1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    52
    13-09-2015

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Oke laten we zeggen dat ik het allemaal niet zo goed weet..

    Volgens jou bestaan er dus geen mannen die slecht zijn voor hun gezin zonder geldige reden?
    Helemaal niet wat ik zeg. Er bestaan zeker wel heel slechte mannen en ook heel slechte vrouwen. Nogmaals ik ken de situatie van
    het voorbeeld totaal niet. En ik praat wat er gebeurd is al helemaal niet goed.

    Jouw stelling was echter waarom mannen op een bepaald moment in een monster veranderen.
    Deze man is in jouw ogen een monster en was dit voorheen niet. Jij voert aan dat dit plotseling zonder aanleiding is gebeurd.
    Ik gaf daarna aan dat mij dat stug lijkt dat jij zo een goede kijk hebt op het huwelijk van een ander. Als is het je zus om maar iets te noemen.

    Dus nogmaals ik zeg niet dat je het bij het verkeerde eind hebt, maar het lijkt mij stug dat er geen aanleiding voor is geweest. Zeker
    nadat je zelf aangeeft dat hij blijkbaar niet zo was. En de dingen die je tot nu toe opnoemt hebben mij er niet van kunnen overtuigen dat
    je zo dicht bij hun staat dat je daar een goed beeld van zou kunnen hebben.

    Mijn punt is dus dit.
    1 ik ben het niet met je eens dat mannen zomaar in een monster veranderen. (2.5% verwaarloos ik even)
    2 ik denk ook niet dat jij HEM zo goed kent dat jij een oordeel kunt geven over het plotseling veranderen.
    Al zou hij je beste vriend zijn en je met hem dag en nacht samen zou zijn. (Wat heel raar zou zijn overigens)
    3 Iemand die een kind slaat om geen reden is bezeten door de duivel.

    Dus mogelijk is hij wel een heel slechte man. Het staat haar echter vrij om van hem te scheiden. Ik haal uit jouw reacties niets over een scheiding.
    dan vraag ik mij af (als ze nog bij elkaar zijn) waarom?

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    52
    13-09-2015

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    Graag gedaan lieve zus



    Nuanceren is dingen genuanceerd kunnen zien. Het zou een betke vreemd zijn als ik eem genuanceerd beeld neerzet van het geschetste maar ik zelf moet genuanceerd naar zaken kan kijken....eh dat telt niet op. Het feit dat iemand een genuanceerd beeld neerzet betekent dat diegene impliciet accepteert dat mensen anders zijn en zaken anders zien en er diverse beweegredenen bestaan...

    Helaas zie jij die nuance niet. De discussie is zeker wel progressief en geeft wel degelijk verschillende zienswijzes weer.

    Wat jij beweert is een onmogelijke. Als ik vanuit mezelf nuanceer mbt een situatie dan ben ik per def in staat te nuanceren of ik er nu voor kies om dat in bep situaties te laten zien of niet. En in dit geval zijn we daartoe zeker wel in staat maar wil jij graag focussen op het eerst gepresenteerde zwart wit beeld zonder rekenschap te houden met de groei in de discussie en dus ook de nuance mbt zienswijzes
    Sorry maar hier klopt dus helemaal niks van. Jij gaat er bij voorbaat vanuit dat jouw nuance geslaagd is. Nuanceren is het toekennen van meerdere dimensies aan een situatie.
    Dat doet men om een situatie te verduidelijken. En dat is wat jullie deden. Echter is het wel heeeeel hoogmoedig om te denken dat jij elke relevante dimensie ter sprake hebt gebracht.
    Net zoals ik dat ook niet doe/kan. Ik focus op een bepaalde dimensie en jij weer op een andere. We zijn dan allebei aan het nuanceren en juist door meerdere dimensies te bekijken
    groeit de zienswijze.

  3. #93
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Nee jowey jij deed alsof wij niet nuanceerden daar gaat het om.

    Ik zeg als je kunt nuanceren dan ben je in staat meerdere zienswijzes te presenteren of je daar nu voor kiest of niet en dat is gebeurd en is een bep nuance gepresenteerd jij zou die indd bv aan kunnen vullen maar jij focust je op het feit dat er a) niet genuanceerd is in de verhaallijn maar dat is dus wel gebeurd (al zijn niet alle mogelijke scenario"s meegenomen) en b) je suggereert dat wij niet kunnen nuanceren door gebrek aan ervaring waarbij die uitspraak gebaseerd is op? En waarbij je dus duidelijk 0,0 rekenschap houdt met het verloop vd discussie.

    Je hoeft het niet eens te zijn of je kunt zelfs het beeld aanvullen maar om hier binnen te vallen met een generieke statement dat er niet genuanceerd wordt dat is pas hoogmoed. Niet wat ik doe hoor. Ik beweer niet dat ik de volledige wijsheid heb noch dat mensen niet nuanceren.

    Ergens een mening over hebben is iets heel anders dan een generieke statement neerzetten over iemand die je niet kent en waarop je ironisch genoeng mtalsia zelf op aanvalt

    Heel apart dit.

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    959
    02-04-2013

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Moge Allah swt jou op het goede pad houden en je alleen leiden naar het betere. Altijd fijn om zulke verhalen te lezen.

    Jij had gelijk en ik ongelijk. Sweetsun heeft me daar bewust van gemaakt. Zonder zelfkennis kan je niet vooruit.. Ik kom me niet plaatsen, dus reageerde vanuit mijn eigen perspectief wat niet overeenkomt met het perspectief van die monsters haha..
    Ameen, rabi ghalik. Wa iyaaki!
    Het is geen kwestie van gelijk hebben of niet Mtalsia. Dit gaat dieper dan dat. Maar wel sportief van je.
    Interessante topic. Soul food. Keep up!

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    : ) insha Allah ga je een mooie toekomst tegemoet nu je een richting hebt gevonden die bij je past
    In sha Allah!
    Ken tmenaliek kiefkief, ou ktar in sha Allah.
    The best fighter is never angry.

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    52
    13-09-2015

    Citaat Geplaatst door SweetSun Bekijk reactie
    Nee jowey jij deed alsof wij niet nuanceerden daar gaat het om.

    Ik zeg als je kunt nuanceren dan ben je in staat meerdere zienswijzes te presenteren of je daar nu voor kiest of niet en dat is gebeurd en is een bep nuance gepresenteerd jij zou die indd bv aan kunnen vullen maar jij focust je op het feit dat er a) niet genuanceerd is in de verhaallijn maar dat is dus wel gebeurd (al zijn niet alle mogelijke scenario"s meegenomen) en b) je suggereert dat wij niet kunnen nuanceren door gebrek aan ervaring waarbij die uitspraak gebaseerd is op? En waarbij je dus duidelijk 0,0 rekenschap houdt met het verloop vd discussie.

    Je hoeft het niet eens te zijn of je kunt zelfs het beeld aanvullen maar om hier binnen te vallen met een generieke statement dat er niet genuanceerd wordt dat is pas hoogmoed. Niet wat ik doe hoor. Ik beweer niet dat ik de volledige wijsheid heb noch dat mensen niet nuanceren.

    Ergens een mening over hebben is iets heel anders dan een generieke statement neerzetten over iemand die je niet kent en waarop je ironisch genoeng mtalsia zelf op aanvalt

    Heel apart dit.
    Wow, ik daag je uit om met een reactie van mij te komen waarin ik stel dat jullie niet kunnen nuanceren??
    Meid ik raad je aan om mijn reacties nogmaals te lezen.


    Generieke statement?? Herhaal m eens voor mij dan als ie zo generiek is...

    Alles wat op dergelijke fora ter sprake komt is per definitie generiek tenzij TS meer specifieke informatie over zichzelf geeft.
    En daar komt bovenop dat ik zoveel mogelijk informatie uit haar reacties haal om zo specifiek mogelijk te zijn. Zoals het feit dat
    ze niet getrouwd is en dat nergens uit blijkt dat ze het huwelijk van die 2 zo goed kent.

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door jowey Bekijk reactie
    Helemaal niet wat ik zeg. Er bestaan zeker wel heel slechte mannen en ook heel slechte vrouwen. Nogmaals ik ken de situatie van
    het voorbeeld totaal niet. En ik praat wat er gebeurd is al helemaal niet goed.

    Jouw stelling was echter waarom mannen op een bepaald moment in een monster veranderen.
    Deze man is in jouw ogen een monster en was dit voorheen niet. Jij voert aan dat dit plotseling zonder aanleiding is gebeurd.
    Ik gaf daarna aan dat mij dat stug lijkt dat jij zo een goede kijk hebt op het huwelijk van een ander. Als is het je zus om maar iets te noemen.

    Dus nogmaals ik zeg niet dat je het bij het verkeerde eind hebt, maar het lijkt mij stug dat er geen aanleiding voor is geweest. Zeker
    nadat je zelf aangeeft dat hij blijkbaar niet zo was. En de dingen die je tot nu toe opnoemt hebben mij er niet van kunnen overtuigen dat
    je zo dicht bij hun staat dat je daar een goed beeld van zou kunnen hebben.

    Mijn punt is dus dit.
    1 ik ben het niet met je eens dat mannen zomaar in een monster veranderen. (2.5% verwaarloos ik even)
    2 ik denk ook niet dat jij HEM zo goed kent dat jij een oordeel kunt geven over het plotseling veranderen.
    Al zou hij je beste vriend zijn en je met hem dag en nacht samen zou zijn. (Wat heel raar zou zijn overigens)
    3 Iemand die een kind slaat om geen reden is bezeten door de duivel.

    Dus mogelijk is hij wel een heel slechte man. Het staat haar echter vrij om van hem te scheiden. Ik haal uit jouw reacties niets over een scheiding.
    dan vraag ik mij af (als ze nog bij elkaar zijn) waarom?
    Ow oke. Het kwam bij mij over alsof jij dat niet gelooft..

    Je beweert dus dat wij buiten die 2 gehuwde personen niet kunnen weten wat er precies gaande is. Daar ben ik het wel mee eens. Maar dan kunnen wij ook niet zeggen dat er slechte echtgenoten en slechte echtgenotes zijn zoals jij ook zegt. We hebben immers niet genoeg kijk in dat huwelijk als buitenstaanders? En hier ben ik het weer niet mee eens. Je hoeft niet altijd alles precies te weten om in te zien dat een persoon slecht is.. Iemand die zich voordoet als een persoon die ie niet is om te krijgen wat ie wil, vind ik een slechte persoon. Ik kan ook niet andermans levensverhaal met alle details online zetten om jou te overtuigen sorry.

    Het zijn gwn shmetta's. En er lopen er heel veel rond.

    En hierbij beëindig ik de discussie. Allah yahdina.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  7. #97
    Verbannen

    Reacties
    5.587
    02-07-2012

    Citaat Geplaatst door jowey Bekijk reactie
    Wow, ik daag je uit om met een reactie van mij te komen waarin ik stel dat jullie niet kunnen nuanceren??
    Meid ik raad je aan om mijn reacties nogmaals te lezen.


    Generieke statement?? Herhaal m eens voor mij dan als ie zo generiek is...

    Alles wat op dergelijke fora ter sprake komt is per definitie generiek tenzij TS meer specifieke informatie over zichzelf geeft.
    En daar komt bovenop dat ik zoveel mogelijk informatie uit haar reacties haal om zo specifiek mogelijk te zijn. Zoals het feit dat
    ze niet getrouwd is en dat nergens uit blijkt dat ze het huwelijk van die 2 zo goed kent.
    Ik heb niet gezegd dat jij beweert dat wij niet KUNNEN nuancerem

    Ik zeg: "jij beweert dat er NIET genuanceerd WORDT"

    Jij zegt tegen mtalsia: "Waar is de nuance?"

    Ik zeg: "jowey je hebt een punt...maar die nuance hebben we gaandeweg het gesprek gemaakt"

    Pfffff wat is er nou zo moeilijk om te begrijpen dat jij graag inhaakt op het zwart wit verhaal op blz 1 terwijl wij dat punt allang gepasseerd waren toen jij je kwam mengen?

    En daarom heb ik het over "een generieke statement gebasseerd op niets"...je was te vlug in je conclusie ...je moet wel eerlijk blijven en het totaalplaatje meenenemen als je iets concludeerd.

    Daarnaast dat iemand niet getrouwd is wil niet zeggen dat de nuance niet daarna is begrepen of geaccepteerd. Het uitgangspunt was zwart wit ...het gesprek werd daarop volgend genuanceerder en jouw geroep over zwart wit en nuances werd daarmee overbodig als spuit 11 zijnde...

    Je bijdrage zou niet dubbelop zijn als je het had over een andere nuance of als je indd uitlegt dat mensen soms in hun eerste gedachtenlijn niet nuanceren omdat ze wellicht een bepaald referentiekader misssen...maar door interactie en gesprekken kun je dat kader bijstellen.

    En ga nou niet weer mn woorden verdraaien. Quote me maar desnoods letterlijk want ik weet heel goed wat ik zeg en bedoel.

    Lees jij maar eens goed terug wat er is gezegd en hoe ik op jou inhaak en dan zie je dat jij degene bent die met een blinddoek op reageert om je gelijk te krijgen. Ik gaf je nl gelijk over dat zwart wit denken alleen nuanceerde ik jouw reactie door te zggen dat we dat punt van zwart wit denken al voorbij waren.

    Ik laat t ook hierbij alles is uitgelegd.

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door Paradont Bekijk reactie
    Trut.
    Virus.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  9. #99
    Moroccan queen

    Reacties
    525
    22-09-2014

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Als een vrouw over imaan beschikt, dan zal ze zo'n spel niet spelen..

    Ik las "ons met rust laten", excuses. Maar daar gaat mijn topic helemaal niet over. Ik heb het over mannen die 180 graden van karakter veranderen wnr ze eenmaal binnen is.. Zonder enige aanleiding. En mocht er wel een aanleiding zijn.. Dan heb je nog steeds niet het recht om een vrouw en/of kind te slaan..

    Ik heb lang genoeg positief gedacht over de Marokkaanse man. Maar krijg alleen maar het tegengestelde beeld voorgeschoteld..
    Jij komt echt laat kijken, Marokkaanse mannen zijn de grootste hypocrieten aller tijden. Ik snap wel waarom de meeste hoogopgeleide Marokkaanse dames overstappen naar niet-Marokkanen.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door QueenOfSheba- Bekijk reactie
    Jij komt echt laat kijken, Marokkaanse mannen zijn de grootste hypocrieten aller tijden. Ik snap wel waarom de meeste hoogopgeleide Marokkaanse dames overstappen naar niet-Marokkanen.
    Citaat Geplaatst door Paradont Bekijk reactie
    Nu je op de Marokkaanse man bent uitgekeken, kun je het met een neger of kaaskop proberen.
    Ik ben zelf hoogopgeleid meid en kan me niet plaatsen wat die stap betreft.. Ik was bezig met studeren en werken en niet met het kijken naar mannen.. Dan ben ik maar te laat.

    Verder wordt het een Marokkaan inShaAllah of anders helemaal niemand.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Citaat Geplaatst door Paradont Bekijk reactie
    Ik ben trots op je zusje.
    Ik wil je zusje niet zijn. Afstand aub.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  12. #102
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Ik ben zelf hoogopgeleid meid en kan me niet plaatsen wat die stap betreft.. Ik was bezig met studeren en werken en niet met het kijken naar mannen.. Dan ben ik maar te laat.

    Verder wordt het een Marokkaan inShaAllah of anders helemaal niemand.
    blijkbaar heeft jouw opleiding jou niet echt geholpen als het om ontwikkeling gaat
    daarnaast lijkt de islam in jouw ogen sowieso lager dan cultuur en traditie te zitten

    als jij de salafisme zo hoog hebt zitten meid...dan weet jij ook dat trouwen heel sterk is aangeraden, waarbij het geloof belangrijker is dan afkomst
    vooral wanneer de hormonen door je lichaam gieren, elke dag maar weer...waardoor je op de harampad uiteindelijk zal belanden
    en aub ... bespaar mij al dat utopische verhaaltjes..stay real.....je leeft niet in een sprookje
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  13. #103
    Moroccan queen

    Reacties
    525
    22-09-2014

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Ik ben zelf hoogopgeleid meid en kan me niet plaatsen wat die stap betreft.. Ik was bezig met studeren en werken en niet met het kijken naar mannen.. Dan ben ik maar te laat.

    Verder wordt het een Marokkaan inShaAllah of anders helemaal niemand.
    In sha Allah, maar weet dat vrome, goede en hoogopgeleide Marokkaanse mannen zeer schaars zijn.

  14. #104
    Moroccan queen

    Reacties
    525
    22-09-2014

    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    blijkbaar heeft jouw opleiding jou niet echt geholpen als het om ontwikkeling gaat
    daarnaast lijkt de islam in jouw ogen sowieso lager dan cultuur en traditie te zitten

    als jij de salafisme zo hoog hebt zitten meid...dan weet jij ook dat trouwen heel sterk is aangeraden
    vooral wanneer de hormonen door je lichaam gieren, elke dag maar weer...waardoor je op de harampad uiteindelijk zal belanden
    en aub ... bespaar mij al dat utopische verhaaltjes..stay real.....je leeft niet in een sprookje
    Hoogopgeleid of niet hoogopgeleid, een Marokkaan blijft bekrompen als het om interraciale relaties gaat.

  15. #105
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door QueenOfSheba- Bekijk reactie
    Jij komt echt laat kijken, Marokkaanse mannen zijn de grootste hypocrieten aller tijden. Ik snap wel waarom de meeste hoogopgeleide Marokkaanse dames overstappen naar niet-Marokkanen.
    ik zou aan jou willen vragen:
    wat houdt jou dan nog tegen?
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951