1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3
    11-11-2015

    Halalboekhouder

    Op zoek naar een goede boekhouder die je tevens ook de islamitische wetgeving in acht neemt? Zoek dan niet verder!

    Wij zijn uniek in de zin dat ons kantoor geen regulier administratiekantoor is. Het zal misschien vreemd in de oren klinken maar wij hebben een bedrijfsvoering die halal is. Nou hoor ik je al denken: wat heeft het begrip halal te maken met de financiële administratie? Een behoorlijk groot gedeelte. Immers weet vrijwel iedereen dat rente verboden is verklaard door het islamitische geloof. Wat minder mensen weten is dat ook het noteren van rente (door bijv. een boekhouder) ook behoort tot het verboden gebied. Concreet houd dit in dat wij ons aan bepaalde regels houden en restricties in acht moeten nemen. Zo werken wij niet met rente, en eisen ditzelfde van onze klanten.

    Wij bieden de volgende diensten aan:

    - Boekhouding/Financiële administratie
    - Salarisadministratie
    - Belastingaangiftes
    - Fiscaal advies
    - Startersadvies


    PM voor meer informatie

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    19
    31-07-2015

    Wat zijn de tarieven als ik vragen mag?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door Halalboekhouder Bekijk reactie
    Op zoek naar een goede boekhouder die je tevens ook de islamitische wetgeving in acht neemt? Zoek dan niet verder!

    Wij zijn uniek in de zin dat ons kantoor geen regulier administratiekantoor is. Het zal misschien vreemd in de oren klinken maar wij hebben een bedrijfsvoering die halal is. Nou hoor ik je al denken: wat heeft het begrip halal te maken met de financiële administratie? Een behoorlijk groot gedeelte. Immers weet vrijwel iedereen dat rente verboden is verklaard door het islamitische geloof. Wat minder mensen weten is dat ook het noteren van rente (door bijv. een boekhouder) ook behoort tot het verboden gebied. Concreet houd dit in dat wij ons aan bepaalde regels houden en restricties in acht moeten nemen. Zo werken wij niet met rente, en eisen ditzelfde van onze klanten.

    Wij bieden de volgende diensten aan:

    - Boekhouding/Financiële administratie
    - Salarisadministratie
    - Belastingaangiftes
    - Fiscaal advies
    - Startersadvies


    PM voor meer informatie
    Ik volg je niet meer, het noteren van rente?

    Wat heeft dit met een administratie te maken?

    En als je rente betaald, dan ben je toch verplicht deze kostenpost ook te vermelden?
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.