1. #1
    A_bdars

    Reacties
    1.115
    26-07-2013

    Een eigenschap van een goed opgevoede vrouw

    Shaykh al-'Uthaymeen zei:

    Een goed opgevoede vrouw toont liefde aan haar echtgenoot en respecteert hem. Als hij wil dat iets gedaan wordt, dan doet ze het. En als hij niet wil dat iets gedaan wordt, dan doet ze het niet.

    Az-Zawaj, p. 19.

    "Inspect yourself, are you innocent?”


  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Hup

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Sensible.. Bekijk reactie
    Hoe zit het met een goed opgevoede echtgenoot? En maar blijven kijken kijken en niet kopen op straat, in de winkels, in restaurantjes. Of de echtgenote er nou bij is of niet. Hoe zit het daarmee hhmm?
    Begin daar eens mee zou ik zeggen.
    Waarom stel je de vraag aan hem?

    Praat tegen jou man en probeer op een normale goede manier je man te veranderen in de positieve zin. Hier heb je wat aan..

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    54
    02-02-2012

    En waarom ik dit zeg is: het gaat altijd maar over de vrouwen en nooit wordt het vingertje naar hunzelf gewezen. Youre weird girl.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Sensible.. Bekijk reactie
    Wow wow.. vriendjespolitiek? Sohoww en waar kom jij opeens vandaan. Heeft iemand jou geroepen om te antwoorden? Ewa bazz. En ik ga niet eens serieus op de rest van je wartaal in.
    Degene die niet luisteren naar raadgevingen ... zijn degene die niet vooruit gaan in het leven.

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    54
    02-02-2012

    Ja ja hou die vage gedoe maar voor je. Dag.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    752
    16-08-2018

    De vrouw heeft in de islam meer rechten dan waar dan ook ..helaas worden deze rechten altijd onderbelicht, verwaarloosd en onder stoelen en banken geschoven .

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Sensible.. Bekijk reactie
    Ja ja hou die vage gedoe maar voor je. Dag.
    Nu begrijp ik waarom je huwelijk 1 en al in de shit zit.

    Dat verdien je!

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    54
    02-02-2012

    Echt een borderline wollah. Ken jij mij? Ken ik jou? Weet jij of ik ben getrouwd? En als dat zo is, of ik gelukkig ben of niet? Wollahilah je bent sowieso een onzeker mongooltje en komt hier zogenaamd een beetje stoer doen en denken dat je hier iedereen persoonlijk kent. Ga je veters strikken, straks val je nog en maak je je vernietigende gezicht nog lelijker. Ik reageer niet meer op je borderline.

  10. #10
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah ons tot goede echtgenotes laten behoren. Ameen
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door JEWEETED Bekijk reactie
    Moge Allah ons tot goede echtgenotes laten behoren. Ameen
    Ameen

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sensible.. Bekijk reactie
    Hoe zit het met een goed opgevoede echtgenoot? En maar blijven kijken kijken en niet kopen op straat, in de winkels, in restaurantjes. Of de echtgenote er nou bij is of niet. Hoe zit het daarmee hhmm?
    Begin daar eens mee zou ik zeggen.
    Ik snap niet wat voor toegevoegde waarde jouw vraag en claims te maken hebben met deze topic.

    Het gaat hier niet over de man maar over de vrouw, dus je kunt de waarheid betreffende een goed opgevoedde vrouw accepteren en Allaah vragen om jou tot hen te laten behoren, of je zegt niets zuster.

    Als iemand een topic opent over de echtgenote, betekend dit niet dat de echtgenoot zonden mag plegen en slecht gedrag mag hebben. Probeer je on topic te houden en als je perse het over mannen wilt hebben, open daar een topic over en plaats een Fatwa over hoe een goede man zich moet gedragen.

    Niks mis mee. Je ziet mij ook niet in topics gaan waar er wordt gesproken over hoe een goede man dient te zijn volgens Islam, om vervolgens te roepen: en de vrouw dan, mag zij wel halfnaakt buiten lopen en haar man ongehoorzaam zijn etc? Begin daar maar mee.

    Nee, de waarheid over de vrouw wordt geaccepteerd en de waarheid over de man wordt geaccepteerd. Maar blijf on topic want hetgeen jij zei heeft niets te maken met de topic.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    ~

    Reacties
    268
    19-03-2015

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Nu begrijp ik waarom je huwelijk 1 en al in de shit zit.

    Dat verdien je!
    Haha zie wel waar jij mee bezig bent, gestoorde.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    35
    23-12-2011

    Gaan we verder?

    Up

  15. #15
    GHURAABA.

    Reacties
    1.283
    21-09-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik snap niet wat voor toegevoegde waarde jouw vraag en claims te maken hebben met deze topic.

    Het gaat hier niet over de man maar over de vrouw, dus je kunt de waarheid betreffende een goed opgevoedde vrouw accepteren en Allaah vragen om jou tot hen te laten behoren, of je zegt niets zuster.

    Als iemand een topic opent over de echtgenote, betekend dit niet dat de echtgenoot zonden mag plegen en slecht gedrag mag hebben. Probeer je on topic te houden en als je perse het over mannen wilt hebben, open daar een topic over en plaats een Fatwa over hoe een goede man zich moet gedragen.

    Niks mis mee. Je ziet mij ook niet in topics gaan waar er wordt gesproken over hoe een goede man dient te zijn volgens Islam, om vervolgens te roepen: en de vrouw dan, mag zij wel halfnaakt buiten lopen en haar man ongehoorzaam zijn etc? Begin daar maar mee.

    Nee, de waarheid over de vrouw wordt geaccepteerd en de waarheid over de man wordt geaccepteerd. Maar blijf on topic want hetgeen jij zei heeft niets te maken met de topic.
    Allaahumma Baarik! Wat leuk om te zien dat je bent gaan praktiseren. Moge Allah ons leiden en op zijn Haqq houden.
    De Islaam is vreemd begonnen, en zal vreemd eindigen...

    At-Turkumaani - رحمه الله - heeft gezegd: “Vervreemding is niet verlaten van familie en woonplaats, of het reizen van plek naar plek. Een vreemdeling is echter hij die handelt volgens de Soennah en de Qor’aan, terwijl hij niemand vindt om hem daarin bij te staan. Hij is dan een vreemdeling onder de mensen, maar dichtbij tot Allaah en zijn Boodschapper.” [al-luma’ fie al-hawadieth wa al-bida’, p. 584]