1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Citaat Geplaatst door Hydra Bekijk reactie
    Complexe koolhydraten en eiwitten zijn inderdaad het beste. Drink ook voldoende.
    Dorst en hongergevoel komen van dezelfde zenuw. Dus als je denkt dat je honger hebt kan het zijn dat je lichaam dorst hebt.
    En kies aub geen light producten of producten zonder vet want daar zitten suikervervangers in waardoor je suikerspiegel gaat schommelen en je elke keer dat hongergevoel krijgt.
    succes!
    Drinken doe ik sowieso genoeg hamdl. Ohh nee k drink alleen koffie thee en water de hele dag drink geen limonade of sappen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    4
    02-11-2016

    Ik neem vaak alleen iets kleins wat energie geeft voor het sporten en erna eet ik pas echt een maaltijd. Als ik voor het sporten een maaltijd eet valt dat niet lekker en krijg ik later toch weer trek.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    HAvermout is ook lekker in de shake met kaneel, (amandel, kokos, rijst)melk en banaan.

    Weet alleen niet of deze combi handig is 's avonds

  4. #19
    BERKANE

    Reacties
    238
    12-09-2009

    Je moet wel binnekrijgen wat je lichaam nodig hebt.
    Mis 'n Berkane

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    36
    26-10-2016

    Na avond maaltijd mag je toch wel licht eten.

    Als je bedoelt, volle bord gerechten nog voor het slapen.
    Dat is niet verstandig natuurlijk.
    Citaat Geplaatst door Toulouse Bekijk reactie
    Waarom zou ik, je komt toch niet.

  6. #21
    Na3na3 of chai?

    Reacties
    22
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door GymShark Bekijk reactie
    Als jij nog niet heb gegeten moet je gewoon een volledige maaltijd nuttigen. Wel zo complex mogelijk natuurlijk. Als je al hebt gegeten en je gewoon trek hebt zou ik een banaantje nemen als je na dat eitje of wat dan ook nog honger hebt. Let niet op de regel na 19:00 niks meer eten etc. Dat is onzin.

    Helemaal mee eens.

    En als je 's avonds na je werk sport (hetgeen ik ook vaak doe), kun je het ook zo timen dat je je avondmaaltijd na het sporten eet. Dat werkt voor mij persoonlijk het beste en je hoeft dan de rest van de avond geen honger te hebben. Ik reken altijd terug vanaf het tijdstip waarop ik begin met trainen. Stel dat ik 19:00 uur op de sportschool in de startblokken sta, dan eet ik drie uur voorafgaand aan dat tijdstip een maaltijd die hoofdzakelijk uit koolhydraten bestaat (bijvoorbeeld iets simpels als twee sneetjes brood met pindakaas of een paar rijstwafels met van die flinterdunne kipfilet). Zo heb je voldoende brandstof voor het trainen. En je avondeten eet je dan gewoon meteen na het sporten. Het liefst heb je je avondeten dan reeds gemaakt (veel gerechten kun je heel goed van tevoren maken en in de koelkast bewaren) en hoef je dat alleen maar op te warmen waardoor je ook niet in afwachting van het eten ongezonde troep gaat lopen snaaien.

    Zelf kan ik nooit vlak voor het trainen eten omdat mijn maag vrij langzaam verteert, vandaar dat ik drie uurtjes voor het trainen aanhoud. Echter kan dit bij jou anders zijn, het is een kwestie van een beetje uitproberen voor je weet wat voor jou werkt. Het is in ieder geval niet zo dat je van een late avondmaaltijd (dus rond half 9 bijvoorbeeld) dik wordt, zeker niet wanneer je sport. Als je de rest van de dag vrij gezond hebt gegeten en niet elke dag buitensporig veel bewerkt/suikerrijk voedsel eet, zul je helemaal niet aankomen van een laat diner. Ik kan het weten!

    Succes!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.406
    19-09-2012

    Ik ga dus ook na het werk gelijk door naar sporten. Is het dan verantwoord om na het sporten een avondmaaltijd te eten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk