1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Question Waarom??

    ASSALAMOE ALEIKOM BROEDERS EN ZUSTERS,

    IK SNAP NIET WAAROM SOMMIGE MOSLIMS HIER IN NL GEWOON ALLE VLEES ETEN? WETEN JULLIE DAN NIET DAT DAT HARAM IS? KIJK ELK MOSLIM WEET TOCH DAT ALLE VLEES IN RETUELE WIJZEN GESLACHT MOET WORDEN TOCH? IK ZIE GEWOON VEEL MAROKAANSE MENSEN HIER GEWOON IN DE :B.V: DE MC-DONALD GEWOON EEN MC-CHICKEN KOPEN OF EEN HAMBURGER OF ZO! DAT IS ECHT HARAM WANT HET IS NIET RITUEEL GESLACHT! PAK DAN EEN GROENTE OF EEN VIS MENU.!!OF EEN EEN HAMBURGER ,FRIKANDEL ,KROKET ENZ VAN DE FRIET TENT KOPEN EN OF ZELFS IN EEN SUPER MARKT! TERWIJL JE NU IN 2002 GEWOON ISLAMITISCHE SLAGERIJEN HEBBEN WAAR ALLES WEL RITUEEL GESLACHT IS! EN ER ZIJN GENOEG MAROKAANSE WINKELS WAAR FRIKANDELEN ENZ DIE HALAL ZIJN TE KOOP ZIJN! WAAROM DOEN MENSEN NOU ZO MOEILIJK, DIT IS IETS KLEINS WAAR EEN MOSLIM ZICH AAN KAN HOUDEN!
    IK VIND HET ERG OM EEN MOSLIM IN EEN SUPERMARKT TE ZIEN DIE VLEES KOOPT WAT HARAM IS!

    *BIJ DE SLACHTING MAG ER GEEN ANDERE NAAM DAN DE NAAM VAN ALLAH(SWT) OVER HET DIER AANGEROEPEN WORDEN TEN TIJDE VAN DE SLACHTING
    *EN BIJ DE SLACHTING VAN HET DIER MOET DE NAAM ALLAH(SWT) HERDACHT WORDEN. (NOU DAT GEBEURD NIET MET HET VLEES DAT IN DE WINKEL EN ZO VERKOCHT WORDEN!!!!)

    NOU MENSEN IK HOOP ECHT DAT JULLIE HIER ER GOED OVER NA GAAN DENKEN !
    THALLAW FERASKOEM
    TETOUANIA

  2. #2
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Zie je leila die idieen van het is niet erg gewoon eten komen van jou moeder of jou vader is een lafaard om jou goed op te voeden.Wat jij nou zegt maakt mij echt pissig je bent een moslim of nie niet zegen oke dit keer gewoon effe eten als je geen vlees vind eet friet en hou je mond.Dit is pure bullshit om te zeggen het is halal het HARAM trouwns hoe durf je salam alykom te zeggen .Het is haram klaar je gaat geen geimproviseerde islam volgen en ik maar denken dat je verandert bent je bent precies het zelfde ones a munafiqa always a munafiqa.En vergeetniet dat al munafiqien meer moeten betalen dan koffar.Nogmaals ik geef jou niet de schuld door jou hypocriete idieen het komt van iemand.Je eet mischien niet die vlees maar om het aan te raden is heel erg mischien even erg als het zelf doen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Question WAAROM

    SALAAM
    SOUKRAN OUAFA VOOR JE BERICHT! EN LEILA NATUURLIJK OOK!
    MAAR LEILA IK VIND VIND HET BEST ERG HOOR, WANT ER ZIJN NOG ZOVEEL MOSLIMS HIER DIE DAAR GEEN ERG IN HEBBEN! MAAR OVER WAT JIJ ZEI "DAT ER NIET ELKE SCHAAP ENZ ECHT NIET MET DE NAAM VAN ALLAH(SWT) WORD GESLACHT"ALS JE VLEES VAN EEN ISLAMITISCHE SLAGERIJ KOOPT EN ZE ZEGGEN DAT DAAR ALLES HALAL IS EN RITUEEL GESLACHT WORD DAN ZULLEN HUN HIERVOOR GESRAFT WORDEN EN VOOR BOETEN ALS DAT ECHJT NIET ZO IS!! WANT WIJ HEBBEN DAN MOEITE GEDAAN OM HALAL VLEES TE KOPEN! SNAP JE??

    TETOUANIA

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    20
    05-04-2002

    Origineel gepost door leila19
    ikgeef wel toe,ikheb ooit eens uit respect voor hen,een diner meegemaakt waar kip in werdt geserveerd,ik dacht ja...ik ga ervan niet door,dus heb ik het meegegeten uit respect voor die dame die dan haar best had gedaan in de keuken..ben iknu geen goede moslim??ik vindt niet dat je moet oordelen over wat kan en niet kan,want iedereen heeft een verschillende interpretatie als het gaat om vlees
    Wanneer het bekend is dat desbetreffende vleeshandelaar "Halal'-vlees verkoopt, dan kan men daar hetgeen wat hij wil kopen. Sommige shoarmazaken maken misbruik hiervan. Is er te zien aan de eigenaar dat hij een oprechte persoon is, dan dienen wij hem te vertrouwen. Zien we het tegenovergestelde dan dienen moslims afstand hiervan te nemen.

    "Degene die zich verre houdt van twijfelachtige zaken, heeft zich daarmee weten te zuiveren voor wat zijn religie en zijn eer betreft" (Boekharie en Moesliem).

    Een moslimvleeshandelaar die misbruik maakt van het woord "halal" zal alle zondes op zijn schouders dragen van moslims die bij hem vlees hebben gekocht.

    meid, het is haram om vlees te eten die niet ritueel geslacht is
    respecteer anderen zoals je zelf gerespecteerd wilt worden

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    SALAAM,
    HE LEILA NOU EET JE TOCH GEEN VLEES MEER WAT HARAM IS ??
    MAAR IK DENK OOK WEL DAT HET AAN DE OPVOEDING LIGT, WANT WAT IK VAAK ZIE IS DAT DE OUDERS ER ZELF OOK GEEN ERG IN HEBBEN. DE OUDERS VOEDEN HUN KINDEREN ZO OP EN DAT VIND IK HEEL ERG! IK ZELF BEN ECHT ZO OPGEVOED VAN KLEINS AF AAN DAT IK GEEN VLEES MAG ETEN VAN DE NSARA! EN ER WERD MIJ VERTELD WAAROM : MIJN OUDERS HEBBEN HET UITGELGD DAT HET NIET RITUEEL GESLACHT IS ENZ! IK HOOP ECHT DAT WIE HET EERST NIET WISTEN HET NU WETEN ER AAN HOUDEN! HET IS GEWOON HEEL BELANGRIJK!

    TETOUANIA

  6. #6
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Leila zaterdag moet je niet op me af lopen,want ik sla je totel los begrepen

  7. #7
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Ik mag haar berispen en haar uitmaken voor munafiqa kuffar is iets anders heb ik ttrouwens ook niet gezegd lees volgende keer zorgvuldiger.En wie ben jij om te zeggen dat ik niet die groep hoor je doet niks meer of minder dan wij allemaal mijn beste vriend dus

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    SALAAM

    SALAAM
    ALHAMDOELLILAH ! ER ZIJN GELUKKIG NOG MOSLIMS ZAT DIE ERDAAR REKENING MEE HOUDEN!

    TETOUANIA

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    366
    18-03-2002

    salamou alikoum

    salamou alaikoum

    In Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

    Beste zusters en broeders fie dien al islam al salaam 3leikum wa ra7matuhllahie wa barakatu wa salatu wa salaam 3la gatama al anbiyaie wal moersalien mu7ammad moestafa al Karim(saw) wa 3la ahlihie azma3ien.

    al_tetouania: ik vind het opzich goed dat je zo'n topic opent, het trekt zo te zien veel aandacht. ook voelen sommige zich op hun teentjes getrapt.

    zoals je al zei zie ik ook vele gewoon "haram" eten naar binnen gooien. dat vind ik heel erg om te zien. want vele weten dat het gewoon haram is en doen het toch. ze denken er niet bij na wat er later gebeurt.
    allah 3alem en Allah ie hdiehoum.

    ik hoop dat we meer gaan na denken van waar we eigenlijk mee bezig zijn. want iets is haram en blijft haram. en als je wat "Harams" doet wordt je er ook voor gestraft tijdens de dags des oordeels!

    dit was mijn mening!!

    salamou alaikoum wa rahmatoe allahou wa barakatoeh

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Origineel gepost door leila19
    ikgeef wel toe,ikheb ooit eens uit respect voor hen,een diner meegemaakt waar kip in werdt geserveerd,ik dacht ja...ik ga ervan niet door,dus heb ik het meegegeten uit respect voor die dame die dan haar best had gedaan in de keuken..ben iknu geen goede moslim??ik vindt niet dat je moet oordelen over wat kan en niet kan,want iedereen heeft een verschillende interpretatie als het gaat om vlees

    Wat jij nu zegt..uit respect?? Respect voor Allah moet je hebben oude dames gaan niet voor!! Heb het ook een keer meegemaakt....heb uit respect voor Allah nee dank u wel gezegd!!! Begreep ze volkomen..en miskiena ze had alleen vlees in huis...toen heeft ze maar een broodje kaas voor mij gemaakt!!!

    Jamila
    Stop de bezetting. www.freepalestina.nl

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    SSALMOE ALEIKOM,

    SOUKRAN AL-MOSLIMA VOOR JE REACTIE! EN IEDEREEN DIE HIER OP HEEFT GEREAGEERD!

    AL_TETOUANIA

  12. #12
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Beste agtie ik heb haar nooit uitgewezen voor keffera dus je trechtstelling is zinloos.En leila wolah als een belgische meisje op me afloopt direct op die oog bats klaar ik meen het echt mag ALLAH SWT MIJ VERGEVEN MAAR IK ZAL HET DOEN.Wollah ya leila ik ben echt serieus

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Origineel gepost door fouad05
    ik heb het ook een keer meegemaakt, dat iemand mij had uitgenodigd bij hem thuis, hij was geen moslim, maar hij had wat klaargemaakt en daar zat kip in, ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet mag hebben, hij vroeg wel waarom en heb alles uitgelegd, en hij respecteerde dat, maar ik moet wel toegeven dat ik vorig jaar in PRAAG, bewust kip heb gegeten dat niet riteueel geslacht werd, het was in een mc donald, heel dom dom dom, maar daar hadden ze letterlijk geen islamitish vlees, maar ik zal het nooit meer doen.





    hahaha.....moest ik ff kwijt!!!
    Stop de bezetting. www.freepalestina.nl

  14. #14
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    hahaha miskina nogmaals ik heb geen hakenneus en dat weet je zelf ook ten tweede mevrouw met belgisch bloed moet je wel lelijk zijn.Je denkt dat ik je niet sla he ik doe het echt ik meen het watch youre back

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    goeie topic,

    er zijn velen die "bewust" onrein voedsel naar binnen werken terwijl
    ze goed genoeg weten dat dit niet juist is behalve mensen die geen
    vleeshandel in de buurt hebben die door moslims wordt uitgebaat.
    Als ik ergens ga eten probeer ik altijd vis te nemen of iets
    vegetarisch ofwel moet het "hallal" zijn dus geslacht door een
    moslim...

    Ik zie dat Appie agressief begint te worden. Leila, dus geen
    oogschaduw meer gebruiken hé, wordt vanzelf wel blauw

    Thuis met mijn zoontje en man