1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Passiviteit.
    Wachten zonder te weten waarop.
    Het lef niet hebben om in actie te komen.
    Geblokkeerd worden zonder dat er blokkade is.

    Ondertussen vliegen de jaren jou de neus voorbij en tref je jezelf steeds daar waar je was. Op allerlei gebieden dender je gewoon door en presteer je goed. Maar dat ene, waar je niet aan begint, vreet wel non stop aan je.

    Je hebt het feitelijk opgegeven, maar dat wil je niet geloven, want je bent een doorzetter. Maar op dit gebied heb je het gewoon opgegeven.

    Je hebt geen plan van aanpak, geen lange termijn plan, geen korte termijn aanpak.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    215
    16-04-2018

    Citaat Geplaatst door DSM Bekijk reactie
    Even wat feitjes:

    Meestal is een onveilige hechting de oorzaak van moeite met relaties. De wijze waarop je in je jonge jaren bent gehecht aan je ouders en andere belangrijke anderen, speelt een grote rol in je latere liefdesleven. Als mensen zich niet goed hebben kunnen hechten aan hun ouders zie je dat terug in latere relaties. Deze verlopen vaak stroef en met veel conflicten. De relatie met de ouders bepaalt je hechtingstijl.

    Problemen in de hechting kunnen bijvoorbeeld ontstaan doordat ouders ten tijde van de opvoeding zelf teveel problemen hadden.
    Hun gedrag kan door een kind als afwijzend en onveilig worden ervaren. En dankzij onveilige ervaringen in de jeugd, kunnen ze zich in het heden onveilig voelen in (het opbouwen van) relaties.

    Mensen met een onveilige hechtingsstijl zijn simpel gezegd onder te verdelen in mensen met een angstige hechtingstijl of een vermijdende hechtingsstijl. De eerste groep, mensen met een angstige hechtingstijl (ook wel ambivalente/gepreoccupeerde hechtingsstijl genoemd), zijn vaak open over hun gevoelens en zoeken snel intimiteit. Zij ervaren al vroeg in een relatie een sterke behoefte aan een partner. Ze voelen zich alleen maar een half mens. Daarom zoeken ze veel bevestiging en kunnen ze snel argwanend of jaloers zijn of claimend gedrag vertonen. Verlatingsangst speelt een grote rol.

    Mensen met een onveilig vermijdende hechtingstijl vinden nauw contact met anderen niet erg prettig. Ze bewaren graag afstand in een relatie. Ook vinden ze het erg onprettig als ze het gevoel hebben dat de ander wat van ze verwacht. Mensen met deze hechtingsstijl worden vooral door ratio gestuurd en proberen vaak te bedenken in plaats van te voelen of de ander de moeite waard is. Ze trekken zich vaak terug als ze voelen dat ze onder druk komen te staan. Iemand van te voren afwijzen voordat ze echt in een relatie stappen. Het kan zich ook uiten doordat ze steeds blijven twijfelen of de huidige partner wel de ware is. Bindingsangst speelt een grote rol.

    Bij een onveilige hechtingsstijl is de angst en bezorgdheid dat nabijheid en verbondenheid leidt tot afwijzing. Dit kan in alle fases in een relatie een rol spelen. Maar juist in een startende relatie, waar onzekerheid nog een grote rol speelt, kan de onveilige hechting parten spelen. De angst kan er zelfs toe leiden dat die gene maar liever single blijft. De onzekerheid zorgt vooral in het begin van de relatie tot claimend of onzeker en aangepast gedrag. Maar het kan zich ook verder in de relatie uiten in overdreven jaloezie of verlatingsangst.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    https://singlecoaching.nl/hechting-e...ilige-hechting

  3. #78
    Verbannen

    Reacties
    215
    16-04-2018

    Citaat Geplaatst door DSM Bekijk reactie
    Ok.
    Bedankt voor groen

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    36
    13-02-2012

    Citaat Geplaatst door mister_anouar Bekijk reactie
    Het leven is niet altijd even makkelijk, als je gekwetst wordt is het niet einde verhaal, je dient je sterk te houden en je er overheen te zetten. Overigens is het aan te raden om goed na te denken voor dat je een keuze maakt, zo bespaar je je een hoop ellende.

    Ghair inshaAllah
    Salamoalaykom..
    Soms denk je goede keus Genomen te hebben, maar uit eindelijk ben je toch mis en kom je toch in die ellende.. het is en blijft lastig!

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    36
    13-02-2012

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    Passiviteit.
    Wachten zonder te weten waarop.
    Het lef niet hebben om in actie te komen.
    Geblokkeerd worden zonder dat er blokkade is.

    Ondertussen vliegen de jaren jou de neus voorbij en tref je jezelf steeds daar waar je was. Op allerlei gebieden dender je gewoon door en presteer je goed. Maar dat ene, waar je niet aan begint, vreet wel non stop aan je.

    Je hebt het feitelijk opgegeven, maar dat wil je niet geloven, want je bent een doorzetter. Maar op dit gebied heb je het gewoon opgegeven.

    Je hebt geen plan van aanpak, geen lange termijn plan, geen korte termijn aanpak.
    Klopt helemaal

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    36
    13-02-2012

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Mochkila hadi

    Ik herken het helaas ook, maar ik wol het proberen te begrijpen is me tot nu toe nog niet gelukt. Want bindingsangst is dat je benauwd krijgt van het idee met iemand voor langere tijd te zijn yek? Want dat idee vind ik eigenlijk niet eng. Mijn angst is daarvooor juist, durven iemand toe te laten in je leven, de weg naar het huwelijk zeg maar.

    Hoe zit dat bij jullie?

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    46
    14-05-2017

    [QUOTE=Sabeah;129441385]Ik denk dat ik bang ben om gekwetst te worden.[/QUOTE

    Je moet je geluk of toekomst niet wegtrappen. Wie weet gebeurd het helemaal niet wat je in gedachte hebt.

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    mensen met bindingangst moet je constant bewijzen neigt naar narciste.

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    [QUOTE=Mommit;134655367]
    Citaat Geplaatst door Sabeah Bekijk reactie
    Ik denk dat ik bang ben om gekwetst te worden.[/QUOTE

    Je moet je geluk of toekomst niet wegtrappen. Wie weet gebeurd het helemaal niet wat je in gedachte hebt.
    Dat klopt. Vooral als je de juiste vindt verdwijnt deze gedachte. Het is een angst die je zelf creeert in je hoofd, omdat je een bepaald beeld hebt van een man/vrouw. Dit beeld is meestal negatief, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
    Down To Earth..

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    25-01-2019

    Aanstel gedrag
    Sim sala bim ewa kim

  11. #86
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Als er geen roeping is waarom zou je dan gaan of waarom zou je uberhaupt je bezig houden met een roeping die je niet roept
    Je focust je op andermans wensen je gevoel kan niet in conflict zijn met zichzelf je gevoel vraagt ergens niet om maar het plaatje in je hoofd zegt van wel.
    Hoe ver naast kan je er dan wel niet zitten.

  12. #87
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    vier keer gelezen, maar ik begrijp het niet. Welke roeping, roept niet
    Als je je niet geroepen voelt om te binden aan een persoon waar de fuk hebben we het dan over?
    Move on maar blijf niet forceren en geloven in die sprookjes.

  13. #88
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Wanneer aan deze angst wordt overgegeven dan beperk je jezelf zeer in het leven. Angsten behoor je op den dure te overwinnen. Gewoon wat losser raken.

    FREE PALESTINE


  14. #89
    Verbannen

    Reacties
    111
    30-03-2016

    Geen bindingangst als mensen gewoon normaal met elkaar om zouden gaan.

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Voor elke ziekte is er genezing behalve voor de dood. Weet niet of bindingsangst een ziekte is maar er kunnen wel bepaalde oorzaken waarom je het hebt.

    Ik adviseer je daarom ook om deze klachten serieus te nemen en aan de slag te gaan met Roqiya. De beste Roqiya is die je bij jezelf verricht. En anders bij een zeer betrouwbaar iemand laten doen. Daarnaast werken aan je imaan, alleen op Allah vertrouwen en Hem dagelijks gedenken. Je zult zien dat je sterker zult worden in sha Allah.

    Ik spreek uit ervaring Alhamdoulillah
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ