1. #6466
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    En laten we het niet over de buurt hebben heb geen zin meer om te schoonmaken. Maar hemdulilah voor alles. Word er depressief van

  2. #6467
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Hoe maken jullie rvs fornuis schoon? Ik bedoel niet de standaard vet of ermaaq vlekken, maar de wat diepere vlekken rond de wokbrander. Ik heb van dat soort ingebrande vlekken zeg maar en ze gaan niet weg met een standaard sponsje en rvs schoonmaakmiddel. Ik durf niet met een zeepsponsje/schuursponsje erover omdat het denk ik krassen achter gaat laten.
    Misschien die sorbo schuursponzen met zeep erin?

  3. #6468
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door ikgeloof Bekijk reactie
    En laten we het niet over de buurt hebben heb geen zin meer om te schoonmaken. Maar hemdulilah voor alles. Word er depressief van
    Waar woon je kan vast niet erger Dan mijn buurt zijn geloof me

  4. #6469
    MVC Lid

    Reacties
    34
    18-03-2018

    Werkt er iemand met een huishoudschema? Overweeg zelf om voortaan adhv een schema te werken. Ben benieuwd naar voorbeelden.

  5. #6470
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Weet iemand een goede stofzuiger die niet zoveel geluid maakt? Stofzuiger is net kapot

  6. #6471
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Farah Salamalaikom meid ik schrijf gewoon alles op wat ik gedaan heb zo hou je het ook bij ook met datum erbij dan weet je wanneer je die klus hebt gedaan dit werkt voor mij veel beter dan zo een schema

  7. #6472
    MVC Lid

    Reacties
    34
    18-03-2018

    Alaikoumsalaam ikgeloof! Ik ga dat maar eens proberen. Gewoon op het moment zelf een to-do-list maken bedoel je toch?

    Ps: Balen van je stofzuiger! Ik kan je helaas niet helpen met tips of een aanrader. Mijne is van Philips, ben er tevreden mee maar hij maakt best wat herrie haha.

  8. #6473
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Nawal1991 geloof mij hier is het erg haha allemaal junkies hier

  9. #6474
    MVC Lid

    Reacties
    34
    18-03-2018

    Dit is mijn lijstje voor vandaag:

    Afwassen en afdrogen
    Aanrecht + afdruiprek schoonmaken
    Waterkoker ontkalken
    Buitenkant keukenkastjes afnemen

    Meubels en vensterbanken afnemen

    Wc grondig schoonmaken
    Wastafel in de doucheruimte schoonmaken

    1 wasje vouwen
    2 wasjes draaien

    Stofzuigen
    Dweilen

  10. #6475
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Farah tbark Allah, ik schrijf zeg maar alles op wat ik heb gedaan inderdaad en ik bewaar het briefje ook op zo een bord in de keuken zo weet ik wat ik voorheen heb gedaan en dan ga ik weer een kamer aanpakken en schrijf dat weet op hihi..Alleen grote klussen schrijf ik op geen wasje of vouwen want dat doe je dagelijks. Maar ik bedoel echt afstoffen dweilen de oven aan binnen en buitenkant,keukenkasten van binnen dat soort dingen balkon poetsen deuren poetsen etc.

    Vandaag heb ik 2 wasjes gedaan en 1 berg gevouwen. Wc grondig en beneden bed van mijn zoontje want die heeft van die lades onder en die neem ik ook af zuigt ik en dweil ik eronder was echt nodig hihi

  11. #6476
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Tja en vaat in en uit maar ja dat is dagelijks nodig en met zo een dweil na het ontbijt opruimen

  12. #6477
    MVC Lid

    Reacties
    34
    18-03-2018

    Lekker bezig, ikgeloof!

    Je hebt gelijk, besefte me later ook dat ik dan elke dag wel dezelfde taken kan opschrijven, .

    Morgen moet ik ook echt mijn oven schoonmaken. Die heeft echt een beurt nodig.

    Verder moeten mijn ramen ook grondig schoongemaakt worden, maar dat doe ik volgend weekend wel in sha Allah.

  13. #6478
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Ja vooral met werk en kids moet ik het echt bijhouden haha

  14. #6479
    MVC Lid

    Reacties
    34
    18-03-2018

    Lekker bezig Leyla2013!
    Ramen staan bij mij op zaterdag voor de planning. Zie er nu al tegen op.
    Voor de douche ruimte gebruik ik zelf trouwens chloor. Doet zijn werk bij mij echt goed. Vaak douchesprays uitgeprobeerd van diverse merken maar op lekker geur na, deed het naar mijn gevoel niks.

    Mijn deuren hebben ook echt een beurt nodig. Welk sopje gebruiken jullie daar voor?

  15. #6480
    Alhamdoelilaah

    Reacties
    3.191
    10-11-2011

    Dames hoe maak je een keramische kookplaat schoon....en dan bedoel ik echt vetrvij?
    رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ [2:201

    (Onze Heer, geef ons in de wereld wat goed is en het Hiernamaals wat goed is en bescherm ons tegen de bestraffing van de Hel)