1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    88.



    Nassim

    Ik lag in bed naar haar foto’s te staren die we hadden gemaakt tijdens ons geweldige dates. Het gemis werd dagelijks groter. Ik miste mijn prinsesje. Mijn prinsesje die altijd vrolijk is. Die altijd een glimlach op mijn gezicht kon toveren. Ik had haar echt nodig in mijn leven. Mijn hoop was immens groot dat het terug goed zou komen. Ze was degene die me van het slechte weghoudt. Dankzij haar leef ik voor een reden en hield me enkel nog bezig met nuttige zaken. Iets wat ervoor voor mij het onbekende was. Ik was overtuigd dat zij de vrouw van mijn leven is. Verrassend genoeg rolde er een traan naar beneden. Een traan als teken van onvoorwaardelijk liefde. Nooit heb ik me zo gebroken gevoeld voor een vrouw. Maar dit keer ervaar ik de liefde anders. Dit keer was het oprecht.

    Rond 11.00u schoot ik wakker. Automatisch greep ik naar mijn telefoon om te controleren of Meryam had gestuurd. Maar geen één smsje had ik nog van haar mogen ontvangen. Zonder twijfels belde ik haar op. Maar de lijn werd meteen onderbroken. Dat verklaart dus dat ze vertroefde in het buitenland. Mijn hart ging tekeer bij de gedachten dat ze ver weg zou zijn. Nederland, Duitsland of misschien zelfs Spanje.. Ze kon overal zijn op dit moment.

    Ik belde naar mijn vriend in Nederland. “Hoe gaat ie?” beantwoordde hij meteen mijn belletje. “Gaat wel! Met jou?” vroeg ik. “Gaat prima! Vertel eens..” zei hij wetend dat ik hem nodig had. “Heb je zin om langs te komen? Ik heb afleiding nodig.” zei ik zonderrond de pot te draaien. “Oh, kan Meryam jou die afleiding niet bezorgen” grinnikte hij. “Ik bedoelde niet die afleiding. Kom je af oe la?” herhaalde ik weer. “Weet je wat? Kom jij anders naar hier. Dan kunnen we de stad in. Ik heb in ieder geval een nieuw outfit nodig. Mijn vriend verlooft namelijk dit weekend. Dan kan je helpen met het uitkiezen.” stelde hij voor. “Prima! Een dag Rotterdam kan ook goed doen.” stemde ik in. “Super! Dan zie ik je straks.” zei hij vooraleer hij de lijn had onderbroken. Ik stond op om me klaar te maken
    .
    Na mijn gebed had ik een slecht voorgevoel. Iets in me zei dat ik beter niet naar Nederland moest gaan. Ik wist dat het me goed ging doen. Maar ik kon de drukte op me niet vergeten. Ik belde Hilal af en gaf hem mee dat mijn moeder me nodig had.

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    235
    23-05-2013

    spannneeenddd hij moet wel gaan

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    107
    12-05-2015

    Uppppp eigenlijk maakt het niet meer uit hihi Ilias of nassim ze Pasen allebei bij haar

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    89.


    Meryam – Dag 1 NL

    Ik werd brutaal wakker geschoten door een kil geschreeuw. Het eerste wat ik deed ik deed is mijn moeder roepen tot ik plots realiseerde dat ik me niet thuis bevond. Ik keek om me heen en zag een lijkbleke Hasna. “Wijf! Heb je niets beters te doen dan mensen wakker te maken met je geschreeuw.” riep Sanae chagrijnig. “Gaat het?” vroeg ik Hasna bezorgd terwijl ik me recht zette. Ze bleef gechoqueerd voor zich kijken. “Hasna?” herhaalde ik weer. “Ja?” antwoordde ze afwezig. Ik merkte dat ze betraande ogen had. “Gaat het wel?” vroeg ik nogmaals. Ze stond zonder iets te zeggen en kwam vervolgens naast me liggen. Ik omhelsde haar en gaf haar de nodige tijd.

    “Ik heb een nachtmerrie gehad.” fluisterde ze. “Ghair wassalaam! Wil je er over praten?” vroeg ik haar. “Ik droomde dat ik Shisha aan het roken was tot ik plotseling begon te stikken. Ik wilde om hulp roepen, maar het lukte me gewoon niet. Alles was wazig voor me en het leef alsof ik bewusteloos was gevallen. Eenmaal dat ik terug bij bewust was, stond ik plots voor een spiegel. Ik zag dat mijn mond helemaal was verbrand. Er stond een dikke rode kruis op mijn voorhoofd. Het leef alsof ik was afgeschreven. Plots werd ik omringd door rook. Ik kon nauwelijks ademen en smeekte Allah om hulp. Maar het bleef maar verergeren. Ik kon gewoon niet meer, Meryam. Ik had zoveel spijt van dat ik die Shisha! Het was zo eng om dat te ervaren.” begon ze te snikken. Ik kreeg meteen medelijden met haar. “Het was maar een droom, lieverd. Maar probeer je les daaruit te halen. Het is niet te laat om met zulke zaken te stoppen.” zei ik. “Maar Allah zal niet van me kunnen houden.” bleef ze verder snikken. “Jawel! Hij is Barmhartig en vergevensgezind. Als je begint met te bidden en hem om vergiffenis vraagt, zal hij je nog meer beschermen van het kwade. Als je enkel bezig houdt met het onnodige dingen dan je hem niet vinden in je slechte tijden. Bezie het als een teken. Misschien was die droom een waarschuwing voor je.” probeerde ik haar te motiveren. “Je hebt gelijk.” snikte ze. Ik keek naar de wekker die op Sanae haar nachtkast stond en merkte dat 08.00u was. “Laten we verder slapen. Het is nog vroeg en straks kunnen we aan nieuwe dag beginnen.” stelde ik voor. “In shaa Allah.” antwoordde ze terwijl ze haar ogen sloot.

    Aan de ontbijttafel vroeg tante Radia naar ons plannen. “We kunnen naar het stad gaan en vervolgens gezellig iets gaan eten.” stelde ik voor. “Ja, gezellig!” zei Sanae. Ik keek naar Hasna die daar stil zat. Het was duidelijk dat ze niet goed was van haar droom. Ze zal wel nog bekomen. Ondertussen ruimde ik en Sanae alles op. Ik deed snel de afwas en zij droogde de spullen af. “Ga maar alvast aankleden. Ik maak het hier wel verder af.” zei ze. “Weet je het zeker?” vroeg ik haar. “Ja, natuurlijk. Ga maar!” zei ze. Ik deed meteen wat ze vroeg en spurtte naar boven.

    Op de gang kwam ik alweer Zakaria tegen. “Dag, slaapkop!” grinnikte ik. Hij keek me geschrokken in zijn blauwe short. Zijn haren waren helemaal in de war wat best een grappig zicht was. “Ja, man! Lekker geslapen?” vroeg hij met zijn ochtendstem. “Ja, zeker. En jij?” vroeg ik. “Ja, behoorlijk. Ik heb wel een prachtig droom gehad.” zei hij inunderend op iets. “Ah, wat dan?” vroeg ik nieuwsgierig. “Dat ik de vrouw van mijn leven had gevonden.” zei hij dit keer met een big smile. “Ah, lijkt me een fijne droom.” probeerde ik nonchalant mogelijk te klinken. “”Dat was het ook.” zei hij met een zelfzekere knipoog. Ik wist niet meer wat ik daarop moet zeggen. Om een generende moment te vermijden zei ik: “Ik wens je een fijne dag! Ik moet me nu gaan omkleden.” “Dank je! Voor jou het zelfde.” Zonder er nog iets aan toe te voegen, snelde ik naar de slaapkamer.

    Ik zag dat Hasna in haar bed lag en voor zich staarde. “Gaat het?” vroeg ik haar meteen. “Gaat wel.” zei ze net hoorbaar. “Hey, niet opgeven! Je hebt nog niks verloren.” zei ik. "Meryam het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hebt altijd afstand gehouden van die haraam dingen. Je kan normaal door het leven gaan en gehoorzaamt Allah. Sinds mijn geboorte heb ik niks gedaan voor hem. Ik moest me werkelijk schamen." zei ze gefrustreerd. "Ik ben niet perfect. Niemand is perfect elke persoon zondigt." zei ik. "Ja, ik zondig elke seconde van de dag.” zei ze. “Weet je, kleed je om. Dan kunnen we lekker de stad in. Even je gedachten verzetten.” probeerde ik haar af te leiden. “Ik heb echt geen zin.” knorde ze. “Doe het dan voor mij.” zei ik. Ze keek me twijfelachtig aan en vroeg: “Heb je nog een lang lahbaya?” “Ja hoor, ik heb er nog drie in verschillende kleuren.” zei ik verbaasd. “Welke kleuren heb je?” vroeg ze. “Zwart, roze en grijze.” antwoordde ik. “Mag ik die roze lenen?” vroeg ze me onzeker. “”Natuurlijk!” zei ik. Meteen ging haalde ik die kleur uit mijn reistas. Ze keek opgetogen in de spiegel nadat ze die had aangedaan. Het stond haar gegoten. “Heel mooi, Hasna!” zei ik enthousiast. “Mijn volgende stap is hoofddoek, in shaa Allah.” informeerde ze me. “Meen je dat?” vroeg ik haar verbaasd. “Ja! Het wordt stilaan tijd. Ik wil de wassing voor het gebed doen. Kan je me daarbij helpen?” vroeg ze. “Natuurlijk! Up de badkamer in.” zei ik stomverbaasd. Wat was ik trots op haar!

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    90.


    Ilias


    Ik had vandaag mijn vrije dag waardoor ik tot 11.00u had uitgeslapen. Mijn telefoon die naast me lag, gaf als melding dat ik een bericht had ontvangen van Hajar. Goedemorgen Ilias! Goed uitgerust? Ik grinnikte denkend terug aan de voorbije avond die ik met haar had doorgebracht. Ze was een heel gezellige meid. Ik denk dat we uren aan een stuk hebben zitten praten. Haar ouders waren in het buitenland waardoor ze het stekje helemaal voor zich zelf had. Ze was ook enig kind thuis waardoor haar ouders haar heel haar leven lang hebben verwend. Hajar was een super lieve meid. Ruimdenkend, sociaal, rustig en heel klassevol. Dat waren de juiste beschrijvingen. Op het werk had Manager-assistant als functie dat me omver had geblazen. Intelligentie droop zo van haar af. Ik mocht ook niet vergeten dat Hajar zeer knap is. Ik zou niet weten waarom ik haar niet beter zou willen leren kennen.

    Goedemorgen, schoonheid. Ik heb heerlijk geslapen en jij? antwoordde ik terug op haar berichtje. Ja, alleen jammer dat ik vroeg op moest. Ach, het was in ieder geval de moeite waard gisterenavond. Wat zijn je plannen vandaag? antwoordde ze terug. Enthousiast keek ik naar uit om haar terug te zien dus antwoordde ik met. Mijn plannen zijn een heerlijke douche nemen, uitgebreid ontbijten, rustig enkele klusjes voor mijn moeder doen en vervolgen jou oppikken voor een filmpje te gaan zien. Haar antwoord was: Hmm klinkt heerlijk! Welke film wordt het?- Ik laat de keuze aan jou over. was mijn antwoord. Oh wat gentle! Ik laat u zo dadelijk mijn keuze weten. Kijk je al ondertussen welke films spelen?

    Ik meldde me aan op mijn laptop en zag meteen de foto van Meryam tevoorschijn komen. Haar glimlacht straalde vanuit mijn scherm. Enkel haar foto vroeg om mijn volledige aandacht. Dat meisje had met helemaal ingepalmd. Automatisch gingen mijn gedachten terug naar hoe ze me een knuffel schonk in de keuken. Het was kort maar vooral krachtig. Elk gevoel toen, kan ik voor me halen. Alleen was dat geen goed teken. Ze kon niet mijn leven blijven beheersen. Zo wilde ik niet verder gaan.

    Zo snel mogelijk ging ik naar instellingen en wijzigde de schermafbeelding. Het hoofdstuk MERYAM heb ik officieel afgesloten. Ik wilde met een nieuwe lijn beginnen in mijn leven. En wie weet kon Hajar daar een rol in spelen.

    Leven is soms zo wreed
    grijpt je onverwachts bij een leegte
    Gevoelloos bij je zwakste moment
    Pakt je direct bij je hart
    Zonder dat je er iets tegen kunt doen
    Stormen in je hoofd
    al protesteer je met je hele lichaam
    Krijgt de meedogenloze liefde je toch te pakken
    Jij ziet net als ik ook de realiteit
    Kunnen niet samen verder, dit weet jij ook
    Jij bent van een ander atmosfeer, liefje
    Jij groeit op in je eigen wereld

    Je hebt gelijk, wij hebben mekaar te laat ontmoet
    Zonder woorden begrepen we mekaar
    Sommige dingen kun je niet uitspreken
    Zelfs als een mens in elkaar kruipt van verdriet
    Zelfs als je opnieuw herboren wordt met de nieuwe liefde
    Zelfs als je je wereld opnieuw inricht
    Dromen en werkelijkheid leven apart
    Net als ik zie jij ook de werkelijkheid
    Dat we samen verder kunnen is onmogelijk, jij weet dit ook

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    91.



    Meryam


    Sana gaf Hasna heel de tijd opmerkingen om het feit dat ze een jelaba aanhad. “Sinds wanneer doe je heilig?” vroeg ze haar. “Zijn je zaken niet.” zei Hasna gefrustreerd. “Niets voor jou! Ik begrijp niet waarom je überhaupt gesluierd wilt rondlopen.” ging ze verder. “Dit is niet gesluierd! Ik heb nauwelijks een hoofddoek aan.” siste Hasna. “Stop! Sana ik vind je onredelijk! Hasna is nog steeds vrij om te kiezen wat ze aan doet.” gaf ik geërgerd commentaar. “Meryam, ik heb jou helemaal niet om je mening gevraagd. En trouwens dit is allemaal jouw schuld. Dankzij jou hulp loopt mijn zusje er belachelijk bij.” zei ze volhardend. Wauw, ik moest toegeven dat ik haar reactie helemaal niet had verwacht. “Belachelijk rondloopt? Schaam je dat zulke mening hebt over bedekt rondlopen. Trouwens ik heb haar enkel een duwtje in de rug gegeven toen ze besefte dat het leven veel te kort is.” ging ik in verdediging. “Jij hebt mijn zusje veranderd! Hasna is Hasna niet mee.” riep ze. “Waar heb jij het over?” vroeg ik haar verward. “Ja, Hasna die ik ken doet niets anders dan schaterlachen en lol trappen. Ze kleed zicht modieus en opvallend. En nu zit ze grijs voor zich te staren. Geen lach meer op haar gezicht te bespeuren. En dat door jou!” zei Sana zonder schaamte. Ik had nooit verwacht dat ze het zo ver kon laten komen. “Fijn om te weten dat je zulke bedenkingen hebt. Weet je wat, ik ben hier weg. Je doet net alsof ik een IS-aanhanger ben en je zusje verplicht om een zelfmoordaanslag. Terwijl ze enkel een jelaba aan heeft. Maar whatever, mij niet gelaten.” riep ik dit keer terug voor ik de H&M verliet.

    Ik hoorde Hasna nog iets aanroepen: “Meryam, kom terug. Negeer haar gewoon.” Maar ik liet geen reactie tonen en liep verder. Ik had nooit naar hier toe moeten komen. Wat had ik gedacht? Even naar Nederland gaan en mijn problemen zijn opgelost? Wat miste ik Nassim op dit moment. Ik snakte naar een moment met hem. Maar ik stelde me de laatste tijd de vraag of ik wel voor altijd bij hem wilde zijn. Automatisch gingen mijn gedachten ook naar Ilias. Hij had ook een gemis gecreëerd in mijn leven. Het was altijd hij die me terug goedgezind kreeg. Ik moest terug denken aan mijn droom toen ik voor keuze stond. De vuurlijn tussen Ilias was lager dan de kant van Nassim. Zou het iets kunnen betekenen? Zuchtend ging ik op de eerste bank die ik tegen kwam zitten. Mijn komst in Nederland had me niet vooruit geholpen. Integendeel, ik was meer verward dan ooit.


    Ik zat nog steeds op de bank muziek te luisteren. Het liedje Could you love me that way- Nikke flores galde in mijn oren. Ik voelde me echt slecht door de onvoorziene reactie van Sana. Wat was haar bedoeling? Ach, ik moest me er niet te veel van aantrekken.

    Een kwartier later voelde ik een klopje op mijn rug. Ik stond meteen op en zag dat het Hasna en Sana waren. "Hier ben je dan. Waarom liep je zo weg?" riep Sana. Ik keek haar vragend aan. "Je jaagt me weg met je brutale beschuldigingen dan vraag je af waarom ik weg liep?" vroeg ik kwaad. "Meryam. We zijn nichtjes, we zijn familie en vriendinnen als we eens tegen elkaar uitvliegen dan hoef je er toch geen drama van te maken?." "Wel mooie vriendin en nicht ben je dan." antwoordde ik bot terug. "Je moest haar negeren liefie. Ze kan soms heel raar doen. Zo is ze nu eenmaal." zei Hasna. "Hou je bek man moet jij nou zeggen.." riep Sana meteen agressief. "Zie je, dat is wat ik bedoel. Maar ik negeer het, dan komt het allemaal weer goed." zei Hasna. "Meryam, kijk ik weet dat ik slecht bezig ben. Ik hoor me als een geboren moslima netjes te gedragen. Weet je, ik ben verschillende keren uitgegaan, chicha, overal jongens. Het werd na een tijd een gewoont. Een gewoonte van mij en Hasna. Zij is dat nu allemaal aan het afleren en ik niet. En ik ben trots op haar maar waarom kan ik het niet?" "Ow nu ben je wel heeeel egoïstisch." riep ik kwaad. Ze keek me verbaasd aan. "Waarom??" "Je vliegt tegen mij uit en omdat jouw zusje zich wilt verbeteren. En omdat jij het niet kan doe jij zo truttig?" "NEEN Meryam. Je bent tbarkallah perfect daarom dat ik het op jou afreageer!" "NEEEEN Sana ik ben niet perfect! Het is niet omdat ik vijf keer per dag bidt en hoofddoek draag dat ik perfect ben. Ik beluister nog muziek, bid soms niet op tijd, en andere zaken. Ik ben verliefd op Nassim. En ik voel me zo slecht. Heb het verpest tussen ons." veranderde ik van onderwerp. Ik denk dat het al een tijdje op mijn lever lag om het uit te spugen. "Rustig meid!" zei Hasna. "Maar ik hou van hem en ik mis hem. Ik wil mijn leven met hem delen. Maar ben ik wel zijn ware?" zei ik achter elkaar. "Kom, laten we iets gaan eten dan kan je ons meer vertellen over die Nassim van je." stelde Sana voor. Mijn woede tegenover haar verminderde in een fractie van een seconde.

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    801
    29-10-2009

    Waarom wordt deze niet afgemaakt?..

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Salaam dames, mijn excuses dat ik deze verhaal niet heb afgemaakt. Vanaf volgende week ga ik er mee verder.
    Ik ben momenteel bezig met een ander verhaal Number Two die reeds te lezen is op marokko.nl.
    Vanaf volgende week zal ik meer aandacht en tijd besteden aan Just You And Me. bedankt voor het geduld.

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    Hoihoi ik volg beide verhalen dus stop aub niet met number two
    ik ben een stille lezer en moet je even zeggen dat ik je verhalen TOP vind

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    572
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door hhv Bekijk reactie
    Hoihoi ik volg beide verhalen dus stop aub niet met number two
    ik ben een stille lezer en moet je even zeggen dat ik je verhalen TOP vind

    Oh super lief van je! <3 Ik ga sowieso verder met de beide verhalen. Bedankt voor je reactie.

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-10-2016

    Ga je ooit nog verder met dit verhaal?

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    25
    05-10-2016

    ??!?!???!?!???????!???!?????????