1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14.461
    05-06-2005

    Als iemand je slecht behandeld

    Als iemand je het leven heeft zuur gemaakt en je zo slecht behandeld heeft , wat zou jij doen met die persoon in kwestie?
    1. Zou je wraak willen nemen en pas rusten als je hem of haar helemaal kapot hebt gemaakt . Dus hem of haar datgene laten voelen wat jij gevoeld hebt.
    2. Of zou je het vergeten en het aan Allah over laten. Want er is nog een dag des oordeels .

    Vaak handel je uit emoties. Wanneer de gevoelens gepaard gaan met haat en afschuw ga je verkeerd handelen. En wil je dat die persoon gaat boeten.

    Ik geloof in de gezegde: Wat je een ander aandoet, zal ook jou overkomen .
    Allah is enough for me.

  2. #2
    it's all exclusive

    Reacties
    3.261
    28-05-2006

    Karma bestaat niet in de islam, dat is voor hindoes.
    Speak up if you have questions or concerns. If you still don't understand, ask again

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    14.461
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door SpeakUp Bekijk reactie
    Karma bestaat niet in de islam, dat is voor hindoes.
    wel dat die persoon het terug zal krijgen . Is het niet in dit leven dan in het hiernamaals .
    Allah is enough for me.

  4. #4
    Offline

    Reacties
    483
    01-11-2009

    Optie 2, ik hou er niet van om anderen (bewust) te kwetsen. Ik ga door met mijn leven en focus me op mijzelf.
    Gone with the wind. The sea took me. Because it's the only place nobody owns.

  5. #5
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Ik zou proberen om het los te laten en stiekem hopen dat hij/zij het inderdaad ook ooit zal voelen
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Bij karma doe de r weg en zet er de woorden toedien toedaan.

    Laat het maar aan Allah over. Alleen hoop ik dat het niet om een ex vriendje gaat.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    14.461
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Vergeven, vergeten en doorgaan. Je geluk ligt in je eigen handen. Je wordt slecht behandeld omdat je het zelf toelaat. Jij bepaalt hoe iemand jouw behandelt.
    dus je wordt slecht behandeld omdat je het zelf toelaat . Dus wanneer iemand zo oprecht en goedhartig is , laat die persoon het toe om slecht behandeld te worden .
    Allah is enough for me.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    14.461
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Bij karma doe de r weg en zet er de woorden toedien toedaan.

    Laat het maar aan Allah over. Alleen hoop ik dat het niet om een ex vriendje gaat.
    toedien toedaan klinkt wellicht beter, maar dat maakt nu verder niet uit. Ik ben gewoon benieuwd naar de reacties, hoe men hierover denkt en hoe men hiermee omgaat, mocht zich zo een situatie zich voordoen.
    Allah is enough for me.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door GroenOog20 Bekijk reactie
    dus je wordt slecht behandeld omdat je het zelf toelaat . Dus wanneer iemand zo oprecht en goedhartig is , laat die persoon het toe om slecht behandeld te worden .
    Maw het logica van mgarba je moet hard zijn wil je geen lastig leventje hebben. Dat is allesbehalve van de islam als iemand goed is moet je hem gelijk behandelen en ni vertrappen en denken dat degene dom of naief is. Gataar volkje.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    14.461
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Ja want de optie afstand nemen blijft altijd bestaan.
    Makkeljjk gezegd dan gedaan. Dat hangt uiteraard af van de situatie
    Allah is enough for me.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door jaguarr Bekijk reactie
    Ja want de optie afstand nemen blijft altijd bestaan.
    En wat als je zo'n broer hebt ga je de familiebanden breken?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.878
    27-03-2014

    Citaat Geplaatst door GroenOog20 Bekijk reactie
    Als iemand je het leven heeft zuur gemaakt en je zo slecht behandeld heeft , wat zou jij doen met die persoon in kwestie?
    1. Zou je wraak willen nemen en pas rusten als je hem of haar helemaal kapot hebt gemaakt . Dus hem of haar datgene laten voelen wat jij gevoeld hebt.
    2. Of zou je het vergeten en het aan Allah over laten. Want er is nog een dag des oordeels .

    Vaak handel je uit emoties. Wanneer de gevoelens gepaard gaan met haat en afschuw ga je verkeerd handelen. En wil je dat die persoon gaat boeten.

    Ik geloof in de gezegde: Wat je een ander aandoet, zal ook jou overkomen .Karma is een bitch!
    De beste wraak is niks doen en succes boeken in je leven en het aan Allah overlaten.Zijn bestraffing is vele malen erger dan wraak dan ben je geen haar beter.Er is niks erger dan onrecht en je wilt wraak maar je bereikt er niks mee.Nooit komt een onrechtpleger weg met hetgeen wat men verricht heeft.Allaah ontgaat niks.Ik kies altijd voor geen wraak nemen en wallaahi keer op keer heb ik bestraffing gezien.Degene die je onrecht aandoet krijgt het terug.

  13. #13
    it's all exclusive

    Reacties
    3.261
    28-05-2006

    Karma is what Goes around comes around en reïncarnatie, maar bij ons is alles met de wil van Allah, en als hij niet wil dat jou iets overkomt dan kan hij dat voorkomen zelfs als jij een andere wel iets hebt aangedaan. Bij Karma is dat niet het geval.
    Speak up if you have questions or concerns. If you still don't understand, ask again

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    282
    08-10-2013

    Lih fet met. Kortom verleden bij t verleden laten... focus op de toekomst

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    86
    18-04-2012

    Kzou diegene nooit vergeven maar ook niet terugpakken ,