1. #1
    # Gebroken trots.

    Reacties
    297
    22-01-2007

    MVC Premium MVC Premium

    Dames met ervaring eerste auto.. Help!

    Hoi dames,

    Ik heb mijn rijbewijs al een halfjaar op zak, maar sindsdien miss maar 2 keertjes gereden met iemand naast me.
    Nu sta ik op het punt een auto te kopen, maar durf het niet. Ik heb moeite met het onthouden van wegen etc. Ben bang dat ik te angstig zal zijn om bijv. Verdwaald te raken of simpelweg om te parkeren. Echter wil ik juist om deze angst een auto nemen, omdat ik bang ben dat ik het helemaal ga verleren. Dames die hier ervaring mee hebben... Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Kochten jullie meteen een auto na je rijbewijs? Viel het mee of tegen qua rijden en financieel vlak??

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

    Groetjes,
    Sara
    Als je iets nieuws wilt beginnen, moet je het oude achter je laten.

  2. #2
    :)

    Reacties
    15.232
    01-05-2007

    Hoi Sara. Ik heb inmiddels bijna 8 jaar mijn rijbewijs.
    Aan het begin had ik echt angst voor parkeren. Vooral file parkeren als ik ergens moest zijn waar je alleen file kon parkeren kreeg ik serieus paniekaanvallen. Vooral als het langs de weg was.
    Heb een jaar gewacht met auto kopen. Reed wel veel in de auto van mijn broer en na 2 maanden stond ik er niet bij stil. Geen angst of paniekaanvallen etc. Je moet het vaker doen dan kom je er overheen.

    Financieel viel toen best tegen omdat ik nog studeerde. Nu alhamdouliAllah bevalt het prima kan niet zonder mijn auto!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ik had dat ook.. reed maar af en toe en dan alleen in auto van mijn vader. Maar k had altijd moeite met de koppeling..of teveel gas geven en koppeling oplaten komen. Auto viel wel eens uit etc. Parkeren kan ik ook niet hhaha. Alleen op makkelijke plekjes. Heb nu sinds een maandje mn eigen auto en in t begin was t echt wennen..maar juist door vaak te rijden leer je het. Ik rijd nu gwn relax en geen stress..soms geef k nog teveel gas en heb de koppeljng dan nog in maar ben gwn relax en niet gestresst.. gwn een autootje kopen want dan begin je echt auto te leren rijden..
    21-10-2009

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Goed dat je om deze reden een auto wilt kopen.
    Gewoon doen, durven anders komt er nooit wat van. Verdwalen? dat geef ik toe hhhhhhh. Dat zal zoiezi een paar keer gebeuren. MAAR? de navigatiesyteem zal je hoe dan ook op d plaats van bestemming leiden.
    Ik raad je aan om in het begin ook een tomtom te kopen. later ga je al die wegen waar je vaak komt allemaal onthouden.

  5. #5
    # Gebroken trots.

    Reacties
    297
    22-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Dames heel erg bedankt voor jullie reacties en advies. Heb inmiddels m'n auto anderhalve week, heb er twee x in gereden. Deze week ben ik van plan meer te gaan rijden. Hopen dat het allemaal wel mee zal vallen hihii.
    Als je iets nieuws wilt beginnen, moet je het oude achter je laten.