1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Trouwen in het park (openbaar)

    Mijn bruiloft idee.
    Ik hoef niet zo'n hele grote bruiloft met rond de 1000 gasten en dan in een avond 10.000 euro minimaal uitgeven. Na mijn dood, in het graf kan ik dat niet verantwoorden. Waarom ik zoveel geld heb uitgegeven aan een dag terwijl er mensen uithongeren en geen hapje kunnen eten.


    Dus ben ik al een paar jaar aan het denken om mijn bruiloft in het park te doen. Gewoon in de lente/zomer wanneer alles in de bloei staat. paar hekken en linten om de bomen om het een beetje af te bakenen. Paar partytenten en versieringen, heel veel ballonnen en slingers, lampjes enz.

    Het eten vanuit een paar kraampjes waar mensen als een soort open buffet langs kunnen met hun bord. En in plaats van tafels en stoelen gewoon een kleedje per gezin op de grond. Hier en daar een picknick bankje.
    Voor de kinderen speelactiviteiten en voor de volwassenen een lezing, standup comedy, Koran recitatie en dat gezinsleden en gasten even een paar minuten in de microfoon mogen praten over het bruidspaar. en in 4-6 uur alles weer opdoeken.

    Ik denk dat je op deze manier iets van 2000 hoogstens 3000 euro uitgeeft. Maar hoe denken jullie erover?
    Zal iedereen die langsloopt de party crashen? (Nederlanders durven dat niet maar mede allochtonen

    En, zullen mannen zo'n bruiloft accepteren? Schoonmoeders etc. Persoonlijk denkt mijn moeder nog steeds dat ik het als grapje bedoel als ik zeg dat ik in het park wil trouwen.

    Is het een haalbaar idee?
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Lijkt het niemand wat?

    Ik verander mijn vraag: Zou je als gast zo'n bruiloft bezoeken?
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    136
    24-08-2014

    Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden door de directe families. Al is het jouw bruiloft, staat de naam van de ouders ook voorop. Omdat de dochter en zoon van hun gaat trouwen. Zij zouden het niet accepteren denke ik. Daarnaast komen er meiden die er anders uitzien dan normaal, andere kleding, geen hoofddoek, make up. Buiten is tovh beetje openbaar.

    Als je het thuis houdt ben je ook niet veel kwijt en hoef je niet zoveel mensen te voeden, waardoor je nog minder kwijt bent. Dat zou eerder geaccepteerd worden

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door lady_ikke Bekijk reactie
    Ik denk niet dat het geaccepteerd zal worden door de directe families. Al is het jouw bruiloft, staat de naam van de ouders ook voorop. Omdat de dochter en zoon van hun gaat trouwen. Zij zouden het niet accepteren denke ik. Daarnaast komen er meiden die er anders uitzien dan normaal, andere kleding, geen hoofddoek, make up. Buiten is tovh beetje openbaar.

    Als je het thuis houdt ben je ook niet veel kwijt en hoef je niet zoveel mensen te voeden, waardoor je nog minder kwijt bent. Dat zou eerder geaccepteerd worden
    hmm. Niet doen dus? Ik denk dat mijn ouders het ook niet zullen accepteren. Het klonk wel mooi

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.076
    09-12-2005

    Ik zou wel op het strand willen trouwen.
    Gebruikers S&F

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    64
    23-06-2014

    Leek mij eigenlijk ook geen gek idee.. maar heb er niet zo over nagedacht, over de ouders enzo hmm

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4
    09-02-2016

    Leuk idee, maar zou niet kiezen voor een openbaar park. Ik denk dat je hiervoor zelfs eerst toestemming moet vragen aan de gemeente??

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.154
    25-07-2014

    Je kan hetzelfde concept doen in een kleine zaal of buurthuis. Het is niet dat je in een park wegkomt met een appel en krentenbol en in een zaal kaviaar moet serveren. Ga bedenken wat echt nodig is en wat overbodig is. Ps stoelen tafels zijn nodig bij vrouwen. Misschien kunnen de mannen in de moskee ofzo.
    My head is a jungle

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door witteparelmode Bekijk reactie
    Leuk idee, maar zou niet kiezen voor een openbaar park. Ik denk dat je hiervoor zelfs eerst toestemming moet vragen aan de gemeente??
    Zou kunnen dat je eerst vergunning moet aanvragen. Ik denk dat er veel wedding crashers zullen zijn in een openbare park. Nu ik er over nadenk, veel mensen laten ook hun hond uit in het park (poep en al). Geen goed idee dus.

    Citaat Geplaatst door anno-nu Bekijk reactie
    Je kan hetzelfde concept doen in een kleine zaal of buurthuis. Het is niet dat je in een park wegkomt met een appel en krentenbol en in een zaal kaviaar moet serveren. Ga bedenken wat echt nodig is en wat overbodig is. Ps stoelen tafels zijn nodig bij vrouwen. Misschien kunnen de mannen in de moskee ofzo.
    Het gaat mij niet echt om het serveren van het eten, maar meer het afhuren van een zaal. Dat kost meestal een flinke paar duizend euro's. En het idee van groen gras en zonlicht, leek me ook wel wat hebben. Maar het is niet reëel en vooral niet in Nederland.

    Het wordt dus toch een zaal voor mij, mocht ik ooit iemand vinden die bereidt is om met me te trouwen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21
    18-11-2014

    Best leuk idee!!! maar ik denk dat mensen er al na een uurtje geen zin meer in hebben
    en voor nederlanders zou het wel leuk zijn maar allochtonen? iduno anders kun je toch een kleine trouwfeest geven familie+vrienden - al die mensen die je maar 1 keer in het jaar ziet maar toch moet uitnodigen


    ps TIK M AAN BOLLYWOODFANNNN

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    kajol van 3 jaar terug. I like you.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  12. #12
    pareltje

    Reacties
    2.247
    12-12-2004

    er zijn genoeg plekken met buitenlocaties

    je kan een trouwceremonie organiseren overdag en dan met zn allen dineren zonder teveel poespas

  13. #13
    Blessed be the fruit

    Reacties
    2.393
    05-08-2011

    Ik wil ook zoiets doen. Niet geheel identiek, maar wel dezelfde strekking.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    16-09-2006

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Mijn bruiloft idee.
    Ik hoef niet zo'n hele grote bruiloft met rond de 1000 gasten en dan in een avond 10.000 euro minimaal uitgeven. Na mijn dood, in het graf kan ik dat niet verantwoorden. Waarom ik zoveel geld heb uitgegeven aan een dag terwijl er mensen uithongeren en geen hapje kunnen eten.


    Dus ben ik al een paar jaar aan het denken om mijn bruiloft in het park te doen. Gewoon in de lente/zomer wanneer alles in de bloei staat. paar hekken en linten om de bomen om het een beetje af te bakenen. Paar partytenten en versieringen, heel veel ballonnen en slingers, lampjes enz.

    Het eten vanuit een paar kraampjes waar mensen als een soort open buffet langs kunnen met hun bord. En in plaats van tafels en stoelen gewoon een kleedje per gezin op de grond. Hier en daar een picknick bankje.
    Voor de kinderen speelactiviteiten en voor de volwassenen een lezing, standup comedy, Koran recitatie en dat gezinsleden en gasten even een paar minuten in de microfoon mogen praten over het bruidspaar. en in 4-6 uur alles weer opdoeken.

    Ik denk dat je op deze manier iets van 2000 hoogstens 3000 euro uitgeeft. Maar hoe denken jullie erover?
    Zal iedereen die langsloopt de party crashen? (Nederlanders durven dat niet maar mede allochtonen

    En, zullen mannen zo'n bruiloft accepteren? Schoonmoeders etc. Persoonlijk denkt mijn moeder nog steeds dat ik het als grapje bedoel als ik zeg dat ik in het park wil trouwen.

    Is het een haalbaar idee?

    De kinderen zouden dat wel leuk vinden
    Moeder zijn is de belangrijkste baan van de hele wereld !

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Ik heb op mijn bruiloft alleen mensen uitgenodigd waarvan ik houd. De helft van de familie was er dus niet bij. Mijn bruiloft was ook low budget. De enige die dat niet begrepen waren de mensen die niet uitgenodigd waren.

    Make up was een ramp en mijn haar ook. Had een Marokkaanse visagiste ingehuurd maar leek net een clown en totaal niet mezelf. Gelukkig kon ik op tijd die schmink verwijderen en heb toen mezelf lichtjes opgemaakt en zelf mijn haar gedaan. Gewoon los want dat staat mij het best.

    Het eten was wel lekker ik heb ervan genoten. Mijn zussen vonden het niet zo lekker maar die zijn ook verwaand ik had hun ook thuis moeten laten die anorexia patienten die doen net of ze vol zitten

    Toen kwamen er daka marachsia met 3amaria of hoe je dat ook noemt. Het was ern verassing van mijn zussen maar ik kreeg hoofddpijn door dat getetter en snap het nut niet van uit de hoogte zwaaien naar mijn familie en vrienden

    Fotos heb ik wel genomen was de vierde keer in tien jaar dat ik fotos van mezelf heb genomen. Leuk voor mijn kinderen dat is ook het enige reden waarom ik fotos maak.

    Dat was een korte impressie van mijn bruiloft.

    Ik moet eerlijk zeggen had echt geen leuke dag verwacht maar omdat ik alleen geliefde heb uitgenodigd was het echt top.