1. #1
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Shaykh Ahmad al-Haazimi - Het regeren met mensgemaakte wetten (Irshaad Publicaties)

    Shaykh Ahmad al-Haazimi - Het regeren met mensgemaakte wetten


    https://www.youtube.com/watch?v=zniXrs35Gk4

    https://www.facebook.com/irshaadpubl...7590369843699/
    Met pensioen........................................

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    baraka allahoe fiek , broeder.

  3. #3
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Wa fieka achy.
    Met pensioen........................................

  4. #4
    Millatu Ibraheem

    Reacties
    749
    27-04-2014

    Wallahi antum min ahli ya ikhwa, baraka Allahoe fiekom ya ayyuhal ahhiba.
    Zij zeiden tegen hem 'Je handelt in strijd met wat de geleerden zeggen' terwijl zij niet door hebben dat zij in strijd met de Qur'an handelen. Ik handelde in tegenstrijd met wat de geleerden zeggen, maar jullie handelen in strijd met de woorden van diegene die met de Qur'an is gekomen. - ibn al Qayyim

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.612
    17-08-2010

    Prachtig,het is dan ook volledig in samenspraak met de Koran, en met het verstand en de ziel van de ware gelovigen.

    Barakkaa Allaahoefiek broeder..
    Een overlevering die elke moslim eigenlijk als levensmotto zou moeten nemen, zoals shaych ul-Uthaiymeen ra7imu Allaah zegt, is de volgende overlevering:

    “Streef naar datgene wat jou baat, zoek hulp bij Allah en geef niet op” [Muslim]

  6. #6
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Wa fiekom ikhwah.
    Met pensioen........................................

  7. #7
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Salam alaikoem

    Wat is nu eigenlijk nog het verschil tussen jullie en de takfiriyeen waar jullie jaren geleden altijd mee discussieerden op dit soort onderwerpen? Het enige verschil is nu nog de shoroot van Jihaad toepassen of niet en het komt bijna vlekkeloos overeen.
    Is een serieuze vraag he.

    Daarnaast zag ik een aantal geleerden zoals shaykh bin baaz, uthaymeen en al-fawzaan opgenoemd worden mbt dit onderwerp.
    Waar doen zij takfeer op alle moslim landen (behalve saudi omdat zij vanuit de basis shariah hebben), dus vanuit de praktijk?
    Als iemand hier pakweg 3 jaar geleden mee zou komen dan weet ik zeker dat jullie diezelfde geleerden zouden gebruiken ter onderbouwing dat dit kufr duna kufr was (dit is ook hoogstwaarschijnlijk gebeurd als ik er over nadenk), dus waarom nu 180 graden het tegenovergestelde? Dit begon allemaal met de fitna in NL en je ziet langzamerhand alle oude standpunten 180 graden draaien, een voor een.

    Ik wacht op antwoord.

    Baraak Allah ofik.

  8. #8
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Salam alaikoem

    Wat is nu eigenlijk nog het verschil tussen jullie en de takfiriyeen waar jullie jaren geleden altijd mee discussieerden op dit soort onderwerpen? Het enige verschil is nu nog de shoroot van Jihaad toepassen of niet en het komt bijna vlekkeloos overeen.
    Is een serieuze vraag he.

    Daarnaast zag ik een aantal geleerden zoals shaykh bin baaz, uthaymeen en al-fawzaan opgenoemd worden mbt dit onderwerp.
    Waar doen zij takfeer op alle moslim landen (behalve saudi omdat zij vanuit de basis shariah hebben), dus vanuit de praktijk?
    Als iemand hier pakweg 3 jaar geleden mee zou komen dan weet ik zeker dat jullie diezelfde geleerden zouden gebruiken ter onderbouwing dat dit kufr duna kufr was (dit is ook hoogstwaarschijnlijk gebeurd als ik er over nadenk), dus waarom nu 180 graden het tegenovergestelde? Dit begon allemaal met de fitna in NL en je ziet langzamerhand alle oude standpunten 180 graden draaien, een voor een.

    Ik wacht op antwoord.

    Baraak Allah ofik.
    Wa 3alaikoem assalaam.

    Eiwa achy, wat moet ik zeggen behalve dat ik een murjie en hizbie was en Alhamdoelilah heeft Allah mij geleid naar de ware Salafiyyah. De Salafiyyah waarin het oproepen naar Tawheed voorop staat en waar volgzaamheid aan de profeet op de methode van de selef voorrang heeft op het volgen van een groepje die geselecteerd is door enkele mensen.

    Alhamdoelilah is dit een bittere waarheid die ik graag accepteer. Ik ben niet beter dan de vele honderde geleerden die van dwaling naar leiding kwamen, ook ben ik niet meer of beter dan de metgezellen die na de profeet zelfs te hebben bestreden tot inkeer kwamen.

    En de gene die eens is met deze zaak wie het ook is dan is dat muwaafaqah op alhaqq. We kunnen niet de waarheid gaan verwerpen omdat "takfiriyeen" anders met ons eens zijn. Daarom toen shaykh Saalih Alfawzaan werd gezegd "takfieriyeen zijn blij met uw uitspraken geworden" zei hij "wij vertellen de waarheid, degene die blij is moet blij zijn en degene die er boos om wordt wordt er maar boos om."

    Wat moeten we doen, takfieries geloven ook in Allah, moeten we stoppen met geloven in Allah omdst zij dat doen?
    Bovendien de hele clubje die claimt dat er al3udhr biljahl in tawhied bestaat en kwestie van khilaaf is, komt hiermee overheen met Mahmoed Alhaddaad en komt hiermee overheen met Abu sufyaan Assulamie van Daa3ish en Ayman Adhawaahirie van Alqaa3idah. Ooit die mensen gevraagd waarom zij met jihaadies en haddaadies eens zijn?

    Kort samengevat: Elke kwestie moet per kwestie worden getoets aan de quraan en de sunnah en de methode van de selef en niet aan andere personen. Als het overeenkomt met de waarheid en ook met standpunten van sommigen die afgeweken zijn, dan gaan we niet de waarheid verwerpen voor hen. Wij accepteren de waarheid!!!

    Dus achy, als je inhoudelijk nog hierover wilt praten oke. Maar om mij te wijzen op het feit dat ik vroeger iets anders zei, daar geef ik 1 keer antwoord en niet meer. Voor hetzelfde geld was ik een Nederlander die 10 jaar geleden kaafir was en bepaalde zaken die ik nu verrwerp vroeger tegen de islam gebruikte. Wat zou dat versnderen aan de waarheid? Niets!
    Met pensioen........................................

  9. #9
    Offline

    Reacties
    869
    17-03-2008

    Citaat Geplaatst door sheikhalalbani Bekijk reactie
    .
    Ewa jah.. Je weet toch... Hhhhhhh

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.570
    06-11-2009

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Salam alaikoem

    Wat is nu eigenlijk nog het verschil tussen jullie en de takfiriyeen waar jullie jaren geleden altijd mee discussieerden op dit soort onderwerpen? Het enige verschil is nu nog de shoroot van Jihaad toepassen of niet en het komt bijna vlekkeloos overeen.
    Is een serieuze vraag he.

    Daarnaast zag ik een aantal geleerden zoals shaykh bin baaz, uthaymeen en al-fawzaan opgenoemd worden mbt dit onderwerp.
    Waar doen zij takfeer op alle moslim landen (behalve saudi omdat zij vanuit de basis shariah hebben), dus vanuit de praktijk?
    Als iemand hier pakweg 3 jaar geleden mee zou komen dan weet ik zeker dat jullie diezelfde geleerden zouden gebruiken ter onderbouwing dat dit kufr duna kufr was (dit is ook hoogstwaarschijnlijk gebeurd als ik er over nadenk), dus waarom nu 180 graden het tegenovergestelde? Dit begon allemaal met de fitna in NL en je ziet langzamerhand alle oude standpunten 180 graden draaien, een voor een.

    Ik wacht op antwoord.

    Baraak Allah ofik.
    Ze zijn afgedwaald broer. Ze waren hard tegen de takfiriyeen alleen de blinde ziet niet, dat zij met de khawaridj hand in hand samen lopen momenteel. Duna kufr bestaat niet meer bij hun, terwijl Aboe Talha en Ibn 3abbaas radia Laah oe anhoem, duidelijk hebben gezegd, dat deze ayah voor de Joden waren. Degene de niet regeert met de wetten van Allaah is duna kufr duna als dit uit begeerte is natuurlijk. Het verbaast me niet dat deze djaahiel, alle moslimleiders ziet als kuffar, voorop de djahiel abu7aritha.

  11. #11
    A_bdars

    Reacties
    1.115
    26-07-2013

    Shaykh Al 'Uthaymeen - Ruling by Other than What Allaah has Revealed


    https://youtu.be/2qXOxSRMd3w?list=PL...47BB77E43&t=19


    Ruling by Secular Law - Shaykh Abdul-Azeez Ar-Raajihee


    https://youtu.be/wGDfqfT-bKY?list=PL164EC8747BB77E43


    Ruling by other than what Allah has revealed | Shaykh Saalih al-Fawzaan


    https://youtu.be/p9ViQP5Y3xU?list=PL164EC8747BB77E43


    Ruling by man-made laws | Shaikh Saalih al-Fawzaan


    https://youtu.be/ZkH5GSgaNmk?list=PL...47BB77E43&t=18


    Shaykh Saalih al-Fawzaan on Ruling by the Secular Laws & a Rebuttal of the People of Takfir


    https://youtu.be/aY3kGR-b3Uk?list=PL...47BB77E43&t=18


    Shaykh Ibn Bâz: Obeying Rulers Who Do Not Rule By Sharî'ah


    https://youtu.be/gVieYvJYbW0?list=PL...47BB77E43&t=17


    Shaykh Al 'Uthaymeen- Kufr Duna Kufr


    https://youtu.be/GaTLqtJ4ClY?list=PL...47BB77E43&t=60


    A Gift To Faisal Abdullah Regarding The Tafseer Of Ibn Abbaas Kufr Duna Kufr!


    https://youtu.be/1dTXOQkUJq4?list=PL...47BB77E43&t=22

    "Inspect yourself, are you innocent?”


  12. #12
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Daarnaast zag ik een aantal geleerden zoals shaykh bin baaz, uthaymeen en al-fawzaan opgenoemd worden mbt dit onderwerp.
    Waar doen zij takfeer op alle moslim landen (behalve saudi omdat zij vanuit de basis shariah hebben), dus vanuit de praktijk?.
    Ik ga je voorbeelden geven waarin dat wel gebeurd:

    Shaykh ibn baaz over DE MEESTE moslimlanden, zoals hij dat zelf zegt:
    Citaat Geplaatst door sheikhalalbani Bekijk reactie
    Hoewel shaykh ibn baaz in sommige plekken de Tafsiel geeft, zijn er andere woorden van hem waarin hij Ta'siel, tafsiel en tanziel doet en waarbij wij zien dat hij spreekt over de kufr van degenen die de Islamitische landen nu regeren.

    Zo zegt Shaykh 3abdul 3aziz ibn Baaz:


    فهؤلاء الذين تولوا على أمور الناس الآن في غالب أمصار المسلمين، هل يقال فيهم: إنهم لم يستطيعوا حكم الشريعة؟ أو أنهم يعلمون أن الشريعة هي الحكم، وأنهم أخطئوا وعصوا بتحكيم القوانين، وأنهم يعلمون أنهم مخطئون وأنهم عاصون، ولكن تعمدوا ذلك لأسباب ولأهواء، فنقول في حقهم حينئذ: إنهم كفروا كفراً دون كفر، وظلموا ظلماً دون ظلم، وفسقوا فسقاً دون فسق؟ هذا محل نظر، والذي يظهر من تصرفاتهم وأحوالهم وميولهم إلى القوانين ورضاهم بها، الذي يظهر من أحوالهم عند الدراسة والتأمل يتبين أنهم راضون بها، وأنهم مطمئنون إليها، وأنهم يرونها أولى من تحكيم الشريعة، وأنسب للناس وأصلح لهم، أو أرفق بهم، هذا هو ظاهر حالهم، وهذا هو المتبادر من أحوالهم؛ لأنهم يحكمون بغير الشريعة، وهم مطمئنون ليس عندهم في ذلك تألم ولا تبرم لهذا الشيء، ولا تصريحاتهم بأنهم خاطئون وأنهم ظالمون، وسيعودون إلى حكم الشريعة، فالذي يظهر من حالهم هو أنهم راضون بحكم القوانين الوضعية، وأنهم غير راضين بحكم الشريعة، هذا ظاهر أحوالهم، والله أعلم بما في قلوبهم سبحانه وتعالى.


    Volledige woorden in zowel tekst als geluid:
    http://www.al-afak.com/showthread.php?t=7882

    Dus ondanks de tafsiel van de shaykh ziet hij hen gewoon als ongelovig vanwege hetgeen duidelijk wordt aan hun A7waal. Oftewel shaykh ibn Baaz past hier de Qaa3idah toe van "Mulaazamah bayna Adhaahir wa Albaatin", wat vast staat bij Ahlu Sunnah. Hun situatie duidt op het feit dat ze tevreden zijn met de 7ukm die ze nu al decenia lang toepassen en als legacy doorgeven aan hun opvolgers waarbij uit niets blijkt dat ze voorrang geven aan Sharie3ah (al zouden we "for the sake of argument" mee gaan met deze voorwaarde).

    Waarom worden deze fatawa nooit vertaald dan???
    Met pensioen........................................

  13. #13
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Ook zegt Shaykh Saalih Al Fawzaan in zijn "Kitaab At-Tawhied" bladzijde 53:


    وأما الحكم في القضايا العامة فإنه يختلف، قال شيخ الإسلام ابن تيمية ‏:‏ ‏(‏فإنَّ الحاكم إذا كان ديِّنًا؛ لكنَّهُ حكم بغير علم؛ كان من أهل النار، وإن كان عالمًا لكنه حكم بخلاف الحق الذي يعلمه؛ كان من أهل النار، وإذا حكم بلا عدل ولا علم أولى أن يكون من أهل النار‏.‏ وهذا إذا حكم في قضية لشخص‏.‏ وأما إذا حكم حُكمًا عامًّا في دين المسلمين؛ فجعل الحق باطلًا، والباطل حقًّا، والسنة بدعة، والبدعة سنة، والمعروف منكرًا، والمنكر معروفًا، ونهى عما أمر الله به ورسوله، وأمر بما نهى الله عنه ورسوله، فهذا لون آخر يَحكُم فيه رب العالمين، وإله المرسلين، مالك يوم الدين؛ الذي له الحمد في الأولى والآخرة‏:‏ ‏{‏لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ‏}‏ ‏[‏القصص/88‏]‏‏.‏ ‏{‏هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا‏}‏ ‏[‏الفتح/28‏]‏‏)‏‏.‏

    وقال أيضًا‏:‏ ‏(‏لا ريبَ أن من لم يعتقد وجوب الحكم بما أنزل الله على رسوله فهو كافر، فمن استحل أن يحكم بين الناس بما يراه هو عدلًا من غير اتباع لما أنزل الله؛ فهو كافر، فإنّهُ ما من أمة إلا وهي تأمر بالحكم بالعدل، وقد يكون العدل في دينها ما يراه أكابرهم، بل كثير من المنتسبين إلى الإسلام؛ يحكمون بعاداتهم التي لم ينزلها الله، كسواليف البادية ‏(‏أي عادات من سلفهم‏)‏، وكانوا الأمراءَ المطاعين، ويرون أن هذا هو الذي ينبغي الحكم به دون الكتاب والسنة، وهذا هو الكفر، فإن كثيرًا من الناس أسلموا؛ ولكن لا يحكمون إلا بالعادات الجارية؛ التي يأمر بها المطاعون، فهؤلاء إذا عرفوا أنه لا يجوز لهم الحكم إلا بما أنزل الله، فلم يلتزموا ذلك، بل استَحَلّوا أن يحكموا بخلاف ما أنزل الله فهم ‏ كفار‏)‏ انتهى‏.‏

    وقال الشيخ محمد بن إبراهيم‏:‏ ‏(‏وأما الذي قيل فيه أنه كفر دون كفر، إذا حاكم إلى غير الله مع اعتقاد أنه عاصٍ، وأنَّ حكم الله هو الحق، فهذا الذي يصدر منه المرة ونحوها‏.‏ أما الذي جعل قوانين بترتيب وتخضيع، فهو كُفرٌ، وإن قالوا‏:‏ أخطأنا وحكمُ الشرع أعدل؛ فهذا كفر ناقل عن الملة‏)‏ ‏‏.‏

    ففرَّقَ رحمه الله بينَ الحكم الجزئي الذي لا يتكرر، وبين الحكم العام الذي هو المرجع في جميع الأحكام، أو غالبها، وقرر أن هذا الكفر ناقل عن الملة مطلقًا؛ وذلك لأن من نحى الشريعة الإسلامية، وجعل القانون الوضعي بديلًا منها؛ فهذا دليل على أنه يرى أن القانون أحسن وأصلح من الشريعة، وهذا لا شك أنه كفر أكبر يُخرجُ من الملَّة ويُناقضُ التوحيد‏



    Dit is dus zijn Ta'siel in deze kwestie. Wat er ook op duidt is dat hij de risaalah van Shaykh Mohammad bin Ibrahiem als de waarheid ziet waarover geen Taraaju3 is gedaan:


    Wat hier ook op duidt is het feit dat de Shaykh Muqadimah heeft geschreven voor het boek: "Dawaabith Takfier Al-Mu3ayan 3inda Shaykhay Islaam". Daarin staat precies hetzelfde verwerkt.

    Wat hier ook op duidt is de rad van Shaykh Alfwazaan op Al-3anbarie in Mujalad Ad-Da3wah:


    ثم جاء في الكتاب المذكور في حاشية (ص27) : (( التبديل في الحكم في اصطلاح العلماء هو :الحكم بغير ما أنزل الله على أنه من عند الله ، كمن حكم بالقوانين الفرنسية وقال :هي من عند الله أو من شرعهِ تعالى ، ولا يخفى أن الحكام بغير ما أنزل الله اليوم لا يزعمون ذلك ، بل هم يصرحون أن هذه القوانين محض نتاج عقول البشر القاصرة ، والتبديل بهذا المعنى الذي يذهب إليه أهل الغلو كفر بإجماع المسلمين )) كذا قال .

    ونقول : هذا التبديل الذي ذكرت أنه كفر بإجماع المسلمين ، هو تبديل غير موجود ، وإنما هو افتراضي من عندك ، لا يقول به أحد من الحكام اليوم ولا قبل اليوم ، وإنما هناك استبدال هو اختيار جعل القوانين الوضعية بديلة عن الشريعة الإسلامية ، وإلغاء المحاكم الشرعية ، وهذا كفر أيضًا ، لأنه يزيـح تـحكيم الشريعة الإسلامية وينـحيها نهائيًا ، ويـحل محلها القوانين الوضعية ، فماذا يبقى للإسلام ؟! وما فعل ذلك إلا لأنه يعتنقها ويراها أحسن من الشريعة ، وهذا لم تَذكره ، ولم تبين حكمه ، مع أنه فصل للدين عن الدولة ، فكان الحكم قاصراً عندك على التبديل فقط ، حيث ذكرت أنه مجمع على كفر من يراه ، وكان قسيمه وهو الاستبدال ، فيه خلاف حسبما ذكرت ، وهذا إيهام يـجب بيانه .

    Met pensioen........................................

  14. #14
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Maar wat betreft het oordeel op landen die oordelen met democratie, daarover zegt hij:

    https://www.youtube.com/watch?v=i8wgjQPnCe8
    Met pensioen........................................

  15. #15
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Maar wat betreft Shaykh Ibn 3uthaymeen, zijn fatawa en Ta'siel in zijn uitleg en boeken zijn teveel om op te sommen.

    Hij zegt in de uitleg van Al-Oesoel Ath-Thalaathah:


    " من لم يحكم بما أَنزل الله استخفافا به، أو احتقارا له، أو اعتقادا أن غيره أصلح منه، وأنفع للخلق أو مثله فهو كافر كفرا مخرجا عن الملة، ومن هؤلاء من يضعون للناس تشريعات تخالف التشريعات الإسلامية لتكون منهاجا يسير الناس عليه ، فإنهم لم يضعوا تلك التشريعات المخالفة للشريعة الإسلامية إلا وهم يعتقدون أنها أصلح وأنفع للخلق ، إذ من المعلوم بالضرورة العقلية ، والجبلة الفطرية أن الإنسان لا يعدل عن منهاج إلى منهاج يخالفه إلا وهو يعتقد فضل ما عدل إليه ونقص ما عدل عنه "
    .


    Ik zal later meerdere zaken van de shaykh plaatsen.

    Hier als laatst zijn toepassing op wat hij de meeste leiders van de ummah noemt:
    Met pensioen........................................