Hsp

  1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    Niets staat gelijk aan de Koran en Sunnah.
    De Koran is een genezing zoals Allah heeft gezegd


    Raad iedereen om dit boek te lezen met de wil van Allah. Zoveel kennis Alhamdoulillah

    De geneeskunde van de Profeet
    Thanks barakallahoe fiek. Waar heb jij die boeken besteld?

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    In de winkel gekocht en Roqiya boek heb ik cadeau gekregen. Maar online zijn ze ook te koop

    http://sunnahcenter.com/boeken/3081-...unde&results=6
    hij is daar helaas niet meer op voorraad. Ik zal eens even gaan googlen.

    Thanks

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Ojo hsp muskilet
    Niks irritanter dan super scherpe zintuigen en rechtvaardigheid gevoel

  4. #64
    Bijna Lid

    Reacties
    12
    25-10-2018

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    Ojo hsp muskilet
    Niks irritanter dan super scherpe zintuigen en rechtvaardigheid gevoel
    I wish it was that easy.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    Ojo hsp muskilet
    Niks irritanter dan super scherpe zintuigen en rechtvaardigheid gevoel
    Vooral vermoeiend, eenzaam en ingewikkeld. Dus net iets meer dan irritant.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Vooral vermoeiend, eenzaam en ingewikkeld. Dus net iets meer dan irritant.
    heel vermoeiend ja, je let op dingen zelfs wanneer je dat niet bewust doet
    Ehhh eenzaamheid kan je nog wat aan doen
    Ik ben bijvoorbeeld liever alleen dan met mensen die je vermoeiend maken, soort van geruststelling
    Ook gemixt met misofonie? Of is dat gewoon een onderdeel

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    heel vermoeiend ja, je let op dingen zelfs wanneer je dat niet bewust doet
    Ehhh eenzaamheid kan je nog wat aan doen
    Ik ben bijvoorbeeld liever alleen dan met mensen die je vermoeiend maken, soort van geruststelling
    Ook gemixt met misofonie? Of is dat gewoon een onderdeel
    Nee geen misofonie. Kan me wel storen aan bepaald geluid, maar lijd er niet onder.

    Ik heb vooral last van boze tonen. Mensen die boos/gefrustreerd of juist heel nep communiceren. Bij neppe mensen krijg ik kippenvel en spastische trekjes. En kan ik echt niet luisteren. Ik wil dan gewoon echt weg en ga ook weg met een smoesje.

    Bij boze mensen krijg ik een hele hoge hartslag en benauwd. Één keer tot ik ging huilen. Dit was tijdens een vergadering, maar toen ik de ruimte al in kwam voelde ik een enorme spanning. En toen het los ging wilde ik weg. Maar vond het ongepast. Aan het eind van de vergadering heb ik gedeeld dat ik nog nooit zo'n onveilige vergadering in mijn hele leven heb meegemaakt en dat ik het bizar vind dat er zo met elkaar werd gecommuniceerd en niemand ingreep. Ik was toen zelf net 2 maanden in dienst daar. Het is daarna nog wel eens voorgekomen bij sommige collega's maar ik ga er nu direct op in en vraag of ze op een normale toon feedback kunnen geven aan elkaar. Maar ik zit daar wel heel lang mee.

    Qua eenzaamheid. Bedoel ik meer dat je niet begrepen word.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Nee geen misofonie. Kan me wel storen aan bepaald geluid, maar lijd er niet onder.

    Ik heb vooral last van boze tonen. Mensen die boos/gefrustreerd of juist heel nep communiceren. Bij neppe mensen krijg ik kippenvel en spastische trekjes. En kan ik echt niet luisteren. Ik wil dan gewoon echt weg en ga ook weg met een smoesje.

    Bij boze mensen krijg ik een hele hoge hartslag en benauwd. Één keer tot ik ging huilen. Dit was tijdens een vergadering, maar toen ik de ruimte al in kwam voelde ik een enorme spanning. En toen het los ging wilde ik weg. Maar vond het ongepast. Aan het eind van de vergadering heb ik gedeeld dat ik nog nooit zo'n onveilige vergadering in mijn hele leven heb meegemaakt en dat ik het bizar vind dat er zo met elkaar werd gecommuniceerd en niemand ingreep. Ik was toen zelf net 2 maanden in dienst daar. Het is daarna nog wel eens voorgekomen bij sommige collega's maar ik ga er nu direct op in en vraag of ze op een normale toon feedback kunnen geven aan elkaar. Maar ik zit daar wel heel lang mee.

    Qua eenzaamheid. Bedoel ik meer dat je niet begrepen word.
    Oke dus geen haat van geluid?

    Hmm herkenbaar
    Je kan neppe mensen ook niet aankijken? En je voelt dan al dat er iets niet pluis is ? Zelfs als je iemand voor het eerst ziet ?
    Hoe noem je dit eigenlijk slecht tegen valse mensen kunnen, onderdeel van rechtvaardigheid misschien

    Bij jou is het dan wel heel intens
    Je voelt de totale spanning en sfeer bij andere aan
    Maar je hebt er wel van geleerd en dat helpt lijkt me

    Ah zo ja dan wel

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    Oke dus geen haat van geluid?

    Hmm herkenbaar
    Je kan neppe mensen ook niet aankijken? En je voelt dan al dat er iets niet pluis is ? Zelfs als je iemand voor het eerst ziet ?
    Hoe noem je dit eigenlijk slecht tegen valse mensen kunnen, onderdeel van rechtvaardigheid misschien

    Bij jou is het dan wel heel intens
    Je voelt de totale spanning en sfeer bij andere aan
    Maar je hebt er wel van geleerd en dat helpt lijkt me

    Ah zo ja dan wel
    Nee geluid op zich niet. Kan me er aan storen. Maar haat het niet.

    Ik weet niet of het met rechtvaardigheid te maken heeft. Ik heb een zwak voor oprechte mensen. Kan daar uren mee in gesprek zijn, vooral als ze open minded zijn en zich kwetsbaar durven op te stellen.

    Als iemand alleen naar liegt en praatjes heeft wil en kan ik daar niet naar luisteren. Maar ik wil diegene er ook niet mee confronteren. Want dat kost me teveel energie.

    Ik leer er wel mee omgaan. Ik noem mezelf ook niet HSP. Ik ben oprecht van mening dat ik gewoon wat scherpere emotionele zintuigen heb. Maar ga het niet labelen. Want dan heb ik ook ADHD en ook autisme

    Mijn adhd kenmerken spreken vaak hps kenmerken tegen. Dus ik label niet.

  10. #70
    Bijna Lid

    Reacties
    12
    25-10-2018

    In welke sectoren zijn jullie werkzaam?
    Ik merk dat deze karaktereigenschappen, hsp, add of hoe je het wil noemen mij enorm beperken op het gebied van werk. Mijn studie stoomt me klaar voor het bedrijfsleven, maar zelf ben ik daar veel te introvert voor, te onzeker en durf totaal niet op de voorgrond te treden. Toch enige karaktereigenschappen? Of valt het te trainen?
    Tijdens presentaties, functioneringsgesprekken of andere zenuwachtige momenten neem ik een valdispert om toch de focus te kunnen houden en kalm te blijven.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door Shanara Bekijk reactie
    In welke sectoren zijn jullie werkzaam?
    Ik merk dat deze karaktereigenschappen, hsp, add of hoe je het wil noemen mij enorm beperken op het gebied van werk. Mijn studie stoomt me klaar voor het bedrijfsleven, maar zelf ben ik daar veel te introvert voor, te onzeker en durf totaal niet op de voorgrond te treden. Toch enige karaktereigenschappen? Of valt het te trainen?
    Tijdens presentaties, functioneringsgesprekken of andere zenuwachtige momenten neem ik een valdispert om toch de focus te kunnen houden en kalm te blijven.
    1 tip, als je kunt wisselen doe het.
    Zo een kantoor is killing voor HSP`ers. Je voelt continue negative energie van mensen, en dat slurpt jouw energie ook op.
    En dan moet je je nog focussen op je werk..
    Broblem?

  12. #72

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe iemand in het leven staat qua geloof. Vaak zijn het dingen die tussen de oren afspelen en daar heeft de duivel veel invloed op. Daarnaast is het belangrijk dat een persoon zichzelf leert kennen en werkt aan zijn eigenschappen en dat vooral vanuit islamtische perspectief.

    Er zijn heel wat boeken geschreven van de vroegere imaams omtrent goede karaktereigenschappen, stevig in je schoenen staan en omgang met anderen (ook met o.a. de mensen met twee gezichten)

  13. #73
    Bijna Lid

    Reacties
    12
    25-10-2018

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    1 tip, als je kunt wisselen doe het.
    Zo een kantoor is killing voor HSP`ers. Je voelt continue negative energie van mensen, en dat slurpt jouw energie ook op.
    En dan moet je je nog focussen op je werk..
    Wisselen van opleiding? Ik ben over 2 maanden insha Allah klaar. Maar heb je er zelf ervaring mee? Zo ja, wat was voor jou de oplossing op het gebied van werk?

  14. #74

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door flowertjje Bekijk reactie
    Volgens mij weet jij niet waar het over gaat
    En hoezo weet ik niet waar het over gaat?
    Ik heb alle reacties gelezen en iedereen heeft andere soort problemen die wel worden geassocieerd met HSP?

  15. #75

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Btw in het begin van mijn opleiding had ik ook last van stress en paniek tijdens tentamens.
    Had toen 1 gesprek gehad met de school psycholoog en hij adviseerde me destijds om betablokjes te gebruiken voor het tentamen. Ik heb zijn advies met een korreltje zout genomen en ben toen mijn eigen zoektocht begonnen en ben er nu van af en zit in mijn eindfase van mijn opleiding en op werk gaat het ook hamdoulilah goed.