1. #6991
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Nawal, je kan...kan stopcontacten losschroeven. Poetsen, goed drogen en terug plaatsen. Of gewoon heel voorzichtig poetsen.
    Ga het van de week proberen voorzichtig te poetsen haha koelkast is altijd meer werkt dan ik altijd denk makkelijk een paar uur kwijt.

  2. #6992
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Iemand goede tip om het tapijt te reinigen?

    Heb ooit eens met water en zeep een schuurborstel gedaan, dat nooit meer, duurde dagen tegen dat 't droog was en rook ook raar.

    Tips zijn welkom
    Iets met hogedruk reiniger, heb ooit met de hand en voeten zo een Marokkaanse deken gedaan. Het stonk later en ik had er 4, nou sorry heb tegen mijn man gezegd neem ze maar naar wasserette gekkenwerk om dat met de hand te doen en mezelf te belasten

  3. #6993
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ok, van het weekend ben ik 36 weken zwanger en NU pas begint nesteldrang. Heb deze week de babykleertjes uitgezocht en gewassen. Kledingkasten van de andere kindjes uitgeruimd zodat er plek is voor de babyspullen.
    Op de kasten opgeruimd. Speelgoed deels uitgezocht. En badkamer uitgebreid gepoetst, met uitzoeken van flesjes enz die niet gebruikt worden. En elke dag Marokkaanse slag haha. Heb een zieke peuter, dreumes en man, dus die vergen ook een handvol aandacht. Maar het begint te komen.

    Nu wil ik voor de bevalling nog:
    Koelkast goed uitruimen en wassen.
    Keukenkastjes zelfde
    Onze eigen kledingkast wat uitruimen en poetsen.
    Ramen zemen.
    Als het even kan alle tussendeuren poetsen.
    O en auto stofzuigen/poetsen...baby hoeft niet in de kruimels van de anderen naar huis vanuit ziekenhuis.
    Maar voor de helft van deze klusjes schakel ik man in...als hij ooit beter raakt want van ene verkoudheid naar andere buikgriep laatste tijd. Peuter ook. Soubhanallah.

    En dan nog laatste spulletjes kopen en wassen. Eerste pakje, pyamas voor mij, luiers nr1..dat soort dingen.
    Bedje in elkaar zetten. Box in elkaar zetten. O jaa...boxkleden wassen.

    En elke dag dus Marokkaanse slag en koken. Inshallah.
    Zo tbarkallah en dat met 36 weken ik heb letterlijk wel wat gedaan maar vooral gegeten als een gek en tlc kijken heerlijk

  4. #6994
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Iets met hogedruk reiniger, heb ooit met de hand en voeten zo een Marokkaanse deken gedaan. Het stonk later en ik had er 4, nou sorry heb tegen mijn man gezegd neem ze maar naar wasserette gekkenwerk om dat met de hand te doen en mezelf te belasten
    Ik zag eens zo een filmpje van een man die het tapijt reinigde met water, zeep en dan zo een harira soepkom.
    Kwam echt suuuperveel vuil uit.
    Dus dacht ik probeer dat ook.
    Was superlastig, heb het dan met schuurborstel gedaan.
    Duurde bijna een week tegen dat 't droog was en stonk ook.
    Nu wil ik iets dat reinigt maar het niet zo nat word. Want kan het ook nergens laten drogen.
    Maar als 't meer dan 40€ kost koop ik gwn ezn nieuwe tapijt hoor.

    Maar de wasserette wat bedoel je dan? Ik versta daaronder wassalon met wasmachines. Maar je bedoelt vast niet dat?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  5. #6995
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Mijn lijstje voor de ramadan.

    *onder en achter sedari poetsen
    * tapijten grondig doen
    * keuken kastjes binnenkant
    * slaapkamer eens alles verzetten en erachter poetsen
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #6996
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    _A, als je niet een te duur tapijt hebt, zou ik hem ook vervangen.
    Heb ik wel gedaan. Gewoon zelfde tapijt en zelfde kleur. Bij de Ikea zo'n hoogpolige voor 35€ ofzo. En voor 2.99€ laten bezorgen.

    Zit namelijk met zelfde probleem: wil best een mooi en kwalitatief tapijt kopen en van tijd tot tijd reinigen, maar geen plek. Ook dat huren enzo, klein huis met altijd kindjes dus moet het echt plannen dat ze me gaan laten. Hoe dan ook, nieuw kopen scheelde niet veel/niks van reinigen en geen gezeur aan mijn hoofd.

    Alhoewel ik met nesteldrang dus zelfs deze nieuwe wilde gaan reinigen

  7. #6997
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Haha nawal met de eerste heb ik dat ook zo gedaan. Alhoewel we toen hier net waren verhuisd dus alles zat nog strak in de verf en nieuw in huis. Meer dan op de keukenkastjes en koelkast hoefde ik niet te doen.
    Maar nu geen tijd voor tv kijken en eten...wat was dat heerlijk. Hoop dat je het uitgebreid hebt gedaan want wil je nog een volgende dan zal dat we hoogst waarschijnlijk niet meer in zitten helaas.

  8. #6998
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik zag eens zo een filmpje van een man die het tapijt reinigde met water, zeep en dan zo een harira soepkom.
    Kwam echt suuuperveel vuil uit.
    Dus dacht ik probeer dat ook.
    Was superlastig, heb het dan met schuurborstel gedaan.
    Duurde bijna een week tegen dat 't droog was en stonk ook.
    Nu wil ik iets dat reinigt maar het niet zo nat word. Want kan het ook nergens laten drogen.
    Maar als 't meer dan 40€ kost koop ik gwn ezn nieuwe tapijt hoor.

    Maar de wasserette wat bedoel je dan? Ik versta daaronder wassalon met wasmachines. Maar je bedoelt vast niet dat?
    Hij had ze naar Kanaalstraat gebracht hij zegt dat daar wasmachine s zijn waar ze wel in passen. Heb dat nu ook met hoes van het bed. Wij hebben echt megabod en die hoes moet gedaan worden past niet in wasmachine dus die mag die daarheen brengen

    Hij stelde het zelf voor kan hem ook schrobben die staat nu ook op mijn lijstje

  9. #6999
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Haha nawal met de eerste heb ik dat ook zo gedaan. Alhoewel we toen hier net waren verhuisd dus alles zat nog strak in de verf en nieuw in huis. Meer dan op de keukenkastjes en koelkast hoefde ik niet te doen.
    Maar nu geen tijd voor tv kijken en eten...wat was dat heerlijk. Hoop dat je het uitgebreid hebt gedaan want wil je nog een volgende dan zal dat we hoogst waarschijnlijk niet meer in zitten helaas.
    Haha in sha Allah maar niet nu. Moet echt wennen met eerste het is gwn allemaal zo anders en dan bedenk ik mij dat mensen er 5/6 hebben tbarkallah

  10. #7000
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Wij hebben een nieuwe tapijt gehaald deze gaan we met hogedrukreiniger reinigen. Mag mijn man regelen zo een oud buurman heeft dat apparaat.

  11. #7001
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Deze week hebben ze in Lidl (BE) een stoomreiniger voor vloeren en je kan er ook tapijt mee doen. Kost €40
    Iemand ervaring mee?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #7002
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hij had ze naar Kanaalstraat gebracht hij zegt dat daar wasmachine s zijn waar ze wel in passen. Heb dat nu ook met hoes van het bed. Wij hebben echt megabod en die hoes moet gedaan worden past niet in wasmachine dus die mag die daarheen brengen

    Hij stelde het zelf voor kan hem ook schrobben die staat nu ook op mijn lijstje
    Oh dat wist ik niet dat er zulke grote wasmachines bestaan.
    Haha als hij het zelf voorstelt om te schrobben is het probleem meteen opgelost.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #7003
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Bezig met de pre-ramadan schoonmaak deze maand.

    Tegels schrobben wand en vloer.
    Alle apparaten een grote schoonmaak beurt. (Wasmachine,droger,vaatwasser, airfryer, koffiezetapparaat etc.)

    To do:
    Keukenkastjes
    Kelder
    Kleding kasten ( van zoontje is klaar nog 2 te gaan.)
    Ramen zemen binnen en buiten
    Tuinen zomer klaar maken.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  14. #7004
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    _A, als je niet een te duur tapijt hebt, zou ik hem ook vervangen.
    Heb ik wel gedaan. Gewoon zelfde tapijt en zelfde kleur. Bij de Ikea zo'n hoogpolige voor 35€ ofzo. En voor 2.99€ laten bezorgen.

    Zit namelijk met zelfde probleem: wil best een mooi en kwalitatief tapijt kopen en van tijd tot tijd reinigen, maar geen plek. Ook dat huren enzo, klein huis met altijd kindjes dus moet het echt plannen dat ze me gaan laten. Hoe dan ook, nieuw kopen scheelde niet veel/niks van reinigen en geen gezeur aan mijn hoofd.

    Alhoewel ik met nesteldrang dus zelfs deze nieuwe wilde gaan reinigen
    Ik ga denkik gewoon een nieuwe kopen.
    Deze was rond de €40 en koop gewoon weer een van 40€ denk ik.
    Scheelt een hoop gedoe.
    In ons huis kom je ook meteen van de voordeur in de woonkamer. En met kleine kinderen, soms moet ik met de buggy over 't tapijt, soms lopen de kids met hun schoenen erop, dus hoeft geen dure te zijn.

    Je bent gek een nieuw tapijt willen reinigen
    Nesteldrang heb ik nooit last van gehad. Gewoon wou ik wel dagelijks de standaard dingen gedaan hebben. En wasmand moest altijd leeg zijn. Maar voor de rest niet echt erg.
    Wat ik wel had en dat heb ik nu nog is dat ik altijd als ik ga slapen alles dubbeldubbel check of het uitstaat. Gasknoppen van kookfornuis, oven uit, lichten uit, kranen uit, deur op slot. Ik moet altijd controleren of het wel uit is en ik controleer het echt 5x na elkaar ofzo.
    Best vermoeiend. Is dat wel normaal?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #7005
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Heb gisteren de keukenkastjes gedaan en alles een van plaats verwisseld. Was veel werk maar geeft zo een rust nu.

    Ik wil een dezer weken ook wat voorbereidingen doen voor de ramadan voor de vriezer.
    - kikkererwten weken en pellen
    - krafs en madnous snijden, verschillende zakjes
    - voorraadje msemmen

    Ik zat ook te denken aan briwat met kefta om in te vriezen, maar is dat nog lekker als je tlaat ontdooien?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ