1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-11-2015

    Ik zou zo een film van je verhaal kunnen maken

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    57
    05-05-2014

    Ga gauw verder

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    30
    14-11-2015

    Komaan!!! We willen een vervolgje

  4. #64
    Zirgytje

    Reacties
    369
    11-11-2012

    Komaan een verhaal !! Plzzzzzz

    “Wees geduldig, voorwaar, de Belofte van Allah is waarachtig. En laat je niet provoceren door degenen die niet overtuigd zijn.”

    (Soerat ar-Roem: 60)


  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    60
    08-05-2013

    Terwijl zakaria met mijn broer zat te praten, deden Melissa en ik een schietgebedje. We hadden beidde geen idee hoe dit zou aflopen, al hoewel ik altijd een hele goede band met mijn broer had en hij altijd aan mijn kant stond, stonden tegelijkertijd te veel mensen rechttegenover mij. We zaten bij elkaar op de bank, onze ogen gericht op de tv maar onze gedachten ver weg. Hoe zou het aflopen? Zouden ze ruzie krijgen? Ze kenden elkaar van de sportschool van vroeger, waren geen vrienden maar ook geen vijanden. Ik belde mijn schoonzus op, die was net als ons aan het wachten.
    Na een paar uur van stress belde mijn broer mij op. Hij vertelde mij dat hij net afscheid had genomen van zakaria en dat hij onderweg was om met papa te praten. Zakaria was onderweg naar zijn eigen ouders om hun tot inkeer te brengen, want vooral zijn moeder was overduidelijk. Zij kon niet begrijpen waarom haar zoons zo aan mij vastgeklampt zaten, er moest meer aan de hand zijn, iets met hogere macht. Melissa en malika maakten steeds grappen erover:" Noortje wist niet dat je van de hocus pocus was", zeiden ze dan.
    Ik vond dat beledigend. Begreep haar wel dat ze mij niet mocht, maar komaan voodoo?

    Daar zaten we dan weer in de stress. Ik besloot een van mijn zussen te bellen, ik hoorde aan haar stem dat ze heel boos was, ik had problemen gecreëerd voor onze andere zus wiens man familie van Kemal is. Haar schoonfamilie namen haar alles kwalijk en zo kreeg ze ook met mijn zwager ruzie in huis. Ja allemaal dankzij mij, ik had met Kemal moeten eindigen dan was alles goed gekomen maar in plaats daarvan bezorgde ik iedereen rode gezichten. Dat ik san doodongelukkig zou worden was bijzaak, ik moest iedereen plezieren. Nu ik voor mijn eigen geluk koos, werd ik verbannen.
    Al met al mocht zij van haar man geen contact meer met mij, zij ging daarmee akkoord want een zusje uit je leven bannen was makkelijker dan een kerel de waarheid vertellen.
    Gek genoeg deed het mij niet veel, eentje minder zoals Melissa altijd zegt.
    Ook mijn andere zus deed kortaf door de telefoon en wenste ook geen contact meer. Dat waren er nu twee.
    " donder op met hun Noortje, ik ben je zus en niemand zal ons ooit uit elkaar halen", zei Melissa en gaf mij een dikke knuffel.
    Ja dat was waar, Melissa was ook mijn zus, weliswaar niet van dezelfde ouders maar ze was meer zus dan mijn echte zus. Iemand die eerlijk was, altijd tijd voor je had, zichzelf wegcijferde voor een ander, altijd klaarstond, Melissa had een hart van goud. We kenden elkaar al van jongsafaan en ik kan mij geen ruzie herinneren. Altijd was ze vrolijk, spontaan, lief en een ongelooflijk goed mens.
    Dat deed mij goed, Melissa was in mijn leven een verademing.

    Mijn broer kwam in de avond langs, ik zag aan zijn gezicht dat het niet positief was. Papa zou ook hem vervloeken als hij nog contact met mij zou hebben. Mensen in de wijk zeggen dat ik ben weggelopen om bij een getrouwde man te zijn, zo zou arme Kemal die mij op handen droeg bedonderd zijn door mij.
    Papa trok het zich heel erg naar zich toe en ging niet meer naar buiten, ook zijn rituele bezoekjes aan de moskee bleven uit. Hij had het gevoel alsof iedereen over hem sprak. Zo gaat dat binnen onze Marokkaanse gemeenschap.
    Ik bedankte mijn broer voor zijn inzet, hij omhelsde mij en zei dat zakaria een goede jongen was en dat ik zijn zegen had. Dat voelde goed, eindelijk wat positiefs.

    Zakaria belde mij laat in de avond, ook hij werd voor blok gezet of ik of zijn ouders. Toen hij voor mij koos barstte zijn moeder in tranen uit, ze wilde hem niet kwijt maar zag ook in dat het dreigde te gebeuren als ze tegengas gaf. Na een moeizaam gesprek gingen de akkoord, al hoewel ze niet geloofden in een happy ending. Was dat positief? Ik weet het niet. Er gebeurde zoveel in mijn leven, teveel dat ik niet alles kon verwerken.
    Ik woonde bij Melissa en zag vanuit het raam onze voordeur, dat deed veel pijn. Ik zag vaak mijn zussen met hun kinderen aanbellen, mijn vader vluchtig boodschappen doen met de auto om weinig gezien te worden. Ik mistte vooral mijn nichtjes en neefjes, ze kwamen op een zondag altijd mijn kamer binnengestormd. Mijn nichtjes voor make up en neefjes voor snoep. Ik paste vaak op ze, dat vonden ze geweldig. Ik nam ze dan mee naar de bioscoop en na afloop naar de Mac, uiteraard bezochten we daarna de ijswinkel. Ze smeekten altijd hun ouders of ze mochten blijven slapen, dan zette ik paar matrassen op de grond, met veel dekens, snoep en chips kijkend naar een filpmje, na een half uur was de helft in slaap gevallen. Ik had een WE gekocht waar mijn neefjes op mochten spelen, mijn nichtjes mochten dan mijn jurkjes aan met hoge pumps, ik maakte hun gezichten op en deed hun haren in model, dan zette ik muziek op en gingen ze zogenaamd de catwalk op. Ja dat waren leuke momenten, ze waren liever bij mij dan bij hun ouders. Ook werd ik vaak stiekem gebeld door ze of ze astublieft de volgende dag mochten komen. Ze waren gek op mij en ik op hun.
    " ik wil zulke mooie haren als jij tante nootje", zei mij nichtje altijd. Ik was haar tante nootje, haar tante die geband werd uit de familie omdat ze niet ongelukkig wilde eindigen met iemand.
    Voor mij was er geen plek in dat huis.

    Farid belde mij ineens op. Hij nodigde mij uit om naar marakech te komen. Ik moest een paar keer slikken. Snel corrigeerde hij lachend zichzelf, hij zou een groot verjaardag feest geven en wilde al zijn vrienden uitnodigen, zakaria voorop. Reda en monja zouden ook komen en Melissa was ook welkom. Terwijl ik met hem sprak keek ik Melissa aan, die had geen idee dat ik met Farid in gesprek was. Vanaf de eerste keer dat ze Farid zag in Spanje was ze compleet verliefd en dat was ook wederzijds. Ze had het hele tijd over hem, zelfs haar moeder was gecharmeerd van hem. De avond dat ik met zakaria ging praten op het strand, kwamen ze Farid tegen, ze gingen samen eten, de centro in en stukje varen met zijn jacht.
    " Noortje die gast is zo onwijs leuk, niet normaal", zei Melissa toen ze na mij thuis kwam. Haar moeder vond hem een echte entertainer, ja zo was Farid. Hij was een echte heer, wist hoe hij vrouwen op handen moest dragen, alsof hij en redouane les hebben gehad van dezelfde leraar.
    Ik hing op en keek Melissa lachend aan, ze keek mij met grote ogen aan.
    " Farid"? Vroeg ze met glinsterende ogen. Ze bleef smeken of ik meewilde, want ze sprak hem een dag ervoor en beloofde te gaan.
    Ik kon haar niks beloven, ik zat met andere dingen aan mijn hoofd dan dat ik gezellig met Farid zijn kaarsjes zou uitblazen. Ze smeekte mij de hele dag door, uiteindelijk zei ik ja.

    Tot de dag van vandaag heb ik enorme spijt. Als ik zou hebben geweten wat er allemaal
    Zou gebeuren was ik daar nooit gegaan. Ik leef dagelijks met schuldgevoelens en herleef iedere avond de gebeurtenis. Nooit gedacht dat een avond mijn hele leven op zijn kop zou zetten. Als ik de tijd kon terugdraaien had ik dat gedaan, helaas als iets voorgeschreven is om te gebeuren gebeurt het. De pijn in mijn hart voel ik dagelijks.

  6. #66
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ga door meid.

  7. #67
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Je schrijft zo goed!

  8. #68
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Up, ik vind dit echt een top verhaal en vreselijk voor je..

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    195
    15-08-2011

    Op aanraden van een vriendin heb ik dit verhaal gelezen, wat een prachtig verhaal, ook de manier hoe alkes zo mooi beschreven word.


    Ga asjeblieft verder , ben een een echte fan geworden

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    1.010
    14-04-2012

    Wat ben jij goor.

    Geen geloof walou. Schaamteloos naar bed met getrouwde man. Nu met ze broer. Je leeft van list en bedrog. Zelfs tegen je eigen familie en het ergste van alles je bloed eigen ouders.

    Je denkt dat je goed bezig bent, maar je bent zwaar van het padje af. Deze wereld is slechts een illusie denk je daar weleens aan?

    Je leeft geen waardig bestaan. Je leeft voor je lusten. Je springt van de ene lust naar de andere. Je bent volledig in de ban van je lusten.

    Moge Allah jouw leiden, want je bent heel, heel ver hen. Wij leven niet voor altijd, dit bovenstaande verhaal zal een enorme bron van spijt voor je zijn in het graf.......

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    1
    28-11-2015

    Citaat Geplaatst door bones Bekijk reactie
    Wat ben jij goor.

    Geen geloof walou. Schaamteloos naar bed met getrouwde man. Nu met ze broer. Je leeft van list en bedrog. Zelfs tegen je eigen familie en het ergste van alles je bloed eigen ouders.

    Je denkt dat je goed bezig bent, maar je bent zwaar van het padje af. Deze wereld is slechts een illusie denk je daar weleens aan?

    Je leeft geen waardig bestaan. Je leeft voor je lusten. Je springt van de ene lust naar de andere. Je bent volledig in de ban van je lusten.

    Moge Allah jouw leiden, want je bent heel, heel ver hen. Wij leven niet voor altijd, dit bovenstaande verhaal zal een enorme bron van spijt voor je zijn in het graf.......
    Het is een verzonnen verhaal pipo. Niet waar gebeurd.

  12. #72
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bones Bekijk reactie
    Wat ben jij goor.

    Geen geloof walou. Schaamteloos naar bed met getrouwde man. Nu met ze broer. Je leeft van list en bedrog. Zelfs tegen je eigen familie en het ergste van alles je bloed eigen ouders.

    Je denkt dat je goed bezig bent, maar je bent zwaar van het padje af. Deze wereld is slechts een illusie denk je daar weleens aan?

    Je leeft geen waardig bestaan. Je leeft voor je lusten. Je springt van de ene lust naar de andere. Je bent volledig in de ban van je lusten.

    Moge Allah jouw leiden, want je bent heel, heel ver hen. Wij leven niet voor altijd, dit bovenstaande verhaal zal een enorme bron van spijt voor je zijn in het graf.......
    Laten we niet oordelen, ik snap jouw punt wel. Maar misschien heeft ze er van geleerd, Allah oea3lam, maar moge Allah ons alle leiden naar het rechte pas, ameen.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    479
    14-01-2013

    Citaat Geplaatst door bones Bekijk reactie
    Wat ben jij goor.

    Geen geloof walou. Schaamteloos naar bed met getrouwde man. Nu met ze broer. Je leeft van list en bedrog. Zelfs tegen je eigen familie en het ergste van alles je bloed eigen ouders.

    Je denkt dat je goed bezig bent, maar je bent zwaar van het padje af. Deze wereld is slechts een illusie denk je daar weleens aan?

    Je leeft geen waardig bestaan. Je leeft voor je lusten. Je springt van de ene lust naar de andere. Je bent volledig in de ban van je lusten.

    Moge Allah jouw leiden, want je bent heel, heel ver hen. Wij leven niet voor altijd, dit bovenstaande verhaal zal een enorme bron van spijt voor je zijn in het graf.......


    Jij bent zelf heel goor bezig

    Als je echt nasiha wilde geven dan had je ts een pm kunnen sturen ipv met je vingertje te wijzen.
    je walgt ervan maar tegelijkertijd lees je het hele verhaal, althans je leest het niet goed want nergens staat dat ze met die broer heeft geslapen. Beter milieu begint bij jezelf!

    Zeg het goede of zwijg. Bovendien als je het verhaal niet trekt, lees het niet!!!!






    Lieve ts,

    Trek je aub niets aan van zulke hypocrieten, zet hem in je negeerlijst en ga verder met je verhaal

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    118
    21-12-2012

    Of stop gewoon met je verhaal , je zondes kun je beter voor je houden.
    Mommy♥

  15. #75
    MVC Premium

    Reacties
    7.205
    12-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Waarom stoppen? Zij is aan een verhaal begonnen omdat het voor haar oplucht..