1. #1
    iusti

    Reacties
    788
    25-01-2009

    Post OM eist celstraffen voor brand moskee Enschede

    OM eist celstraffen voor brand moskee Enschede

    Het Openbaar Ministerie eist vier jaar cel tegen de mannen die verdacht worden van de brand in een moskee in Enschede. Een deel van de geëiste straf is voorwaardelijk.

    Het OM verdenkt de vijf van brandstichting met een terroristisch oogmerk. Justitie zegt ook dat de mannen actief waren bij demonstraties met een extreem-rechts karakter.

    Molotov
    De moskee in Enschede raakte in februari beschadigd toen iemand een molotovcocktail naar het gebouw gooide. De schade viel mee; de brand kon snel worden geblust.

    Van de vier jaar cel is één jaar voorwaardelijk. Tegen een van de verdachten wordt twee jaar voorwaardelijk geëist. Hij heeft spijt betuigd en hoeft daarom van het OM minder lang de gevangenis in.

    De vijf verdachten zitten al een half jaar vast op een speciale afdeling in Vught.


    Bron: nos.nl
    Jij die gelooft, wees oprecht voor god en getuigt met rechtvaardigheid. Laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest god, immers god is op de hoogte van hetgeen jij doet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.350
    02-10-2014

    Waarom zijn in dit geval niet de paspoorten van ingetrokken

    Ik dacht dat zo met tereuristen werd omgegaan

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    5 jaar maar dus voor de tokkies .

  4. #4
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    wat een goed nieuws dat dit tuig al een half jaar vast zit in vught
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  5. #5
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door Moestuinafa Bekijk reactie
    Maar zoals je kunt zien geen 12 jaar en de kans dat de rechter 3x het gevraagd geeft...
    nee, gelukkig voor hen ben ik geen rechter.

    hoe dan ook, dat ze nu al een half jaar vastzitten en terreurgevangenis in Vught doet me in ieder geval ook goed.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

Tags voor deze discussie