1. #16
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door badrinou Bekijk reactie
    Dames google s frambozenblad capsules of thee voor bevalling wat vinden jullie ervan?
    Je leest tegenstrijdige dingen. Ik zou het bij dadels houden.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    Dadels dadels dadels
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.302
    18-08-2010

    Je perineum masseren met olie of vaseline. Sowieso een goed idee voor de bevalling. Wordt ook aangeraden door verloskundige. Verder zijn dadels wel goed, maar houd ook dextrose snoep bij de hand. Snelwerkend suiker dus vooral bij de persweeen nemen. Verder na de bevalling een flesje lauw water met naar de wc, als je plast kan het veel pijn doen door zuur in je urine. Als je water giet tijdens het plassen verdun je de urine en verminder je de pijn.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Citaat Geplaatst door Laa.Tahzen Bekijk reactie
    hoe je het keer of draait..bevallen doet PIJN.
    veel mensen hebben cursussen gevold en tijdens de bevallen raken ze in paniek.
    het ligt aan jezelf hoe jij op dat moment bent.
    mijn eerste heb ik als heftig ervaren hoewel het 3.5 u heeft geduurd. die pijn was ongekend voor mij en maakte alles voor het eerst mee.
    de tweede was ik veel kalmer. heb de weeen opgevangen op mijn eigen manier waar ik me prettig bij voelde. niet gescheurd.
    bevalling duurde 2.5 u.

    dus bakerspraatjes allemaal over zalf enzo.
    Niet alle bevallingen doen pijn.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    als je ruggenprik hebt niet nee

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    als je ruggenprik hebt niet nee
    Nee ook zonder ruggenprik, ik ben 5 keer natuurlijk bevallen zonder ruggenprik of wat dan ook en heb de laatste 3 keer nauwelijks iets gevoeld.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    294
    13-08-2013

    salaam dames, ik heb bij mn eerste bevalling tijdens de weeen ook dadels gegeten, gewoon zo tussen de weeen door een hapje nemen met een slokje water en HAMDOULAH bij mij heeft het idd geholpen, Ok de bevalling is en blijft een pijnlijk gebeuren maar het heeft ook te maken met je pijngrens . en bij mij ging het wel goed, ze hebben wel moeten knippen maar heb er amper iets van gemerkt. en ik ga het nu bij mijn 2de ook doen inshallah en hopelijk verloopt de bevalling ook net als de 1ste inshallah.
    Moge Allah swt alle zwangere vrouwen een vlotte bevalling en een gezond kindje geven inshallah!!

  8. #23
    Islam Is My Life

    Reacties
    1.000
    20-03-2005

    Veel doua en koran reciteren!!! Gedenk Allah zoveel mogelijk.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    laat de baby niet vallen


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  10. #25
    My Hobi K....

    Reacties
    552
    10-04-2006

    Ahahahaha als ik terrug denk aan mijn bevalling, ik was zoooooo bang toen ik het ziekenhuis binnen kwam. Mijn man zei volgens mij heb jij nog nooit zo vaak ayat al kursi achter elkaar opgezegt als vandaag
    My husband, a beautiful gift from Allah Ta3ala...mommy of 4

  11. #26
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Up!ik beval in april...handige tips zijn welkom

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Even wat ervaringen of tips die ik veel lees op een rijtje;

    - Voorbereiden. Lees je goed in, in wat een bevalling inhoudt. Welke functies weeen hebben, wanneer je persdrang gaat voelen en hoe het voelt enz. Het geeft je houvast tijdens de weeen om te weten hoe ver je bent in het proces.
    - Frambozenblad thee. Van een aantal mensen in mijn omgeving hoorde ik dat deze thee het proces hielp. Ik heb het zelf ook gedronken. Maar ik weet echt niet of het geholpen heeft, of dat de bevalling sneller verliep om het tweede kindje was.
    - Insmeren met olie. verloskundige adviseerde mij ook om in te smeren met olijfolie. Dat zou uitscheuren voorkomen. Uiteindelijk werd ik ingeknipt, haha.
    - Douche/bad. Ga onder de douche staan. Het is heerlijk. Het ontspant en het verzacht de pijn.
    - Pijnstiller. Ik was bij de eerste bevalling tegen alle vormen van pijnstilling, omdat alles wel een soort van nadeel heeft. Alleen heeft mijn eerste bevalling wel 2 dagen geduurd. Daarna hoorde ik van veel vrouwen dat ze remifentanil hadden gebruikt en dat daardoor hun ontsluiting heel snel ging. Dat heb ik ook ervaren alhamdoulilaah. Ik vond niet dat hij de pijn weghaalde, maar zorgde ervoor dat ik wel meer kon ontspannen. De ontsluiting ging binnen 1 uur van 5 naar 10 cm. Als je in het ziekenhuis bevalt en je staat open tegenover pijnstilling. Zeker deze als eerst proberen.
    - Luister naar je lichaam. Soms wil je lichaam van positie veranderen. Luister daarna. Ik voelde kort voor de persweeen een drang om op mijn zij te liggen. Daarna kwamen de persweeen heel snel. Blijkt dus door de zijligging het hoofdje ook weer beter kan indalen.

    - Bloem van Maryam. Nog niet gebruikt. Maar bij deze bevalling wil het in shaa allah kopen. Als het goed is kun je online kopen. Hier even wat informatie: http://aziemafatima.com/bloem-van-ma...-de-bevalling/
    - Dadels. Ik lees veel over het eten van dadels tijdens de zwangerschap. Ik eet nu ook dagelijks dadels alhamdoulilaah. Ik ben benieuwd of ik iets ga merken.

    Het begint echt met vertrouwen leggen in Allah. Dat hij bij je is. Een vrouw die in bevalling is, worden de zondes van uitgewist bij elke wee. Dus omarm die weeen en doe duaa voor jezelf en anderen.
    Concentratie is erg belangrijk. Focus je dus niet op de pijn als een negatief iets, maar blijf rustig en adem goed. Ik was zo gefocused bij de eerste dat ik eigen pijnstilling aanmaakte. Bij de tweede kon ik minder goed met de weeen omgaan en was ik minder gefocused. Het was heel apart, omdat de bevalling veel korte duurde, vond ik het toch zwaarder. Dus als je echt kunt afsluiten voor de buitenwereld, kun je veel meer aan. En echt een advies van alle vk, ga niet schreeuwen of in paniek raken. Alle goede energie gooi je zo weg. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen, niemand die je kan helpen. Dus gebruik je energie goed!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Dames. Aywa dadels..believe me..heb weinig bloed verloren tijdens bevallen en erna zeer snel hersteld Hamdulilah. Gelijk na bevalling strakke buikband zeer aan te raden. De kraamzuster die op controle thuis kwam kon niet geloven dat mijn buik zo snel weer mooi werd. En smeren smeren tijdens zwangerschap ik weet dat veel dames zeggen helpt niet..niet luisteren..gwn doen.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤