1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-01-2016

    The path of moonlight

    Proloog

    Wanneer de onschuldige Yasmine haar VWO diploma behaald samen met haar beste vriendin. Boeken de ouders van Yasmine en Nafissa een niet weten vlucht voor 2 volle weken in de tropen.Waar geen enkel mens zich zou bevinden. Maar dat blijkt. Na hun laatste schooldag lopen ze samen hand in hand naar huis waar er een klein feestje gevierd zou worden. Yasmine komt uit een rijk gezin. Alleen op de school van Yasmine wisten de leerlingen daar niks van. Yasmine hield het graag voor zich. Het was een erg mooie meisje. Yasmine had blonde pijpen krullen tot aan haar onderrug. Nafissa daarin tegen had blond lang golvend haar. De verassing werd verteld. waarna zij schreeuwend en joelend hun koffers vulde.Enkele dagen daarna was het tijd. Ze werden gebracht door de broers van de meisjes. Na in het vliegtuig gestapt te zijn begint de vakantie van de meiden dachten ze. Na enkele uren viel ik in slaap. Ik werd ontwaakt van mijn slaap door Nafissa. Een beetje boos vroeg ik haar wat er was. Ze zei me kijk over 2 minuten naar rechts. Ik deed wat er mij gevraagd werd. Ik stond op het punt om te draaien. Tot dat 2 ogen prikten in mijn rug. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik keek Nafissa met een trillende boven lip aan. Yassir en Anouar? Hoe komen die 2 aan de tropen? Ik dacht dat zij meer van het uitgaans leven hielden. Yassir en Anouar zaten bij ons in de klas. Het waren 2 jongens waar iedereen mee om wilden gaan. Ze zagen er beide echt heel goed uit. Alleen ik en Nafissa deden afstandelijk. Wij gingen er van uit dat elke jongen een slechte bedoeling had . Dat is zeker geen goede instelling maar toch dachten wij zo. Anouar en yassir toonden ook nooit interesse in de meiden die daar wel om vroegen. Yassir sprak mij toch altijd het meest aan van de 2. Op een gegeven moment ging de vliegtuig langzaam zakken. Na de hele vliegtuig gebeurtenis werden we door een open taxi naar ons hotel gebracht. Ik kon mijn ogen niet geloven was dit echt, dit hele eiland? Het viel mij op dat het hotel een Marokaanse naam had genaamd Al hidaya. We werden gebracht door een van de medewerkers naar ons hotelkamer. Ik opende de deur en de kamer leek wel magisch. Nafissa riep dat we moesten op schieten. Dus we deden snel een strand jurkje aan met daar onder bad kledij. We zagen er beide best goed uit moest ik eerlijk bekennen. We waren klaar om te gaan. We opende de deur en ik kon niet geloven wie daar stond.,..

    Hallo lieve mensjes dit is mijn eerste verhaal, ik hoop dat het jullie interesse trekt. voor kritiek en veranderingen kan je gewoon aan geven. Voor een vervolg graag een reactie. Bye lieve lezertjes

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    168
    04-05-2013

    Nice, ga door
    C A R P E - D I E M

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-01-2016

    Dankjewell lieverddd

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-01-2016

    We zagen er beide best goed uit moest ik eerlijk bekennen. We waren klaar om te gaan. We opende de deur en ik kon niet geloven wie daar stond.,..

    Er stonden twee gedaanten te leunen op een muurtje tegen over mijn deur. Anouar en Yassir, ik kon het serieus niet geloven. We stonden met zijn alle elkaar schaapachtig aan te kijken. Snel liepen we door onze ogen vestigend op de grond maakten we ongelofelijke stappen. Lopend naar de strand waren we best stil, als er een mens was op de wereld die niet tegen stilte kon, was Nafissa dat wel.`Yasmine heb jij zojuist hetzelfde gezien als ik`. `Nafissa laten we gewoon van deze twee weken genieten`. Nafissa mompelde iets dat leek op genieten met het geen wat ons ongelukkig maakt. Nog even en dan waren we er, de strand was letterlijk tegen over het hotel. We pakten elkaars hand en het beloofde een mooie vakantie te worden.`Yas beloof je me dat je altijd bij me blijft?`. Ik vond het best apart dat zij me dat ineens vroeg. Maar het liet me koud.`Naf? Dat is geen vraag, het antwoord weet je geloof ik wel`. Na 3 uurtjes te liggen baden, vonden we het tijd om naar huis te gaan en de avond in te gaan. We namen de taxi naar huis toe. Thuis aangekomen. Maakten we ons klaar en liepen we tegen het lekkere warme windje een strand huisje in. En ja hoor ze zaten daar weer, maar dit keer maakten we er grappen over.`Nafissa volgens mij hebben we ons navigatie nog aan staan`. En zo gingen we maar verder. We hadden het erg naar ons plezier tot dat ik zie dat er twee nachtmerries te voor schijn komen. `Ja?` zeiden ik en Nafissa tegelijkertijd. `Lang niet gezien hea?` Zei Yassir. `Ik heb je nog nooit gezien hoor` zei Nafissa. Stiekem durfde ik eigenlijk helemaal niet te praten tegen De Yassir al Amiri. Maar ik vertikte het om mijn gevoelens tegen over een gevoelloos iemand te vertonen.`Proberen jullie nou harteloos te vertonen tegen ons`.Waarop hij ons op een hardere volume zei. Alsof hij het over wat bijzonders had. Wat ik eigenlijk wel vond. `Zijn jullie klaar? Zo ja dan kun je weer op je verleden plek gaan zitten`. `Dan proberen wij ook wat van jullie toekomst te maken , fijne avond`. En zo liepen ze met hun dure Armani pakken met volle borst op hun plek.`Yas, denk jij wat ik denk?`. Ik wist precies wat ze dacht maar ik stelde haar gerust en zei haar dat het een misvatting was. We hadden ons aangemeld voor een stage plek in een bedrijf waar de beheerder van de bedrijf een man was van marokaanse afkomst met hetzelfde achternaam als die van yassir en Anouar.Yassir en Anouar waren familie van elkaar. Via via hebben wij ook vaak gehoord dat Yassir`s vader een bedrijf had genaamd Al Amri. De volgende vakantie dagen ging als volgt, stranden,baden, genieten. Kortom het was een droom vakantie. Jammer genoeg moesten we terug naar de realiteit: Nederland. Nadat we de taxi pakten naar Schiphol. En het hele vliegtuig gebeurtenis afgerond hadden. Stapten we met moeite in de vliegtuig. Na 6 uur stonden we op begane grond. Waarop de vader van Nafissa ons op hield. We vertelden dat het een onvergetelijke reis was. Thuis aangekomen en bij gepraat te hebben liep ik richting mijn kamer. Het eerst waar ik mijn ogen op richtte was het brief op mijn bed. Ik liep er rustig op af en pakte het bij de hand, met een hart dat over uren maakte. Afzender Yassir Al amiri. Ik had het helemaal niet door ik las er gauw over heen. Tot dat ik weer mijn ogen richtte op de afzender YASSIR AL AMIR? Ik dacht dat ik was flauw gevallen. Ik mocht maandag voor een gesprek komen. Het was direct afgelopen voor mij. Al die jaren school voor niks? Ik moest perse een stage plek hebben.

    Excuses voor het latere vervolg!!! Ik ben erg druk met school ik hoop dat jullie er wat van vinden!! Reagereennn

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-01-2016

    Ik mocht maandag voor een gesprek komen. Het was direct afgelopen voor mij. Al die jaren school voor niks? Ik moest perse een stage plek hebben.

    Vandaag zal het gebeuren, vandaag laat ik me spreken met Yassir, Met een terug getrokken gevoel loop ik richting mijn kledingkast. Niet wetend wat ik gepakt heb, kam ik mijn haar. Na mijn ritueel voldaan te hebben, pak ik mijn sleutels en ren ik zonder ontbijt weg. Aangekomen op de plek waar het zal gebeuren voel ik mijn bovenbeen lichtelijk trillen. Met mijn borstkast vooruit loop ik de ingang in. Snel vraag ik aan de balie waar de heer Amiri zich bevindt. Rustig wijst ze me de weg. Trillend sta ik voor zijn deur. Rustig open in de deur hopend dat hij het toch niet is. Tevergeefs , toch zit hij strak in pak achter zijn bureau. Yassir:'Niet gedacht om even te kloppen?". Ik:"Achh, waarom zou ik?'. Mijn benen trilden zo erg in de hoop dat hij dat niet ziet. Yassir:'Kom zitten voordat je nog door je benen breekt". Owh wat een ellendeling ben ik ook. Ik:"Owh ik heb het een beetje koud'. Yassir" Het is hier harstikke warm hoor" zei hij bespottend. Hij schoof de stoel tegen over hem naar voren. Ik liep rustig naar voren en zette me rustig neer op de stoel. Ongemakkelijk keek ik in zijn ogen. Ik voelde mijn onderbuik lichtelijk zweven. Wat is er mis met mij? Waarom voel ik dit.. Hij bleef mij strak aankijken. Ik:'Waarom kijk je zo!" riep ik hem boos na. Yassir:' Owh vind ik leuk." zei hij droog. Owh god waar ben ik aan begonnen. Horen dit soort gesprekken wel zo te gaan. Yassir:Ïk zie je morgen om half 8 precies hier". Verstijfd kijk ik hem aan. Hij drukt mij een paar papiertjes in mijn handen en verlaat zijn kantoor. Waarop ik hem rustig achter na loop. Mijn telefoon gaat af en verschrikt neem ik op. Nafissa:"Yasmine, ik sta beneden ik heb spoedig je auto nodig." Ik:"Wat. hoe moet ik naar huis toe dan?" Nafissa:' Ach meid, doe niet zo lui en neem dit keer je benen. Het is hartstikke dichtbij je huis." Ze had gelijk ik moet maar een keertje lopen. Snel ren ik naar beneden en geef de sleutels af. Gek genoeg zie ik Yassir beneden nog zitten. En verlaat het bedrijf wanneer ik de deur uit ben. Rustig loop ik de hoek om. Ik schrik van het geluid van een harde sportauto dat zich naast mij vestigd, "Stap in" hoor ik. Ik kijk naast me en zie Yassir zitten in zijn auto. "Stap in" zegt hij weer. Ik voelde me gedwongen en stapte in. Vlug kijkt hij mij aan en zegt" Dames lopen niet rond dit tijdstip op straat". Ik:"Dat hoef jij niet tegen mij te zeggen". Yassir:"Jawel dat moet ik wel". Na een lange stilte zet hij mij thuis af. Moeizaam bedankte ik hem voor dit ritje.


    Sorry voor dit trage deel. Ik heb het op dit moment erg druk. Ik zal proberen sneller een vervolg te maken!! mijn excuses. Love voor jullieee

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-01-2016

    Ik voelde me gedwongen en stapte in. Vlug kijkt hij mij aan en zegt" Dames lopen niet rond dit tijdstip op straat". Ik:"Dat hoef jij niet tegen mij te zeggen". Yassir:"Jawel dat moet ik wel". Na een lange stilte zet hij mij thuis af. Moeizaam bedankte ik hem voor dit ritje.

    Eenmaal de deur geopend rook ik de heerlijke geur van het etenswaar dat mijn moeder gemaakt had voor mij. Mijn moeder begroette me met een kus en vroeg daarna hoe het was. Ik zei haar dat het wel iets voor mij was, stiekem loog ik tegen haar. Ik kan moeilijk de waarheid vertellen. Na het heerlijke eten opgepeuzeld te hebben loop ik per direct naar boven. Ik voelde me erg zwakjes en liet mij vallen op mijn bed. Enkele minuutjes daarna val ik een diepe slaap.

    De volgende ochtend kleed ik mij snel om en laat mijn haar in een kapperszaak doen. Vervolgens haal ik mijn auto op bij Nafissa en rijdt snel naar werk. Een bekrompen gevoel bekruipt mij bij het zien van Yassir. Met mijn hakken tikkend op de grond loop ik de lift in.Net voordat hij dicht gaat zie ik een mannelijke arm tussen de lift steken. Waardoor hij automatisch weer open ging. Zenuwachtig wacht ik op het gedaanten dat zich verschijnt. Yassir;'Een hele goede morgen'. Ik;'Goedemorgen'. Verstijfd van schrik probeer ik niet te bewegen. Gelukkig is het lift rit snel gegaan en openen de lift deuren weer. Snel loop ik door naar mijn kantoor dat zich bevindt net achter die van hem. Ik hoorde een luide kreet vanuit zijn kantoor. Nieuwsgierig open ik zijn deur. Ik zie de balie vrouw op zijn bureau leunen. En hij staat met zijn rug tegen over haar strak uit het raam te kijken. Owh wat een mannelijke pose is dat toch dacht ik stiekem. Snel doe ik de deur weer dicht. En denk ontsnapt te zijn. Yassir; Kom maar terug'. Verschrikt draai ik mij om en loop weer terug. Ik;Ja'. Yassir;'Wat bezield jou zomaar mijn kantoor in te stappen? En zonder pardon weer weg te gaan'. Ik voelde mij zwaar gepakt. Ik;Ik ik..'. Yassir;'Kim je hebt je werk gedaan verlaat mijn kantoor maar even, ik heb een belangrijk gesprek aan te gaan'. Lachend verlaat zij zijn kantoor, waarop yassir haar een snelle glimlach schenkt. Niet wetend wat ik moet zeggen sta ik hem bang aan te kijken. Yassir;'Heb je de papieren wel gelezen? Die ik je gister heb mee gegeven'. Wat stom dat heb ik niet eens gedaan. Yassir;'Nee dus, wat een motivatie ook. Je zal het lang vol houden hier'. Zei hij bespottend. En dat was voor mij het nippertje. Ik pakte het glas met water op zijn bureau en gooide het zonder pardon op hem. Niet wetend wat ik heb gedaan van woede zeg ik hem;'Je hebt gelijk volhouden ga ik niet! Want dit is mijn laatste dag hier en met jou!'. Snel pakt mij strak om mijn pols.

    Vervolgjeee ,,, laat me weten wat jullie ervan vinden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-05-2016

    Gaat dit niet door?

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    3
    08-07-2016

    Notif! Ga door meit

Tags voor deze discussie