1. #31
    Mission Completed

    Reacties
    3.759
    21-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou 'het recht van de vrouw in de Islam om onderhouden te worden' er niet bij halen in de discussies met je man.
    Hij kan je nog altijd vertellen om thuis te blijven en niet meer te gaan werken, want dat is ook zijn recht.

    De pennen zijn opgeheven en de inkt is opgedroogd.


  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    77
    18-04-2015

    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: gewoon uitgangspunten van de Islam hanteren, dan is er geen gedoe. De man werken en de vrouw voor het huishouden en de kids.

  3. #33
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door TranQuility Bekijk reactie
    Ik zou 'het recht van de vrouw in de Islam om onderhouden te worden' er niet bij halen in de discussies met je man.
    Hij kan je nog altijd vertellen om thuis te blijven en niet meer te gaan werken, want dat is ook zijn recht.
    Ja en dan mag hij alles betalen van verzekering tot de boodschappen wat ze deed. Denk je nou echt dat hij dat gaat opgeven haha.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  4. #34
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Zijn geld is mijn geld en andersom ook, we doen alles samen.
    Waarom ga je anders trouwen?...


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  5. #35
    Mission Completed

    Reacties
    3.759
    21-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gaatjouniksaan Bekijk reactie
    Ja en dan mag hij alles betalen van verzekering tot de boodschappen wat ze deed. Denk je nou echt dat hij dat gaat opgeven haha.
    Ik zie nergens staan dat ze boodschappen doet. Ze betaalt alleen der verzekering. Denk je dat een koppige man dat tegenhoudt?

    De pennen zijn opgeheven en de inkt is opgedroogd.


  6. #36
    Bijna Lid

    Reacties
    171
    24-08-2015

    Citaat Geplaatst door Bent_Bni_Ammart Bekijk reactie
    Zijn geld is mijn geld en andersom ook, we doen alles samen.
    Waarom ga je anders trouwen?...
    Niet om het geld in ieder geval. En zijn geld is zijn geld, hij hoeft er alleen te zorgen dat jij te eten hebt, onderdak en kan kleden.

  7. #37
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door de_vertellerr Bekijk reactie
    we hebben het hier niet over rijke vrouwen maar over vrouwen die werken.
    Ik ga geen vrouw onderhouden die werkt.
    Die mag delen met de kosten want we hebben de grenzen van de islam allang overschreden dan maar economisch denken en aan mijn oude dag denken.
    Er zijn geen enkele voorwaardes. Een man is verplicht zijn vrouw te onderhouden. Of ze nou werkt of niet, arm is of rijk. Dat maakt helemaal niks uit. De vrouw is niet verplicht mee te betalen als ze geld heeft. Dit is gewoon haar geld waar ze mee doet wat ze wil. Je kan het simpelweg niet eissen. Indien een vrouw werkt in een omgeving die islamitische verantwoord is, dan is er geen probleem (indien haar man akkoord gaat) als ze werkt. En dit geld mag zij besteden aan wat zij wil. Als ze besluit om haar man te helpen dan is dit enkel goedheid van de vrouw MAAR GEEN PLICHT!

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    77
    18-04-2015

    Citaat Geplaatst door Ir. Bekijk reactie
    Niet om het geld in ieder geval. En zijn geld is zijn geld, hij hoeft er alleen te zorgen dat jij te eten hebt, onderdak en kan kleden.
    Dat is toch prima? En als de vrouw dan nog meer dingen wil die buiten zijn financiele vermogen liggen, dan kan ze werken.

  9. #39
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Bent_Bni_Ammart Bekijk reactie
    Zijn geld is mijn geld en andersom ook, we doen alles samen.
    Waarom ga je anders trouwen?...
    Als jou man en jij dat samen hebben afgesproken dan is er toch niks mis mee? Maar een man mag niet eisen van zijn vrouw dat ze meebetaald.

  10. #40
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ir. Bekijk reactie
    Niet om het geld in ieder geval. En zijn geld is zijn geld, hij hoeft er alleen te zorgen dat jij te eten hebt, onderdak en kan kleden.
    Ja maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer van je bent getrouwd waarom dan overal geheimzinnig over doen.
    Waarom alles apart, en waarom je man niet helpen. Je bent toch een gezin.


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  11. #41
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Bent_Bni_Ammart Bekijk reactie
    Ja maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer van je bent getrouwd waarom dan overal geheimzinnig over doen.
    Waarom alles apart, en waarom je man niet helpen. Je bent toch een gezin.
    Ik zou het niet weten haha. Ikzelf werk niet, maar mocht ik wel werken dan zou ik ook zeker wel meehelpen hoor. Maar mijn man zou et niet van mij verwachten. Denk dat de meeste vrouwen ook wel helpen waar ze kunnen. Maat het gaat om het principe, dat een man zijn vrouw hier niet toe kan en mag verplichten.

  12. #42
    ♥♡♥♡♥

    Reacties
    833
    17-09-2011

    Citaat Geplaatst door de_vertellerr Bekijk reactie
    Volgens mij nou goed.
    Jullie hebben het over onderhoud en verplichtingen.
    De islam verplicht de man om zijn vrouw goed te onderhouden van voedsel kleding en als het kan ook luxe dus vakanties enz enz.
    Aan de andere kant geld voor haar dat ze zijn kinderen goed opvoed en het huishouden doet en dat hij rust bij haar vind.

    Nu hebben jullie gekozen om te gaan werken dus geld voor jullie hetzelfde als voor de man.
    Wil je werken draag dan bij aan de kosten en verdeel alles goed zoals iroemjem doen.
    Dan ben je van gezeur af.

    Oja als je de islam erbij betrekt en mannelijkheid dat werk je als vrouw niet.
    Ik bedoel niet te zeggen dat werken haram is voor de vrouw oh nee integendeel maar het laat de man wel zakken in zijn mannelijkheid.


    Allah heeft gezegd tegen de vrouwen in de quran:"Wa aqra fie boejoetikuna"(en blijft in jullie huizen)welleswaar een bevel voor de vrouwen van de profe et maar ja zij zijn jullie voorbeelden en dus geld het ook voor jullie.
    als de vrouw mee moet betalen dan mag de man ook meehelpen in het huis en het verzorgen van de kinderen, wasjes draaien, luiers verschonen etc of vind je dat weer niet eerlijk ?

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    3.567
    24-07-2002

    Als de man zijn vrouw laat werken is zijn verantwoordelijkheid .
    Zij is zijn verantwoordelijkheid .
    Hij is de leider en moet zijn gezin vrouw en kinderen leiden naar een gezond en stabiele gezinssituatie .
    De vrouw dient hem te volgen hierin en te gehoorzamen.

    Hij moet afwegen wat haalbaar is en wat islamitisch gezien verantwoord is betreft werk als hij haar toestaat te gaan werken .
    Staat hij haar het niet toe dan dient zij te gehoorzamen.

    In beide gevallen heeft de man geen recht op haar geld.
    Het is geen ruil actie om zo een grondrecht vanuit de quran en de sunnaah voor de vrouw te verruilen voor extra vrijheden om te gaan werken bijv.

    Het is haar geld en zij bepaalt wat zij daar mee doet .
    De man zijn plicht vervalt niet en blijft staan en verandert niet .
    Immers hij is de leider en hij bepaalt of zij mag werken of niet .

    Alle excuses gaan niet op en wegen niet af tegen de plicht van de man en zijn vrouw en gezin te onderhouden .
    Kun je het niet aan moet je niet trouwen simpel.
    Niet aan beginnen.

    Wil de vrouw uit vrije wil haar geld delen met haar man dan is dit een liefdadigheid ( sadaqah omwille van Allah ) en zal zij beloning verkrijgen hiervoor. Zo krijgt de man ook beloning voor het uitgeven op de weg van Allah aan zijn gezin.
    Maar het mag nooit vanuit de man zijn kant komen zijn vrouw te verplichten om financieel bij te dragen voor de kosten!
    Dit is islam . Vrees Allah en volg Zijn wetgeving en niet jullie begeerten.

  14. #44
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door de_vertellerr Bekijk reactie
    Ga eerst terug naar de kern..
    Welke man laat zijn vrouw werken als hij er niet beter van word?


    Je geeft een vrouw toestemming te werken zodat zij al haar geld opspaart?
    En de mijne opmaakt

    Kijk als ze partijen gaat werken voor haar kleding zodat ze mij wat ruimte ge eft om te sparen oke dat kan ik begrijpen...

    Maar om mijn vrouw tussen de mannen te laten werken ben al diep gezakt dus dan zou ik zeggen hier dat geld betaal gewoon de helft van alles en geniet zolang het nog kan haha..
    Zulke huwelijken geef ik geen kans dan maar half platzak ipv helemaal platzak.

    Geef eens een voordeel wat het nut is van een werkende vrouw voor mij als zij al haar geld opspaart en ik er geen cent recht op heb.

    Kijk naar het voorbeeld van ts ze schrok en kreeg een hart aanval toen hij geld vroeg en het is niet eens zijn gewoonte dus blijkbaar was hij platzak..
    Waarom werkt ze dan?

    Wellahila de vrouw is ver heen...
    Vertel?
    Hij verdient meer als haar zegt ze. En zij betaalt al haar eigen dingen met haat geld dus hij hoeft alleen huur en alles erom heen te betalen. Misschien ook boodschappen maar geloof wel dat ze dat ook zelf doet. Dus inpricipe werkt wel om hem het makkelijker te maken want ze betaalt alles uit eigen zak
    Auto verzekering, telefoon verzekering, zorgverzekering, verzorgingsproducten, kleding en vast ook wat boodschappen. Is dat niet genoeg dan?
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  15. #45
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door de_vertellerr Bekijk reactie
    Ga eerst terug naar de kern..
    Welke man laat zijn vrouw werken als hij er niet beter van word?


    Je geeft een vrouw toestemming te werken zodat zij al haar geld opspaart?
    En de mijne opmaakt

    Kijk als ze partijen gaat werken voor haar kleding zodat ze mij wat ruimte ge eft om te sparen oke dat kan ik begrijpen...

    Maar om mijn vrouw tussen de mannen te laten werken ben al diep gezakt dus dan zou ik zeggen hier dat geld betaal gewoon de helft van alles en geniet zolang het nog kan haha..
    Zulke huwelijken geef ik geen kans dan maar half platzak ipv helemaal platzak.

    Geef eens een voordeel wat het nut is van een werkende vrouw voor mij als zij al haar geld opspaart en ik er geen cent recht op heb.

    Kijk naar het voorbeeld van ts ze schrok en kreeg een hart aanval toen hij geld vroeg en het is niet eens zijn gewoonte dus blijkbaar was hij platzak..
    Waarom werkt ze dan?

    Wellahila de vrouw is ver heen...
    Vertel?
    Een man die zijn vrouw laat werken tussen de mannen, snap ik ook niet. Het is voor een vrouw niet eens toegestaan te werken in een omgeving met allemaal niet-maaharim. Daarnaast kan je hier in Nederland ook vrij weinig werk vinden waar je kan werken met de juiste hijaab.

    Het gaat nie eens per se om een werkende vrouw, maar ook een vrouw die een groot bedrag heeft geërft. Het is van haar, je mag geen aanspraak erop doen zonder haar toestemming. En zo ook een vrouw die werkt, het is van haar. En indien een vrouw vriendelijk en een goed karakter heeft zal ze haar man helpen in bepaalde zaken.