1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Waarom jij nog niet getrouwd bent...

    ..vast een vraag die de gemiddelde MJLR'er bezighoudt. Je leven had je je voorgeschetst, afgestudeerd en werkend jouw prins(es) tegen te komen, zoals iedereen per toeval zijn liefde tegenkomt, om vervolgens een 'en ze leefden nog lang en gelukkig' aan het einde te kunnen zeggen.

    Niets is minder waar als jij je realiseert dat je dagen na je harde ploeteren bij je opleiding bestaan uit slapen, eten, werken en dan weer slapen. Iedere dag sta je hoopvol op en hoop je die leuke levensgezel tegen te komen terwijl je wacht op de bus, trein of terwijl je opeens autopech krijgt en de eerste automobilist die je komt helpen is een ontzettend knappe man/vrouw. Terwijl je zo verzonken bent in je dagdromen word je aan de harde realiteit herinnerd door je familieleden, die je schertsend vragen wanneer je met iemand op de proppen komt, " want het mag toch wel echt gaan gebeuren nu" . Als vrouw is het al een ramp als je een bepaalde leeftijd 'passeert', want dan is er blijkbaar iets mis met jou. Ergens vraag je je af waarom zij je niet koppelen, maar het vragen aan hun voel je je te trots voor, want zo wanhopig ben je ook weer niet. Bovendien zal je mams je vast koppelen aan dat afgrijselijke buurmeisje of die jongen waar je een hekel aan hebt en weet je dat haar smaak per definitie jouw smaak niet hoeft te zijn.

    Van vrienden hoef je het ook niet te hebben, want die zitten allemaal of in hetzelfde schuitje of zijn al gelukkig getrouwd. Je vraagt je af hoe mensen uiteindelijk de beslissing nemen om te trouwen, want die kennis die je vorig jaar leerde kennen is nu blijkbaar al getrouwd. Zo snel kan het dus wel gaan. Heb je misschien te lang gewacht, of niet voldoende gespaard? Voor de vrouwen: zie je er niet aantrekkelijk genoeg uit om de hand gevraagd te worden? Terwijl je kennissen je altijd zo prezen? Of misschien moet je vaker naar evenementen toegaan zoals bruiloften? Iedere keer dof je jezelf op, om aan het einde van de avond af te druipen en niet eens hebt gedurfd oogcontact te maken, omdat je het niet durfde (als man) of je beledigd voelde (als vrouw). Het is ook nooit goed.

    Jah, dan blijven er nog de datingwebsites over. ZO wanhopig ben je ook weer niet. Dus daar ga je toch niet kijken? Kom zeg? Je weet niet wie de persoon aan de andere kant is, dan word je geflashed. Daar heb je geen zin in, het moeten wel serieuze mensen zijn.

    Dus. Ja.

    Even kijken op marokko.nl. Same old story. Die pm's beginnen veelbelovend, maar stranden toch ergens in het contact. Misschien toch maar populairder worden en wellicht ontvang je dan wel die gouden pm van je geheime aanbidder/aanbidster. Tenslotte heb je toch veel te bieden, het is een kwestie van tijd voordat het op je pad komt. Toch?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    24
    23-11-2014

    Prachtig ahah precies gewoon dat!!!

    Je hebt mijn leven omschreven

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    @Glimlachje21: echt waar ? Wat is jouw plan nu?

  4. #4
    Love@the first sight

    Reacties
    17
    11-07-2015

    Het is zo ontzettend simpel en het antwoord bevat 4 letters:

    Q.

    A.

    D.

    R.

  5. #5
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Natuurlijk, Qadr. Want eten komt ook naar je mond toe?

  6. #6
    Love@the first sight

    Reacties
    17
    11-07-2015

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Natuurlijk, Qadr. Want eten komt ook naar je mond toe?
    uiteraard moet je sabab doen voor alle zaken.

    Echter een levenspartner komt inderdaad letterlijk op je af in jouw leven: daar geloof ik stellig in. De ene ontmoet zijn ware en de andere wacht zijn of haar hele leven op...

    Nergens voor nodig die geforceerdheid.

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    @NewBeginning: zeg je dit uit eigen ervaring of...? Verder spreek je jezelf tegen met je 'sebab' en 'afwachten het komt op je pad'-verhaal.

  8. #8
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Hmm, weinig discussie wat losbarst.. dacht jullie even te prikkelen en na te denken hoe jullie je levenspartner willen gaan ontmoeten.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    6.265
    11-12-2011

    Ik laat het min of meer op mij afkomen.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    hahahahhaaha, welkom terug! Leuk geschreven abayo.

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Goed MJLR's, tip voor jullie:

    -Schaam je niet naar een huwelijkspartner te zoeken als het maar niet gebeurt.
    -Zie internet als medium, net als vrienden/familie/feesten middelen zijn om andere mensen te ontmoeten
    -Vertrouw op Allah en jouw lotsbestemming: dit houdt in dat alleen datgene gebeurt met toestemming van Allah, wat mag gebeuren (dit kan zowel goed als slecht zijn, daarom dat je Allah moet vragen je naar het goede te leiden). Qadr betekent niet dat je iedereen die op je pad komt als ' de ware' moet zien, maar je moet goed onderzoeken wat degene het waard maakt. Belangrijkste eigenschappen die je moet zien in je levenspartner is geloof en een goed karakter. De rest moet je op Allah vertrouwen, dan komt het goed.

    Vooral: stap uit je comfort zone en durf je kwetsbaar op te stellen. Bedriegen kunnen mensen je overal, niet alleen op het internet en je gezond verstand moet je te allen tijde gebruiken.

    Moge Allah jullie allen helpen een gelovige en goede metgezel te vinden!

  12. #12
    Love@the first sight

    Reacties
    17
    11-07-2015

    Ik spreek zeker uit ervaring...

    Letterlijk genoeg potentiële huwelijkskandidaten tegen gekomen in mijn leven die mij aangesproken hebben.
    Is jou dit nooit overkomen?

    De keus is dan aan jou of je het een kans wilt geven of dat je wacht op één waarbij het op alle fronten klikt.

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    @Bloem.: dat dacht ik jaren ook, maar ehmm... had niet echt geholpen.
    @Butterflyyyy: Soph..???

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    6.265
    11-12-2011

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Goed MJLR's, tip voor jullie:

    -Schaam je niet naar een huwelijkspartner te zoeken als het maar niet gebeurt.
    -Zie internet als medium, net als vrienden/familie/feesten middelen zijn om andere mensen te ontmoeten
    -Vertrouw op Allah en jouw lotsbestemming: dit houdt in dat alleen datgene gebeurt met toestemming met Allah, wat mag gebeuren (dit kan zowel goed als slecht zijn, daarom dat je Allah moet vragen je naar het goede te leiden). Qadr betekent niet dat je iedereen die op je pad komt als ' de ware' moet zien, maar je moet goed onderzoeken wat degene het waard maakt. Belangrijkste eigenschappen die je moet zien in je levenspartner is geloof en een goed karakter. De rest moet je op Allah vertrouwen, dan komt het goed.

    Vooral: stap uit je comfort zone en durf je kwetsbaar op te stellen. Bedriegen kunnen mensen je overal, niet alleen op het internet en je gezond verstand moet je te allen tijde gebruiken.

    Moge Allah jullie allen helpen een gelovige en goede metgezel te vinden!
    Slechtste advies, doe dat maar wanneer het officieel is om zo misbruik te voorkomen.

  15. #15
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    @NewBeginning: dan verschillen wij daarin, wellicht omdat er meer Marokkanen in Nederland wonen dan mijn afkomst. Daarnaast ben ik ook aangesproken, maar om die mensen nou al meteen potentiele huwelijkskandidaten te noemen?

    Als je zo vaak bent aangesproken, waarom is het nooit tot een huwelijk gekomen vraag ik me af... uit nieuwsgierigheid hoor.