Asalamo alaikum broeders en zusters,

Na even rondgekeken te hebben op dit forum, en verschillende topics te hebben gelezen denk ik dat het slim is mijn probleem aan jullie voor te leggen.

Ik ben hier nieuw op dit forum en ik bevind me nogal in een dilemma.
Het zou fijn zijn, als jullie me zouden kunnen adviseren m.b.v. op de Islam gebaseerde argumenten
Eigen mening/ intuïtie, is ook goed, maar ik ben hier vooral voor het bovenstaande.
Even wat achtergrond info:
Ik, (I.), heb een van oorsprong pakistaanse (vader) en amerikaanse (moeder) en ben 22.
Zij is een marokkaanse dame van 25 jaar oud.

We zullen beide insha'Allah aanstaande maandag beginnen aan onze laatste jaar aan de uni.
Ik heb haar leren kennen in de bieb, we raakten aan de de praat en al vrij snel vroeg ze me om mijn nummer.
We praatten regelmatig (iedere dag) via de app, en ze vroeg me ook om af en toe, af te spreken op de campus en buiten de campus.
Alhamdulillah is er niets verkeerds gebeurd tussen ons in de tijd dat we elkaar zagen, (aanraken etc.), maar na een tijdje heb ik haar verteld dat het eigenlijk niet is toegestaan om elkaar zomaar te ontmoeten.
Op een gegeven moment heb ik dus op een nette manier aangegeven, dat ik niet openstond voor dit soort ontmoetingen.
Dat vond ze niet leuk en ze bleef aandringen, (inmiddels ook bellen), dit alles ging een tijdje door op deze manier.

Uiteindelijk heeft ze me verteld dat ze graag zou willen trouwen met me, dat het haar intentie was vanaf het begin en dat ze daarom op die manier me beter wilde leren kennen.
Zij heeft haar ouders verteld over me, en na een tijdje heeft ze me ertoe gebracht dat ik ze ook heb ontmoet (niet aan huis, maar gewoon buiten).
Ik heb vervolgens het onderwerp ter sprake gebracht bij mijn ouders en die zaten helaas niet op 1 lijn.
Mijn moeder vond het geen enkel probleem, maar mijn vader wel (die wilde namelijk dat ik met een van oorsprong Pakistaanse zou trouwen)
Na veel gepraat is hij uiteindelijk overstag gegaan en hij heeft het inmiddels geaccepteerd. (met volle overtuiging, alhamdulillah)

Nog wat aanvullende info over haar:
Ze draagt geen hoofddoek, ze claimt praktiserend te zijn, (bid, vast etc) en zegt dat ze insha'Allah de hoofddoek zal dragen.
Verder vind ik haar erg aantrekkelijk, redelijk slim, enorm lief en zorgzaam.
Ook blijft ze naar wat ik heb gezien ver uit de buurt van andere mannen.
Ze is ook tot nu toe al haar afspraken altijd nagekomen.

Een probleem is echter en dat is ook de reden dat ik mijn probleem hier wil bespreken, ze nogal gesloten is over haar verleden.
En dat is iets wat me niet helemaal lekker zit.
Ik heb me afgehouden van de verkeerde dingen, (nog nooit een relatie gehad, ben maagd etc.) en dit weet ze.
Dat is ook wat ze mij al vrij snel vroeg.
Toen ik echter over dit onderwerp begon te praten, heeft ze op de een of andere manier het onderwerp weten om te buigen.
Ik heb m.a.w. geen antwoorden gekregen op de vragen die ik haar stelde. (geen enkel antwoord)
(We begonnen te praten hierover, nadat ze me kenbaar had gemaakt te willen trouwen met me)
Dat is de reden dat ik jullie lastig val met mijn situatie.
Aan de ene kant is ze enorm serieus als het gaat om trouwen, (zij nam iedere keer het initiatief), maar ironisch genoeg geeft ze me geen duidelijkheid van zaken, terwijl ze weet dat het een belangrijk onderwerp is voor me.
Ik zou deze vakantie eigenlijk met haar meegaan om haar familie in Marokko te ontmoeten (Kenitra), maar ik heb dus geweigerd om mee te gaan, omdat ik niet weet waar ik aan toe ben.

Mijn vraag aan jullie is dus, wat zijn mijn rechten volgens de Islam m.b.t. het stellen van vragen over iemands verleden?
En op welke halal manier kan men dus afdwingen dat iemand vertelt over zijn/haar verleden?
Nog even een nuancering: het is niet mijn intentie om erachter te komen wat ze exact heeft uitgespookt, maar ik denk dat ik een punt heb, als ik wil weten met wat voor persoon ik te maken heb.
Ik heb haar namelijk ook alles verteld over mijn verleden.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Jazak Allah Khayr