+ Reageer
Pagina 125 van 211 EersteEerste ... 75 100 115 123 124 125 126 127 135 150 175 ... LaatsteLaatste
1.861 tot 1.875 van 3156
    Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Citaat Geplaatst door rollercoaster Bekijk reactie
    ja kijk het komt hierop neer...ons begripsvermogen dus ook de jouwe is beperkt tot een bepaald niveau. ik snap dat jij jezelf natuurlijk vanuit je eigen logische beredenatie zulke vragen stelt en jezelf dat afvraagt..alleen jouw begripsvermogen is beperkt..eigenlijk zou jou jouw topic vraag kunnen neerleggen naast zulke vragen::::

- waarom zijn er sterren
    - waarom is de aarde rond bedoel ajoh plat kan toch ook
    - hoezo zijn er zoveel verschillende nationaliteiten
    - hoezo zijn er andere planeten waar er (voorzover onze kennis reikt) geen leven op is
    etc etc...
    ...

probeer je nou intelligent over te komen?
    Want kan je nu al vertellen dat het niet echt lukt.

Wat heeft dat met mijn vorige reactie te maken?

Maar goed, het gaat niet alleen om begrijpen maar ook om logica

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

TheDudeMaster

Reacties
    9.355
    24-01-2017

Citaat Geplaatst door rollercoaster Bekijk reactie
    ja kijk het komt hierop neer...ons begripsvermogen dus ook de jouwe is beperkt tot een bepaald niveau. ik snap dat jij jezelf natuurlijk vanuit je eigen logische beredenatie zulke vragen stelt en jezelf dat afvraagt..alleen jouw begripsvermogen is beperkt..eigenlijk zou jou jouw topic vraag kunnen neerleggen naast zulke vragen::::

- waarom zijn er sterren
    - waarom is de aarde rond bedoel ajoh plat kan toch ook
    - hoezo zijn er zoveel verschillende nationaliteiten
    - hoezo zijn er andere planeten waar er (voorzover onze kennis reikt) geen leven op is
    etc etc...
    ...
    Deze heeft moeite met begrijpen of willen begrijpen.
    Plus zoals jij zegt het is zo een waarom niet type.
    Victory loves preparation

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Deze heeft moeite met begrijpen of willen begrijpen.
    Plus zoals jij zegt het is zo een waarom niet type.

Als jij een ziekte hebt, wil je toch ook weten waarom en waar het vandaan komt of niet?
    Of ga je dan wachten tot het vanzelf over gaat?

TheDudeMaster

Reacties
    9.355
    24-01-2017

Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Als jij een ziekte hebt, wil je toch ook weten waarom en waar het vandaan komt of niet?
    Of ga je dan wachten tot het vanzelf over gaat?
    Als ik een ziekte heb dan ga ik naar een dokter. Iemand die zich verdiept heeft in dat gebied. Zodat ik meteen de juiste hulp kan krijgen. Voor vragen over mijn ziekte kan ik hem of haar vragen stellen en met dat kan ik ook zelfonderzoek doen.

Kennis is de basis. Kennis is geen kwestie van even openslaan en denken alles te weten.

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Als ik een ziekte heb dan ga ik naar een dokter. Iemand die zich verdiept heeft in dat gebied. Zodat ik meteen de juiste hulp kan krijgen. Voor vragen over mijn ziekte kan ik hem of haar vragen stellen en met dat kan ik ook zelfonderzoek doen.

Kennis is de basis. Kennis is geen kwestie van even openslaan en denken alles te weten.
    Dat zeg ik ook niet, maar het is alsof jij zegt dat je er in MOET geloven en geen andere mening mag hebben. Dus wat moet ik volgens jou begrijpen?
    Zoals als ik als zei, de koran is gemaakt voor iedereen, alleen iedereen interpreteert het anders. Hoe weet jij welke interpretatie de juiste is?

Een dokter heeft gestudeerd om dokter te kunnen worden. Hij heeft kennis opgedaan over de soort medicatie wat hij mensen moet voorschrijven bij welke ziekte. Daarnaast heeft een dokter een examen moeten afleggen en vervolgens een diploma gehaald anders mocht hij geen mensen behandelen.

De lesstof wat een dokter krijgt op school, is gemaakt aan de hand van empirisch onderzoek.

En waar heeft een ''geleerde'' van de islam zijn kennis vandaan?
    Natuurlijk uit de koran maar dat is niet gebaseerd op een empirisch onderzoek.

Dus daarom heet hel geloof.

Als je iets in de koran leest en zelf onderzoek gaat doen, kan je niet ontkennen dat er dingen in staan die niet kloppen

TheDudeMaster

Reacties
    9.355
    24-01-2017

Dat zeg ik ook niet, maar het is alsof jij zegt dat je er in MOET geloven en geen andere mening mag hebben. Dus wat moet ik volgens jou begrijpen?
    Zoals als ik als zei, de koran is gemaakt voor iedereen, alleen iedereen interpreteert het anders. Hoe weet jij welke interpretatie de juiste is?

Een dokter heeft gestudeerd om dokter te kunnen worden. Hij heeft kennis opgedaan over de soort medicatie wat hij mensen moet voorschrijven bij welke ziekte. Daarnaast heeft een dokter een examen moeten afleggen en vervolgens een diploma gehaald anders mocht hij geen mensen behandelen.

De lesstof wat een dokter krijgt op school, is gemaakt aan de hand van empirisch onderzoek.

En waar heeft een ''geleerde'' van de islam zijn kennis vandaan?
    Natuurlijk uit de koran maar dat is niet gebaseerd op een empirisch onderzoek.

Dus daarom heet hel geloof.

Als je iets in de koran leest en zelf onderzoek gaat doen, kan je niet ontkennen dat er dingen in staan die niet kloppen
    Dus jij wilt zeggen dat een islamitische geleerde geen correcte educatie heeft gevolgd?

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Dus jij wilt zeggen dat een islamitische geleerde geen correcte educatie heeft gevolgd?
    welke eduactie dan?
    Wat is de naam van de opleiding?
    Hoe heet het diploma wat je kan behalen?

TheDudeMaster

Reacties
    9.355
    24-01-2017

welke eduactie dan?
    Wat is de naam van de opleiding?
    Hoe heet het diploma wat je kan behalen?
    Jij hebt inmiddels wat intelligent onderzoek verricht toch?
    Leg eens uit wat is een shaykh, wat is een ustadh en wat is een imam. Velen mensen die wat kennis hebben opgedaan die zijn bekend met deze titels.

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Jij hebt inmiddels wat intelligent onderzoek verricht toch?
    Leg eens uit wat is een shaykh, wat is een ustadh en wat is een imam. Velen mensen die wat kennis hebben opgedaan die zijn bekend met deze titels.
    beantwoord een vraag niet met een vraag.

TheDudeMaster

Reacties
    9.355
    24-01-2017

beantwoord een vraag niet met een vraag.
    Het feit dat je me dit vraagt is zorgwekkend en verklaart een hoop. Dus ik wil weten of ik met een oprecht iemand spreek of iemand die doet alsof ze oprecht is.

De 3 titels zijn niet eens een kwestie van discussie onder de Moslims. Dit zijn basis dingen die ieder persoon kent als die zich op de correcte wijze heeft verdiept.

Dus zou je het kunnen beantwoorden. Want de antwoord van jou vraag zal snel duidelijk worden.

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Het feit dat je me dit vraagt is zorgwekkend en verklaart een hoop. Dus ik wil weten of ik met een oprecht iemand spreek of iemand die doet alsof ze oprecht is.

De 3 titels zijn niet eens een kwestie van discussie onder de Moslims. Dit zijn basis dingen die ieder persoon kent als die zich op de correcte wijze heeft verdiept.

Dus zou je het kunnen beantwoorden. Want de antwoord van jou vraag zal snel duidelijk worden.
    Dit doe je al de hele tijd. Ik wil antwoord op mijn vraag en als je dat niet hebt dan hoef je ook niet te reageren.
    En waarom ik het zorgwekkend?
    Het is een normale vraag hoor. Dat jij geen antwoord weet te geven is pas zorgwekkend en verklaard dat je blindelings in iets gelooft.

Verbannen

Reacties
    6.040
    08-02-2016

Gewoon negeren die handel

Verbannen

Reacties
    1.229
    04-12-2012

Citaat Geplaatst door Celtic. Bekijk reactie
    Gewoon negeren die handel
    ben je er nog steeds