1. #181
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Als je in een gezin bent. Dan zijn alle mannen in dat gezin verantwoordelijk voor de vrouwen.

    Een erfenis krijg je toch als iemand sterft?
    ja... dus als jij een erfenis krijgt van jou ouders dan krijg jij meer dan jou zus omdat jij voor haar moet ''zorgen'' terwijl ze is getrouwd?

  2. #182
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    ja... dus als jij een erfenis krijgt van jou ouders dan krijg jij meer dan jou zus omdat jij voor haar moet ''zorgen'' terwijl ze is getrouwd?
    Ja ik ben ook verplicht om voor mijn zus te zorgen. Ook als ze getrouwd is.

  3. #183
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ja ik ben ook verplicht om voor mijn zus te zorgen. Ook als ze getrouwd is.
    Niet eens alleen voor mijn zus maar voor iedereen in het gezin. Man of vrouw, jong of oud. Dat is mijn plicht als man om ervoor te zorgen dat niemand iets tekort komt.

  4. #184
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Enkele bedenkingen:
    Een paar posts eerder gaf je Darsi aan dat bladzijden vol geschreven werden/worden door geleerden met de bedoeling één of een paar verzen verduidelijkt te krijgen. Hoe strookt dit met eenvoud en hoge toegankelijkheid?

    Elke gelovige is overtuigd van de waarheid van zijn/haar ideologie. Terwijl die waarheden onderling nogal uiteenlopen en op veel punten tegenstrijdig zijn. Ze kunnen dus niet allemaal waar zijn. Blijft dus de vraag welke objectieve criteria je hanteert om waarheid van onwaarheid te onderscheiden?
    Op het moment dat je een bepaalde bedoeling van Allah wilt achterhalen, bijvoorbeeld bij een woordkeus, dan weet je wel wat Hij zegt, maar de reden waarom hij het zo zegt is verborgen in de woordkeuzes die Hij maakt. Het bijzondere van het Arabisch is dat elke woord meerdere betekenissen heeft. "Ain" heeft zelfs meer dan 100 betekenissen. De ene keer betekent het een oog, andere keer troost, dan weer een rivier/waterbron en ook de bekende 74 maagden ( hur al ain) heten zo... Zoek het maar op in de Arabische woordenboek en je ziet meer dan honderd betekenissen. Hoe bepaal je welk betekenis het woord dan draagt in een zin? Dat hangt af van allerlei regels die bepalen wat het betekent en ook de context. Daarnaast kan een voorwerp ook meer namen hebben. Hoe meer namen iets heeft hoe belangrijk het is. Elk naam draagt een belangrijk karaktereigenschap met zich mee in de boodschap. De 99 namen van Allah worden ook om die reden gebruikt. wanneer hij de Heer is, dan is de opvoeder, hoeder enzo. Wanneer Hij zichzelf in de Koran Allah noemt dan gaat het om een situatie die in verhouding staat tot wat die naam aan betekenis draagt, zoals de schepping, Zijn Alwetendheid, Zijn straf en ga zo maar door. Dus hoe meer namen iets in de Koran heeft hoe belangrijker. De dag des oordeel heeft tig van namen, het paradijs en de hel hebben een tal van namen...

    Dit is dus Arabisch dat een diepgang in de woorden geeft dat geen ander taal kent.

    Terug naar je vraag. De islam is toegankelijk, de Koran is makkelijk te lezen, te leren en ook de boodschap te begrijpen. Voor iedereen maar het daagt tegelijk iedereen uit om ook te begrijpen waar elk woord van de Koran voor staat. De Koran is voor iedereen op zijn niveau toegankelijk maar de ene haalt er meer uit dan de andere. Het is een bron van kennis en feiten.

    Een voorbeeld uit vers 56:75
    En Ik roep het verschieten der sterren tot getuige
    En inderdaad is dat een grote eed, indien gij het beseft -;


    Een wetenschapper zou bij het lezen van deze vers volstaan van verbazing. Maar wie geen kennis heeft zit deze vers alleen als een eed die Allah maakt maar hier gaat een gigantische openbaring schuil, namelijk dat Allah hier zweert bij de plaatsen van de sterren, en niet de sterren zelf. Leg maar eens even uit wat jij hieruit begrijpt.... 1437 jaar geleden geopenbaard.

    Hetzelfde zegt hij in vers 81:15
    En Ik roep tot getuige datgene wat terugkeert,
    Zijn loop volgt en ondergaat,

    Hetzelfde dan de eerste vers maar op nog een grotere schaal en meer omvattend. Simpele zinnen met gigantische betekenissen die je niet zomaar even toelicht.

    Dat, beste vriend, daar zit de Koran vol van...


    De waarheid.... Perfectie... alles in de Koran is een feit, de waarheid, onweerlegbaar. Tot op de dag van vandaag is de Koran superieur aan welk wetenschap dan ook. De wetenschap heeft zelfs de grootste moeite om de geheimen en de kennis van de Koran te ontrafelen of zelfs de grenzen daarvan te bepalen. Het is grenzeloos.

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Bijvoorbeeld dit:

    In de Koran zegt Allah dat onder anderen de kleuren tot de tekenen van zijn bestaan horen... Mensen die onderzoek hebben gedaan naar kleuren en hoe die ontstaan begrijpen dat kleuren een van de bijzondere dingen zijn in dit leven, hoe meer je over de kleuren denkt hoe meer moeite je hebt om het te bevatten.

    Las laatst Een wetenschappelijk artikel over een vrouw dat meer kleur receptoren heeft waardoor zij 100 keer meer kleuren ziet dan wat Wij zien.... That's just mind blowing....

  6. #186
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Bijvoorbeeld dit:

    In de Koran zegt Allah dat onder anderen de kleuren tot zijn tekenen van zijn bestaan horen... Mensen die onderzoek hebben gedaan naar kleuren en hoe die ontstaan begrijpen dat kleuren een van de bijzondere dingen zijn in dit leven, hoe meer je over de kleuren denkt hoe meer moeite je hebt om het te bevatten.

    Las laatst Een wetenschappelijk artikel over een vrouw dat meer kleur receptoren heeft waardoor zij 100 keer meer kleuren ziet dan wat Wij zien.... That's just mind blowing....
    Maakt niets uit wat je ze verteld. Ze koppelen alles aan toeval.
    Het universum is toevallig uit het niets perfect ontstaan en het leven op Aarde is allemaal toevallig uit het niets ontstaan.

    Meest deprimerende is ze geloven gwn dat als ze doodgaan alles zwart word. Zelfs hun ziel is gewoon een toeval.

  7. #187
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Amsterdam2016 Bekijk reactie
    nee maar ze moet haar hart volgen en niet je vrienden kring de wereld is groot er bestaan meer godsdiensten !

    genoeg goede mensen die geen moslim zijn ik geloof dat hun ook de paradijs zullen kennen !

    elke persoon die goed doet zal dit weten de dag van de oordeel
    Als jij geen niet-moslim bent ben ik sinterklaas. En mocht ik het fout hebben dan heb je helemaal een probleem dat je zo denkt als moslimzijnde.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #188
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Maakt niets uit wat je ze verteld. Ze koppelen alles aan toeval.
    Het universum is toevallig uit het niets perfect ontstaan en het leven op Aarde is allemaal toevallig uit het niets ontstaan.

    Meest deprimerende is ze geloven gwn dat als ze doodgaan alle zwart word. Zelfs hun ziel is gewoon een toeval.
    Doet me denken aan ahmed deedat.een atheist vroeg hem wat nou als je dood gaat en ziet dat er niets is. Antwoordde hij met. Dan heb ik geen probleem, maar als eje sterft en ziet dat er wel een hiernamaals is heb jij een probleem. (Iets in die trant)

    Zo subliem geantwoordt.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  9. #189
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Doet me denken aan ahmed deedat.een atheist vroeg hem wat nou als je dood gaat en ziet dat er niets is. Antwoordde hij met. Dan heb ik geen probleem, maar als eje sterft en ziet dat er wel een hiernamaals is heb jij een probleem. (Iets in die trant)

    Zo subliem geantwoordt.
    Haha inderdaad. Die heb ik eerder gehoord.

    Ach ja ze zullen het zelf meemaken wanneer hun dood komt en de dood is voor ieder een garantie. Spijtig genoeg is het voor hen die niet geloofden dan telaat.

  10. #190
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Haha inderdaad. Die heb ik eerder gehoord.

    Ach ja ze zullen het zelf meemaken wanneer hun dood komt en de dood is voor ieder een garantie. Spijtig genoeg is het voor hen die niet geloofden dan telaat.
    Moge Allah hen leiden voordat het te laat is. En ons behouden op Zijn pad. Meer kan je niet doen. En Allah subhana wa ta3ala is de meest Rechtvaardige.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  11. #191
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Juist in die toeval schuilt het kracht van het geloof...iets om over na te denken niet?

    Ik begrijp niet wat jullie met die Sinter-Klaas hebben...

    Die bestaat..

    Dude ga jij dit uitleggen voor hun..

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Maakt niets uit wat je ze verteld. Ze koppelen alles aan toeval.
    Het universum is toevallig uit het niets perfect ontstaan en het leven op Aarde is allemaal toevallig uit het niets ontstaan.

    Meest deprimerende is ze geloven gwn dat als ze doodgaan alles zwart word. Zelfs hun ziel is gewoon een toeval.
    Wie weet komen ze tot het besef dat niets hen tegenhoudt om de waarheid te accepteren en dat zij inzien dat zij daarmee niks te verliezen hebben. Moge Allah hun borstkast verruimen voor de waarheid.

  13. #193
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    @Niet gelovigen. Jullie hebben nu zoveel vragen gesteld. Mogen wij ook vragen stellen?

    Even los van de vraag wat de waarheid is.

    1 Wat hebben jullie te verliezen eigenlijk?
    2 als het de waarheid is, wat verwachten jullie tegen te komen?


    Voor ons is het duidelijk dat we niks te verliezen en te vrezen hebben, maar stoort de onzekerheid jullie niet? Zijn jullie op de hoogte van de risico's die jullie lopen als het de waarheid is?
    En dit leven vergeleken met de beloning van het paradijs, hoe stellen jullie zoiets voor als het er is? Gebruik gerust wat de mens bereikt heeft als maatstaf en vermenigvuldig dat met 10 tot meer dan dat.

    Gewoon eerlijk zeggen.

  14. #194
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Kijk om het geloof aan een wetenschapper uit te leggen is best wel moeilijk..
    Omdat een wetenschapper zijn eigen alleen op feiten baseert en niks meer..
    Terwijl het geloof zoveel meer is..

    Nu omgekeerd is dat soms ook zo..bij sommige krijg je de wetenschap niet uitgelegd bij een gelovige..
    Omdat hij denkt dat het aanval kan zijn op zijn geloof...
    Terwijl het geloof zoveel meer is...

    Het enigste manier om het uit te leggen naar beide toe is je eigen lichaam en je gevoelens.
    Alles van je lichaam kan je bestuderen en analyseren behalve je gevoelens..
    Haat , liefde ,verdriet ,emphatie enzovoort..kan je niet feitelijk bewijzen maar het is er wel..

    Islam heeft ook een spirituele kant...het is iets dat bij ons die bepaalde gevoelens op te wekken om hoop te hebben..
    Onze lasten te kunnen verdragen,ons te kunnen berusten in ons als je er bij stilstaat ons nietigheid..

    Kortom echte Islam is liefde en het geloof is zoveel meer..

  15. #195