1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    De 5 nieuwste Marokkaanse Ramadan-series

    De slag om de Ramadan-kijker zal vandaag in Marokko tijdens de iftar losbarsten.



    Televisiezenders vechten elke Ramadan om de kijkers, die tijdens het eten massaal de televisie inschakelen voor wat humor en vertier. Lokale producties blijken immens populair te zijn en daarom kiezen de meeste zenders voor Marokkaanse series met veel humor.

    N3am a Lalla
    Al Aoula heeft de serie N3am a Lalla gemaakt waarin de jonge Hayat een hoofdrol heeft. Het jonge meisje is op zoek naar haar vader, die naar Italië verhuisde toen ze nog een kind was. Tijdens haar reis krijgt ze te maken met obstakels en ontmoet ze Saadia, Rkia en Imane, die als dienstmeisjes werken. Samen proberen ze hun leefomstandigheden te verbeteren.

    Kebbour & Lahbib
    2M heeft besloten voort te bouwen op de serie Kebbour & Lhabib. In de succesformule spelen Kebbour en Lahbib de hoofdrol. Zij vestigen zich in de stad en krijgen daar te maken met Aziz, de conciërge van het gebouw waarin zij wonen en Khadija, de eigenaresse van het complex. Deze gouden combinatie zorgt voor veel humor.

    L'Auberge
    Televisiezender 2M gaat ook de serie L'Auberge uitzenden met hoofdrolspelers Dounia Boutazout, Aziz El Hattab, Majdouline El Idrissi en Said Bey. L'Auberge vertelt het verhaal van Kamal, die na 23 jaar van afwezigheid weer bij zijn familie terugkeert. In Marokko opent hij weer de hostel die hij van zijn overleden moeder erfde. Tot zijn grote verbazing blijkt zijn zus met haar gezin in de kleine herberg te wonen. De twee worden gedwongen om samen te leven en elkaar te ondersteunen.

    L'Ghoul
    Medi 1 heeft een productie van Said Naciri als paradepaard. L'Ghoul is een thriller en heeft twee kanten. Aan de ene kant is er een gezin dat op zoek gaat naar hun vermiste dochter. Terwijl aan de andere kant de politie staat, die de lichamen van Afrikaanse migranten ontdekte in een bos in de buurt van Marrakech. Het is afwachten op welke manier deze twee verhalen elkaar kruisen.

    Layali Al Helmiya
    De in Marokko populaire streamingsdienst ICFLIX gaat seizoen 6 van de Egyptische serie Layali Al Helmiya aanbieden. De serie vertelt over de maatschappelijke veranderingen van Egypte die in 1990 werden ingezet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    384
    21-07-2014

    Ik ga niks kijken

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    204
    21-06-2015

    Geen 1 tipt aan Semhini
    .

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Ziek dat Marokko al die zooi uitzendt in de meest gezegende maand van het jaar.
    Waarom geen leerzame islamitische programma'à, islamitische kinderquize en vraag en antwoorduurtjes ofzo?

  5. #5
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Allah yahdina..dit vraag ik me altijd af ook.
    Fitna..
    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Ziek dat Marokko al die zooi uitzendt in de meest gezegende maand van het jaar.
    Waarom geen leerzame islamitische programma'à, islamitische kinderquize en vraag en antwoorduurtjes ofzo?

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    01-08-2009

    Ik had t mooi gevonden als ze series van eerste moslim's en hun wijsheden uitzonden.
    Ach ja boeien... Lang leven 2M

  7. #7
    Alhamdullillah

    Reacties
    1.738
    08-03-2007

    Ramadan series? het enige wat ze willen bereiken, is men weg houden van aanbidding. Deze maand is niet bedoeld om je tijd te benutten aan onnozele zaken. Stel jezelf de vraag: Als ik de serie volg, ben ik dan iets wijzer geworden? nee dat ben je niet dus vermijd het en focus je op het geloof. Voor je het weet is de Ramadhan voorbij dus benut het goed. Het kan immers je laatste Ramadhan zijn.

  8. #8
    In Balans

    Reacties
    2.726
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door Nawir_Darbi Bekijk reactie
    Ramadan series? het enige wat ze willen bereiken, is men weg houden van aanbidding. Deze maand is niet bedoeld om je tijd te benutten aan onnozele zaken. Stel jezelf de vraag: Als ik de serie volg, ben ik dan iets wijzer geworden? nee dat ben je niet dus vermijd het en focus je op het geloof. Voor je het weet is de Ramadhan voorbij dus benut het goed. Het kan immers je laatste Ramadhan zijn.
    Deze zin vind ik mooi gezegd.




    Zo tijdens de iftar vind ik het weer wel gezellig om deze programma's op de achtergrond te hebben.

    Schakel naar SA1, meestal zie je tarawee7 in Mekka!
    4. Sura Nisa 129. Gij kunt geen volkomen gelijkheid tussen vrouwen handhaven, hoe gaarne gij het ook zoudt wensen. Maar neigt niet geheel tot één, zodat gij de andere in onzekerheid laat. En als gij u betert en vroom zijt, dan is Allah voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

  9. #9
    *___*

    Reacties
    200
    24-03-2016

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Ziek dat Marokko al die zooi uitzendt in de meest gezegende maand van het jaar.
    Waarom geen leerzame islamitische programma'à, islamitische kinderquize en vraag en antwoorduurtjes ofzo?
    Je moest eens weten wie er achter zitten. Strikte agenda!

    "We change ourselves to fit Islam, don't make your own..."


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    En toch zit heel Marokko dan aan de tv gekluisterd.

  11. #11
    Alhamdullillah

    Reacties
    1.738
    08-03-2007

    Citaat Geplaatst door Sabah_ Bekijk reactie
    Deze zin vind ik mooi gezegd.




    Zo tijdens de iftar vind ik het weer wel gezellig om deze programma's op de achtergrond te hebben.

    Schakel naar SA1, meestal zie je tarawee7 in Mekka!
    Het is ook de realiteit. Wij moeten ons realiseren dat de mensen die al heen zijn gegaan er alles voor over zouden hebben om de Ramadhan nog een keer mee te maken.
    Ik zet de tv ook aan voor dat iftaar uberhaupt is begonnen, want er zijn zat kanalen waar je kennis kunt vergaren. TV kijken zelf is niet slecht. Het kiezen voor onnozele programma's is slecht en met name in deze prachtige maand.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    384
    21-07-2014

    Het hele jaar worden alleen die Stomme Turkse Series uit gezonden die moeten verboden worden en Marokkaanse Series worden alleen in de Ramadan uitgezonden en die Flauwe Sitcoms hoeven van mij ook niet

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    3.224
    07-06-2016

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Ziek dat Marokko al die zooi uitzendt in de meest gezegende maand van het jaar.
    Waarom geen leerzame islamitische programma'à, islamitische kinderquize en vraag en antwoorduurtjes ofzo?
    Ramadhan alle miensen thous zijn, dan veel miensen kijkt tv. Keikceifer hiel viel krijgt is viel geld.

  14. #14
    Foolish.

    Reacties
    13.619
    14-09-2010

    Na maghreb ben ik helemaal kapot en ben ook alleen gefocust op eten.
    Geen tijd
    M Till death do us part.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.327
    02-09-2009

    Citaat Geplaatst door Salwa030 Bekijk reactie
    Het hele jaar worden alleen die Stomme Turkse Series uit gezonden die moeten verboden worden en Marokkaanse Series worden alleen in de Ramadan uitgezonden en die Flauwe Sitcoms hoeven van mij ook niet
    Toevallig semhini? In dat geval, awied gemsah