1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    tips voor tijdens bevallen drop ze hier?

    hallo dames,

    ik heb gehoord dat dadels eten tijdens bevallen helpt..verder las ik oooit over een bepaalde zalf die je zeg maar daar beneden kan smeren zodat de kans dat je uitscheurt minder wordt het maakt het allemaal wat soepeler zeg maar. weet iemand wat ik bedoel? heeft iemand nog tips?? ik beval Inshallah pas in maart maar denk nu al vaak aan de bevalling...wel of geen ruggeprik etc. mijn eerste bevalling was niet zwaar, zonder verdoving ook maar goed elke bevalling is anders.drop hier eventuele tips lieve dames

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    over smeren dat je minder uitscheurt is onzin
    ook zijn er veel fabels om de bevalling op te wekken
    dadels zijn altijd goed voor je zwanger of niet maar zorgt voor goede ontsluiting. Beste is om ze ook tijdens de bevalling te eten maar mijn hoofd was zelf ergens anders

    Meestal is een 2e bevalling sneller en minder kans op uitscheuren enz. Maar elke bevalling is anders idd

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    413
    10-07-2012

    hoe je het keer of draait..bevallen doet PIJN.
    veel mensen hebben cursussen gevold en tijdens de bevallen raken ze in paniek.
    het ligt aan jezelf hoe jij op dat moment bent.
    mijn eerste heb ik als heftig ervaren hoewel het 3.5 u heeft geduurd. die pijn was ongekend voor mij en maakte alles voor het eerst mee.
    de tweede was ik veel kalmer. heb de weeen opgevangen op mijn eigen manier waar ik me prettig bij voelde. niet gescheurd.
    bevalling duurde 2.5 u.

    dus bakerspraatjes allemaal over zalf enzo.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    Ja klopt als het zover is dan weetje eigenlijk niet hoe of wat tot t moment zelf.ghair inshallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    Weleda olie ter vergemakkelijking bevallen stond er na 32 weken smeren om alles soepeler rekbaarder te maken. Of t klopt weet ik niet haha

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    onzin haha
    als echt iets bewezen was zouden alle vrouwen smeren om scheuren te voorkomen
    en zouden verloskundige en gynaecologen het aanraden

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    210
    29-12-2009

    Je moet gwn eraan denken dat er nog nooit een baby is blijven zitten en dat de pijn tijdelijk is en dat wanneer je bent bevallen je alles weer bent vergeten. Ik zweer ik kan me de pijn niet eens meer herinneren.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Tips voor de bevalling: als je weeën krijgt eerst lekkere douche of bad nemen. Probeer kalm te blijven en dan stilletjes aan naar het zh gaan.
    En dan ja veel tips zijn er niet. Gewoon als je niet meer kunt denken van het is maar voor eventjes en je kunt niet meer terug. Als je echt niet meer kunt ruggeprik.
    Tips na bevalling: elke keer als je naar toilet gaat spoelen met lauw water.
    En zorgen dat je thuis een grote voorraad van die dikke oldschool maandverband hebt

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    En van die dadels eten na een bepaald aantal cm ontsluiting mag je niet meer eten om te vermijden dat je gaat overgeven

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    27
    19-11-2015

    Halo dames het is voor mij alweer 4 maandjes geleden maar om te zeggen ben de pijn vergeten echt niet!! Als ik er aan denk krijg ik weer spontaan pijn aan me stuitje tips wat mij heel erg heeft geholpen is weeen opvangen in warme bad in t ziekenhuis en heeeel erg goed luisteren naar je vk ik heb geen medicatie gehad niks was een beetje uitwendig gescheurd dus hamdolilah zonder hechtingen allah isahal 3la alle dames die nog moeten

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    The dream is the real. The hustle is sold separately

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    383
    12-10-2009

    Er zijn miljoenen voor ons geweest en uiteindelijk bevallen t is maar een dag pijn lijden met wat geluk een dagdeel of 2 , uiteindelijk is het het dubbel en dwars waard , zo een grote ni3mah je eigen kindje krijgen ..

    Allah geeft kracht vertrouw op Allah en daarna op jouw lichaam en dat jouw lichaam dit aankan zoals t geschapen is een bevalling aan te kunnen , concentreer je op het positieve hoe ontspannen je erin gaat en kalm blijft des te beter voor je bevalling want ontsluiting wordt geblokkeerd door een stof die je aanmaakt als je in paniek en angst en stress gaat zitten ..

    Accepteer de pijn en blijf kalm concentreer je op de weeën en het positieve eindelijk je kindje ontmoeten en luister vooral niet naar de slechte verhalen van anderen jouw bevalling kan anders zijn en heel gemakkelijk worden verricht duaa bij Allah hiervoor ..

    Verricht duaa , veel istighfaar , eet gezond en eet dadels gedurende je zwangerschap ..
    Dit zijn mijn tips en houd je bevalling rustig , geen circus taferelen met iedereen erbij dit is geen goede zaak voor je rust en concentratie tijdens de bevalling ...

  13. #13
    Getrouwd. <3

    Reacties
    4.246
    25-07-2007

    Uppie meer tips

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4
    19-10-2016

    Je ademhaling onder controle hebben en houden is erg belangrijk heb ik gemerkt. 1 x diep inhalen, 7 x kort uitpuffen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    73
    06-09-2016

    Dames google s frambozenblad capsules of thee voor bevalling wat vinden jullie ervan?