1. #31
    Verbannen

    Reacties
    1.469
    06-04-2015

    Citaat Geplaatst door Icoon Bekijk reactie
    Saudis zijn gemaakt en gekneed door zionisten ...(lawrence of arabia weetje nog). Het zijn enkel Zionisten onder vermomming niet zolang geleden geimplanteerd in de arabische wereld. Ze hebben maar 1 doel en dat is de Islam van binnenuit breken !!! en ze zijn aardig op weg !!!
    Ik veronderstel dat je met de islam de mohamedaase islam bedoelt

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door JongemanWoerden Bekijk reactie
    Noord,

    Oke,ik wist al een beetje dat je een damfan was..maar even over dat computers nog niet van mensen kunnen winnen...een paar maanden geleden schijnt zo'n computer erin geslaagd te zijn...of tenminste een team wetenschappers heeft een computer gebouwd die altijd wint of in ieder geval altijd in ieder geval gelijkspeelt...dus die damcomputer is er al...maar ....je kunt dus concluderen dat dammen eigenlijk moeilijker is dan schaken aangezien er allang een computer was die het van menselijke schakers kon winnen of zie ik het te simpel?

    JongemanWoerden,

    Ik zei al, ik weet het niet. Mijn eerste idee is om te zeggen:verkeerde conclusie.

    Hoe goed kun je fantaseren? Hoe goed kun je zetten "in het vooruit" zien? Hoe goed kun je rekenen?

    Ghoraba gaf een prachtige voorstelling weer van "de kunst van het schaken".
    Hij miskent echter dat hetzelfde geldt voor het dammen.

    Kijk nou eens naar de fysieke sporten. Is voetbal echt "beter" dan boksen?
    Is handbal "meer" sport dan waterpolo?

    Het gaat er toch om wat jou ligt? Waar je talent voor hebt?

    Toen ik op de middelbare school zat wilde er na verloop van tijd niemand meer met me dammen. Toen heb ik leren schaken. Ik wilde het spelletje spelen; dat wil zeggen: denksport.

    Joh, als je dammen leuk vindt, dam dan! En als je schaken leuk vindt, schaak dan! Het gaat er toch om wat je ligt en wat je leuk vindt?

    Maar wat vind jij van die sjeik?


    Noord
    Nothing works....

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door JongemanWoerden Bekijk reactie
    Noord,

    Oke,ik wist al een beetje dat je een damfan was..maar even over dat computers nog niet van mensen kunnen winnen...een paar maanden geleden schijnt zo'n computer erin geslaagd te zijn...of tenminste een team wetenschappers heeft een computer gebouwd die altijd wint of in ieder geval altijd in ieder geval gelijkspeelt...dus die damcomputer is er al...maar ....je kunt dus concluderen dat dammen eigenlijk moeilijker is dan schaken aangezien er allang een computer was die het van menselijke schakers kon winnen of zie ik het te simpel?

    JongemanWoerden,

    Maar dam je zelf? Of heb je meer met schaken?


    Noord
    Nothing works....

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Aurora. Bekijk reactie
    Altijd al willen leren schaken. #Shaikh māt

    Aurora,

    Nou, wat houdt je tegen?


    Noord
    Nothing works....

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    JongemanWoerden,

    Ik zei al, ik weet het niet. Mijn eerste idee is om te zeggen:verkeerde conclusie.

    Hoe goed kun je fantaseren? Hoe goed kun je zetten "in het vooruit" zien? Hoe goed kun je rekenen?

    Ghoraba gaf een prachtige voorstelling weer van "de kunst van het schaken".
    Hij miskent echter dat hetzelfde geldt voor het dammen.

    Kijk nou eens naar de fysieke sporten. Is voetbal echt "beter" dan boksen?
    Is handbal "meer" sport dan waterpolo?

    Het gaat er toch om wat jou ligt? Waar je talent voor hebt?

    Toen ik op de middelbare school zat wilde er na verloop van tijd niemand meer met me dammen. Toen heb ik leren schaken. Ik wilde het spelletje spelen; dat wil zeggen: denksport.

    Joh, als je dammen leuk vindt, dam dan! En als je schaken leuk vindt, schaak dan! Het gaat er toch om wat je ligt en wat je leuk vindt?

    Maar wat vind jij van die sjeik?


    Noord
    Ik dam sinds een paar weken af en toe...of eigenlijk maanden, vooral als app op mijn telefoon... bali checkers heet het..ken je het? Internationaal damspel op Playstore van Android ..of doe jij wedstrijd dammen in een club ofzo...

    Die sjeik moet dat zelf weten maar t lijkt me niet voor de hand liggen dat schaken echt heel veel kwaad kan..tenzij je er inderdaad 12 uur per dag mee bezig bent..dan kan het wel ten koste gaan van bepaalde dingen..misschien bedoelde die sjeik dat..

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door JongemanWoerden Bekijk reactie
    Noord,

    Oke,ik wist al een beetje dat je een damfan was..maar even over dat computers nog niet van mensen kunnen winnen...een paar maanden geleden schijnt zo'n computer erin geslaagd te zijn...of tenminste een team wetenschappers heeft een computer gebouwd die altijd wint of in ieder geval altijd in ieder geval gelijkspeelt...dus die damcomputer is er al...maar ....je kunt dus concluderen dat dammen eigenlijk moeilijker is dan schaken aangezien er allang een computer was die het van menselijke schakers kon winnen of zie ik het te simpel?

    JongemanWoerden,

    Kijk, dat is nou een mooi bericht. Waar kan ik meer info hierover vinden? Het zou echt een sensatie in de damsport zijn!

    Maar nog even over die sjeik: Schaken is haram.
    Wat vind jij? En is dammen (dan) ook haram?


    Noord
    Nothing works....

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    JongemanWoerden,

    Kijk, dat is nou een mooi bericht. Waar kan ik meer info hierover vinden? Het zou echt een sensatie in de damsport zijn!

    Maar nog even over die sjeik: Schaken is haram.
    Wat vind jij? En is dammen (dan) ook haram?


    Noord
    Ik zag het op een nieuwssite...ik weet even niet meer welke...maar dat heb jij dus gemist? Ik zal even kijken of ik het terug kan vinden

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Het is niet deze:

    http://www.nu.nl/internet/1162966/ca...mcomputer.html

    Het bericht dat ik heb gezien was van afgelopen jaar nog..

    Het bericht van de link gaat wel om een onverslaanbare damcomputer maar dan de 'angelsaksische versie' .

    Ik speel trouwens Russisch dammen...ken je wel zeker

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door JongemanWoerden Bekijk reactie
    Ik dam sinds een paar weken af en toe...of eigenlijk maanden, vooral als app op mijn telefoon... bali checkers heet het..ken je het? Internationaal damspel op Playstore van Android ..of doe jij wedstrijd dammen in een club ofzo...

    Die sjeik moet dat zelf weten maar t lijkt me niet voor de hand liggen dat schaken echt heel veel kwaad kan..tenzij je er inderdaad 12 uur per dag mee bezig bent..dan kan het wel ten koste gaan van bepaalde dingen..misschien bedoelde die sjeik dat..

    JongemanWoerden,

    "Bali checkers" ken ik niet. Ik speel bij een club, speel mee tegen andere clubs, speel ook wel online maar dat is op de één of andere manier minder leuk.

    Maar wil je jezelf een beetje trainen? Kijk op de site van de Nederlandse Dambond! Of: http://dammentor.damz.nl/Themes.aspx
    Leuk man!


    Noord
    Nothing works....

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    2.485
    08-06-2013

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    JongemanWoerden,

    Kijk, dat is nou een mooi bericht. Waar kan ik meer info hierover vinden? Het zou echt een sensatie in de damsport zijn!

    Maar nog even over die sjeik: Schaken is haram.
    Wat vind jij? En is dammen (dan) ook haram?


    Noord
    Abu Darda reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “That which Allah has declared lawful in his book is lawful, and that which he has declared unlawful is unlawful. Whatever he has remained silent upon is pardonable for you, so accept the pardon from Allah. Verily, Allah is never forgetful.” Then the Prophet recited the verse, “And your Lord is not forgetful.” (19:64)

    Source: Sunan al-Dāraquṭnī 1821, Grade: Sahih (authentic) according to Al-Albani
    -
    14.42
    And never think that Allah is unaware of what the wrongdoers do. He only delays them for a Day when eyes will stare [in horror].

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door citroenschijfje Bekijk reactie
    -
    Er staat dus dat als er over een bepaalde zaak geen uitspraak wordt gedaan in de Koran dat is ( in principe?) toegestaan is begrijp ik..

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    10
    25-12-2015

    Helemaal leip

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    3.734
    09-06-2014

    Ik kom trouwens ook dit stukje tegen op http://www.dammentegencomputer.com/:

    " Onderzoekers aan de universiteit van Alberta (Canada) zijn er in geslaagd om een onverslaanbare damcomputer te ontwikkelen. Volgens hen zijn bij het damspel in totaal 500 miljard miljard verschillende zetten mogelijk. Hun programma Chinook analyseert alleen winnende zetten, waardoor hij veel vlugger kan rekenen dan andere damcomputers. Dankzij de superieure rekensnelheid die onze technologie met zich mee brengt is deze damcomputer dus onverslaanbaar geworden "

    Weet niet of het om hetzelfde bericht gaat..kan het nergens anders terugvinden maar is volgens mij wel recenter

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.485
    08-06-2013

    Citaat Geplaatst door JongemanWoerden Bekijk reactie
    Er staat dus dat als er over een bepaalde zaak geen uitspraak wordt gedaan in de Koran dat is ( in principe?) toegestaan is begrijp ik..
    Toegestaan maar afhankelijk van allerlei factoren kan iets sterk aanbevolen worden of juist sterk afgeraden (makrouh)
    14.42
    And never think that Allah is unaware of what the wrongdoers do. He only delays them for a Day when eyes will stare [in horror].

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.485
    08-06-2013

    Hier heb je duidelijke ahadith:

    Abu Dawood (4938) narrated from Abu Moosa al-Ash’ari that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever plays dice has disobeyed Allaah and His Messenger.” (Classed as saheeh by al-Albaani inSaheeh Abi Dawood, 4129)*
    Muslim (2260) narrated that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever plays dice is like one who has dipped his hand in the flesh and blood of a pig.
    Verdere uitleg: http://islamqa.info/en/14095
    14.42
    And never think that Allah is unaware of what the wrongdoers do. He only delays them for a Day when eyes will stare [in horror].