk ik doen bij een belangrijk proefwerk van mijn dochter of zo... tenminste als ik er aan denk.. smorgen's ben ik echt een kip zonder kop op mijn werkdagen

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    ik ben het helemaal met je eens wat die cartoon-lunches etc betreft... ik zou daar niet aan beginnen al had ik de hele dag niks te doen.
    ik wil gewoon af en toe iets meer variatie in de lunches brengen.. gewoon omdat ik dat voor mijn eigen lunches ook doe.
    daarom deze topic effe kijken of andere moeders hier ook tegen aan lopen en kan ik mooie wat ideetjes pikken uit de antwoorden
    Wens jou en alle noeders succes het is ook geen makkelijke taak, daarvoor respect.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    dit is bv zo een joke lijst die moeders mee geven in de lunch doos., ik zie mezelf dit eigenlijk niet doen. maar misschien voor mij dochter een x leuk omdat ze nu engelse les krijgt.


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    dit is een voorbeeld voor een luchable,
    dit is echt een hit bij mij kinderen, voor af en toe ipv een boterham dit mee te geven,.
    vooral het zelf beleggen vinden ze leuk.


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    Wens jou en alle noeders succes het is ook geen makkelijke taak, daarvoor respect.
    dankjewel meid en voor je bijdrage

  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    5.595
    12-03-2012

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    echt lief van je ... stiekum vind hij het vast leuk ! weet het zeker...
    jaa haha hij doet zich voor als een grote kerel maar ik weet dat hij het stiekem toch leuk vind soms stuurt ie er een foto van met een lachpoppetje ofso zegt ie heb je het weeer gedaan echt cute word daar echt vrolijk van

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    neen, het is inderdaad niet voor elke dag... maar gewoon af en toe.. een special lunch.
    muizenstontjes.. .dat zijn bij ons denk ik geboorte muisjes ?
    wel echt een leuk idee .. ik ga dit denk ik doen bij een belangrijk proefwerk van mijn dochter of zo... tenminste als ik er aan denk.. smorgen's ben ik echt een kip zonder kop op mijn werkdagen
    Hagelslag...moest ff op het woordje komen.

    Ik weet niet of de mijne hierdoor beter presteert of als leuk ervaart maar ik zou het wel leuk vinden om te krijgen.

    Sowieso is het voor iedereen rush rush 's morgens. Daarom kan ik niet gaan slapen als ik niet alles al gereed heb. Van een kous tot mes om het fruit te snijden.

    3ad ik heb last van ochtendhumeur.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    dankjewel meid en voor je bijdrage
    Graag gedaan. Ik wil niet dat er moeders zijn die zich waardeloos gaan voelen omdat ze dit niet zouden doen voor hun kids of het na 1x opgeven en dan denken jeetje ik ben hier niet voor gemaakt of waarom kan ik dit niet?

    Het is niet realistisch. Net zoals de hollywood movies en lifestyle die je opgepushed krijgen. It's not real!

    En voor de mannen die meelezen die denken dat hun vrouw niet goed genoeg haar best zou doen omdat ze hier allerlei creative bezige bijtjes zien..

    Allemaal niet waar! Het is een gepresenteerde fantasie die geen enkele vrouw dag in dag uit zou volhouden tenzij ze ervoor betaald wordt! Soms is je vrouw ook moe, heeft ze niet geslapen, heeft ze pijn of hebben anderen kinderen de aandacht nodig.

    Waardeer haar want Iedereen struggelt en iedereen zoekt naar manieren die voor hen werken.

    En als jij als moeder weinig tijd hebt of veel kids hebt zoek naar een nethode en manier die bij jou en jouw gezin past en niet anders dan dat.

    En wees dankbaar op de goede zaken die je kinderen doen, die je man doet, die jezelf doet en focus je op de ware gezinsontwikkeling.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Hagelslag...moest ff op het woordje komen.

    Ik weet niet of de mijne hierdoor beter presteert of als leuk ervaart maar ik zou het wel leuk vinden om te krijgen.

    Sowieso is het voor iedereen rush rush 's morgens. Daarom kan ik niet gaan slapen als ik niet alles al gereed heb. Van een kous tot mes om het fruit te snijden.

    3ad ik heb last van ochtendhumeur.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    owwwww natuuurlijk hagelslag

    meeste dingen doe ik ook savond zoals, kleding klaarleggen, boekentassen etc, alleen de lunch maak ik smorgens op een of andere manier kan ik me er savond niet aan toe zetten.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.638
    16-10-2009

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Wit brood is zo slecht. Kan je niet opbouwen naar bruin brood? Wit brood gist enorm in de darmen en is gewoon niks van toegevoegde nodige lichaamsstoffen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

    I know olifantje maar hij vertikt het wollah!
    Heb al alles geprobeerd hij wilt totaal niet.


    ....mijn lieve grote broer mis je verschrikkelijk hard! ben mijn bescherm engel kwijt geraakt met veel pijn in mijn hart laat ik je los...voor altijd je kleine zus! moge allah swt je een mooi plekje en de rust geven die je verdiend!!HouVanJe...